[2k3] Przygoda ze smokami
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
[2k3] Przygoda ze smokami
Wstęp:
Może jako, że nie wiem co napisać na wstępie powiem, że tym razem nie porzucę projektu tak jak zrobiłem to z OFrI. Od początku do tamtego projektu nie miałem takiego zapału jak do tego którego teraz tworzę. Inspirowałem się grą pt. "Gothic II" (pewnie bardzo znany tytulik :) ).
Wersja makera: 2k3/ME
Szacowany czas ukończenia: ?? Dopiero zaczynam, więc trudno mi to ocenić...
Fabuła:
Gra zaczyna tuż po zakończeniu wojny królestwa z orkami. Po tym jak Maxa ojciec zginął w walce, a jego starszy brat zagarnął cały majątek. Oczywiście za życia ich ojciec chciał aby bracia podzielili się majątkiem, ale według prawa majątek należał do pierworodnego. Max miał do wyboru: zostać jego pachołkiem i u niego pracować, albo mieszkać na ulicy, ale po tym co zrobił Harem(znaczy brat Maxa), Max czuł do niego obrzydzenie i wolał umrzeć z głodu niż pracować dla niego. W mieście miał przyjaciółkę - elfkę o imieniu Tarnija, która go przygarnęła pod swój dach i odtąd mieszkali razem(nie byli parą :) ).
Gdy pieniędzy zaczynało im brakować Tarnija wpadła na pomysł, aby wynająć najemnika, który wyszkoli Maxa i ten nauczy go polować. Niestety przy pierwszym polowaniu obaj usłyszeli smoka i demona, którzy mówili o zjednoczeniu się i zaatakowaniu królestwa. Gdy demon odszedł najemnik w swej porywczej naturze zaatakował smoka i zginął... jednak gdy spojrzał na przerażonego Maxa, zlitował się nad nim i powiedział, ze jeżeli dzieciak nie powie nic o tym co usłyszał nikomu przy ataku zostawi go i jego najbliższych w spokoju. Max mimo to postanawia powiedzieć o tym wszystkim królowi.
Grafika i muzyka:
Zasoby znalezione w necie. A także kilka moich editów. Sklejki z różnych zasobów itd.
Mechanika gry:
• Alchemia - do uwarzenia mikstury potrzebujemy nie tylko chęci. Potrzebna też jest odpowiednia receptura i przedmioty. Recepturę można zdobyć ucząc się jej od nauczycieli lub zdobywając ją za jakiś tam quest czy okradając kogoś lub np. można znaleźć przy zwłokach. To posiada tylko gildia złodziei i magów(ale jeśli mamy kasę można się tego nauczyć u alchemika z miasta).
• Umiejętności złodziejskie - np. kradzież kieszonkowa, skradanie się, włamywanie się(tą umiejętność możemy użyć gdy mamy w plecaku wytrych). Tylko gildia najemników i złodziei ma te umiejętności.
• Wybór klasy postaci(a właściwie wybór gildii) - najemnik, paladyn, złodziej, mag. Każda gildia ma inne questy, reputacje, zaopatrzenie do kupienia, magiczne przedmioty do zdobycia i umiejętności do nauki.
• Umiejętności wymagające noszenia odpowiedniej broni np. ognista strzała (wymaga łuku), cios w plecy(wymaga sztyletu), cięcie(wymaga miecza lub topora) itp.
• Tworzenie run - działa na zasadzie alchemii. Runy to są przedmioty, które zwiększają różne atrybuty u bohatera(np. szybkość). To posiada każda gildia. Tyle, że każda gildia ma zupełnie inne runy.
• Questy poboczne(nie związane z fabułą) - do tego się zalicza się questy o treści: "przynieś mi kilka ziół" ale powinno się je wykonywać ze względu na złoto, czy też nagrody w postaci doświadczenia.
• Zwoje, księgi, nauka - za pomocą tego nawet paladynem można mieć najpotężniejsze czary magiczne. Wybierając klasę najemnika można używać tylko zwojów. Najemnik nie może uczyć się czarów... ale za to ma umiejętności na łuk(czego nie ma żadna inna gildia) i złodziejskie.
• pora dnia, czas, pogoda - to powoduje różne zachowania ludzi np. jeśli pada deszcz ludzie będą siedzieć w domach, a nie chodzić się po ulicach. Jeśli jest późno mistrzowie różnych cechów i ich czeladnicy nie będą siedzieć w zakładach tylko w domach. To samo się tyczy sklepów (tyle, że niektórzy kupcy mają swój dom połączony ze sklepem).
• Co do gildii... - każda gildia ma inne stopnie. Gildia magów - uczeń, mag kręgu 1,(...), mag kręgu 5. Gildia najemników - Rekrut, najemnik, rycerz, dziesiętnik, setnik, łowca smoków. Gildia paladynów - nowicjusz, paladyn, starszy paladyn, brat zakonny, komtur, mistrz. Gildia złodziei - "nowy", pomniejszy złodziej, złodziej, bandyta, pomocnik szefa, prawa ręka szefa.
Wskazówki:
-najlepiej przeglądać każde miejsce i każdą lokację, bo zawsze można coś zwędzić, czy znaleźć
-na początku gry należu od razu zasuwać do miasta, gdyż z początkowym ekwipunkiem, 1lvl i brakiem klasy postaci polegniemy w pierwszej lepszej walce.
Screeny: początek intra końcówka intra Pierwsza walka
Może jako, że nie wiem co napisać na wstępie powiem, że tym razem nie porzucę projektu tak jak zrobiłem to z OFrI. Od początku do tamtego projektu nie miałem takiego zapału jak do tego którego teraz tworzę. Inspirowałem się grą pt. "Gothic II" (pewnie bardzo znany tytulik :) ).
Wersja makera: 2k3/ME
Szacowany czas ukończenia: ?? Dopiero zaczynam, więc trudno mi to ocenić...
Fabuła:
Gra zaczyna tuż po zakończeniu wojny królestwa z orkami. Po tym jak Maxa ojciec zginął w walce, a jego starszy brat zagarnął cały majątek. Oczywiście za życia ich ojciec chciał aby bracia podzielili się majątkiem, ale według prawa majątek należał do pierworodnego. Max miał do wyboru: zostać jego pachołkiem i u niego pracować, albo mieszkać na ulicy, ale po tym co zrobił Harem(znaczy brat Maxa), Max czuł do niego obrzydzenie i wolał umrzeć z głodu niż pracować dla niego. W mieście miał przyjaciółkę - elfkę o imieniu Tarnija, która go przygarnęła pod swój dach i odtąd mieszkali razem(nie byli parą :) ).
Gdy pieniędzy zaczynało im brakować Tarnija wpadła na pomysł, aby wynająć najemnika, który wyszkoli Maxa i ten nauczy go polować. Niestety przy pierwszym polowaniu obaj usłyszeli smoka i demona, którzy mówili o zjednoczeniu się i zaatakowaniu królestwa. Gdy demon odszedł najemnik w swej porywczej naturze zaatakował smoka i zginął... jednak gdy spojrzał na przerażonego Maxa, zlitował się nad nim i powiedział, ze jeżeli dzieciak nie powie nic o tym co usłyszał nikomu przy ataku zostawi go i jego najbliższych w spokoju. Max mimo to postanawia powiedzieć o tym wszystkim królowi.
Grafika i muzyka:
Zasoby znalezione w necie. A także kilka moich editów. Sklejki z różnych zasobów itd.
Mechanika gry:
• Alchemia - do uwarzenia mikstury potrzebujemy nie tylko chęci. Potrzebna też jest odpowiednia receptura i przedmioty. Recepturę można zdobyć ucząc się jej od nauczycieli lub zdobywając ją za jakiś tam quest czy okradając kogoś lub np. można znaleźć przy zwłokach. To posiada tylko gildia złodziei i magów(ale jeśli mamy kasę można się tego nauczyć u alchemika z miasta).
• Umiejętności złodziejskie - np. kradzież kieszonkowa, skradanie się, włamywanie się(tą umiejętność możemy użyć gdy mamy w plecaku wytrych). Tylko gildia najemników i złodziei ma te umiejętności.
• Wybór klasy postaci(a właściwie wybór gildii) - najemnik, paladyn, złodziej, mag. Każda gildia ma inne questy, reputacje, zaopatrzenie do kupienia, magiczne przedmioty do zdobycia i umiejętności do nauki.
• Umiejętności wymagające noszenia odpowiedniej broni np. ognista strzała (wymaga łuku), cios w plecy(wymaga sztyletu), cięcie(wymaga miecza lub topora) itp.
• Tworzenie run - działa na zasadzie alchemii. Runy to są przedmioty, które zwiększają różne atrybuty u bohatera(np. szybkość). To posiada każda gildia. Tyle, że każda gildia ma zupełnie inne runy.
• Questy poboczne(nie związane z fabułą) - do tego się zalicza się questy o treści: "przynieś mi kilka ziół" ale powinno się je wykonywać ze względu na złoto, czy też nagrody w postaci doświadczenia.
• Zwoje, księgi, nauka - za pomocą tego nawet paladynem można mieć najpotężniejsze czary magiczne. Wybierając klasę najemnika można używać tylko zwojów. Najemnik nie może uczyć się czarów... ale za to ma umiejętności na łuk(czego nie ma żadna inna gildia) i złodziejskie.
• pora dnia, czas, pogoda - to powoduje różne zachowania ludzi np. jeśli pada deszcz ludzie będą siedzieć w domach, a nie chodzić się po ulicach. Jeśli jest późno mistrzowie różnych cechów i ich czeladnicy nie będą siedzieć w zakładach tylko w domach. To samo się tyczy sklepów (tyle, że niektórzy kupcy mają swój dom połączony ze sklepem).
• Co do gildii... - każda gildia ma inne stopnie. Gildia magów - uczeń, mag kręgu 1,(...), mag kręgu 5. Gildia najemników - Rekrut, najemnik, rycerz, dziesiętnik, setnik, łowca smoków. Gildia paladynów - nowicjusz, paladyn, starszy paladyn, brat zakonny, komtur, mistrz. Gildia złodziei - "nowy", pomniejszy złodziej, złodziej, bandyta, pomocnik szefa, prawa ręka szefa.
Wskazówki:
-najlepiej przeglądać każde miejsce i każdą lokację, bo zawsze można coś zwędzić, czy znaleźć
-na początku gry należu od razu zasuwać do miasta, gdyż z początkowym ekwipunkiem, 1lvl i brakiem klasy postaci polegniemy w pierwszej lepszej walce.
Screeny: początek intra końcówka intra Pierwsza walka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Twój bohater też się nie przedstawi i będzie bezimienny? :PInspirowałem się grą pt. "Gothic II"
A swoją drogą zapowiada się ciekawie, zobaczymy co z tego wyjdzie.
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Nie, bohater ma na imię Max... Inspiracje wziąłem z tego, że smoki chcą zaatakować królestwo :)master miller pisze:Twój bohater też się nie przedstawi i będzie bezimienny? :PInspirowałem się grą pt. "Gothic II"
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
I z opisu i ze screenów wygląda to coraz lepiej. =)
A z uwag - najbardziej nie podoba mi się utrwalanie tego trendu w grach spod RM, że 1-poziomowa postać ma mieć przechlapane w walce, poziom trudności powinien raczej rosnąć z czasem, nie spadać. Nie rozumiem dlaczego w większości polskich produkcji najtrudniejszą walką do przebrnięcia jest ta pierwsza, druga czy trzecia.
A z uwag - najbardziej nie podoba mi się utrwalanie tego trendu w grach spod RM, że 1-poziomowa postać ma mieć przechlapane w walce, poziom trudności powinien raczej rosnąć z czasem, nie spadać. Nie rozumiem dlaczego w większości polskich produkcji najtrudniejszą walką do przebrnięcia jest ta pierwsza, druga czy trzecia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Widać wyraźny progres, zgodzę się z Jazzem :) Tylko do jednej sprawy mam spore wątpliwości...
PS: Co do screenów, wygląda to nieźle, z wyjątkiem ostatniego screena, zmień background, na taki z odpowiednią wielkością, albo system walki w 2k3 na ten bez facesetów w innym wypadku :)
Dopiero zaczynasz produkcję, a już zapowiadasz alchemię, kradzieże, wymagania do eq i 15 innych "bajerów", przeważnie to co jest za ambitne nie wychodzi w ogóle, albo wychodzi tragicznie, więc nie wiem, czy nie lepiej byłoby się nad tym zastanowić. Oczywiście wszystko to wyłącznie Twoja konwencja, jakby nie było powodzenia w tworzeniu.Mrozik pisze:Szacowany czas ukończenia: ?? Dopiero zaczynam, więc trudno mi to ocenić...
PS: Co do screenów, wygląda to nieźle, z wyjątkiem ostatniego screena, zmień background, na taki z odpowiednią wielkością, albo system walki w 2k3 na ten bez facesetów w innym wypadku :)
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Jazz bo na ogół twórcom potem trudno zrobić wymagające walki dla przypakowanych herosów :) Dlatego najlepiej nie przypakowywać zbytnio herosów.Jazzwhisky pisze:I z opisu i ze screenów wygląda to coraz lepiej. =)
A z uwag - najbardziej nie podoba mi się utrwalanie tego trendu w grach spod RM, że 1-poziomowa postać ma mieć przechlapane w walce, poziom trudności powinien raczej rosnąć z czasem, nie spadać. Nie rozumiem dlaczego w większości polskich produkcji najtrudniejszą walką do przebrnięcia jest ta pierwsza, druga czy trzecia.
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
@Fear i Jazz
Co do tych walk...
Bohater na 1lvl, bez klasy postaci, z takim ekwipunkiem:
-słaby łuk,
-szmaciane ubranie
-słomiany kapelusz
raczej nie ma szans z grupką wilków czy dzików, co nie?
@Fear
Co to twoich domniemań do mojej ambicji...
Jeszcze dzisiaj skończę skrypt alchemii
Jutro się biorę za "tworzenie run"
Na najbliższy czas wszystko sobie zaplanowałem. Na pewno wszystko mi wyjdzie bankowo. Zapewniam wam to. Albo gra wyjdzie, albo nie będzie żadnych bajerów(i nie wyjdzie :( ).
A co do kradzieży kieszonkowej...
To nie działa w walce, tylko na mapie. Podchodzimy do kolesia (np. jakiegoś czeladnika z cechu) wchodzimy w menu, bierzemy umiejętność i zabieramy mu rzeczy. Dam 50 % szans na to, że koleś się zobaczy, że próbujemy mu podpieprzyć sakiewkę i wezwie strażnika.
Co do tych walk...
Bohater na 1lvl, bez klasy postaci, z takim ekwipunkiem:
-słaby łuk,
-szmaciane ubranie
-słomiany kapelusz
raczej nie ma szans z grupką wilków czy dzików, co nie?
@Fear
Co to twoich domniemań do mojej ambicji...
Jeszcze dzisiaj skończę skrypt alchemii
Jutro się biorę za "tworzenie run"
Na najbliższy czas wszystko sobie zaplanowałem. Na pewno wszystko mi wyjdzie bankowo. Zapewniam wam to. Albo gra wyjdzie, albo nie będzie żadnych bajerów(i nie wyjdzie :( ).
A co do kradzieży kieszonkowej...
To nie działa w walce, tylko na mapie. Podchodzimy do kolesia (np. jakiegoś czeladnika z cechu) wchodzimy w menu, bierzemy umiejętność i zabieramy mu rzeczy. Dam 50 % szans na to, że koleś się zobaczy, że próbujemy mu podpieprzyć sakiewkę i wezwie strażnika.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Nie wiem, ale bawisz się w realistyczną symulację (to dopiero wywoła lawinę uwag) czy starasz stworzyć grywalne cRPG? Zresztą, przecież moja uwaga nie miała na celu wywoływania sporu, nie musisz mnie do niczego przekonywać, zrobisz jak uważasz, to twoja gra.Mrozik pisze:Bohater na 1lvl, bez klasy postaci, z takim ekwipunkiem:
-słaby łuk,
-szmaciane ubranie
-słomiany kapelusz
raczej nie ma szans z grupką wilków czy dzików, co nie?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Chciałem dodać grze odrobinę większego poziomu trudności. Na początku gry zamiast latać po lasie, trzeba szybko pomykać do miasta, bo byle jaki przeciwnik może rozwalić bohatera. Więc na początku gry trzeba mieć odrobinę szczęścia.
Oto jak będzie wyglądać alchemia:
(max dopiero się nauczył wyrabiać jedną miksturę)
Oto jak będzie wyglądać alchemia:
(max dopiero się nauczył wyrabiać jedną miksturę)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: [2k3] Przygoda ze smokami
Pracę idą dobrze.
Oto nowa porcja screenów: Sory, że tu jest link z imageshack, ale ten screen waży więcej niż 100KB:
http://imageshack.us/photo/my-images/571/83699026.png/
A tak wygląda alchemia gdy max zna już wszystkie receptury.
Oto nowa porcja screenów: Sory, że tu jest link z imageshack, ale ten screen waży więcej niż 100KB:
http://imageshack.us/photo/my-images/571/83699026.png/
A tak wygląda alchemia gdy max zna już wszystkie receptury.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!