[PORZUCONY] Akropolis - screeny i grafiki + Q&A

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

[PORZUCONY] Akropolis - screeny i grafiki + Q&A

Postautor: DE » 01 lip 2007, 22:48

Obrazek

Akropolis - czyli miasto na wzgórzu. Akropolis nie jest jednak zwykłym miastem. Jest to jedyna ostoja ludzkości w całym wszechświecie, prawdziwa megalopolia unosząca się swobodnie w przestrzeni kosmicznej. Miasto poza czasem, gdzie nie istnieje dzień czy noc.
Akropolis to futurystyczna utopia, gdzie ludziom żyje się dostatnie i gdzie spędzają czas bawiąc się do woli w rozlicznych przybytkach utworzonych z myślą o zaspokajaniu najbardziej wyuzdanych pragnień swoich klientów. Ale nic nie bierze się z powietrza, nawet w Akropolis, choć niewielu zaprząta sobie tym głowę. Są jednak tacy, którzy zdają sobie sprawę, że coś jest nie w porządku. Tacy, którzy zrobią wszystko, by odkryć sekret Akropolis...

Akropolis to połączenie gry przygodowej i jRPG. Od przygodówki odróżnia ją obecność walk i uproszczony interfejs; od jRPG - brak rozwoju postaci i większa interaktywność. Nie ma to być kolejny klon Final Fantasy, ani tym bardziej gra udająca profesjonalne produkcje, ale raczej coś, co nigdy nie miałoby szans ukazać się komercyjnie, jako że będzie to swego rodzaju eksperyment i zabawa konwencją.
Cała gra jest podzielona na 4 akty, które gracz może przechodzić w (niemal) dowolnej kolejności. Akty są dość krótkie, ukończenie każdego z osobna nie powinno zająć więcej niż godzinę lub dwie, ponadto ich stylistyka jest bardzo różna (od space opery po cyberpunkową groteskę). Oczywiście bohaterem każdego z nich jest inna osoba. W niektórych graczowi przyjdzie sterować jedną postacią, w innych otrzyma do dyspozycji mniejszą lub większą drużynę. Bez względu na to, do przejścia gry niezbędna będzie umiejętność logicznego myślenia i kojarzenia faktów, a nie monotonne staczanie setek losowych walk, byleby tylko dać rade pokonać kolejnego bossa.
No właśnie, system walki. Główną idea było stworzenie takiego systemu, który mniej by przypominał bitwy z typowego jRPG, a bardziej minipuzzle, gdzie każda walka to kolejna zagadka logiczna. Jeśli ktoś grał w Solstice, to wie, czego można się spodziewać. Jeśli ktoś uznał Solstice za zbyt trudne i skomplikowane, niech się nie martwi - system w Akropolis jest o wiele łatwiejszy i prostszy, co nie znaczy, ze prostacki. Nie chce go szczegółowo opisywać, wspomnę tylko, że w każdym rozdziale nieco on się od siebie różni, zachowując jednak pewne podstawy - większość postaci nie zna żadnych czarów, lecz dostaje techniki zależnie od tego, jakie ma wyekwipowane przedmioty. Dla przykładu, jeśli postać trzyma w rękach kuszę, to w walce może z niej wystrzelić, używając jej jak zwykłego czaru. Liczba slotów jest oczywiście bardzo ograniczona. Ponadto wszystkie postaci mają wspólne "punkty magii", których liczba jest różna w każdej walce - jak to możliwe, zobaczycie w grze.


Obrazek

Świat przyszłości. Czy to jest Ziemia za tysiąc lat, czy tez inna planeta, a nawet wymiar - nie ma znaczenia. Faktem jest, ze zbliża się ku końcowi, czego przejawem jest postępująca degeneracja ludzkości. Na planetę Ares wyrusza ekspedycja naukowa mająca za zadanie odnaleźć dowody na istnienie przepowiedni, według której wszechświat ma dążyć do powtórnych narodzin. Lecz aby to się stało, najpierw musi umrzeć...
Do podwodnej stacji badawczej zostaje wysłany droid obdarzony sztuczną inteligencją. Co odnajdzie w trzewiach planety? W jakim celu została założona sama stacja i kto ja obsługuje? Czy przepowiednia okaże się prawdziwa? Tego dowiecie się z pierwszego aktu Akropolis - Fin de Siècle.

ObrazekObrazekS - eksperymentalny droid badawczy uzyskany przez naukowców z niezbyt jasnych okolicznościach. Nie jest wyposażony w żadną broń, ale ma możliwość korzystania ze znalezionych modułów ofensywnych i defensywnych. Artur i Magdalena obserwują jego poczynania przez zamontowane kamery i komunikują się z nim zdalnie. S jest w pełni samodzielną jednostką i to właśnie nim przyjdzie graczowi sterować w akcie pierwszym.

ObrazekObrazekArtur - męska połowa grupy wysłanej na Aresa. Artur jest doświadczonym historykiem oraz archeologiem i to on zainicjował całą wyprawę. Reaguje na wszystko dość emocjonalnie, ale nie boi się ryzyka i nie zawaha się przed wysłaniem S w niebezpieczne rejony stacji, ponadto nie można mu odmówić szerokiej wiedzy w wielu dziedzinach nauki.

ObrazekObrazekMagdalena - żeńska połowa grupy wysłanej na Aresa. Magdalena jest elektronikiem i specjalistą od robotyki. Zawsze opanowana, w życiu stara się postępować racjonalnie i nie okazywać emocji, ale w głębi duszy martwi się o powodzenie operacji.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek



Obrazek

ObrazekInteraktywne otoczenie - można przeszukać każdą szafkę, zbadać każdy interesujący element otoczenia i mieć pewność, że wywoła to jakąś reakcję.
ObrazekOryginalny system walki - wygrana zależna tylko i wyłącznie od obranej taktyki, a nie godzin spędzonych na zwiększaniu poziomów.
ObrazekBrak walk losowych - wszystkie potyczki są zeskryptowane i żadna z nich się nie powtarza.
ObrazekW pełni oryginalna grafika - od tilesetów po animacje walki, stylizowana na gry GB Mono - innymi słowy cała grafika jest zrobiona w 4 kolorach.
ObrazekMuzyka - nie będzie to kolejny zestaw midi ściągniętych z vgmusic.com, lecz ścieżka w pełni ambientowo-jazzowa (mp3).

Obrazek

Osobiście nie lubię tworzyć tematów o grach, które jeszcze nie zostały ukończone, ale tym razem prace są w na tyle zaawansowanym stadium, że postanowiłem sobie na to pozwolić, głównie, by uzyskać dodatkową motywację (na co bardzo liczę).
Pierwszy akt zostanie wydany jeszcze w te wakacje, odpowiednio wcześniej założę temat o beta testach. I to chyba tyle, wszystkie komentarze mile widziane.
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Postautor: Yaslon » 01 lip 2007, 22:53

O, a jednak robisz jakąś grę xD Jestem bardzo ciekawy battle-systemu i - przypominając sobie Solstice - jestem pewien, że będzie tak jak mówisz =) Ogólnie czekam, ciekawy jestem jeszcze ile będzie komentarzy w stylu: "Co to za grafika?!", lub "Grafika: 1/10"...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 01 lip 2007, 22:57

Hm, czy droid jest w stanie się porozumiewać? Będą jakieś dialogi w pierwszym akcie?
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Postautor: DE » 01 lip 2007, 22:59

Komunikuja w sensie wydaja polecenia. Droid nie umie mowic i im nie odpowiada :)
Wszystkie dialogi beda odbywac sie miedzy naukowcami i enpecami.
Awatar użytkownika
Tomash

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 24 kwie 2006, 16:07

Postautor: Tomash » 02 lip 2007, 08:45

Grafika przypomina mi trochę Pokemon Red :P Bardzo ładna. Fabułą też niczego sobie. Cytując Ludzix'a "rób, rób >=D"
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Postautor: Yaslon » 02 lip 2007, 08:52

Raczej w pokemon blue, bo w red wszystko było czerwone =) A to ma nawet podobne szafy do pokemonów =]
DE, może powiedziałbyś więcej o BeeSie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 02 lip 2007, 11:29

Z tego co widzę, to DBS z trzecim typem interfejsu =)

Ach - czy czterokolorowa grafika będzie we wszystkich aktach, czy w każdym styl będzie inny?
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Postautor: DE » 02 lip 2007, 11:42

Nie, kazdy akt bedzie w tym samym stylu.
Z poczatku chcialem zastosowac rozne odcienie kolorow (np. w 1. dominowalby niebieski, w drugim fioletowy itd.), ale doszedlem do jednego wniosku - RM by tego nie pociagnal :) Dlaczego? Ano dlatego, ze nie ma komendy do zmiany System2 :D
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Postautor: Mertruve » 02 lip 2007, 12:17

Może mógłbyś zrobić System2 w samej czerni i bieli, gracze raczej by to znieśli ;)
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Postautor: Yaslon » 02 lip 2007, 14:18

Hmm... skoro w BS wygrywa się taktyką, to czemu jest opcja AUTO? =O
Obrazek
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Postautor: DE » 02 lip 2007, 15:38

Bo nie da sie jej wylaczyc.
Poza tym kto powiedzial, ze dzieki tej opcji automatycznie wygrasz kazda walke? :)
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Postautor: Qualrath » 02 lip 2007, 18:34

Gdybym opisał wszystko co czuję do tego projektu, pisałbym do jutra :]
Ludzix pisze:Rób, rób! >=D
Obrazek
Qual Noworoczny ^^
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: kalafior » 03 lip 2007, 13:30

No, projekcik supcio, jednak bardziej podobały mi się Twoje wcześniejsze pomysły.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Postautor: DE » 03 lip 2007, 13:35

Bo mialy lepsza grafe? :D
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: kalafior » 03 lip 2007, 13:54

miałem tu na myśli IND i Solstice. side view robi swoje =) poza tym klimat wydaje mi się fajniejszy

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości