Nichter

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Tytuł: Nichter
Wersja RM: 2k3 1.08 (edit! i chyba już ostatecznie)
Łatki: BetterAEP (Cherry), Pics. in battle patch (Cherry), Unlocks pics. (Cherry), Hyper Patcher I i II (Cherry), no i ten mój (na dokładkę do wszystkiego - o dziwo chodzi) XD, turn based battle (cherry).
Opis:
Gra zmieniała się w trakcie produkcji kilka razy (co chyba sami widzicie XD).

Grafika: Chipsety są głównie z Suikodena II, Charsety z Tales of Phantasia, tła do walk składam sam z chipsetów za pomocą skryptu Mode7 (RM XP), ramka podstawowa (XD) prze kolorowana na czarno, za title dziękuje Reptilowi, obrazki to różne sklejki, a potwory i postacie są oparte na Charsetach, animacje zresztą też.

Gra korzysta z czcionki MS Mincho

Muzyka: Tworzona jest przez Blade T. Rose np:
- title: https://soundcloud.com/blake-t-rose/cloak-and-dagger
- góry "Zachodnie Wzgórza" (tak się na chwile obecna nazywają) - te z mgłą: https://soundcloud.com/blake-t-rose/nit ... wald-hills

System walki: podstawowy RM 2k + patch na obrazki + RM Event Factory (używam komend dostępnych w równoległych zdarzeniach w walce, jak i wywołuje równoległe zdarzenia). W walce widać przeciwników jak i bohaterów, w zależności od stanu zmienia im się grafika. Tło walki również jest animowane np woda płynie itp. Dodałem też potwierdzenie ruchu po wydaniu komend naszym postaciom (bo o ile do trzech pierwszych można wrócić, przy 4 członkach drużyny, to przy pomyłce przy ostatnim bohaterze takiej możliwości już nie ma). Wzrost statystyk możliwy również w walce. Walczyć będziemy zwykła bronią, jak i znajdowanymi przedmiotami np deski, cegły, kamienie itp, - przedmioty wyczerpują się (nie zawsze po jednym użyciu!) Oczywiście możecie się spodziewać ciekawych rozwiązań, szczególnie przy bossach.

Menu: Własne (statystyki, drużyna, opcje) i podstawowe (Hyper Patcherem usunąłem zapisz i koniec - zostało umiejętności, przedmioty, ekwipunek i złoto).

W grze nie będzie levelowania i expienia. Będzie tu system znany z FF2 (podobny) w którym określone akcje podnoszą określone statystyki.

Własny system sklepu będzie na pewno.

Skrypt na teleporty (ale tego w grze nie zobaczycie - po prostu mały skrypcik który strasznie skraca mi tworzenie)

Fabuła: Wstęp opowiada walkę dwóch braci Mieszka i Józefa o tron Grandolfu. Józef starszy syn króla Bolesława zostaje od samego urodzenia pozbawiony tronu, po śmierci ojca znajduje on sprzymierzeńców w sąsiednim państwie Tains i próbuje siłą odebrać tron Mieszkowi - młodszemu synowi Bolesława. Udaje mu się podejść z wojskami pod samą stolicę, jednak nie udaje mu się jej zdobyć. Po ciężkiej zimie szala zwycięstwa przechyla się na stronę Grandolfu, który wypędza wroga z kraju i zajmuje ziemie z dostępem do morza (wcześniej Grandolf nie miał dostępu do morza). Gra zaczyna się w momencie próby odbicia zajętych ziem. (~20 lat później) Tains atakuje większością swoich wojsk Grandolf, który średnio jest przygotowany do takiej wojny. Wszyscy wiedzieli, że w końcu nadejdzie, jednak chcieli aby stało się to jak najpóźniej. Król Mieszko decyduje bronić portu ze wszystkich sił, ponieważ jest on jedynym w całym państwie i to przez niego jest dostęp do wyspy Kupfer na której są kopalnie miedzi tak bardzo potrzebne do wytwarzania brązu, z którego wytwarza się broń (w grze nie odkryto jeszcze żelaza...) (od razu uprzedzam pytanie przed I wojną z Tains, brąz właśnie od nich był kupowany, oczywiście za dość wysokie sumy pieniędzy - potem jak Józef zaczął się domagać tronu, a Tains zauważyło w tym korzyść - Józef był spokrewniony z rodziną królewską rządzącą Tains, zaprzestano sprzedaży miedzi Grandolfowi i zaczęto przygotowywać się do wojny). Keld dowódca wojsk zajmujących przygraniczną dolinę Osnn chciał wykorzystać ten czas kiedy 99% wojsk zajętych było wojną z Tains. Dogadał się z okolicznymi państwami i zorganizowali spisek który miał podobno na celu osłabienie Grandolfu. Keld jednak miał własny cel o którym wiedzieli tylko żołnierze mu podwładni. 3 dni przed pierwszym atakiem Keld rozsyła listy informujące o rozpoczęciu walk. Goniec dociera z listem do jednostki w mieście Raus, gdzie po przeczytaniu listu rozpoczyna się narada. Przez przypadek w okolicy Kaos poszukuje rzadkiej rośliny Sotik i słyszy o czym mówią w namiocie. Gdy żołnierze spostrzegają że ktoś ich podsłuchuje, Kaos ucieka. Zostaje jednak zauważony. Biegnie szybko do swojego przyjaciela Legaya, z którym razem ucieka z miasta. Rozpoczyna się ich wielka przygoda, którą poznacie grając, oczywiście gdy skończę i wydam tę grę.

Intro (jeszcze rm me):https://www.dropbox.com/s/cdo5i8q2kcuk5 ... _intro.zip - działa bez RM i RTP A miejcie se jeszcze to, jak zrobię nowe to się zastąpi, a to co jest na razie tu, będzie przekształcone w początek pierwszego rozdziału - i to bardzo przekształcone.

Zrzutki:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Nowe (intro, walka, poprawiona lokacja - piwnica w domu bohcia):
Obrazek

Kiedy demo/pełna wersja: Demo powinno ukazać się za niedługo. Chciałbym jednak by nie było zbyt krótkie i obejmowało trzy pierwsze rozdziały (taa jasne - marzyć mi się zachciało XD).
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nichter

Post autor: Fear »

Tak myślałem, że czymś podobnym zaskoczysz ;) Przez te screeny, które wklejałeś wcześniej, czy zadawane pytania w dziale pomoc :)

Let's see... Title może nie jakiś super ambitny, ale mamy chociaż odskocznię od tego standardowego, menu proste, ale bardzo mi się taka prostota podoba, tylko kursor skaczący pomiędzy opcjami straszliwie wolny :P Walka też może być ciekawa, grałem trochę w gry z takim systemem walki na XP. Chodzenie w ośmiu kierunkach, nie wiem, jak trudno coś takiego zrobić, brzmi fajnie, czy poprawi gameplay, czy będzie zbędnym "super-bajer" zapychaczem zobaczymy. Screeny wyglądają ładnie, mimo wszystko charsety na tych chipsetach wyglądają fajnie ;) Ogólnie mapki wyglądają dobrze. Ten system z FFII, z częstotliwością używania skilli też bardzo lubię. Zapowiada się dobrze. Rób grę! ;)

PS: I o fabule też koniecznie się rozpisz!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Nichter

Post autor: Jazzwhisky »

Jest fajnie, ale jedno pytanie z biegu, bo w projekcie jest kilka ambitnych elementów, które mnie niepokoją - jak oceniasz postęp swoich prac? =]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Nichter

Post autor: master miller »

Dawno nie widziałem tak starannych mapek.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Title jest po prostu zerżnięte z Suikodena II - tylko napisy inne.
Chodzenie w 8 kierunków nie jest wcale takie trudne do zrobienia, problem z tym jest taki że po prostu wszystkie zdarzenia na dotyk nie działają z tym skryptem jak powinny (viewtopic.php?f=2&t=3640).
Postęp prac: Trudno jest mi określić go jednoznacznie, po prostu pewne elementy mam już skończone, w innych jestem w połowie (bs, ms). Powiem tyle przez te 3 miesiące zrobiłem więcej niż przez ostatnie 2 lata w RM XP. Jak skończę jakoś pisać walkę to prace powinny jeszcze przyśpieszyć.
Mapki może i staranne, ale to dopiero początek. Bardzo denerwuje mnie strasznie (jak na gry z PSXsa) ograniczony chipset (i brak grafik z pierwszej warstwy do wykorzystaniu w zdarzeniu/ewentualnie w drugiej warstwie). To wszystko sprawiło że postanowiłem wygospodarować sobie "7 warstw" na samą mapę i jej efekty - wykorzystując po kolei: panoramę (podkład np: czysta trawa), dolny chipset (elementy zakrywające całe tile lub nie gdy nie ma potrzeby wykorzystać danego tilesa w zdarzeniu), górny chipset (wszystkie tilesy które nie zakrywają całej powierzchni i jest je potrzeba do zdarzeń na 4 warstwę), zdarzenia (cała reszta która nie zmieściła się na 3 warstwie + plus jakieś drobne uzupełniające charsety), obrazek nr 1 (duże zakrywające bohatera obiekty (którym miejsca brakło w chipsecie, a z charsetami było by zbyt dużo roboty) np: korony drzew), obrazek nr 2 (światła i inne duperele na półprzeźroczystości) obrazek nr 3 (mgła). Mapping będę starał się robić jak najlepszy.

A fabułę opiszę wkrótce. Ale na pewno coś na jej temat napiszę - może jutro.

Tak jak pisałem, fabuła już jest opisana w pierwszym poście.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nichter

Post autor: Powczan »

Wygląda to wszystko bardzo zachęcająco. Szkoda, ze nie mogę zobaczyć filmików ;/
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Nichter

Post autor: tiberium »

Gedharm pisze:Wygląda to wszystko bardzo zachęcająco. Szkoda, ze nie mogę zobaczyć filmików ;/
Oszczędzaj transfer na coś lepszego =3
ja proponuję nie robić demka, tylko odrazu pełniaka.
dajesz gierke :-D
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Nowe zrzutki:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Dwa pierwsze pochodzą ze scenki która wyświetli się kiedy przegramy walkę w pierwszej lokacji, a dwa kolejne pochodzą z drugiej lokacji (jeszcze bez potworów).

Projekt pomału idzie do przodu. Jak skończę BS i MS to nagram filmik pokazujący te kilka skryptów w akcji.

A teraz pytanie bo nie mogę się coś zdecydować. Lepiej robić mapę świata, czy osobno wszystkie mapy? Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Z mapą świata praca pójdzie o wiele szybciej, ale nie wiem jak rozwiązać walki na niej (losowe czy brak), pomijając to, że nie posiada odpowiedniego chipseta do tego, natomiast opcja z chodzeniem osobno po każdej mapie jest bardzo pracochłonna, ale nie ma przy niej problemu z grafikami i walkami. Sam nie wiem co lepsze. Może mi coś doradzicie?
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nichter

Post autor: Powczan »

Zajedwabiste mapki : o

Co do mapy świata, moim zdaniem jest ona dobra tylko wtedy, kiedy w grze trzeba się wracać czasami do wcześniejszych miast i lokacji ( bo np. tak jest w fabule ), a jeśli się idzie ciągle do przodu to imo osobne mapki są wtedy lepsze. Bardziej czuć wtedy ten świat.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Nichter

Post autor: Jazzwhisky »

Ładne screeny, a co do mapy świata - dlaczego jej brak to bardziej pracochłonne rozwiązanie? Chodzi o to, że musiałbyś dorobić więcej map?
Może rozwiązaniem byłoby stworzenie przedmiotu-mapy, gdzie dodawałyby się tylko kolejne możliwe do odwiedzenia lokacje, a wybór punktu podróży polegałby na przeskakiwaniu kursorem z miejsca na miejsce? Trudno coś poradzić nie znając specyfiki gry.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Fabuła jest tak zaplątana, że w jednych rozdziałach idziemy cały czas do przodu, a w innych wracamy do wcześniejszych miast (nie zawsze tymi samymi drogami i postaciami).

Jeśli lepszym rozwiązaniem będzie robienie każdej mapki z osobna to już teraz wiem że nie obędzie się bez kilku mapperów. a to nie było by łatwe zadanie. Lokacje podzielone na części po 50x50 pełna zgodność między sąsiednimi mapami (jeśli chodzi o X i O - jeśli przy krawędzie jednej mapy jest O to i w drugiej w tym miejscu musi być O to samo z X), co by oznaczało że na jednego mappera wypadło by zrobienie całej lokacji składającej się z od kilku do kilkunastu map, a potem kombinowanie ze zgodnością z innymi mapami (to zrobił bym sobie już sam). Jeśli w grze będzie ta opcja, to poinformuje tutaj na forum i kto będzie chciał to niech się zgłosi na PW, oczywiście po teście będzie mógł zająć się mapami.

Jeśli jednak opcja z mapą świata to wtedy potrzebuje odpowiednie grafiki. Nie mogę wziąć ripów z suikodena 2 (tiles mapy świata jest tam rozmiarów 8x8 więc pod rm nie pasuje), a ripy z suikodena 1 nie pasują do końca graficznie. przeszukałem też TA wszystkie chipsety okazały się jednak zbyt jaskrawe. Ostatecznie posklejam coś z chipsetów ripów z suika 1 i 2 wymieszanych z innymi elementami (coś jak mapa świata z sagi demonów) - jest tego coś z pięć cipsetów więc powinno styknąć.

Ale nadal czekam na jakieś podpowiedzi w tej sprawie.

Edit (nie wyświetliło mi że podczas pisania odpowiedzi, została dodana jeszcze jedna odpowiedź)
Tak oznacza to że musiał bym zrobić kupe mapek przedstawiających np drogę wśród pól i łąk, czy innych lasów. O ile przy pierwszym rozdziale to nie problem (występują tam tylko dwie lokacje w których idziemy ciągle do przodu), to o tyle już w drugim rozdziale był by z tym problem (przechodzimy przez około połowę państwa (no może trochę przesadziłem)). Sprawa jest tym trudniejsza, że postawiłem sobie za cel aby lokacje nie były tylko aby sobie przez nie przejść wymijając potworów bez żadnego wysiłku. Mają być w nim trudne do przebycia drogi wymagające jakiś przedmiotów, czy nawet łączenia ich w nowe rzeczy i inne ukryte sekrety np z przeszkód jakieś dziury, wysokie wspinaczki itp.

Przedmiot mapa według mnie jest za bardzo magiczna do takiej gry gdzie magię chcę ograniczyć - wyglądało by to jak zwykły teleport.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nichter

Post autor: Fear »

Dragon Kamillo pisze: A teraz pytanie bo nie mogę się coś zdecydować. Lepiej robić mapę świata, czy osobno wszystkie mapy? Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy
Sam sobie odopowiedziałeś ;) Wybierz tak, jak Ty uważasz, że jest Ci najlepiej i tyle.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Nichter

Post autor: Jazzwhisky »

Dragon Kamillo pisze:Przedmiot mapa według mnie jest za bardzo magiczna do takiej gry gdzie magię chcę ograniczyć - wyglądało by to jak zwykły teleport.
Miałem na myśli klasyczną mapę w sensie przedstawiania świata, nie przedmiot obecny w grze, cos w stylu:

Obrazek

albo np. http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... ia_map.jpg

Zero poruszania się po takiej mapie, tylko wychodzenie na nią i wybór kolejnej docelowej lokacji. Teoretycznie można zbudować coś podobnego także na bazie grafik z Suikodena, powiększasz wszystko do pól 16x16, składasz mapę w RM, potem screenshotujesz, do panoramy i zmniejszenie do startowych rozmiarów, na pewno robiłoby fajne wrażenie (tak jak cała reszta). =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Myślałem trochę nad takim rozwiązaniem. Mapy z suikodena raczej tak nie poskładam (nie dam rady dobrze złożyć gór), jedyne co mi przychodzi do głowy to narysować taką mapę na kartce a potem zeskanować i wsadzić do rm. Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nichter

Post autor: Fear »

Tylko jeśli potrafisz to zrobić naprawdę dobrze i w klimatach gry, inaczej byłbym raczej za znalezieniem czegoś gotowego w necie, ewentualnie zrobienia tego od razu, w całości w programie na pc.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ