Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Fabuła:
Akcja gry zaczyna się zaraz po znalezieniu kryjówki buntowników przez oddziały królewskie. Dwójka buntowników, która przeżyła atak na kryjówkę - Alrus i Morgan - dzięki kupcowi o imieniu Virtuo, unikają złapania przez strażników i wypływają z nim w rejs na inny kontynent. Niestety, podczas rejsu natrafiają na sztorm i rozbijają się na tym samym kontynencie, lecz na drugiej jego stronie, w kraju niziołków. Zostają zamieszani w problemy niziołków mianowicie w walkę z nieumarłymi, orkami i wieloma innymi złymi stworzeniami. Ponad to po całym kraju niziołków rozproszyła się dziwna sekta ludzi w czarnych szatach. Czy ta sekta ma jakiś związek z problemami niziołków?
Grafika i muzyka:
Grafika głównie pochodzi z ze strony, którą polecił mi Jazzwhisky w pewnym temacie, gdy prosiłem o zasoby(Swoją drogą podziękowania dla tego pana :D). Muzyka głównie pochodzi z gry "Mroczne wieki" ( I tu podziękowania dla Finwe, który to podesłał na Twierdzę :D ), ale prawdopodobnie użyję też czegoś jeszcze. Backdrop pochodzi z Breath of fire(znalezione na Twierdzy).
Mechanika:
-Standardowy system walki - postaram się, żeby nie był to system w stylu atak-atak-atak-atak-potion-atak-atak itp. bardziej postaram się powiększyć poziom trudności, i żeby gracz starał się rozkminić słabą stronę przeciwnika. System upodobniłem do tego RM2k, gdyż nie mam ochoty robić battlecharów
-Znajdźki - w wielu miejscach można znaleźć różne zwoje i eliksiry, które ułatwią nam grę
-Magia - magia dzieli się na cztery ścieżki - Żywiołu, natury, czarnej magii i białej magii. Nie wszystkie postacie będą mogły się uczyć wszystkich czarów lub używać zwojów. Np. Palladyn, który może uczyć się białej i magii i korzystać ze zwojów, nie korzysta z innych ścieżek magii albo mag, który może nauczyć się korzystania ze wszystkich rodzajów zwojów i ksiąg, lub główny bohater, który korzysta ze wszystkich zwojów z czarami, ale nie uczy się ich z książek itp.
-minigierki - jeszcze nie wiem jakie one będą, ale wiem, że jakieś będą na pewno ^_^
-A także zastanawiam się nad stworzeniem CMS i alchemii podobnej do tej co była w wiedźminie
Szacowany czas zakończenia:
tak na prawdę to nie wiem... Zrobiłem już Intro, i prawie cały prolog. Grę robie na spontanie, więc nie wiem jaka będzie jej długość.
jak sobie przypomnę coś jescze to napisze :D. Postaram się na bieżąco udostępniać screeny i mówić jak idą pracę nad grą.
Screeny:
Akcja gry zaczyna się zaraz po znalezieniu kryjówki buntowników przez oddziały królewskie. Dwójka buntowników, która przeżyła atak na kryjówkę - Alrus i Morgan - dzięki kupcowi o imieniu Virtuo, unikają złapania przez strażników i wypływają z nim w rejs na inny kontynent. Niestety, podczas rejsu natrafiają na sztorm i rozbijają się na tym samym kontynencie, lecz na drugiej jego stronie, w kraju niziołków. Zostają zamieszani w problemy niziołków mianowicie w walkę z nieumarłymi, orkami i wieloma innymi złymi stworzeniami. Ponad to po całym kraju niziołków rozproszyła się dziwna sekta ludzi w czarnych szatach. Czy ta sekta ma jakiś związek z problemami niziołków?
Grafika i muzyka:
Grafika głównie pochodzi z ze strony, którą polecił mi Jazzwhisky w pewnym temacie, gdy prosiłem o zasoby(Swoją drogą podziękowania dla tego pana :D). Muzyka głównie pochodzi z gry "Mroczne wieki" ( I tu podziękowania dla Finwe, który to podesłał na Twierdzę :D ), ale prawdopodobnie użyję też czegoś jeszcze. Backdrop pochodzi z Breath of fire(znalezione na Twierdzy).
Mechanika:
-Standardowy system walki - postaram się, żeby nie był to system w stylu atak-atak-atak-atak-potion-atak-atak itp. bardziej postaram się powiększyć poziom trudności, i żeby gracz starał się rozkminić słabą stronę przeciwnika. System upodobniłem do tego RM2k, gdyż nie mam ochoty robić battlecharów
-Znajdźki - w wielu miejscach można znaleźć różne zwoje i eliksiry, które ułatwią nam grę
-Magia - magia dzieli się na cztery ścieżki - Żywiołu, natury, czarnej magii i białej magii. Nie wszystkie postacie będą mogły się uczyć wszystkich czarów lub używać zwojów. Np. Palladyn, który może uczyć się białej i magii i korzystać ze zwojów, nie korzysta z innych ścieżek magii albo mag, który może nauczyć się korzystania ze wszystkich rodzajów zwojów i ksiąg, lub główny bohater, który korzysta ze wszystkich zwojów z czarami, ale nie uczy się ich z książek itp.
-minigierki - jeszcze nie wiem jakie one będą, ale wiem, że jakieś będą na pewno ^_^
-A także zastanawiam się nad stworzeniem CMS i alchemii podobnej do tej co była w wiedźminie
Szacowany czas zakończenia:
tak na prawdę to nie wiem... Zrobiłem już Intro, i prawie cały prolog. Grę robie na spontanie, więc nie wiem jaka będzie jej długość.
jak sobie przypomnę coś jescze to napisze :D. Postaram się na bieżąco udostępniać screeny i mówić jak idą pracę nad grą.
Screeny:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- dragon76254
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 sie 2013, 22:59
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Moim zdaniem gra prezentuje się dość dobrze. Niestandardowe Grafiki oraz Muzyka sprzyja rozwojowi i zainteresowaniu grą. Co do fabuły, wydaje się być dobra, jednakże Kraj Niziołków atakowany przez Hordy Neumarłych i Orków ? Nie wygląda to zbyt dobrze, dopracuj tę cześć i powinno być dobrze.
Pozdrawiam Dragon
Pozdrawiam Dragon
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiada się ciekawie, fabuła dosyć fajna, grafika nie pasująca do klimatu gry.
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Otóż Kraj Niziołków zawsze był spokojny, ale do czasu gdy zaczęły się dziać te dziwne wydarzenia. Nie chcę mówić zbyt wiele, bo nie chcę spoilerować :D. A co do grafiki - według mnie pasuje :/dragon76254 pisze:Moim zdaniem gra prezentuje się dość dobrze. Niestandardowe Grafiki oraz Muzyka sprzyja rozwojowi i zainteresowaniu grą. Co do fabuły, wydaje się być dobra, jednakże Kraj Niziołków atakowany przez Hordy Neumarłych i Orków ? Nie wygląda to zbyt dobrze, dopracuj tę cześć i powinno być dobrze.
Pozdrawiam Dragon
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- dragon76254
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 sie 2013, 22:59
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Co do grafiki moim zdaniem do poprawy windowskin oraz kolorystyka terenu. Staraj się zmieniać barwy terenu co do obszarów. Nie edytuj Tileset'a tylko w programie jest funkcja Ang. "Tint Screen"Otóż Kraj Niziołków zawsze był spokojny, ale do czasu gdy zaczęły się dziać te dziwne wydarzenia. Nie chcę mówić zbyt wiele, bo nie chcę spoilerować :D. A co do grafiki - według mnie pasuje :/
Przykład:
Bagno - Teren Ciemny, brąnzowo-zielone barwy ekranu
Pustynia - Teren jasny, Zółte barwy ekranu
Pozdrawiam Dragon
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
windowskin jest dobry, tylko ekran tytułowy nie za bardzo pasuje do reszty (wypada biednie).
A tak to ładny zlepek materiałów. Może coś z tego będzie.
A tak to ładny zlepek materiałów. Może coś z tego będzie.
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Zabieram się za poprawianie title.
Swoją drogą nowa porcja screenów.
Pracę nad grą idą dobrze.
Swoją drogą nowa porcja screenów.
Pracę nad grą idą dobrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Marek widzę że dałeś w końcu zapowiedź :) Gierka ciekawa, jednak title nadal przypomina mi Dimitra przez title, czerwony napis nie bardzo komponuje sie z niebieskim tłem, po za tym wygląda fajnie, grafiki mi się podobaj sam takich urzywam w Wind of Eladora DDruga strona medalu, który przedstawie za jakiś czas. Co do fabuły to też bardzo fajna (moje klimaty):D Mam nadzieje że tylko mapki nie będą tak puste jak w Dimitrze. Pozdrawiam i czekam na więcej info.
- AkiNebula_e
- Posty: 395
- Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
- Lokalizacja: Krotoszyn
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Pomysł może nie najgorszy, ale na pewno nie wybitny. Pierwsze co przyszło mi na myśl po przeczytaniu wprowadzenia w fabułę to taka standardowa przygoda. Najdź to, zrób tamto, pomóż temu, odnajdź sektę, powstrzymaj sektę, która na końcu przyzwie jakieś diabelstwo, którym będzie ostatni, supertwardy boss.
Zasadniczo to nie byłoby złe, ale byłoby po prostu normalne. Jeśli chodzi o warstwę fabularną jakichkolwiek gier (czy to komercyjnych czy nie-komercyjnych) to trudno mnie zadowolić.
Uwielbiam szał fabularny, nagłe zwroty akcji, zaskakujące rzeczy czy oszukiwanie gracza co do zamiarów pewnych bohaterów. Fantazja sięgająca granic ludzkich możliwości, ale trzymająca się spójnie koncepcji świata przedstawionego.
No i ważna jest forma przedstawienia fabuły. Nawet zwykła, przeciętna historia może być epicka jeśli odpowiednio ją "opowiemy".
Zasadniczo to nie byłoby złe, ale byłoby po prostu normalne. Jeśli chodzi o warstwę fabularną jakichkolwiek gier (czy to komercyjnych czy nie-komercyjnych) to trudno mnie zadowolić.
Uwielbiam szał fabularny, nagłe zwroty akcji, zaskakujące rzeczy czy oszukiwanie gracza co do zamiarów pewnych bohaterów. Fantazja sięgająca granic ludzkich możliwości, ale trzymająca się spójnie koncepcji świata przedstawionego.
No i ważna jest forma przedstawienia fabuły. Nawet zwykła, przeciętna historia może być epicka jeśli odpowiednio ją "opowiemy".
Saga Demonów v2.0t - https://drive.google.com/file/d/1ZthAS8 ... drive_link
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Proszę, zmień title screen :P. Wygląda bardzo...klasycznie. I nie jest to do końca złe, nawet mimo tego, że te grafiki mi się przejadły już strasznie ( nie mylić z: są złe). Może być ciekawe, jeśli nie będzie zbyt infantylne. Jako "mapper" też się chyba poprawiłeś od ostatniego projektu. Unikaj tej symetryczności lokacji. No i postaraj się jeszcze czymś zaskoczyć. Nie tylko fabułą, nie pozwól żeby grając dało się doświadczyć wrażenia jakby grało się w to samo po raz enty, co dotyka całkiem pokaźny odsetek projektów w rm, szczególnie tych starszych.
- MarekMróz1997
- Posty: 111
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
- Kontakt:
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Nie bardziej niż te na tych screenachRahim pisze: Mam nadzieje że tylko mapki nie będą tak puste jak w Dimitrze.
Co do mappingu to proszę weź pod uwagę fakt, że chyba z rok nawet nie było mnie na scenie a maker leżał odłogiem, więc nie wiele mogło się zmienić. A co do title udostępniam go już dziś !Fear pisze:Proszę, zmień title screen :P. Wygląda bardzo...klasycznie. I nie jest to do końca złe, nawet mimo tego, że te grafiki mi się przejadły już strasznie ( nie mylić z: są złe). Może być ciekawe, jeśli nie będzie zbyt infantylne. Jako "mapper" też się chyba poprawiłeś od ostatniego projektu.
Tak więc info na dziś. Wymyśliłem mini-gierkę do projektu. Główny bohater jest bardem i może zagrać w wielu miejscach naszej przygody(a to w karczmie, to na ulicy itp.), skrypt polega na tym, że należy wcisnąć odpowiednią sekwencję klawiszy w odpowiednim czasie(jeżeli wciśniemy jakiś zły klawisz całą sekwencję trzeba powtarzać od nowa), aby zagrać jakąś pieśń(będą granę znane utwory np. Pszczółka Maja, czy 2+1-chodź pomaluj mój świat). Oczywiście za nasz występ dostaniemy zapłatę. I swoją drogą zmieniłem charset głównego bohatera(ten moim zdaniem bardziej pasuje do głównego bohatera.
Screeny (i title):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
Ładnie to wszystko się prezentuje, siląc się na jakąkolwiek znaczącą uwagę - też nigdy nie wybrałbym czerwonej ramki do tekstu, ale RM umożliwia na szczęście stworzenie opcji jej zmiany spod poziomu gry. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Tytuł: [RMME] Opowieści z zapomnianych krain
E tam. Według mnie windowskin wygląda w tej grze spoko. Gorzej z głównym bohaterem, bo odrasta stylem od reszty NPC/postaci. Mapki są ładne, nie są puste. Ja bym jedynie zaznaczajkę i char głównego bohatera zmienił. A no i popraw strzałki, bo takie małe mi się wydają.Jazzwhisky pisze:Ładnie to wszystko się prezentuje, siląc się na jakąkolwiek znaczącą uwagę - też nigdy nie wybrałbym czerwonej ramki do tekstu, ale RM umożliwia na szczęście stworzenie opcji jej zmiany spod poziomu gry. =)