BongoBongo
Opis ogólny
Spoiler:
Otóż wyjaśnię na samym początku, dlaczego zabrałem się za ten projekt. A no przede wszystkim dlatego, że nie miałem zasobów do tworzenia Bleacha, a reszta moich projektów odeszła wraz z formatem, gdyż zapomniałem, że projekty są w innym folderze niż folder rm'a.Tak więc postanowiłem stworzyć to. Ale czym 'to' jest? Jest to platformówka, w której wcielamy się w wielkiego władcę BongoBongo (którymi są kolorowe bloby), któremu imię wybieramy sami. Władca prowadzi zielonego BongoBongo o imieniu Kulino (sterujemy właśnie nim).
Fabuła
Spoiler:
Ponieważ gra jest to gra platformowa utrzymana w zabawnym klimacie, nie ma tu zbyt zawiłej, poważnej i skomplikowanej fabuły. Powiem inaczej - jest banalnie prosta.
Był sobie świat zwany Trululum, a na nim spokojnie żyły sobie BongoBongo, aż do czasu przybycia Dziabongów, którym przewodzi zły król Dzidziang. Porywają urocze gluty i chowają je w różnych zakamarkach. twoim zadaniem jest poprowadzić Kulino, jednego z niewielu ocalałych BongoBongo, by uratować swoich przyjaciół i zmusić Dziabongi do trzymania się z dala od ziem BongoBongo. Tymczasem jednak Dziabongi knują coś więcej niż porywanie czy zabijanie BongoBongo...
Był sobie świat zwany Trululum, a na nim spokojnie żyły sobie BongoBongo, aż do czasu przybycia Dziabongów, którym przewodzi zły król Dzidziang. Porywają urocze gluty i chowają je w różnych zakamarkach. twoim zadaniem jest poprowadzić Kulino, jednego z niewielu ocalałych BongoBongo, by uratować swoich przyjaciół i zmusić Dziabongi do trzymania się z dala od ziem BongoBongo. Tymczasem jednak Dziabongi knują coś więcej niż porywanie czy zabijanie BongoBongo...
Mechanika
Spoiler:
Wspominałem to już kilka razy wcześniej, że gra jest platformówką, będziemy więc sterować naszym blobem, skakać, unikać przeszkód i wrogów, ale nie tylko. Gra zaopatrzona jest w różne proste zagadki logiczne, niektóre takie, w których samo nasuwa się rozwiązanie, inne trochę trudniejsze. Jest także uciekanie przed goniącą nas kulą, czy też magiczne kręgi Buuli, które pozwalają nam wykonać różne akcje. Innym, bardzo ciekawym elementem jest walka z bossami, którzy będą nas gonić, spuszczać na nas głazy, wywoływać pożary, przywoływać swoje sługi i wiele innych. Zastanawiam się też nad QTE. Na każdej mapie mamy określoną liczbę żyć, gdy stracimy wszystkie - Game over, ponadto zapis możliwy jest tylko po ukończeniu poziomu. Celem każdego z poziomów (z wyjątkiem poziomów z bossem) jest znalezienie wszystkich BongoBongo i dotarcie do wyjścia - kryształu. W grze jest sporo ukrytych przejść, które prowadzą nas do nagrody - dodatkowych żyć, zwiększenia prędkości itp. W grze jest będzie parę różniących się od siebie światów, w każdym będzie parę poziomów, a ostatni zawsze z bossem. Na razie mam tylko jeden świat - łąki i zaczynam tworzenie drugiego - lasów, więc jestem na początkach tworzenia, mimo tego potrzebuję betatesterów, którzy wyłapaliby błędy, których ja nie wyłapałem ^^.
Zasoby
Spoiler:
Zacznę może od muzyki. Muzyka to na razie w całości LocoRoco, ale prawdopodobnie sięgnę też po inne ścieżki muzyczne. Dlaczego LocoRoco? Ponieważ muzyka z tej gry jest pozytywna, zabawna i niesamowicie wpadająca w ucho. Pasuje w sam raz do BongoBongo, które jest też częściowo inspirowane tą właśnie grą. Tilesety to jak na razie własnej roboty sklejanina z kafelków nie makerowych znalezionych w sieci. Z nie mojego autorstwa zdarzeniówek mamy skakanie autorstwa Uzjela. Gra zawiera trochę grafik rtp, trochę znalezionych w necie.
A oto skrypty:
-Hidding script by Bennamy (jeżeli się nie mylę)
-Auto full screen by isaacsol
-Może coś jeszcze dodam :)
A oto skrypty:
-Hidding script by Bennamy (jeżeli się nie mylę)
-Auto full screen by isaacsol
-Może coś jeszcze dodam :)