[2k3] Bracia de Posaran

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1155
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

[2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Michu »

Obrazek
Tytuł: Bracia de Posaran
RPG Maker: 2003, bez modyfikacji
Rodzaj: jRPG
Download: Demo (25 sierpnia 2020 r.)

Fabuła

Grę rozpoczyna scena, w której naprzeciwko siebie, na czele dwóch armii (z braku lepszych słów można podzielić je na anielską i demoniczną, światła i ciemności) stoją bracia bliźniacy szykujący się do stoczenia największej bitwy w historii planety. Zaraz później cofamy się (dokładnie nie wiadomo ile, ma to związek z fizyką kwantową) w bliżej nieokreśloną przeszłość.

Sensem gry jest pokazanie, jak z dwóch kochających się braci zrobiono przywódców przeciwnych frakcji, którzy kiedyś oddaliby za siebie życie, a teraz marzą tylko o odebraniu go drugiemu.

Witold i Eryk de Posaran należą do Zakonu – organizacji zajmującej się likwidowaniem wszystkiego, co magiczne. Choć Zakon lata świetności ma już dawno za sobą, jego członkowie ciągle stanowią elitę wojowników i magów Północnych Królestw.

Bracia dosyć szybko wplątują się w sprawę morderstwa baronowej Kresów i nawiązują kontakt z partyzantką działającą w całych Królestwach. Ostatecznie dojdzie do tego, że staną na czele ruchu oporu. Zapoczątkują w ten sposób łańcuch zdarzeń, który doprowadzi do globalnej wojny międzyświatowej (czy raczej powinienem powiedzieć – międzywymiarowej).

Screeny

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Świat przedstawiony

Akcja gry, przynajmniej jej głównego wątku, rozgrywa się na planecie podobnej do Ziemi. Ludzkość jest na etapie rozwoju przypominającym koniec średniowiecza i początek renesansu. Różnica polega na tym, że ciągle znajduje się pozostałości cywilizacji sprzed tajemniczej Zagłady, która zmieniła obraz świata. Przykładowo, główny bohater wyspecjalizował się w broni palnej z naciskiem na strzelby.

Kluczem do rozwiązania zagadki dramatycznej zmiany stosunków między braćmi jest odkrycie, czym była Zagłada, na jakich zasadach działa Zakon oraz co stało się z rodzicami Witolda i Eryka. Ogromne znaczenie będzie miał także Nieświat – nie zdradzając niczego ważnego powiem, że, w uproszczeniu, przypomina „End of time” z „Chrono Triggera”.

Świat „Braci de Posaran” to brutalna rzeczywistość Wieków Średnich i radosne uniesienie zbliżającego się Odrodzenia. To rozwój nauk przyrodniczych, literatury, teatru, sztuki. To także bezwzględne grabieże, prawo silniejszego, morderstwa, kradzieże, wyzysk pospólstwa i arogancja arystokracji. Świat, który przed całą aferą związaną z głównym wątkiem fabularnym już znajdował się na granicy. Pratchett powiedziałby, że decydował właśnie, w którą nogawkę Spodni Czasu wejść.

Mechanika

Choć praktycznie od zawsze skrypcenie było moją ulubioną aktywnością związaną z RPG Makerem, mechanikę „Braci” ograniczam do minimum. Podstawowe menu i standardowy system walki, jedynie leciutko zmodyfikowany, uwalniają ogromną ilość wolnego czasu, który mogę wykorzystać na dopieszczanie fabuły.

Chcę, żeby gra nawiązywała do klasyki, w związku z czym nie będzie w niej żadnych wymyślonych skryptów rozwoju postaci czy drzewek umiejętności. Wbijesz piąty poziom, nauczysz się Kuli Ognia – bardziej oldschoolowo już chyba być nie może.

Jednym z ważniejszych pomysłów (już zaskrypcony) jest system podręczników, na które znajduje się odrębne miejsce w ekwipunku. „Zakładając” określony podręcznik (np. „Otwieranie zamków”) postać zyskuje taką umiejętność. Jeśli wystarczająco długo będzie go ze sobą nosić, w końcu nauczy się tej umiejętności na pamięć i będzie jej mogła używać bez potrzeby posiadania książki. Szybkość uczenia zależy od trudności podręcznika oraz inteligencji konkretnej postaci.

Oprawa i mapping

Chipsety to klasyczny REFMAP wraz ze wszystkimi możliwymi przeróbkami (naliczyłem tego ponad 200 chipów). Charsety utrzymane są w stylu RTP, a facesety to praktycznie same prace autorstwa Roco. System zostanie zmieniony – szukam dobrego od miesiąca i jeszcze nic mnie nie zadowoliło.

W grze postaram się wykorzystać możliwie dużą ilość dźwięków spoza RTP tak, by uchronić walki przed niepotrzebną monotonią. Za muzykę się jeszcze nie zabrałem.

W kwestii formalnej – nigdy nie byłem dobrym mapperem i zapewne czasami widać to w grze. Niemniej jednak nie zamierzam marnować dziesiątek godzin na dopracowywanie mapek, proszę więc ograniczyć uwagi w stylu „na tym screenie to i to jest nie tak”. Wiem o tym. Chętnie „zatrudnię” kogoś, kogo pracą będzie tylko i wyłącznie poprawianie zrobionych przeze mnie mapek, bez żadnych zmian na poziomie eventów.

Inspiracje

Sporo o klimacie „Braci” i przedstawionym tam świecie powiedzą wam moje inspiracje związane z grą. Wśród książkowych należy wymienić: „Sztejera” Forysia, „Inkwizytora” Piekary, „Wiedźmina” Sapkowskiego, Pratchetta oraz „Koniasza” Zambocha. Wśród gier są to odpowiednio: „Chrono Trigger”, „Suikoden” i „Lunar Legend”.

W grze kładę duży nacisk na pomysły związane z fizyką kwantową. Idee wieloświata, nieoznaczoności i wszechświatów równoległych wplecione są nie tylko w główny wątek fabularny, ale także w wiele questów pobocznych.

Trivia

Moim głównym celem jest opowiedzenie dobrej historii. Jak wiecie lub nie, nie licząc pierwszego w mojej karierze „Fantasy” nie wydałem pełnoprawnego RPG-a. Teraz, po tylu latach, dojrzałem literacko na tyle, by móc przedstawić zajmującą historię przy pomocy dialogów na solidnym, wysokim poziomie*.

Jak w dobrej książce, fabuła naszpikowana jest tajemnicami, z których wspomniana już Zagłada, Zakon i kwestie rodzinne są jedyne kroplą w morzu. Plan jest taki, by wraz z rozwiązaniem jednej zagadki pojawiały się trzy kolejne. Sposób narracji ma łączyć trochę film akcji z powieścią detektywistyczną.

Gracz nie może się nudzić. Wychodząc z takiego założenia dokładam starań, by każda lokacja (las, jaskinie, stare zamczysko) posiadała przynajmniej kilka tajemnic i smaczków, które urozmaicą podążanie wzdłuż linii fabularnej. Ukryte lokacje, zakopane skrzynie ze skarbami, tajne przejścia, pojawiające się znikąd wątki scenariusza – to wszystko tutaj będzie.

Już pewnie zdążyliście zauważyć, że grę kieruję na tory wyjątkowo klasyczne. „Bracia” są wyrazem mojej fascynacji „Legion Sagą”. U mnie także jest wątek wojenny, mnóstwo grywalnych postaci, ruch oporu i możliwość rozbudowywania własnej bazy.

Stety lub nie, Eryk (choć nie tylko on) jest cholernie wulgarny. W związku z tym potrafi rzucić przekleństwem częściej niż rzadziej. Wiem, jak wygląda kwestia wulgaryzmów w grach, dlatego dokładam szczególnych starań, by pasowały do kontekstu i nie odbiegały specjalnie od klimatu opowieści.

Pomoc

Dlaczego w ogóle zapowiadam tę grę? Demko z godzinnym wątkiem głównym chciałbym wydać na początku grudnia. Żeby jednak tego dokonać, będę potrzebował pomocy.

Poszukiwani są następujący ludzie:
- grafik (chodzi o proste edycje charsetów na potrzeby systemu walki);
- maper (patrz punkt „oprawa i mapping”);
- testerzy (do wyszukiwania błędów, ale przede wszystkim testowania potworów, umiejętności i systemu walki – chciałbym, żeby był odpowiednio wyważony i utrzymywał się na średnim poziomie trudności. Gra ma sprawiać radość, a nie irytować.)

* Oczywiście tylko mam nadzieję, że tak jest.

Aktualizacja 25 sierpnia 2020 r.


Po siedmiu latach od rozpoczęcia prac nad grą wreszcie przyszedł czas, by pokazać Wam demo. Liga Mapperów to czas wzmożonej aktywności na scenie, w związku z czym uznałem, że to dobry moment, by przypomnieć o swojej produkcji. Demo jest odświeżone i poprawione, mam nadzieję, że nie ma żadnych poważniejszych wad. Za pomoc w doprowadzeniu gry do ładu dziękuję Dragon Kamillo, który był wyjątkowo skrupulatny w swoich testach. Testerami gry są, alfabetycznie: Dragon Kamillo, Jazzwhisky, Kleo, Kryzz333, Noruj oraz Piolodiusz.

Bracia de Posaran to na moje oko ponad godzina solidnego grania. Zachęcam Was do ściągania i dzielenia się swoimi wrażeniami. Nie wykluczam, że w przypadku pozytywnego i szerszego odzewu, nad grą będę pracował równolegle do Czarnego Smitha. Link do downloadu na początku posta!
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: McLaren »

Mógłbym zrobić jednego charseta w wolnym czasie ;) Napisz mi jakiego potrzebujesz?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: GameBoy »

Dawno nie było na scenie takiego blockbustera. =) Mam nadzieję, że nie skończy się jak w 99% przypadków na screenach albo w najlepszym przypadku na demie.

Podoba mi się grafika - mimo, że są to stare i znane tilesety, w Twoim wykonaniu bije z nich taki SNESowy profesjonalizm.
System nauki umiejętności rodem z Final Fantasy 9 też jest dobry, chociaż tam obejmowało to cały ekwipunek, co skłaniało gracza do ciągłej jego zmiany.

Co do fabuły - pewnie będzie OK, ale ja się chyba już starzeję, bo takie epickie opowieści fantasy z dużą dawką (tak przynajmniej mi się wydaje jak czytam ten temat) zbędnej ekspozycji zupełnie mnie już nie kręcą.

A, i jeszcze jak zawsze w grach robionych w makerze:
Świat „Braci de Posaran” to brutalna rzeczywistość Wieków Średnich i radosne uniesienie zbliżającego się Odrodzenia.
Trochę śmiesznie wypada na tle cukierkowych grafik.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: X-Tech »

Według mnie konkret totalny na jaki się czekało dość długo jeśli chodzi o ten typ gry, bo w końcu intrygujące założenie fabuły i nastawiona na sposób jej opowiedzenia i rozgrywkę czyli coś na zasadzie "na bogato" i z sensem z wykopem z możliwością wczucia się w grę, a nie bezsensownie pokawałkowana papka. Dobrze dobierana kolorystyka widać, że Micha wie co robi. Być może gra będzie tak dobra, że, postawie na moją listę klasyków rpgmakera nawet obok Ahriman Prophecy czy Legion Saga 2. Ciekawe. Tutaj najbardziej wbija się w głowę grafika/kolorystyka i fabuła - Michu pisać umie. Bardzo obiecujące jest inspirowanie się książkami, klasykami jrpg, a nawet jest coś z rpgmakera (!) Czyżby pierwsza polska gra ze świetnie przedstawianą fabułą z rozmachem ?


@GB: Ja się zastanawiam w ile tych gier tego typu grałeś spod makera, bo chyba nie masz pojęcia tak naprawdę z czym masz do czynienia - gry z rpgmakera tego typu nie są ograniczone tym co komercha zachodnia 3-d, w którą grasz - mają własną duszę i są zapełnione fabułą. Nie lubię tego Zamthirowego przyrównywania dobrze zapowiadających się autorskich gier z rpgmaker w stylu jrpg do zachodniej komercji pcowej 3-d, w którą jedynie gracie to nie jest fair szczególnie, że nie wiecie z czym tak naprawdę igracie. To nie jest sprawiedliwe. "Chrono Trigger", a w szczególności autorska "Legion Saga 1,2" spod rpgmakera - bogata i inspirująca - to są klasyki jrpg - to nie jest typ gry w jaki grasz, więc wymagania jakiekolwiek z twojej strony są co najmniej nie na miejscu. Wymagać czegokolwiek od typu gry w jaki się nie gra. Bardzo TO CIEKAWE...


@dół: gdzie ?


AKT1

"Świat „Braci de Posaran” to brutalna rzeczywistość Wieków Średnich i radosne uniesienie zbliżającego się Odrodzenia.

Trochę śmiesznie wypada na tle cukierkowych grafik"


W wielu grach jrpg z snesa i psx świat jest dość brutalny i to nie jest dziwne dla kogoś kto gra w jrpgi, a w dodatku gry z rpgmakera - widać, że ty nie grasz. Taka podpowiedź w komercyjnych czy nie grafika tego typu jest cukierkowa i dla nikogo to nie jest zdziwienie.


AKT2

"
Co do fabuły - pewnie będzie OK, ale ja się chyba już starzeję, bo takie epickie opowieści fantasy z dużą dawką (tak przynajmniej mi się wydaje jak czytam ten temat) zbędnej ekspozycji zupełnie mnie już nie kręcą."

TAK. To jest to o czym piszę. Grałeś w gry tego typu jakieś 5,6 lat temu I TO TYLKO komercyjne z konsoli psx, a z tego co pisaliście przez ostatnie lata na rmxp.pl grałeś tylko w zachodnią komerchę 3-d, a nie gry z rpgmakera i jrpg. To tylko potwierdza co napisałem.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 14:06 przez X-Tech, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: GameBoy »

Przecież porównałem to do gier na SNESa - konsoli na którą wyszedł właśnie m.in. Chrono Trigger. =) Do FF9 (PSX) porównałem tylko dlatego, że miało podobny system zdobywania umiejętności, który mi się podoba. Nie wiem gdzie tu widzisz zachodnie erpegi 3D na PC. =)

Po prostu historie traktujące o ratowaniu świata traktuję już raczej z ironicznym uśmieszkiem. Wolę coś bardziej kameralnego, na mniejszą skalę.

Podsumowując: gra Micha zapowiada się naprawdę bardzo dobrze, ale ja niekoniecznie jestem jej targetem.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Rahim »

Elo, chłopaki czy taki drobny user jak ja musi was upominać że to temat o grze Micha a nie waszej kolejnej sprzeczki?
======================
Michu zastanawia mnie którędy sie do łazienki wchodzi?O_o
Screeny wyglądają ładnie, mówisz że twój mapping nie jest mocnym atutem jednak wychodzi lepiej niż u mnie, zastanawia mnie jednak jedna rzecz...
Jak to mozliwe że w tych czasach były komputery?O_o
Awatar użytkownika
pakitos
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2009, 08:15
Lokalizacja: kraina sera

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: pakitos »

Rahim pisze:Elo, chłopaki czy taki drobny user jak ja musi was upominać że to temat o grze Micha a nie waszej kolejnej sprzeczki?
======================
Michu zastanawia mnie którędy sie do łazienki wchodzi?O_o
Screeny wyglądają ładnie, mówisz że twój mapping nie jest mocnym atutem jednak wychodzi lepiej niż u mnie, zastanawia mnie jednak jedna rzecz...
Jak to mozliwe że w tych czasach były komputery?O_o
Przeczytaj "Świat przedstawiony" w zapowiedzi.
co
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1155
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Michu »

@GB

Fabuła w założeniach ma być, hmm, over epic. To już nie jest tylko ratowanie świata, to ratowanie wszystkich światów, podróże w czasie i przestrzeni, po prostu próba rozbuchania tego elementu to pewnych granic. Oczywiście należy to traktować z przymrużeniem oka, ale nie odbiera to, mam taką nadzieję, "powagi" pozostałych elementów.

Gra jest właśnie wynikiem mojej fascynacji takimi klasycznymi erpegami ze snesa i gba.

@X

Podsumowałeś całkiem nieźle moje nastawienie do "Braci", ale powstrzymaj się od wycieczek personalnych i kolejnej sprzeczki.

@Rahim

Do łazienki nie trzeba wchodzić, bo to tylko scenka, a nie grywalna mapa. Pamiętaj o czym mówiłem - wszechświaty równoległe, fizyka kwantowa, weź to pod uwagę, a łatwo wytłumaczysz sobie komputery =]
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: AkiNebula_e »

Michu, podwędzasz mi idee z wszechświatami równoległymi :>.

Ale poważniej, aż dziwie się, ze ktoś wpadł na podobny pomysł co ja (nie koniecznie odnośnie rdzenia fabuły, ale raczej wykorzystania założeń wieloświata). Mam konkurencje na polu Epic RPG, ale ja się tylko mogę cieszyć z tego powodu.

Mam tylko nadzieje, że nie zderzymy się na tej krętej drodze. To mogłoby być bolesne.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Kleo »

Ciekawa jestem, jak uda ci się wyważyć proporcje pomiędzy epickim tłem, a osobistą historią braci. Jeśli się to zgrabnie uda to może być w co pograć. Jak dożyję do wydania dema, to chętnie potestuję.
A problem dostępu do łazienki też można rozwiązać odwołując się do koncepcji przejść międzywymiarowych. ;)
Awatar użytkownika
MarekMróz1997
Posty: 111
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:25
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: MarekMróz1997 »

Gra zapowiada się bardzo obiecująco :D. Chciałbym umieć pisać tak ciekawie jak ty ;).

Jeżeli chcesz mógłbym Ci pomóc w mapkach, choć jak widzę, nie wiele jest w nich do poprawienia, ale mimo to musisz wiedzieć, że najlepszym mapperem na scenie i tak nie jestem :D.

Fabuła można powiedzieć rajcuje mnie, a mechanika mnie tak nie wkurza jak w niektórych grach, (system rozwoju postaci rozwinięty do tego stopnia, że nie wiem w co iść :D), za system rozwoju plusik :D.

Mam pewne zastrzeżenie, mianowicie drugi screen od góry po lewej. Broń którą trzyma bohater jest większa niż on sam xD. Reszta screenów wygląda dobrze.

I jeszcze jedno - spróbuj porzucić projekt, a urwę głowę.
Tak właśnie się nazywam jaki jest mój nick i nie wstydzę się tego!

Projekt w tworzeniu: Opowieści z zapomnianych krain
Zapowiedź: Już na forum!
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Post autor: BH Daimaouji »

Wow ten Eryk to taki dupek z tą swoją gadką

Życze powodzenia z postępami
Rahim pisze:
BH Daimaouji pisze:Wow ten Eryk to taki dupek z tą swoją gadką
:shock:
http://images.puella-magi.net/9/94/Kill_qb_gif.gif

Nie oceniajmy postaci na podstawie dwóch obrazków, zobacz Sanagi Akiego też święty nie jest na pierwszy rzut oka...
1.Co ten obrazek miał znaczyć?
2.Tak, Vegeta porównując ich to diabeł
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 21:43 przez BH Daimaouji, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Jazzwhisky »

Niezła bomba.

Jeśli chodzi o świat przedstawiony i fabularny zarys - jest to kocioł, nie wiem czy łączenie realnego świata, fantasy i s-f (klasyki jRPG, Pratchetta, epickiego rozmachu, literatury antybohatera etc.) nie będzie za trudne do obronienia. Trochę zgadzam się tu z GameBoyem, że to rozhulanie wcale nie musi być zaletą projektu. Wygląda to trochę tak, jakbyś starał się zmieścić wszystkie swoje pomysły i napotkane konwencje w jednej baśni, na czym ucierpi spójność i co może nieco gubić, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że odbiorcami nie będą (edit!) tylko oczytani studenci (i studentki!). Nie do każdego trafi taka zabawa formą, ale zakładam, że przede wszystkim jest to niezła frajda od strony projektu.

Cała reszta jest super, może pokusiłbym się o sprawdzenie, czy tła walk na bazie grafik z chipsetów nie komponowałyby się lepiej. Co do systemu - może sprawdziłby się recolor oryginalnej grafiki DE (specjalnie nie linkuję do TA), fajnie prezentowałby się razem z ramkami wokół face.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Bracia de Posaran

Post autor: Kleo »

Jazzwhisky pisze:odbiorcami nie będą oczytani studenci
Hmmm, Jazz, mów za siebie. :P
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re:

Post autor: Rahim »

BH Daimaouji pisze:Wow ten Eryk to taki dupek z tą swoją gadką
:shock:
Obrazek

Nie oceniajmy postaci na podstawie dwóch obrazków, zobacz Sanagi Akiego też święty nie jest na pierwszy rzut oka...
Wyda Michu demko zobaczymy :3
ODPOWIEDZ