Ścieżka Ducha (VXA)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2013, 12:12
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Gdybym zobaczyła takie menu w jakiejś grze, to nie narzekałabym. Wygląda całkiem schludnie, zarysy składników też są ładne (chociaż nie wiem, jak będzie to wyglądało, kiedy zostaną wypełnione). Ewentualnie zrobiłabym to koło bardziej przezroczystym. Zastanawia mnie tylko ta biała kropka obok prawej części menu...
Jeśli zaś chodzi o sam projekt, to dla gier przygodowych interesuję się RMem i z chęcią zagram w tę grę, kiedy wyjdzie. I jestem ciekawa tych odmiennych stanów świadomości :) Fabuła może być sztampowa - wszystko będzie zależeć od jej przedstawienia. Swoją drogą, jakiej muzyki użyjesz w grze? Utworów z innych gier, filmów czy jakiś mniej znanych?
Jeśli zaś chodzi o sam projekt, to dla gier przygodowych interesuję się RMem i z chęcią zagram w tę grę, kiedy wyjdzie. I jestem ciekawa tych odmiennych stanów świadomości :) Fabuła może być sztampowa - wszystko będzie zależeć od jej przedstawienia. Swoją drogą, jakiej muzyki użyjesz w grze? Utworów z innych gier, filmów czy jakiś mniej znanych?
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Raczej postaram się dobrać takie udźwiękowienie, by większość ludzi którym zechce się zagrać w moje "dzieło" - słyszała ja pierwszy raz i właśnie z ową pozycja kojarzyło :)
Tutaj jak wygląda z produktami:
PS. kropkę muszę po prostu zamazać na "prawdziwy biały" bo widocznie jest w tamtym miejscu obrazka jakiś "odcień", i dlatego nie jest to miejsce przezroczyste.
<down>
Też myślałem o tym by np. obracać koło, sa
Tutaj jak wygląda z produktami:
Spoiler:
<down>
Też myślałem o tym by np. obracać koło, sa
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, 22:14 przez Asuda, łącznie zmieniany 2 razy.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
A co do efektu niebieskiego - to można tez zrobić kilka tilesetów, każdy o innym niebieskim i zamieniać je co 1 czekania, ale czy to by nie cieło - nie wiem. W 2k3 jakoś to działało.
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
So, z-edytowałem pierwszy post, zebrałem do niego obrazki oraz dodałem screen'a z ekranu tytułowego i window skina.
Alchemię cały czas dorabiam "w kawałkach" (siedzenie przy zmiennych dłużej niż 30min to nie dla mnie) więc zrobiłem tyle ile trzeba mi było fabularnie... Teraz tylko 48 opcji wyświetlania obrazków ze składnikami w bocznym menu (sorry już 44) i będzie gotowe - huh.
Dotarłem fabularnie do momentu który nazwał bym "grą prawdziwą" (gdzieś te zestawienie słów dzisiaj przeczytałem O_o) Wcześniej było to tylko i wyłącznie przemieszczanie się pod piętrach domu, przeplatane dialogami! W końcu będę mógł się popisać swoim mappingiem! Ktróry uważam za bardzo dobry kiedy to oglądam przypadkiem "tutoriale na YT" - z resztą - ocenicie !
Alchemię cały czas dorabiam "w kawałkach" (siedzenie przy zmiennych dłużej niż 30min to nie dla mnie) więc zrobiłem tyle ile trzeba mi było fabularnie... Teraz tylko 48 opcji wyświetlania obrazków ze składnikami w bocznym menu (sorry już 44) i będzie gotowe - huh.
Dotarłem fabularnie do momentu który nazwał bym "grą prawdziwą" (gdzieś te zestawienie słów dzisiaj przeczytałem O_o) Wcześniej było to tylko i wyłącznie przemieszczanie się pod piętrach domu, przeplatane dialogami! W końcu będę mógł się popisać swoim mappingiem! Ktróry uważam za bardzo dobry kiedy to oglądam przypadkiem "tutoriale na YT" - z resztą - ocenicie !
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Niekoniecznie, niech sobie wędruje ta zaznaczajka. Jakoś nie lubię obracanych menu, bo ciągle mylę kierunki i ciężko mi dotrzeć do opcji, której akurat potrzebuję. ;)Asuda pisze:Też myślałem o tym by np. obracać koło
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Dorzucam ostatniego screena i planuję jakiś czas nie spamić tutaj co chwilę postami, więc jakby ktoś miał jakieś pytania albo sugestię to pisać :)
screen:
<edycja>
Śmieszno głupia sytuacja :
Już zaczynałem kombinować, kopiować projekt, kasować mapki, czy przedmioty i mnie oświeciło...
"ustaw start drużyny". Bądź co bądź dużo bym nie stracił, bo nabrałem nawyku po każdej edycji projektów zapisywać najnowszą działającą wersję na pen drive (zbyt wiele już straciłem w głupi sposób) więc teraz nie będzie opcji pt. sfajczony dysk jak a Abbys1 :D
screen:
Spoiler:
Śmieszno głupia sytuacja :
Spoiler:
"ustaw start drużyny". Bądź co bądź dużo bym nie stracił, bo nabrałem nawyku po każdej edycji projektów zapisywać najnowszą działającą wersję na pen drive (zbyt wiele już straciłem w głupi sposób) więc teraz nie będzie opcji pt. sfajczony dysk jak a Abbys1 :D
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 06:23 przez Asuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Weź se przetłumacz (google) te informacje o błędach, a od razu będziesz wiedział o co chodzi, zamiast panikować.
A co do ruszającego się okręgu to wcale tak prosto nie jest - http://rpgmaker.net/tutorials/479/, choćby jakby zrobić sztuczkę dzielenia okręgu na małe fragmenty przybliżone do odcinka, to już staje się prostsze XD.
Ale ja tam wolę zwykłe tekstowe wybieranki, choć tu też jest fajnie.
A co do ruszającego się okręgu to wcale tak prosto nie jest - http://rpgmaker.net/tutorials/479/, choćby jakby zrobić sztuczkę dzielenia okręgu na małe fragmenty przybliżone do odcinka, to już staje się prostsze XD.
Ale ja tam wolę zwykłe tekstowe wybieranki, choć tu też jest fajnie.
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Mam dla was przestrogę, nie wyłączajcie makera alt+F4 ani nie dopuśćcie by komputer wszedł w hibernację i się wyłączył. Padł mi projekt dobrze ,że mam zapisaną wersję z może max 20 minut pracy wcześniej, wycięło mi 2 mapki i dialogi.
Szukałem w googlach ale mało co jest o tym "problemie", no cóż niemal niczego nie straciłem, więc aż takiej de-motywacji nie mam ;o
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Jak robiłem gierkę w XP i prąd mi zgasł też tak miałem, natomiast w 2k3 nigdy =)
Między innymi dlatego lubię tego makera =)
Między innymi dlatego lubię tego makera =)
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
No widzicie, mi się tak dwa razy zdarzyło w XP i nic się nie stało, natomiast w innym makerze się popsuło :(
Gra zapowiada się na prawdę fajne, super pomysł z tymi miksturami, jeszcze nigdzie takiego nie widziałem. Jedyne do czego mogę się przyczepić to dziwnie wyglądające różne rodzaje traw (te żółte, jasno i ciemnozielone.
Gra zapowiada się na prawdę fajne, super pomysł z tymi miksturami, jeszcze nigdzie takiego nie widziałem. Jedyne do czego mogę się przyczepić to dziwnie wyglądające różne rodzaje traw (te żółte, jasno i ciemnozielone.
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Prosił bym o ocenę mapek, czegoś za dużo? Czegoś za mało? Nienaturalny koncept ?
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Na drugiej w prawym dolnym rogu skarpy mają parę błędów, ale całość jest naprawdę fajna.
Mapy są dostatecznie zróżnicowane by nie być nudne, a przy okazji nie są zbyt zasypane kwiatkami i innymi pierdółkami.
Mapy są dostatecznie zróżnicowane by nie być nudne, a przy okazji nie są zbyt zasypane kwiatkami i innymi pierdółkami.
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Rzeczywiście, nie zauważyłem tego w ogóle, to jakiś problem w zapętlaniu się tilesetu, muszę to naprawić, albo czymś ew pozasłaniać ;oGameBoy pisze:Na drugiej w prawym dolnym rogu skarpy mają parę błędów (...)
edit:
Tak sobie pomyślałem ,że przypomnę się :)
Nad grą pracuję, nie odzywam się bo nie widzę w tym większego sensu, łapcie screena jednego :)
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
Nie wiem czemu, ten projekt umknął mojej uwadzę wcześniej, bo wygląda całkiem nieźle. Mimo oklepanej fabuły, to graficznie według mnie wygląda solidnie. I menu (ramka) mi się bardzo podoba, ale musisz przetłumaczyć to menu oczywiście :D Ten motyw z ziółkami też fajny. Utrzymaj klimat, będzie dobrze.
Z kojarzeniem faktów musisz uważać, by nie stworzyć gry, w której tylko Ty wiesz, co jest dalej, bo owe fakty są jasne tylko dla Ciebie. Czasami to jest dużo problem, szczególnie kiedy po jakimś czasie bezskutecznego przechodzenia lokacji mamy po prostu dość gry :)
Dużo już zrobiłeś?
PS: a, i Title do wymiany koniecznie :D Panienka byłąby ok, ale sama, nie w takiej formie kompozycji.
Z kojarzeniem faktów musisz uważać, by nie stworzyć gry, w której tylko Ty wiesz, co jest dalej, bo owe fakty są jasne tylko dla Ciebie. Czasami to jest dużo problem, szczególnie kiedy po jakimś czasie bezskutecznego przechodzenia lokacji mamy po prostu dość gry :)
Dużo już zrobiłeś?
PS: a, i Title do wymiany koniecznie :D Panienka byłąby ok, ale sama, nie w takiej formie kompozycji.
- Asuda
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37
Re: Ścieżka Ducha (VXA)
3 raz wracam do makera po nieudanych próbach. Przepraszam wszystkich którzy zainteresowali się projektem ;/
(spróbuję znaleźć wspomniany tajemniczy pen drive, ale nie wiązał bym już nadziei z owym projektem)
(spróbuję znaleźć wspomniany tajemniczy pen drive, ale nie wiązał bym już nadziei z owym projektem)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
-Because you are jrpg...