RPG maker VX(ACE)
(na wstępie chciałbym podkreślić jak bardzo mi wstyd robić kolejną zapowiedź, po niewypale (braku czaso-energi) w trakcie prac nad Abbys i Abbys2 które utraciłem ;/ Mam jednak nadzieję ,że ten projekt dociągnę do grywalnego DEMO co najmniej.)
Gatunek :
gra przygodowa (Chciałbym zminimalizować RM'owe walki do minimum, w grze będziemy zwiedzać różne lokacje, rozwiązywać "zagadki".
Konwencja :
Zamysł jest taki by stworzyć grę w której trzeba będzie pomyśleć, po kojarzyć faktu, użyć odpowiedniego przedmiotu w odpowiednim czasie, czy też zapamiętać jaka ze spotkanych postaci potrzebowała znalezionego przez nas przedmiotu.
Dość niekonwencjonalnym pomysłem jaki realizuję jest "narkotyzowanie się" różnymi substancjami, np. znalezionymi grzybami w celu wprowadzenia się w odmienne stany świadomości, od zmienionych kolorów, przez szepty i różnego typu dźwięki w tle, do postrzegania aury obiektów fizycznych i istot niematerialnych.
Za pomocą alchemii można stworzyć różne mikstury po użyciu których będziemy mogli "dostrzec" niewidoczne - a to pomoże nam w rozwiązywaniu zagadek.
Grafika :
Używam grafik znalezionych w sieci, bardzo zbrzydły mi te systemowe, mimo podobieństw o wiele lepiej mi się pracuje w nieco (niewiele) innej szacie graficznej. (screeney wstawię niżej)
Fabuła :
Oklepany schemat, młoda dziewczyna traci matkę, po czym dowiaduje się ,iż było to zabójstwo a efekty morderstwa zostały dobrze zaplanowane. (zdecydowałem się na prostotę jeśli chodzi o wątek fabularny). Ściśle określony cel :
Odkryć kto, i dlaczego zamordował matkę naszej bohaterki.
Dziewczyna w którą się wcielamy jest młodą wiedźmą, do czasu morderstwa mieszka razem z matką w małym domku na obrzeżach lasu. Nie garnie się zbytnio do "duchowości" czy alchemii, lecz samo mieszkanie z doświadczoną wiedźmą daje jej możliwości chcąc-nie chcąc praktykowania pewnych trików i nabywania tajemniczej wiedzy.
To tyle, nie chcę pisać więcej :)
PS. można powiedzieć ,że dopiero zacząłem grywalne mam zaledwie 20minut, ale dużo zrobiłem już jeśli chodzi o efekty korzystania z różnych substancji.
PS.2 planuję skończyć gierkę na przełomie 2013/14 - jak na razie mam motywację i wiele pomysłów, nauczyłem się też unikać "znudzenia" (po prostu nie wpakowuje w projekt pomysłów które jakoś mnie nie kręcą a są tylko takim "przedłużaczem")
PS.3 serio nie chciało mi się robić loga gry, i bawić w kolorowanie literek więc wybaczcie tak skromna zapowiedź, w najbliższym czasie pokażę wam obrazek startowy oraz window skina :)
Have a nice day !!