Ścieżka Ducha (VXA)

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Ścieżka Ducha
RPG maker VX(ACE)

(na wstępie chciałbym podkreślić jak bardzo mi wstyd robić kolejną zapowiedź, po niewypale (braku czaso-energi) w trakcie prac nad Abbys i Abbys2 które utraciłem ;/ Mam jednak nadzieję ,że ten projekt dociągnę do grywalnego DEMO co najmniej.)

Gatunek :
gra przygodowa (Chciałbym zminimalizować RM'owe walki do minimum, w grze będziemy zwiedzać różne lokacje, rozwiązywać "zagadki".

Konwencja :
Zamysł jest taki by stworzyć grę w której trzeba będzie pomyśleć, po kojarzyć faktu, użyć odpowiedniego przedmiotu w odpowiednim czasie, czy też zapamiętać jaka ze spotkanych postaci potrzebowała znalezionego przez nas przedmiotu.

Dość niekonwencjonalnym pomysłem jaki realizuję jest "narkotyzowanie się" różnymi substancjami, np. znalezionymi grzybami w celu wprowadzenia się w odmienne stany świadomości, od zmienionych kolorów, przez szepty i różnego typu dźwięki w tle, do postrzegania aury obiektów fizycznych i istot niematerialnych.

Za pomocą alchemii można stworzyć różne mikstury po użyciu których będziemy mogli "dostrzec" niewidoczne - a to pomoże nam w rozwiązywaniu zagadek.

Grafika :
Używam grafik znalezionych w sieci, bardzo zbrzydły mi te systemowe, mimo podobieństw o wiele lepiej mi się pracuje w nieco (niewiele) innej szacie graficznej. (screeney wstawię niżej)

Fabuła :
Oklepany schemat, młoda dziewczyna traci matkę, po czym dowiaduje się ,iż było to zabójstwo a efekty morderstwa zostały dobrze zaplanowane. (zdecydowałem się na prostotę jeśli chodzi o wątek fabularny). Ściśle określony cel :
Odkryć kto, i dlaczego zamordował matkę naszej bohaterki.

Dziewczyna w którą się wcielamy jest młodą wiedźmą, do czasu morderstwa mieszka razem z matką w małym domku na obrzeżach lasu. Nie garnie się zbytnio do "duchowości" czy alchemii, lecz samo mieszkanie z doświadczoną wiedźmą daje jej możliwości chcąc-nie chcąc praktykowania pewnych trików i nabywania tajemniczej wiedzy.

To tyle, nie chcę pisać więcej :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Spoiler:
Myślę ,że zasypywanie na starcie setkami informacji jest zbędne, postaram się w miarę pracowania nad projektem dodać jakieś screeny, z fajniejszych lokacji, na razie tak dla podsycenia tych którym może przypadnie pomysł od gustu - tego nie zrobię :)

PS. można powiedzieć ,że dopiero zacząłem grywalne mam zaledwie 20minut, ale dużo zrobiłem już jeśli chodzi o efekty korzystania z różnych substancji.

PS.2 planuję skończyć gierkę na przełomie 2013/14 - jak na razie mam motywację i wiele pomysłów, nauczyłem się też unikać "znudzenia" (po prostu nie wpakowuje w projekt pomysłów które jakoś mnie nie kręcą a są tylko takim "przedłużaczem")

PS.3 serio nie chciało mi się robić loga gry, i bawić w kolorowanie literek więc wybaczcie tak skromna zapowiedź, w najbliższym czasie pokażę wam obrazek startowy oraz window skina :)

Have a nice day !!
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 05:03 przez Asuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Pantera »

Koncept interesujacy, jestem ciekaw jak Ci to to wyjdzie.
Za grafika systemowa RM post 2k3 nie przepadam, wiec odmiana szaty graficznej tez mnie cieszy.

Wczesne projekty maja tendencje do padania - wyciagnij wnioski i daj czadu.
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Kleo »

Chciałbym zminimalizować RM'owe walki do minimum, w grze będziemy zwiedzać różne lokacje, rozwiązywać "zagadki"
Już mi się podoba, jak dla mnie RM jest wprost stworzony do tego typu projektów.
Czy tylko mi się wydaje, czy ten gigantyczny komin na maleńkiej chałupce wygląda trochę dziwnie? No i czy wiedźma nie powinna raczej mieć czarnego kota?
Oklepany schemat, młoda dziewczyna traci matkę, po czym dowiaduje się ,iż było to zabójstwo a efekty morderstwa zostały dobrze zaplanowane
Nic nie szkodzi, oklepane schematy mają zadziwiającą siłę przyciągania.
dużo zrobiłem już jeśli chodzi o efekty korzystania z różnych substancji
Tylko nie próbuj na sobie, bo nigdy nie doczekamy się gry. A jeśli nawet, to może być bardzo dziwna. ;)
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Tutaj testy z "opcji" widzenia aury :)

Obrazek

Aura drzew jest nałożona na każde drzewo osobno jako zdarzenie charset (animowane).
Fajne efekty pozyskuję kiedy połączę np. auto-animację w raz ze zmianą przeźroczystości (pulsacja) Podoba mi się ten efekt, mam nadzieje ,że wam także się spodoba. Ogarniam aury dla każdej rośliny obecnie zastanawiam się nad graund'em nie mam pomysłu jak zrobić podobny efekt nie zaspamiając zarazem całej mapy zdarzeniami ..
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Diablo »

Ja tam w innych klimatach gustuję, jednak to co do teraz zobaczyłem, uważam za na prawdę obiecujący projekt, na którym z diabelną niecierpliwością czekam xD

Jedyne do czego się doczepić mogę to lekka pustka za domem na drugim screenie.

Życzę powodzenia i owocnej pracy ;) Jak nie skończysz to trafisz do piekła, a ja się tam już tobą zajmę ;) Diablo
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Kryzz333 »

Projekt bardzo ciekawy. Jaki jednak będzie klimat tej opowieści? Mam nadzieję, że bardziej bajkowo-magiczny niż psychodeliczny, bo takich nie lubię.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Bajowo-magiczno-psychodeliczny :) Będą różne ekscesy z chodzeniem "po niczym", ale to gównie w trakcie snów proroczych i takich tam opcji. Postaram się z niczym nie przesadzić :)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Diablo »

Nie sugeruj sie wypowiedziami takimi typu "nie lubie tego". Jesli taki byl zamiar, tak ma byc. Gry idealnej nie ma. Nie da sie dla fanow RPG zrobic CODa etc.

Czekam na TWOJA gre! A nie na gre jakiej zycza sb userzy (chociaz czasami maja racje).
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: GameBoy »

Ogarniam aury dla każdej rośliny obecnie zastanawiam się nad graund'em nie mam pomysłu jak zrobić podobny efekt nie zaspamiając zarazem całej mapy zdarzeniami ..
Możesz skorzystać z obrazków wyświetlanych w określonym punkcie mapy. Gdzieś na tsukuru jest chyba tutorial jak to zrobić, powinno działać też w VX Ace.

Sam pomysł na grę podoba mi się, mam nadzieję tylko, że "narkotyzowanie się" nie będzie sztucznie ograniczone np. poprzez włączanie się tylko w konkretnych miejscach w fabule. Fajnie byłoby mieć trochę swobody z tym, nawet jeśli w większości przypadków oznaczałoby to tylko zmianę wyglądu mapy. ;)
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Jako ,iż zapowiedź wiele nie ukazała, dorzucam tu filmik z pierwszych minut gry (w sumie jest to tylko intro, w którym niemal nie chodzimy)

Wybaczcie mi na wstępie jakość filmiku, nie mam żadnych programów do tego typu rzeczy i nagrywałem YouCam'em.

https://www.youtube.com/watch?v=umPAO2DQWyY

Co do obrazków, myślałem też o tym, potrafił bym to pewnie zrobić, ale wątpię w podobnej jakości efekt, zapewne zdecyduję się na "aury" żywych istot, roślin, osób, grzybów itp. A grass zostawię w spokoju. (wyglądało by jak chodzenie po wodzie..)

Narkotyzowanie jest na ogół dostępne, jedynym ograniczeniem jest "poziom toksyczności", nie można przesadzać, niekiedy trzeba się przespać lub pomedytować, czy też użyć jakąś umiejętność samoleczenia.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Pantera »

co do aury trawy - moze po prostu podmiana tilesetu z inna trawa? tylko trawa by sie wtedy nie animowala nijak CHYBA, zebys od poczatku trawe mial zrobiona tak jak w tilesecie jest zrobiona woda.

ale ogolnie za bardzo bym sie trawa nie przejmowal. mozesz chocby uznac, ze umysl bohaterki filtruje informacje z trawy, bo postrzegajac aure kazdego zdzbla i dzdzownicy doszloby do przeciazenia sensorycznego - czy cos w ten desen ;)
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Kleo »

Asuda, jakość filmiku to detal, ale ilość (i jakość zresztą też) błędów, których narobiłeś w dialogach, to katastrofa. Postaraj się jakoś je poprawić, bo robią fatalne wrażenie. Poza tym intro nawet, nawet, zwłaszcza pogaduszki z kotem - zdaje mi się, że może on być ciekawą postacią.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Błędy ort
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: McLaren »

Asuda będziesz startował z tą grą na GF?
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Ścieżka Ducha (VXA)

Post autor: Asuda »

Gdybym zdążył stworzyć jakieś sensowne demo, to możliwe :)
Nigdy nie brałem w tym udziału, bo nigdy niczego sensownego nie wrzucałem na forum, więc kto wie :)
________________________________________________
<edit>

Ogarniam właśnie system alchemii (na początku miałem od tak napisy w okienku dialogowym i kilka wyborów, pomyślałem potem o czymś ambitniejszym, poszukałem skryptów ale żaden nie przypadł mi do gustu, robię zatem zdarzeniówkę)

Prosił bym o ocenę, czy graficznie ujdzie (nie potrafię używać niczego prócz painta)
Spoiler:
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Zablokowany