[XP] Another One World Online

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
blazzejm
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2012, 15:59

[XP] Another One World Online

Post autor: blazzejm »

Obrazek
Witajcie ponownie!


Mam nadzieję, że mnie pamiętacie ;) Powracam z nową produkcją, a dokładniej następczynią poprzedniej. Przedstawiam Another One World Online!

Kilka miesięcy temu, gdy jeszcze ciągnęliśmy temat Another One World i miał zostać wydany dodatek do tej produkcji przemyślałem wszystko i stwierdziłem, że to nie to, co chciałem osiągnąć. Gra była bardzo statyczna i... nudna, jednak świat, w którym się toczyła tak bardzo mnie wciągnął, tak się w tym zatraciłem, że nie mogłem tego po prostu opuścić. Robiłem projekty, przemyślałem sprawę i wysłuchałem opinii graczy. Jestem dumny z tego, że mogę wreszcie powiedzieć, że już od 8 miesięcy w produkcji jest następczyni Another One World, gra MMORPG gdzie wszyscy mogą spotkać się w świecie magii, wojny i przygody - Another One World Online.

Na początek: o co chodzi?

Fabuła gry toczy się w tych samych latach, co w poprzedniczce. Elfy znalazły się w Anari, kontynencie ludzi i toczą z nimi wojnę o tereny na tymże kontynencie. Została jednak przemodelowana. Gracz teraz odgrywa większą rolę. Nie jest tam tylko "widzem", ale uczestnikiem wydarzeń. (elfy są teraz niegrywalną rasą)

Gra została zrobiona całkowicie od nowa, co oznacza nowy świat gry - najważniejsze w grze. Aktualnie stworzonych jest 10 krain tematycznych (ale do premiery gry zostanie dodanych około 5 kolejnych). Każda mapa ma rozmiar dokładnie 50x50, aby zachować płynność rozgrywki online. Czym cechuje się poprawiony świat gry? Przede wszystkim tematycznością. Każda kraina jest inna, nic się nie powtarza. Znajdziecie tam jedną wybraną historię łączącą się z całą fabułą, a nie kilka niepowiązanych ze sobą przygód i jedną fabularną. Jest to o tyle dobre, że zżywacie się z jedną krainą na tyle, że nie macie chęci iść do innej, ale jak już poznacie nową krainę i łączycie wszystkie poznane fakty, chcecie dalej odkrywać (i tak po kolei). Jeśli graliście w poprzednią część gry na pewno rozpoznacie krainy. Nazwy jednak zostały spolszczone, aby umożliwić grę dosłownie każdemu (ale o tym zaraz przeczytacie).

Uwielbiam gry MMO. Dosłownie każde. Od World of Warcraft, po Second Life (tak, zaraz zapytacie co ma jedno do drugiego). Moim głównym założeniem było stworzenie gry dla każdego. Dla dziecka, dorosłej osoby, czy nastolatka. Znalazłem rozwiązanie. Jest nim Flexible Cap, czyli elastyczne zdobywanie poziomów gry. Dla młodszych graczy zdobywanie poziomów od 1 do 20 jest przyjemnością. Nie spotkają tam zbyt wielu brutalnych scen akcji, ale będą mogli robić to, co chcą, czyli spotykać się ze znajomymi, założyć własną gildię, mieć zwierzaka etc. Zaś starsi gracze mają mnóstwo rozgrywki na poziomach od 21 do 99 (nie martwcie się, te 20 pierwszych poziomów zlecą Wam w mgnieniu oka ;) ). Wydaje mi się, że ten system zdobywania poziomów sprawdzi się i gra będzie dla Was przyjemnością.

Skoro to MMORPG, muszą znaleźć się tam typowo dla tego gatunku opcje i możliwości. A więc, jak to było poprzednio napisane możecie założyć własną gildię i zapraszać do niej swoich znajomych, rozwijać swoją postać poprzez dodawanie punktów do danej umiejętności (np.: walka, inteligencja itp.), grać z przyjaciółmi w jednej grupie w dungeonach, kupować nowe bronie, walczyć, tworzyć własną postać na wszelaki sposób. Czat obejmuje krainę, całe Anari, wiadomości do gildii, przyjaciół etc.

Czas na wiadomości techniczne:
- stworzenie wersji Online zawdzięczam głównie dzięki Netplay Master. Skrypty na szczęście działają dobrze. Zostały w pełni spolszczone i zmodyfikowane.
- do prawidłowego działania wymagane będzie około 2 GB/3 GB RAM. Tak, to sporo. Będę jeszcze pracował nad optymalizacją gry.
- skoro to Online, to wymaga stałego połączenia z internetem. Nie pojawi się wersja offline gry.
- do gry BĘDĄ wychodzić dodatki, ale będą one większe, niż dotychczas (nowe tereny, rozwinięcie fabuły). Co miesiąc po premierze gry wydawane będą aktualizacje, mniejsze niż dodatki, ale dodające nowe sytuacje i przygody do świata Anari
- bardzo chcę umożliwić grę na Mac. Prawdopodobnie pojawi się wersja dla platform PC i Mac, ale jestem na zbyt wczesnych etapach produkcji, aby potwierdzić te plany.
- będzie wersja EN.
- być może pojawi się dodatkowy model subskrypcji.

Plany są potężne. Możecie nie wierzyć w wielkość całego projektu, ale czekanie popłaca, zobaczycie :) To będzie coś!

Pytajcie, proponujcie etc. Każde zdanie bardzo się liczy!

Wiosną rozpocznę reklamowanie gry na forach i stronach internetowych. Zależy mi na sporej ilości graczy.
Otwarta beta pojawi się w okolicach kwietnia i maja.
Premiera gry POD KONIEC 2014!
Strona internetowa
Zapraszam na Tumblra, który będzie głównym centrum informacji z tworzenia produkcji.
Trzymajcie kciuki!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, 22:57 przez blazzejm, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: Crashykk »

Fajnie, że coś tworzysz, ale co to jest to:
Obrazek
Ten fragment mapy jest (nie chcę Cię obrazić, ani nic w tym stylu) straszny. :roll:
W ogóle według mnie za dużo tych samych listków/krzaczków obok siebie (to coś pod dużym drzewem). Dodatkowo wydaje mi się, że nie pasują do siebie te drzewka. :roll:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
blazzejm
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2012, 15:59

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: blazzejm »

CrasheR pisze:Fajnie, że coś tworzysz, ale co to jest to:
Obrazek
Ten fragment mapy jest (nie chcę Cię obrazić, ani nic w tym stylu) straszny. :roll:
W ogóle według mnie za dużo tych samych listków/krzaczków obok siebie (to coś pod dużym drzewem). Dodatkowo wydaje mi się, że nie pasują do siebie te drzewka. :roll:
Już tłumaczę :)

Jest to miejsce, które będzie zawierało teleport dla wysokopoziomowych postaci na inny kontynent. Dany set pochodzi wprost z tego kontynentu. Chciałem, aby gracze mogli od razu "załapać" co to, po co i dlaczego. Ale dzięki za opinię, postaram się bardziej wkomponować w otoczenie dany fragment mapy :)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: McLaren »

Chcesz na tym zarabiać? Naciągać NeoKidów? Nie wiem w jakim programie to robisz ale zawiera grafikę objętą prawami autorskimi więc myślę ,że korzyści majątkowych nie możesz czerpać z tego co robisz.
Awatar użytkownika
blazzejm
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2012, 15:59

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: blazzejm »

McLaren pisze:Chcesz na tym zarabiać? Naciągać NeoKidów? Nie wiem w jakim programie to robisz ale zawiera grafikę objętą prawami autorskimi więc myślę ,że korzyści majątkowych nie możesz czerpać z tego co robisz.
O jaką grafikę Ci chodzi? Bo o ile się nie mylę, po zakupie licencji RPG Makera XP można rozprowadzać grę z podstawowymi tilesetami, a pozostałe grafiki, np.: trawa etc (jak na tym pierwszym screenie) zrobione są przeze mnie.

I spokojnie ;) Przede mną jeszcze mnóstwo pracy. Na początku gra musi być zrobiona i dobra, inaczej mogę sobie tylko gdybać. O ile się nie mylę niektórzy startowali do Steam Greenlight ze swoimi produkcjami z RPG Makera i udawało im się dostać. Gra musi być po prostu dobra.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: McLaren »

Masz ambitne plany... żebyś tylko się nie wypalił. Pomimo to życzę Ci sukcesów:) Motywacji i chęci:)
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: Herion10 »

Czyli gra będzie podobna do gry MFO, takie AOWO.
Mapping trochę mnie przeraża. Tyle krzaczorów. Mimo to ciekawie się składa.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Awatar użytkownika
blazzejm
Posty: 41
Rejestracja: 02 lis 2012, 15:59

Re: [XP] Another One World Online

Post autor: blazzejm »

Masz ambitne plany... żebyś tylko się nie wypalił. Pomimo to życzę Ci sukcesów:) Motywacji i chęci:)
Dzięki. Mam nadzieję, że nie poddam się i uda mi się udostępnić grę szerokiemu gronu osób :)
Czyli gra będzie podobna do gry MFO, takie AOWO.
Mapping trochę mnie przeraża. Tyle krzaczorów. Mimo to ciekawie się składa.
Jakby nie patrzeć każde MMORPG ma jakieś wspólne cechy ;)
Co do map, to mam specyficzny sposób ich tworzenia (w poprzedniej produkcji również wszyscy zwracali na nie uwagę). Chcę, aby każdy zakamarek, każda część była czymś zapełniona. Myślę jednak, że jak już gra będzie miała otwartą betę, zagracie, to przyzwyczaicie się do tego stylu mappingu :)
ODPOWIEDZ