Mam nadzieję, że mnie pamiętacie ;) Powracam z nową produkcją, a dokładniej następczynią poprzedniej. Przedstawiam Another One World Online!
Kilka miesięcy temu, gdy jeszcze ciągnęliśmy temat Another One World i miał zostać wydany dodatek do tej produkcji przemyślałem wszystko i stwierdziłem, że to nie to, co chciałem osiągnąć. Gra była bardzo statyczna i... nudna, jednak świat, w którym się toczyła tak bardzo mnie wciągnął, tak się w tym zatraciłem, że nie mogłem tego po prostu opuścić. Robiłem projekty, przemyślałem sprawę i wysłuchałem opinii graczy. Jestem dumny z tego, że mogę wreszcie powiedzieć, że już od 8 miesięcy w produkcji jest następczyni Another One World, gra MMORPG gdzie wszyscy mogą spotkać się w świecie magii, wojny i przygody - Another One World Online.
Na początek: o co chodzi?
Fabuła gry toczy się w tych samych latach, co w poprzedniczce. Elfy znalazły się w Anari, kontynencie ludzi i toczą z nimi wojnę o tereny na tymże kontynencie. Została jednak przemodelowana. Gracz teraz odgrywa większą rolę. Nie jest tam tylko "widzem", ale uczestnikiem wydarzeń. (elfy są teraz niegrywalną rasą)
Gra została zrobiona całkowicie od nowa, co oznacza nowy świat gry - najważniejsze w grze. Aktualnie stworzonych jest 10 krain tematycznych (ale do premiery gry zostanie dodanych około 5 kolejnych). Każda mapa ma rozmiar dokładnie 50x50, aby zachować płynność rozgrywki online. Czym cechuje się poprawiony świat gry? Przede wszystkim tematycznością. Każda kraina jest inna, nic się nie powtarza. Znajdziecie tam jedną wybraną historię łączącą się z całą fabułą, a nie kilka niepowiązanych ze sobą przygód i jedną fabularną. Jest to o tyle dobre, że zżywacie się z jedną krainą na tyle, że nie macie chęci iść do innej, ale jak już poznacie nową krainę i łączycie wszystkie poznane fakty, chcecie dalej odkrywać (i tak po kolei). Jeśli graliście w poprzednią część gry na pewno rozpoznacie krainy. Nazwy jednak zostały spolszczone, aby umożliwić grę dosłownie każdemu (ale o tym zaraz przeczytacie).
Uwielbiam gry MMO. Dosłownie każde. Od World of Warcraft, po Second Life (tak, zaraz zapytacie co ma jedno do drugiego). Moim głównym założeniem było stworzenie gry dla każdego. Dla dziecka, dorosłej osoby, czy nastolatka. Znalazłem rozwiązanie. Jest nim Flexible Cap, czyli elastyczne zdobywanie poziomów gry. Dla młodszych graczy zdobywanie poziomów od 1 do 20 jest przyjemnością. Nie spotkają tam zbyt wielu brutalnych scen akcji, ale będą mogli robić to, co chcą, czyli spotykać się ze znajomymi, założyć własną gildię, mieć zwierzaka etc. Zaś starsi gracze mają mnóstwo rozgrywki na poziomach od 21 do 99 (nie martwcie się, te 20 pierwszych poziomów zlecą Wam w mgnieniu oka ;) ). Wydaje mi się, że ten system zdobywania poziomów sprawdzi się i gra będzie dla Was przyjemnością.
Skoro to MMORPG, muszą znaleźć się tam typowo dla tego gatunku opcje i możliwości. A więc, jak to było poprzednio napisane możecie założyć własną gildię i zapraszać do niej swoich znajomych, rozwijać swoją postać poprzez dodawanie punktów do danej umiejętności (np.: walka, inteligencja itp.), grać z przyjaciółmi w jednej grupie w dungeonach, kupować nowe bronie, walczyć, tworzyć własną postać na wszelaki sposób. Czat obejmuje krainę, całe Anari, wiadomości do gildii, przyjaciół etc.
Czas na wiadomości techniczne:
- stworzenie wersji Online zawdzięczam głównie dzięki Netplay Master. Skrypty na szczęście działają dobrze. Zostały w pełni spolszczone i zmodyfikowane.
- do prawidłowego działania wymagane będzie około 2 GB/3 GB RAM. Tak, to sporo. Będę jeszcze pracował nad optymalizacją gry.
- skoro to Online, to wymaga stałego połączenia z internetem. Nie pojawi się wersja offline gry.
- do gry BĘDĄ wychodzić dodatki, ale będą one większe, niż dotychczas (nowe tereny, rozwinięcie fabuły). Co miesiąc po premierze gry wydawane będą aktualizacje, mniejsze niż dodatki, ale dodające nowe sytuacje i przygody do świata Anari
- bardzo chcę umożliwić grę na Mac. Prawdopodobnie pojawi się wersja dla platform PC i Mac, ale jestem na zbyt wczesnych etapach produkcji, aby potwierdzić te plany.
- będzie wersja EN.
- być może pojawi się dodatkowy model subskrypcji.
Plany są potężne. Możecie nie wierzyć w wielkość całego projektu, ale czekanie popłaca, zobaczycie :) To będzie coś!
Pytajcie, proponujcie etc. Każde zdanie bardzo się liczy!
Wiosną rozpocznę reklamowanie gry na forach i stronach internetowych. Zależy mi na sporej ilości graczy.
Premiera gry POD KONIEC 2014!
Zapraszam na Tumblra, który będzie głównym centrum informacji z tworzenia produkcji.