[VX Ace] Przebudzenie

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

troo
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:57

[VX Ace] Przebudzenie

Post autor: troo »

Na początku chciałbym napisać że z jakimkolwiek RPG Makerem mam kontakt od jakiś 2 tygodni... (Humble Bundle xD) Dopiero się uczę ale że szybko się uczę i coraz ciekawsze "mechanizmy" (o ile to można tak nazwać) zaczynam tworzyć. Ale nie owijając w bawełnę.

"Przebudzenie" ma być krótką, ok. 30 minut, gierką. Jest to kontynuacja mojego pierwszego, 5 minutowego projekciku, w którym bawiłem się właśnie eventami i łączeniem ich w jakieś sensowne zagadki. Będę chyba musiał to połączyć jakoś ostatecznie ale mniejsza o to. Będzie to gra przygodowa w której walki nie będzie. Skupiam się przede wszystkim na fabule jak i właśnie zagadkach i elementach zręcznościowych. Staram się również by każdy element w grze był interaktywny i główny bohater miał coś do powiedzenia o wszystkim. Dodatkowo, jeszcze tego nie mam wprowadzone ale różne niepowodzenia będą zabierały 1 punkt życia, jakieś takie serduszko w rogu ekranu, i gdy straci się wszystkie będzie można nie dokończyć gry a planuję zrobić dużo różnych tego typu "minigier" i wyzwań.

Odnośnie fabuły. Po wstępie z kilkoma (nieskomplikowanymi) zagadkami główny bohater budzi się. Rozpoczyna się nowy dzień. Bohater mieszka w swojej wiosce od niedawna i prowadzi sielskie życie. Jak co dzień odwiedza sąsiadów i miejscową karczmę. Wszystko wydaje się być cudownie. Trochę pobocznych umilających atmosferę zadań. Jednak pewnej nocy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Gdy idzie sprawdzić czy u sąsiadki wszystko w porządku słyszy krzyk i postanawia sprawdzić co się dzieje. Odkrywa że jego nowe miejsce zamieszkania skrywa mroczne sekrety. Wiem że brzmi to strasznie głupio ale nie wiem jak to opisać lepiej xD

Do tego projektu nie poszukiwałem jeszcze żadnego tilesetu i korzystam z tych podstawowych co trochę wpływa na odczucia wizualne ale osobiście wydaje mi się że nie ma tragedii. Dodatkowo bawię się w cieniowanie w Gimpie (z którym również jeszcze 2-3 tygodnie temu nie miałem żadnej styczności). Oto parę screenów z samej gry:

Obrazek
Dom głównego bohatera... i sam bohater

Obrazek
dom miejscowych bogaczy

Obrazek
Obrazek
karczma i jej piwnica

Obrazek
jedna z zagadek w lochu

Obrazek
Obrazek
labirynt i jeszcze niedopieszczona jego cała mapa....

Co o tym wszystkim myślicie?


PS jeszcze zapomniałem dopisać, kiedy to wszystko mam w planie skończyć... tym zajmuję się od tygodnia około... jeszcze parę egzaminów na studiach przede mną... potem trochę wolnego... myślę że 2 miesiące to max... zależy jakie zagadki, mechanizmy itp będę na bieżąco wymyślał...
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Kryzz333 »

Fabuła typowa, zobaczymy jak będzie w praniu.

Grafika b. dobra, ale myślę, że źródła światła z wielu miejsc w lokacjach jasnych nie jest potrzebna.
Do tego jest parę błędów, jak zakręcający wszechobecny dywan w obrazku 1 czy nienaturalna organizacja pokoi w karczmie, do tego trochę moim zdaniem za dużo lampek w lochu ale to drobnostki. (i jeszcze powinno być "Narnii")


Ogółem zapowiada się nieźle, szczególnie jako pierwszy projekt autora. Chętnie w to zagram.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Noruj »

O fabule trudno coś dużo powiedzieć, ale jeśli mówisz prawdę z tymi 2 tygodniami, to wizualnie idzie ci nawet bardzo dobrze. Widziałem dużo zapowiedzi i gier tworzonych przez ludzi z większym "stażem" i jednocześnie dużo brzydszych :)
PS: może postaraj się zrobić coś dłuższego, tak do 1h : )
Obrazek
troo
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:57

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: troo »

- naprawdę nie umiem wytłumaczyć fabuły tak by nie było jakiś spoilerów dlatego wychodzi banalnie ^^
- wow... przeoczyłem te "Narni"...
- z dywanem w domu głównego bohatera cały czas właśnie mam dylemat zwłaszcza w przejściu do pokoju... nie wiem jak to rozegrać... czy wszędzie jednolicie i się pozbyć tych wzorków na bokach... pomyślę zatem...
- co do źródeł światła to cały czas się bawię w gimpie by jak najlepiej to wyglądało...
- co do długości to w sumie ciężko mi powiedzieć jakie to długie będzie... każdy inaczej zagra... więcej pochodzi... gdzieś się zgubi i już wychodzi dłuższe... rozważę nad wydłużeniem aczkolwiek może samo z siebie wyjdzie dłuższe ^^
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Zombik »

Podobnie jak Noruj, jestem pod wrażeniem, że ogarniasz program 2 tygodnie, a robisz takie mapki, oświetlenie czy używasz skryptów.
Fabuła jak dla mnie nie jest zła. Bohater się wprowadza do nowego miejsca, myśli, że będzie miło, spokojnie (może jakaś historia przedstawiająca dawne życie bohatera, coś złego, stres i powód wyprowadzki). No, a tu nagle krzyk sąsiadów i mroczne tajemnice.
Mi się podoba. Już mam pełno domysłów w głowie i wizji, ale to Twój pomysł xd.

Wracając jeszcze do mapek - tak jak mówił Noruj; wielu graczy tworzy w Makerze o wiele dłużej, a ich mapy są gorsze od map mojego "Szkielecika", którego tworzyłem celowo w taki sposób xD.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Jazzwhisky »

Światełka trochę chaotyczne, odrobinę naćkane przedmiotami, ale i tak fajne mapy, całość prezentuje się bardzo nieźle jak na pierwsze podejście do RM.

I jeszcze wdając się w zwarcie językowe, zostaw jedynie słuszną troo wersję, czyli "Narni", tak jak w oryginalnych wydaniach (O)powieści. ;)
Spoiler:
Powodzenia w pracy i czekamy na premierę. =)))
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Dragon Kamillo »

To będzie dziwne co teraz napiszę, ale nawet podobają mi się zrzuty (z wyjątkiem karczmy - ja bym zmienił, bo na razie wygląda jak zlepek losowych elementów + te dziwne uczucie płaskości schodów). Jest to chyba spowodowane tym, że przyciemniłeś nieco barwy, dzięki czemu ACEjowe rtp przestało walić po oczach. Ze światłami są jakieś tam błędy, ale ogólnie na twoim miejscu nie przejmowałbym się tym za bardzo, w grze raczej rzadko kto to zauważy. Ogólnie jak na ACE jest dobrze.

Fabuła może i mało oryginalna, ale w sumie czy ja wiem czy tez taka nudna - wszystko zależy od tego co dzieje się w tym nowym miejscu zamieszkania - może być ciekawie, może być i nudno - wszystko zależy od tego co wymyśliłeś/wymyślasz.

I to w sumie było by tyle bo więcej o projekcie nic nie wiem.

PS: Jestem zdziwiony, że są ludzie którzy nie robili w RM i przekonała ich ta promocja na bundlach, by kupić go i spróbować (jakby pirata nie było XD - żart). Ciekawe czy takich ludzi jest więcej?
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Soul »

Kryzzowi chodziło o to, żeby dywany nie były pozawijane, a raczej powinny być w kształcie prostokąta/kwadratu. Chociaż jakby to uznać za wykładzinę to co innego xD
Właśnie fabuła pomimo swej prostoty może być fajna. Ogółem mapy są fajne, gra się dobrze prezentuje, więc czekam na pełną wersję.

Choć na tych charsetach może być trudno uzyskać mroczny klimat, ale to jest chyba wykonalne.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Dragon Kamillo »

Co do podłogi - daj inne rodzaje w pokoju i w tym salonie. Możesz tez usunąć krawędzie shiftem.

Co za okropny faceset - jak ja nienawidzę tych VX/ACEjowych ryjów.
troo
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:57

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: troo »

-tzn ja chciałem właśnie taki efekt wykładziny zrobić... ale racja... inna podłoga w pokoju i "salonie" wygląda znacznie lepiej ^^ (o shifcie wiem)
- a mi osobiście się te twarze podobają, kwestia gustu akurat :D
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Noruj »

Podpisuję się. Facesety fajne :P Mają taką fajną nutkę jRPGOWEJ infantylności :P Co oczywiście też je ogranicza :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Dragon Kamillo »

Wszystko by było OK gdyby miały normalne oczy, a nie jakieś kółka.

Rób grę! Może być ciekawie.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Kleo »

No to remis, jeśli chodzi o buźki - też nie lubię tych z wybałuszonymi oczami, wiecznie zdziwionych nie wiadomo czym. A ta akurat twarzyczka jest wyjątkowo nieudana, wygląda jak brodate dziecko nieokreślonej płci. Wykładzina będzie w porządku, jeśli pozbawi się ją tych wzorków na brzegach.
Chociaż w sumie to detale, graficznie całość wygląda nawet teraz co najmniej przyzwoicie. Jakoś bardziej interesują mnie te zagadki, no i czy fabularnie gra będzie trzymać się kupy. Ale że zapowiedź się trzyma, to myślę, że i wykonanie może być nie najgorsze. Tylko po co pokazujesz cały labirynt? To tak jakby dać zagadkę w pakiecie z rozwiązaniem.
Dragon Kamillo pisze:PS: Jestem zdziwiony, że są ludzie którzy nie robili w RM i przekonała ich ta promocja na bundlach, by kupić go i spróbować (jakby pirata nie było XD - żart). Ciekawe czy takich ludzi jest więcej?
No, ciekawe.
Awatar użytkownika
Miguel
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2014, 16:10

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: Miguel »

Ogromny szacun za mapy. Schludne, klimatycznie, oświetlenie przyjemne dla oka. Rób! Jak wszystkie lokacje będą wyglądały tak pięknie jak tutaj prezentujesz, to na fabułe przymknę oko.
Ale jak na grę robioną 2 tygodnie po odpaleniu RMa pierwszy raz, na ogarnięcie podstaw takie coś w zupełności wystarczy.
Z całego serca życzę powodzenia!
hail to the king
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [VX Ace] Przebudzenie

Post autor: McLaren »

Co na fabułę przymkniesz oko???!!! W takiej graficznie wykonanej grze przeważnie FABUŁA jest najważniejsza. Co nie oznacza ,że źle autor robi mapki bo uważam ,że bardzo ładne:)
Dam przykład grałem kiedyś w super graficznie wykonaną grę 3d fabuła jeżeli mogę to nazwać fabułą nie ma ,przestałem grać. Jak sobie przypomnę nazwę tej gry dopiszę ;)

CO DO WYŁUPIASTYCH OCZU WYPRASZAM SOBIE ;) ;) (spójrz awatar;)
ODPOWIEDZ