Banheld [2k3]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 933
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Banheld [2k3]

Postautor: Gedharm » 28 cze 2014, 18:05

Obrazek

RPG Maker 2003


Słowem wstępu
Niektórzy z Was prawdopodobnie kojarzą ten tytuł, ponieważ początkowo grę tworzył ktoś inny, jednak zrezygnował z tego. Autorem fabuły od początku byłem ja, dlatego postanowiłem przenieść ją do rm'a sam.
Mała uwaga do osób, które śledził prace poprzedniego autora, bądź po prostu znają jej fabułę: proszę nie spoilować w tym temacie + miejcie na uwadze to, że pierwotna fabuła została zmieniona w wielu miejscach i sami do końca nie wiecie, co zostało zmienione, a co nie :P

Krótki zarys świata gry dla ciekawskich:

Spoiler:


Fabuła:

Akcja gry dzieje się około roku 300 Nowej Ery i zaczyna się w bardzo prosty sposób. Trójka przyjaciół: Malwen, Henryk oraz Konor trenują w akademii Korpusu, by stać się jego pełnoprawnymi członkami, a także silnymi wojownikami. Życie toczy się zwyczajnym rytmem, aż pewnego dnia tajemnicza, zakapturzona postać pojawia się znikąd, zabija Henryka i Konora, a następnie ucieka. Malwen próbuje gonić mordercę, lecz bez skutku – ten zostawia go w tyle i znika, gubiąc po drodze amulet. W głowie bohatera rodzi się mnóstwo pytań. Kim był napastnik? Dlaczego w pojedynkę odważył się zaatakować Korpus i czemu zabił akurat jego towarzyszy? Malwen zamierza znaleźć odpowiedzi na te pytania, więc bierze ze sobą amulet i wyrusza na poszukiwania mordercy.

O grze:

Główny wątek fabularny nie jest długi, w zamian w grze będzie występować kilka wątków pobocznych, w których będziemy mogli dowiedzieć się więcej o świecie gry i postaciach oraz zdobyć przedmioty, które pomogą nam ją ukończyć.
Zamierzam ograniczyć wskazówki otrzymywane przez gracza do tego, co mówią inne postacie, tak więc najprawdopodobniej nie będzie dziennika zadań i tego typu zbędnych pierdół. Będzie warto węszyć gdzie się da i brać pod uwagę nawet pojedyncze pierdółki, które powie nam losowy npc, którego spotkamy. Mam w planach naszpikowanie gry sekretami - od pierdółkowatych skrzyneczek ze złotem i miksturami, aż po ukryte lokacje, postacie i zadania. Tych ostatnich będzie oczywiście mniej, by gra nie okazała się kolejnym "zbyt ambitnym projektem", ale wystarczająco, by można było od czasu do czasu coś ciekawego znaleźć.

Co do mechaniki walki i rozwoju postaci. Prawdopodobnie nie będzie poziomów, a raczej doświadczenie, służące jako waluta do kupowania ulepszeń (system podobny jak w Fable). Co do samej walki, ten koncept pewnie się jeszcze zmieni, ale zamierzam stworzyć coś podobnego do systemu znanego z Pokemonów, tzn. do dyspozycji będzie wachlarz kilkudziesięciu ataków różnego rodzaju, jednak gracz będzie ograniczony do używania tylko 5 w czasie walki. Oczywiście zestaw ten będzie można zmieniać pomiędzy nimi, a ich skuteczność będzie zależna od statystyk postaci. W grze dostaniemy kilka takich umiejętności na start, a resztę będzie można "kupić" od trenerów w grze lub znaleźć tu i ówdzie (będą poukrywane, pewnie w formie "ksiąg umiejętności" lub czegoś innego w tym stylu). Te umiejętności będą się dzielić na walkę wręcz, magię itp.
Zamierzam też stworzyć artefakty: dodatki do broni, które dodadzą nam jakieś bonusy, najczęściej z "drawbackiem", czyli coś nam wzmocni, a coś innego osłabi. Artefakty będą oczywiście poukrywane i będziemy mogli używać tylko dwóch naraz.

Kilka screenów na koniec:
Spoiler:


Datę premiery ciężko jest mi w tej chwili przewidzieć, ale na pewno nie ma opcji, żebym wyrobił się z tym w 2014 roku.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2015, 23:15 przez Gedharm, łącznie zmieniany 4 razy.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Banheld [2k3]

Postautor: McLaren » 28 cze 2014, 18:35

Przy tych domkach trochę pusto... dałbyś jakieś beczki krzaki itp. ;)
Okna nie są za wysoko???
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 275
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Necromo » 28 cze 2014, 20:46

Wygląda to całkiem ładnie. Mam nadzieję, że tych poukrywanych lokacji i umiejętności nie będzie polegało na lizaniu ścian. :-)
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.

Obrazek
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Daisetsu » 29 cze 2014, 21:09

Widziałem wszystkie filmiki. Szkoda, że tak to ucichło, bo była to naprawdę ciekawa seria, ale też dobrze, że projekt zostaje reaktywowany - co prawda nie w XP, ale najważniejsze, że jest :).

Jeśli chodzi o screen-y - nigdy nie posługiwałem się wersją inną niż RMXP, ale fajnie by było jakbyś spróbował dodać niektóre efekty, o których była mowa w tamtych filmikach, jak np. maski świetlne.

Powodzenia :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Noruj » 30 cze 2014, 13:47

Ciekawy pomysl na swiat. W ogole bardzo fajnie napisane. Fabula wlasciwej gry moze i zaczyna sie prostacko, ale jak fajnie bedzie poprowadzony przebieg wydarzen to moze byc kawal fajnego rpa z ciekawa mechanika i swiatem.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
FarlenPL
Posty: 3
Rejestracja: 11 lip 2013, 12:21

Re: Banheld [2k3]

Postautor: FarlenPL » 08 lip 2014, 15:47

Gra zapowiada się ciekawie jak tylko ją ukończysz - zagram w nią z przyjemnością :)
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1377
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Ozzaku » 13 lip 2014, 20:54

Strasznie mnie zastanawia jakiej czcionki użyłeś do New Game itd.
Mógł byś mi powiedzieć? =)
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 723
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Kryzz333 » 13 lip 2014, 21:14

Gra zapowiada się świetnie, fabuła bardzo dobra, ciekawy pomysł na świat. Mechanika zapowiada się bardzo ciekawie. Wydawanie doświadczenia jest spoko, wybór umiejętności przypomina mi pewną bardzo ciekawą grę Transistor, a system artefaktów In Search of Immortality (VX). Na twoim miejscu dałbym więcej miejsc na artefakty, bo zbieranie ekwipunku jest ciekawe w każdym RPG, może żeby dało się dokupić takie miejsca za exp? Grafika jest ok, nie mam żadnych zastrzeżeń, ani innych jej wizji.
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 933
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Gedharm » 13 lip 2014, 23:17

Dzięki wszystkim za opinie. Sam nawet myślałem, nad możliwością takiego upgrade'u, który zwiększa ilość gniazd na relikwie, w sumie sam jeszcze nie wiem. Co do grafiki, nie chcę robić mapek przeładowanych niepotrzebną roślinnością i dodawać masek świetlnych itp, bo lubię grafikę retro (zresztą w rm 2k3 ciężko by było coś takiego uzyskać). Okna faktycznie były za wysoko :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 716
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Adrapnikram » 14 lip 2014, 08:22

Całkiem spoczko się projekcik zapowiada :)
System z Fable oraz z poków najbardziej mi się podobają.
Co do mappingu uważam że po lesie górach będzie się miło wędrowało i mam nadzieję że mapki z miastami będą trzymały poziom (wniskuję z 2 sreenów rzecz jasna :lol: )
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Fear » 19 lip 2014, 12:34

Mapki moze lekko pustawe, ale nie sa najgorsze. Zaciekawila mnie natomiast fabula, opis swiata, wszystko brzmi calkiem banalnie, ale calkiem sensownie. Sama mechanika wydaje sie ok, arteakty troche, jak materie z FFVII, calkiem przyjemna opcja. Zapewne bym to sprawdzil, gdyby wyszla :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3143
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Banheld [2k3]

Postautor: X-Tech » 09 sie 2014, 17:49

Ilość tekstu w zapowiedzi to lekkie przegięcie. Nie byłem w stanie wszystkiego czytać bez połączenia tekstu z grafiką, która miałaby faktyczny stan rzeczy pokazywać.

Przeczytałem tylko WSTĘPNIAK fabuły i coś w wyrwałem odnośnie expa i lvl z 3 części - napiszę, że to jest OK takie fabuły to jeden z ciekawszych motywów na prowadzenie gry, ale jak to zrobisz - wiadomo - nie wiadomo - jak zawsze.

To nie jest przekrój, którym się jaram w grach (czas) ale spoko pomysły dające intensywną rozgrywkę zawsze doceniam.

Ogólnie zapowiedź jak tanie karty dla wróżbiarki. Niby jest coś opisane, ale w ile z opisanych słów wierzyć - nie wiadomo.
Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.

Prawdziwe gry potrafią swoją autentycznością rmową, intymnością rozkoszować każdą linijką.
Przesyt odpycha. Genialność przyciąga.

Jestem tu dla siebie. Lubie szalone gry robione z pasja.
wiadomosci itp. https://discord.gg/azBmp6H
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Noruj » 16 wrz 2014, 14:48

Jakieś postępy? Jak projekt?
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 933
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Gedharm » 25 cze 2015, 15:00

Zaczęła się szkoła, więc mam trochę mniej czasu, ale w weekendy i czasami po szkole trzaskam mapki. Jak będę miał połowę albo większość, to wezmę się za poprawianie intra i dalsze dialogi, do tego czasu będę dalej pisał różne rzeczy na telefonie na przerwach w szkole czy autobusie, coby doszlifować swoje zdolności literackie.

@UPDATEDIT

Mam wakacje, więc biorę się ostro za grę. Na razie przerwa od robienia map (mam ich jakieś 120 na chwilę obecną), a pora na fabułę, dialogi itp. tak więc, żeby nie było, wrzucam parę screenów z początkowych scen w grze :P
Facesety będą, tylko jeszcze niezrobione.

Spoiler:
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Postautor: Noruj » 25 cze 2015, 15:12

Potwierdzam, leszcz robił dziś grę do 3 w nocy xD
A tak serio - to fajnie by było, jakby Banheld się pokazał, bo może to być kawał dobrej giercyny.
Obrazek


Marazm.

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość