Banheld [2k3]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Banheld [2k3]

Post autor: Powczan »

Obrazek
RPG Maker 2003
Słowem wstępu
Niektórzy z Was prawdopodobnie kojarzą ten tytuł, ponieważ początkowo grę tworzył ktoś inny, jednak zrezygnował z tego. Autorem fabuły od początku byłem ja, dlatego postanowiłem przenieść ją do rm'a sam.
Mała uwaga do osób, które śledził prace poprzedniego autora, bądź po prostu znają jej fabułę: proszę nie spoilować w tym temacie + miejcie na uwadze to, że pierwotna fabuła została zmieniona w wielu miejscach i sami do końca nie wiecie, co zostało zmienione, a co nie :P

Krótki zarys świata gry dla ciekawskich:
Spoiler:
Fabuła:

Akcja gry dzieje się około roku 300 Nowej Ery i zaczyna się w bardzo prosty sposób. Trójka przyjaciół: Malwen, Henryk oraz Konor trenują w akademii Korpusu, by stać się jego pełnoprawnymi członkami, a także silnymi wojownikami. Życie toczy się zwyczajnym rytmem, aż pewnego dnia tajemnicza, zakapturzona postać pojawia się znikąd, zabija Henryka i Konora, a następnie ucieka. Malwen próbuje gonić mordercę, lecz bez skutku – ten zostawia go w tyle i znika, gubiąc po drodze amulet. W głowie bohatera rodzi się mnóstwo pytań. Kim był napastnik? Dlaczego w pojedynkę odważył się zaatakować Korpus i czemu zabił akurat jego towarzyszy? Malwen zamierza znaleźć odpowiedzi na te pytania, więc bierze ze sobą amulet i wyrusza na poszukiwania mordercy.

O grze:

Główny wątek fabularny nie jest długi, w zamian w grze będzie występować kilka wątków pobocznych, w których będziemy mogli dowiedzieć się więcej o świecie gry i postaciach oraz zdobyć przedmioty, które pomogą nam ją ukończyć.
Zamierzam ograniczyć wskazówki otrzymywane przez gracza do tego, co mówią inne postacie, tak więc najprawdopodobniej nie będzie dziennika zadań i tego typu zbędnych pierdół. Będzie warto węszyć gdzie się da i brać pod uwagę nawet pojedyncze pierdółki, które powie nam losowy npc, którego spotkamy. Mam w planach naszpikowanie gry sekretami - od pierdółkowatych skrzyneczek ze złotem i miksturami, aż po ukryte lokacje, postacie i zadania. Tych ostatnich będzie oczywiście mniej, by gra nie okazała się kolejnym "zbyt ambitnym projektem", ale wystarczająco, by można było od czasu do czasu coś ciekawego znaleźć.

Co do mechaniki walki i rozwoju postaci. Prawdopodobnie nie będzie poziomów, a raczej doświadczenie, służące jako waluta do kupowania ulepszeń (system podobny jak w Fable). Co do samej walki, ten koncept pewnie się jeszcze zmieni, ale zamierzam stworzyć coś podobnego do systemu znanego z Pokemonów, tzn. do dyspozycji będzie wachlarz kilkudziesięciu ataków różnego rodzaju, jednak gracz będzie ograniczony do używania tylko 5 w czasie walki. Oczywiście zestaw ten będzie można zmieniać pomiędzy nimi, a ich skuteczność będzie zależna od statystyk postaci. W grze dostaniemy kilka takich umiejętności na start, a resztę będzie można "kupić" od trenerów w grze lub znaleźć tu i ówdzie (będą poukrywane, pewnie w formie "ksiąg umiejętności" lub czegoś innego w tym stylu). Te umiejętności będą się dzielić na walkę wręcz, magię itp.
Zamierzam też stworzyć artefakty: dodatki do broni, które dodadzą nam jakieś bonusy, najczęściej z "drawbackiem", czyli coś nam wzmocni, a coś innego osłabi. Artefakty będą oczywiście poukrywane i będziemy mogli używać tylko dwóch naraz.

Kilka screenów na koniec:
Spoiler:
Datę premiery ciężko jest mi w tej chwili przewidzieć, ale na pewno nie ma opcji, żebym wyrobił się z tym w 2014 roku.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2015, 23:15 przez Powczan, łącznie zmieniany 4 razy.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Banheld [2k3]

Post autor: McLaren »

Przy tych domkach trochę pusto... dałbyś jakieś beczki krzaki itp. ;)
Okna nie są za wysoko???
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Necromo »

Wygląda to całkiem ładnie. Mam nadzieję, że tych poukrywanych lokacji i umiejętności nie będzie polegało na lizaniu ścian. :-)
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Daisetsu
Posty: 68
Rejestracja: 19 sty 2013, 14:29

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Daisetsu »

Widziałem wszystkie filmiki. Szkoda, że tak to ucichło, bo była to naprawdę ciekawa seria, ale też dobrze, że projekt zostaje reaktywowany - co prawda nie w XP, ale najważniejsze, że jest :).

Jeśli chodzi o screen-y - nigdy nie posługiwałem się wersją inną niż RMXP, ale fajnie by było jakbyś spróbował dodać niektóre efekty, o których była mowa w tamtych filmikach, jak np. maski świetlne.

Powodzenia :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Noruj »

Ciekawy pomysl na swiat. W ogole bardzo fajnie napisane. Fabula wlasciwej gry moze i zaczyna sie prostacko, ale jak fajnie bedzie poprowadzony przebieg wydarzen to moze byc kawal fajnego rpa z ciekawa mechanika i swiatem.
Obrazek
Awatar użytkownika
FarlenPL
Posty: 3
Rejestracja: 11 lip 2013, 12:21

Re: Banheld [2k3]

Post autor: FarlenPL »

Gra zapowiada się ciekawie jak tylko ją ukończysz - zagram w nią z przyjemnością :)
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Rahim »

Strasznie mnie zastanawia jakiej czcionki użyłeś do New Game itd.
Mógł byś mi powiedzieć? =)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Kryzz333 »

Gra zapowiada się świetnie, fabuła bardzo dobra, ciekawy pomysł na świat. Mechanika zapowiada się bardzo ciekawie. Wydawanie doświadczenia jest spoko, wybór umiejętności przypomina mi pewną bardzo ciekawą grę Transistor, a system artefaktów In Search of Immortality (VX). Na twoim miejscu dałbym więcej miejsc na artefakty, bo zbieranie ekwipunku jest ciekawe w każdym RPG, może żeby dało się dokupić takie miejsca za exp? Grafika jest ok, nie mam żadnych zastrzeżeń, ani innych jej wizji.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Powczan »

Dzięki wszystkim za opinie. Sam nawet myślałem, nad możliwością takiego upgrade'u, który zwiększa ilość gniazd na relikwie, w sumie sam jeszcze nie wiem. Co do grafiki, nie chcę robić mapek przeładowanych niepotrzebną roślinnością i dodawać masek świetlnych itp, bo lubię grafikę retro (zresztą w rm 2k3 ciężko by było coś takiego uzyskać). Okna faktycznie były za wysoko :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Adrap »

Całkiem spoczko się projekcik zapowiada :)
System z Fable oraz z poków najbardziej mi się podobają.
Co do mappingu uważam że po lesie górach będzie się miło wędrowało i mam nadzieję że mapki z miastami będą trzymały poziom (wniskuję z 2 sreenów rzecz jasna :lol: )
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Fear »

Mapki moze lekko pustawe, ale nie sa najgorsze. Zaciekawila mnie natomiast fabula, opis swiata, wszystko brzmi calkiem banalnie, ale calkiem sensownie. Sama mechanika wydaje sie ok, arteakty troche, jak materie z FFVII, calkiem przyjemna opcja. Zapewne bym to sprawdzil, gdyby wyszla :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Banheld [2k3]

Post autor: X-Tech »

Ilość tekstu w zapowiedzi to lekkie przegięcie. Nie byłem w stanie wszystkiego czytać bez połączenia tekstu z grafiką, która miałaby faktyczny stan rzeczy pokazywać.

Przeczytałem tylko WSTĘPNIAK fabuły i coś w wyrwałem odnośnie expa i lvl z 3 części - napiszę, że to jest OK takie fabuły to jeden z ciekawszych motywów na prowadzenie gry, ale jak to zrobisz - wiadomo - nie wiadomo - jak zawsze.

To nie jest przekrój, którym się jaram w grach (czas) ale spoko pomysły dające intensywną rozgrywkę zawsze doceniam.

Ogólnie zapowiedź jak tanie karty dla wróżbiarki. Niby jest coś opisane, ale w ile z opisanych słów wierzyć - nie wiadomo.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Noruj »

Jakieś postępy? Jak projekt?
Obrazek
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Powczan »

Zaczęła się szkoła, więc mam trochę mniej czasu, ale w weekendy i czasami po szkole trzaskam mapki. Jak będę miał połowę albo większość, to wezmę się za poprawianie intra i dalsze dialogi, do tego czasu będę dalej pisał różne rzeczy na telefonie na przerwach w szkole czy autobusie, coby doszlifować swoje zdolności literackie.

@UPDATEDIT

Mam wakacje, więc biorę się ostro za grę. Na razie przerwa od robienia map (mam ich jakieś 120 na chwilę obecną), a pora na fabułę, dialogi itp. tak więc, żeby nie było, wrzucam parę screenów z początkowych scen w grze :P
Facesety będą, tylko jeszcze niezrobione.
Spoiler:
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Banheld [2k3]

Post autor: Noruj »

Potwierdzam, leszcz robił dziś grę do 3 w nocy xD
A tak serio - to fajnie by było, jakby Banheld się pokazał, bo może to być kawał dobrej giercyny.
Obrazek
ODPOWIEDZ