[2k3]Cidaria

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

[2k3]Cidaria

Post autor: ts4r »

Cidaria była kiedyś potężnym imperium. Władza imperatora rozciągała się niemal nad całym kontynentem. Upadek, jak to zwykle bywa, miał swe źródła w samym państwie. Nasilające się przez lata konflikty między rasowe, coraz większe ambicje lokalnych lordów, rosnąca niezależność peryferyjnych prowincji, seria słabych władców nie widzących nic poza własnym skarbcem. Cidaria ostatecznie rozpadła się na dziesiątki małych państewek pogrążając kontynent w trwającej trzy pokolenia epoce ciągłych wojen. W jej trakcie wyłoniło się jedenaście równorzędnych potęg. Przyniosło to trwający 200 lat okres pokoju. Nic nie jest jednak wieczne. Po śmierci króla jednego z państw, Fallone, część lordów odmówiła uznania prawowitego następcy popierając jego młodszego brata. Po długich walkach wojskom lojalistów pod dowództwem młodego generała Etheda udało się przywrócić porządek w stołecznej prowincji. Równowaga sił została jednak zachwiana i nad kontynentem znowu zawisło widmo wojny.


Po długim czasie znowu postanowiłem pobawić się w makerze. Prace nad tym projektem rozpocząłem już kilka lat temu, ale z racji różnych przeciwności wróciłem do niego dopiero teraz. A czym ma on być?
W sumie można określić Cidarię jako grę strategiczną. Naszym zadaniem będzie rozbudowa kontrolowanych prowincji, wyszkolenie wojska i przy jego pomocy pokonanie wrogów. Wszystko oczywiście dosyć mocno uproszczone. Rzecz jasna nie samą walką człowiek żyje, więc przyjdzie nam wysyłać nasze oddziały w celu odkrycia tajemnic tego świata, prowadzić badania nad nowymi zaklęciami, tworzyć magiczne przedmioty czy poznawać historie towarzyszących nam bohaterów. A wszystko to w systemie turowym.
Fabuła

Poznawać ją będziemy w sposób najbardziej zbliżony do tego znanego z visaul novel. Składać się będą na nią główny wątek oraz historie poszczególnych postaci. Warto tu zaznaczyć, że o ile śmierć "głównego" bohatera, jakim jest generał Ethed, kończy się napisem Game Over, o tyle w przypadku każdej innej postaci gra będzie się po prostu toczyć dalej.
Mechanika
Jedynymi zasobami w grze będzie złoto oraz nasi żołnierze. Każdego wojownika w danej turze będzie można wykorzystać tylko raz. Ilość złota jaka nam będzie wpadać do skarbca będzie zależeć od stopnia rozbudowania fortyfikacji w każdej z prowincji. Walki będą się odbywać z wykorzystaniem podstawowego systemu. Magia będzie się dzielić na bojową i rytuały. Te drugi będzie można rzucać tylko poza walką, a jej efekty będą się wahać od zwiększenia potencjału badawczego, poprzez zwiększenie bogactwa, przywoływanie magicznych bestii do sprowadzania zagłady na całe prowincje.
Grafika

Głównie materiały znalezione w internecie, trochę RTP, trochę własnych wypocin oraz kilka ripów z gry Tzar. Facesety najprawdopodobniej jeszcze się zmienią na niestandardowe. Sporo jest jeszcze placeholderów.
Muzyka

Co tu dużo mówić, jeszcze jej nie ma. Tym elementem mam zamiar zająć się na sam koniec.
Głównymi inspiracjami były gry z serii Dominions, Fire Emblem i w największym stopniu Sengoku Rance.
Data wydania
Nie będę oszukiwał, do ukończenia projektu jeszcze długa droga. Prace nad mechaniką, co sprawia mi największą frajdę, są już praktycznie ukończone. Główny wątek również jest niemal gotowy, spora część jeszcze nie została jednak zaimplementowana do gry. Właśnie nad tym teraz pracuje. W przypadku historii pobocznych, to tu jeszcze wiele wątków nie mam ukończonych oraz pozostawiam sobie otwarte drzwi do wprowadzania zmian. System magi jest już ukończony, ale lista dostępnych zaklęć jest jak na razie bardzo uboga, a i samych magów jeszcze nie wprowadziłem jako dostępnych jednostek. Dodać do tego należy zbliżającą się wielkimi krokami kampanię wrześniową oraz następujący po niej nowy semestr na studiach. Dlatego aby być uczciwym, nie obiecuje ukończenia gry przed końcem roku.
Screeny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 00:59 przez ts4r, łącznie zmieniany 2 razy.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: Klonoa »

Tzar... nigdy nie widzialem grafik z Tzar'a na makerze. Stara dobra gierka gdzie jednostki naziemne mogly atakowac latajace smoki :P

Gry strategiczne jakos zdaja sie byc LEGENDA wsrod rpg maker'ow i zazwyczaj widzialem tylko takie, ktore wygladaly kiczowato i takie byly albo tylko ze skrinow ladnie bylo, ale i tak skonczylo sie kiczowatym systemem. Moze bym zyczyl nieco wiecej szczescia jakby chociaz mapa wygladala w miare przyzwoicie przy innych przeklejonych grafikach zamkow...
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: Adrap »

Jeśli gra wyjdzie w całości to naprawde szacunek. Sam kiedyś próbowałem robić strategie ale za kija nie mogłem wymyśleć inteligentnych wrogów bo np. atakowali miejąc zerowe szanse. Jeśli zrobisz inteligentnych wrogów z miłą chęcią popykam. Teraz pozostaje mi tylko czekać.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: ts4r »

@Klonoa
Zdaję sobie sprawę, że porywam się na co najmniej karkołomne zadanie. Tworzenie systemu sprawia mi dużo przyjemności, ale czy będzie kiczowaty to już nie mi przyjdzie oceniać. Z drugiej strony miałem już styczność z strategiami o naprawdę topornych mechanizmach rozgrywki, które mimo to potrafiły przykuć do monitora na wiele czasu.
Mapa świata. Myślałem nad jej mianą, ale jeżeli się na to zdecyduje, to na sam koniec tworzenia projektu. Póki nie wszystko jest gotowe, taka mi wystarcza mi do pracy.

@Adrapnikram
Działania wrogów będą w głównej mierze opierać się na rozwoju historii. Dodatkowo ograniczenie do czterech własnych jednostek podczas bitwy oraz możliwość wykorzystania każdej jednostki tylko raz w turze znacząco wyrównuje szanse podczas starć. Jak dodamy do tego system turowy inteligencja wrogów staje się kwestią kilku dobrze złożonych skryptów.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: Kleo »

Popieram opcję zmiany mapy, nie dość, że sama w sobie jest paskudna, to kompletnie nie pasuje do reszty.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: X-Tech »

Tło świata to chaos, ale jest o wojnach i chęci zrobienia z tego porządku - trochę standardowo, ale daje możliwości. Nic o niej nie mogę napisać, ale w moim odczuciu to tylko chaos.

System może być świetny i sprawić, że gra będzie wciągać, ale nie musi. Pamiętam, że kiedyś Rezydent próbował przenosić Might and Magic, ale poza wyglądem strategii na filmiku system był raczej bekowy.
Grafika - poszczególne elementy gryzą się ze sobą stylistycznie. Niektóre są cienkie względem innych np: mapa. Przy dużej ilości różnorakich mi osobiście chaos przestaje przeszkadzać tutaj niektóre elementy bardzo odstają od reszty za bardzo to się rzuca w gały.
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: ts4r »

Mapa już na pewno idzie na wymianę. Zajmę się tym jednak później, na razie pierwszeństwo mają kwestie fabularne i techniczne.
@X-Tech
Mógłbyś sprecyzować jakie inne elementy za bardzo się gryzą? Postarałbym się w miarę możliwości je również poprawić.
Jeżeli chodzi o fabułę, to zaprezentowałem właściwie tylko krótki zarys świata. Ważnym elementem będą historie postaci w jakiś sposób związanych z wojną, a my poprzez podejmowane działania militarne będziemy je popychać do przodu lub, jeżeli ktoś w tarcie nich zginie, doprowadzać do nagłego końca. Opisywać ich raczej nie ma sensu, ponieważ każda jest w miarę niezależna i w większości bez znacznego wpływu na główną oś fabuły. Ta zaś będzie się koncentrować na dosyć czystym elemencie militarno-politycznym.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: X-Tech »

Jak w vx ace tak i w 2k3 mi się gryzie styl tła z charsetami (walka)
Gryzie się styl ikon z charsetami.
Gryzą mi się kolory między sobą.
Flagi na mapie i sama mapa nie ma cieni jak inne elementy.
Jestem dziwny. Nie musisz brać tych uwag pod uwagę.
To tak naprawdę małe bzdury, które nie zmienią frajdy z świetnej gry, a może okaże się, że
gra będzie tak dobra, że pomimo grafy będzie lepsza od większości pozostałych ?
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: ts4r »

Zmodyfikowana mapa, sztandary na razie bez zmian
Obrazek
Tło walki i rtpowe charsety w najbliższej przyszłości również zostaną zastąpione. Pracuje bez konkretnego planu i zajmuje się akurat tym na co przyjdzie mi wena. Reszta grafiki pozostanie już raczej tak jak jest.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: Klonoa »

Mapa wyglada juz lepiej niz jej poprzedniczka. Nie jest co prawda jakos specjalnei idealna pod swoim wzgledem, ale najwazniejsze jest to ze faktycznie wyglada lepiej.

Zapowiedz zmiany ludzikow tez brzmi ciekawie.. osobiscie bym nawet uzyl postaci z Tzara jak ikonki pochodza z ow gry, ale to jestem tylko ja i moje dziwne podejscia do rzeczy :)
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: ts4r »

Myślałem nad tzarowymi postaciami, ale dają one decydowanie za mało możliwości co do istot fantastycznych. Póki co pomysł odpada.

Projekt wciąż się rozwija, powoli, ale niepowstrzymanie. Obecnie trochę eksperymentuje z muzyką tła, wprowadzam historie poszczególnych postaci oraz balansuje walki. Myślę też nad elementami zwiększającymi czytelność gry (np. specjalny ekran na zakończenie tury)

Trochę więcej słów o mechanice
Spoiler:
Co nieco o świecie
Spoiler:
Trochę więcej o fabule
Spoiler:
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [2k3]Cidaria

Post autor: Klonoa »

Jezeli chodzi o mechanike to troche DURNI brzmi, ze bedziemy sterowac kazdym pojedynczym zolnierzem, ktory moze przejac SAM kontrole nad wroga fortyfikacja i pod tym wzgledem nie jest lepiej zrobic miernik HP jako ilosc zolnierzy w oddziale/grupie?

Dokladnie takie samo zastosowanie mamy we wszystkich grach z serii Heroes Of Might And Magic bo prowadzimy tam grupy/hordy/Legion jednostek w jednej ikonicznej postaci i o dziwo bardzo dobrze to wyglada!

Nie wiem jak tutaj mialo by to wygladac, ale kontrola nad pojedyncza jednostka musiala by sie opierac na sterowaniu myszka i skryptow charakterystycznych dla strategii czasu rzeczywistego.

Rowniez fajnie by bylo widziec jak na przyklad historia poboczna odegralaby znaczaca role w glownej fabule gdzie przez nasz blad ow postac by zginela lub zostala kaleka do konca zycia odgrywajac znaczace zmiany w pogladzie innych postaci na gracza i kwestionowanie jego akcji w dalszej rozgrywce :)
Less Less Arte
Obrazek
ODPOWIEDZ