[RMXP] Ostatni Wiedźmin

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lestero

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 74
Rejestracja: 29 sie 2011, 09:48

[RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: Lestero »

Obrazek
Twórca: Lester Company
Maker: XP
Rodzaj: cRPG
Data Premiery: Nieznana
Fabuła

*Opowiadanie:
Odwieczna wojna między ludźmi a elfami dobiegła końca, jednak nie ma w niej zwycięzców. Zwycięzcą może nazywać się sęp, który ucztuje nad trupami poległych wojowników a z przeżarcia nie może się już nawet oderwać od ziemi. Zwycięzcą może nazywać się ghul, który nie musi już szukać pożywienia w odpadach i śmietnikach. Zwycięzcą może nazywać się zakapturzona postać która kolejne rozkładające się ciała zamienia w bezwładne i pokorne mu sługi, burząc wszelkie siły Ładu. Zwycięzcą może nazywać się Chaos, który zapanował na świecie po tej wojnie. Jednak w tej wojnie nie ma zwycięzców, bo ani Ludzie ani Elfy nimi nie są. W starej warowni Kaer Morhen, przy dogasającym ognisku zasiada mężczyzna. Jego włosy są zupełnie białe, nie jest to jednak oznaka starości. Tak jak to dogasające ognisko, na świecie dogasa życie. Mężczyzna nie może się z tym pogodzić. Nie dlatego, że kochał świat, ludzi i cywilizację. Nie dlatego że na wojnie stracił wszystkich których kochał. Nie może się z tym pogodzić, bo to on jest sprawcą tych wydarzeń - on, Geralt z Rivii, Wiedźmin. Dlatego jego miecz dzierży już ktoś inny...

*Rzeczowo
W grze nie wcielamy się już w Geralta, który przeprowadzi naszego nowego bohatera Coela - przez prolog, samouczek. Tysiące zmarłych w wojnie, ożywionych przez nekromantów i akolitów Dzikiego Gonu przejmują kontrolę nad porządkiem na świecie. Zadaniem głównego bohatera będzie powstrzymanie inwazji poprzez odnalezienie jedynej czarodziejki mogącej powstrzymać zarazę - Yennefer. To jest tylko główny wątek, tak jak w pierwszej części świat pełen przygód czeka na Wiedźmina otworem.

O grze
Gra Ostatni Wiedźmin (Last Witcher) jest bezpośrednią kontynuacją gry Wiedźmin 2012 (The Witcher 2012), która odniosła niemały sukces. Przy okazji chciałem podziękować wszystkim którzy oddali głos na tę grę w GF2013 nie miałem okazji, bo zostałem zbanowany na forum, ale cały czas byłem blisko RPG :)
W grze wcielamy się w Coela z Wyzimy - Wiedźmina, ucznia samego Geralta z Rivii o którego losach mieliśmy okazję decydować w pierwszej odsłonie. Gra jest tworzona w świecie znanym z sagi Andrzeja Sapkowskiego, jednak jest to absolutnie nowa fanowska, historia oparta na tych postaciach i miejscach z książki.

Co gra oferuje
* Zupełnie nieliniowa, intrygująca fabuła. Podejmuj wybory i obserwuj jak wpływają one na świat,
ponoś ich konsekwencje!
* Zadania poboczne to nie przynieś/znajdź/zabij, są złożone, jest ich mnóstwo, każde jest oryginalne i posiada ciekawą historię!
* Odkrywaj piękny świat w grze Ostatni Wiedźmin (Ulepszona grafika - fogi,dzień i noc, maski świetlne)
* Ulepszony system walki
* Intro do każdego rozdziału i outro, przerywniki zdjęciowe i filmowe
* Daj się wciągnąć! Gra oferuję mnóstwo ciekawostek, książek - możesz kupić książkę historyczną, zabawną, czy wiersze i poczytać przy ognisku lub słuchać opowieści
* Minigry
* Autentyczne postacie i lokacje z Sagi
* Kilka przydatnych skryptów, nie przeszkadzających w rozgrywce
* Gra tworzona od zera, miliony przedmiotów wybierz w czym wyruszysz na szlak!
* Wiedźmiński Klimat
* Rozwinięte dialogi i trochę humoru

Galeria

1
Obrazek
2
Obrazek
3
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 sie 2014, 21:45 przez Lestero, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Nowa gra! Już wkrótce więcej informacji!
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: Kryzz333 »

W porównaniu z Wiedźminem 2012 z pewnością jest to krok naprzód (przynajmniej z obrazków), ale nadal jeszcze sporo brakuje.

Fabuły i klimatu na podstawie tych skromnych opisów i zapewnień nie jestem w stanie ocenić. Idziesz na łatwiznę z tematyką, więc oczekuję wierności z książkowym oryginałem i odpowiedniej otoczki.

O mechanice nic nie da się też powiedzieć, wszystko zależy od wykonania. Chociaż prawdę mówiąc do wiedźmina pasowałby mi raczej system walki w czasie rzeczywistym.

"Miliony przedmiotów" - ta perspektywa mnie przeraża :-)

Co do pozostałych "Co gra oferuje" - wszystkie te obietnice są interesujące, ale muszą zostać dobrze wykorzystane, z głową i zarówno w jakości jak i w ilości.

I właśnie sprawdziłem, ale niemal takie same obietnice były do The Witcher 2012 - a z ich realizacją było kiepsko... :|

Co do obrazków:
1.
Menu kołowego nie lubię, nie podoba mi się. Zmień chociaż ikonki z programowych.
Moim zdaniem korytarz za ścianą nie powinien być widoczny.
Lochy zbyt kwadratowe, szkielet jest 2x większy od bohatera, brak wejścia do celi obok.
2.
Daj więcej typów roślinności, drzew, więcej typów podłoża (chociażby ciemną trawę), brzeg i mała wysepka nie mogą być kwadratowe,
jeśli obecność studni, losowo porozrzucanych kawałków drewna itd., nie ma uzasadnienia to wyrzuć to.
Obecność tych mikro-wież też jest dla mnie niezrozumiała.
Ścieżka też dziwnie wygląda.

Czcionka i windowskin ok.

3.
Jak pisałem, myślę, że taki system walki nie pasuje.
Mógłbyś już przywrócić te czerwone paski ruchu z pierwszej części.

A tło bitwy jest zbyt wielkie - żaba w kałuży jest wielkości człowieka.


Podsumowując, z tego co przedstawiłeś od ostatniej części postęp dokonał się niewielki.
Sądzę, że Twoim najważniejszym zadaniem jest naprawa klimatu (odpowiednia i pasująca do siebie grafika, bogatsza od obecnej, mroczniejsza i szarsza), bo to nie jest to - przynajmniej sądząc z tego co dałeś na razie.

Zobaczymy co z tego będzie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: X-Tech »

Fabuła:

Geralt jest sprawcą wojny czy tego że pojawiły się stwory, które różnorako wykorzystują zwłoki ? A może wszystkiego ?
Co z tego, że jego miecz dzierży ktoś inny - Geralt nie może używać innych broni ? Co to ma znaczyć ?
Dlatego, że Geralt jest sprawcą "tych" wydarzeń to jego miecz dzierży ktoś inny ? Jakich wydarzeń ? Tego, że wystąpiła wojna czy tego, że różne zboczone istoty wykorzystują zwłoki, bo może on je skądś uwolnił ? To dlatego nie ma już miecza ? XD

Dla mnie te kwestie brzmią dość bezsensownie. Wyjaśnij może ten początek, abym wiedział na czym stoję. Ja po tym opisie nawet nie potrafię napisać kim mam grać ani nawet na czym polega mechanika gry.




Skoro twoja gra jako seria jak piszesz jest nieliniowa to dlaczego o rozpoczętej rozgrywce nie decyduje zapis z poprzedniej GRY, a opis fabuły zaczynasz od tego co podobno już się wydarzyło - skoro fabułą była nieliniowa nie mogłeś wiedzieć wszystkiego, albo ja nie ogarniam twojej nieliniowości.



Postaci w battle latają jak neo i smith w finałowej walce w matrix.


Chciałbym grę, która pokaże mi kim jest Wiedźmin zacznie od zera, bo nigdy książki nie czytałem w grę od CD Projekt raczej też nie grałem. Mam tylko przebłyski grania parę minut w Wiedźmina 2. Ja nie wymagam jakiejś nieliniowości - książki nie są nieliniowe.



Zachęca mnie do gry różnorodność przedmiotów i ciekawość czy jak zacznę grać to faktycznie ta gra mi zacznie budować obraz postaci Wiedźmina i pozwoli poznać ten świat czy raczej wszystko będzie wyrwane z kontekstu, a cała reszta będzie w książce.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2014, 02:16 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lestero

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 74
Rejestracja: 29 sie 2011, 09:48

Re: [RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: Lestero »

@Kryzz333

Miliony przedmiotów to oczywiście przenośnia, chodzi o to że będzie ich o wiele więcej niż w poprzedniej odsłonie. System walki zmieniłem, wcześniej był Real Time Activ Battle na który było sporo narzekania. Dzięki za rady :)

@X-Tech

Chodzi o to że Geralt sam zrezygnował już z dzierżenia swojego miecza, po wydarzeniach z pierwszej części gry. Wtedy to Geralt bardzo aktywnie uczestniczył w wojnie, a skończyła się ona zależnie od tego jak gracz wybrał. Nie chodzi o to że stracił swój miecz, po prostu chcę jakby przejść na "emeryturę". Grać się będzie Coelem z Wyzimy - uczniem Geralta. Jest to postać zupełnie wymyślona przeze mnie, powiew świeżości. Jeśli gracz w pierwszej części opowiedział się po stronie ludzi czy elfów skutki w drugiej odsłonie są i tak takie same. Nieliniowość chodzi mi o to, że w grze nie ma tylko ściśle określonej drogi tylko sami wybieramy w różnych sytuacjach co zrobimy, nie ma zamkniętego świata... gra z książki czerpie tylko postacie i miejsca co jest gratką dla fanów twórczości pana Sapkowskiego, ale jest to zupełnie nowa historia wymyślona przeze mnie więc bez znajomości książki czy ze znajomością jest to coś nowego.

Ostatni Wiedźmin dopiero powstaje, będe w tym temacie zamieszczał więcej informacji i więcej materiałów, teraz chciałem zapowiedzieć taki projekt i zachęcić do interesowania się nim (:
Obrazek
Nowa gra! Już wkrótce więcej informacji!
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: McLaren »

Wiem ,że jesteś fanem tej gry ale robiąc ją w rpg makerze to wielki błąd bo nie ma to nic wspólnego z Wiedźminem myślę ,że najlepiej by było gdybyś zrobił modyfikację do jedynki lub dwójki.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Ostatni Wiedźmin

Post autor: X-Tech »

Twórz to. Nie grałem w komputerowego, a liczę, że to będzie mieć klimat książki. W sumie jestem ciekaw. Jeśli skupisz się na postaciach/dialogach i ciekawych, zaskakujących wyzwaniach przekonasz tą grą niejedną osobę.
ODPOWIEDZ