Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Zombik »

Tytuł: Opowieści z Bezgranicznego Lądu
Wersja RM: XP
Gatunek: Platformówka

Od Zombika:
Zwykle nim zacząłem pisać kilka słów od siebie, zaczynałem od fabuły gry, jednak w tym przypadku postanowiłem zrobić wyjątek. Rok 2014 nie był dla mnie zbyt dobry i chyba nie tylko dla mnie pod względem tworzenia... był okropnie ubogi w produkcję gier. Zastój złapał wielu twórców znanych i mniej znanych, jednak pechowy 2014 niedługo minie, a wraz z jego końcem przybywa nieco weny. Nie wiem dlaczego tak jest... jednak faktem jest, że prawdopodobnie do końca 2014 nie macie co liczyć na choćby dema moich projektów. Przybyło jednak kilka nowych pomysłów (3) oraz zabrałem się za pewien stary projekt, o którym niektórzy z was słyszeli, a niektórzy nie.
Czym jest ten projekt? Początkowo pod wpływem narzekań rodziny, że nic nie robię z TYM CO ROBIĘ, miał być on produkcją komercyjną (własne grafiki i te sprawy), jednak tworząc go czegoś mi brakowało... porzuciłem projekt zdając sobie sprawę, że nie potrafię tworzyć dla zarobku. Prawdziwy twórca tworzy swoje dzieła dla świata jak i samego siebie nie patrząc na jakiekolwiek zyski. Uśmiech na twarzy i radość sprawia mu to, że ludzie grają i komentują dzieło. Idąc tym tokiem - po pewnym czasie wziąłem się za niego ponownie... po cichu, jednak już nie jako dzieło komercyjne, lecz darmowe.
Możecie narzekać, że wstawiam wiele zapowiedzi a mało kończę... myślę, że samo wstawianie daje mi nieco motywacji, widząc was - jak komentujecie i zaglądacie do tematu szukam w sobie resztek weny, sił do tworzenia... rozpalam wewnętrzny ogień, by móc znowu coś ukończyć. Szczerze - wiele zapowiedzi, które dałem - z góry wiedziałem, że gry te nie zostaną ukończone, ale chciałem zaprezentować chociaż pomysł, by móc odnaleźć w sobie siłę.

Fabuła:
Bezgraniczny Ląd był niegdyś krainą pełną ciepła, radości i magii, w której ludzie i wszelkie magiczne istoty żyły wspólnie. Pełną pokoju i miłości krainą rządził uczciwy i mądry król, dbający o swoich poddanych. Niestety pewnego dnia, w krainie zjawili się najeźdźcy... razem z swoimi wielkimi machinami wojennymi, palili oni miasta i ziemie, zabijając wszelkie magiczne istoty, a ludzi biorąc do niewoli. Mimo oporu... Bezgraniczny Ląd uległ przed siłą oprawcy. Przywódcą najeźdźców był Agoniar - ten, który chciał pozbyć się z tego świata dobra, koloru i magii. Agoniar marzył, by magia zanikła doszczętnie... by chmury wiecznego smutku zawisły nad Bezgranicznym Lądem... by panował mrok i strach.
Od tej pory... cała kraina stała się jednym wielkim smutkiem... pozbawionym kolorów, szczęścia i magii. Wszystkich, którzy się jej dopuszczali karano poprzez nabicie na pal i wystawiano na widok publiczny. Mimo zakazu jednak, wielu ludzi wciąż po kryjomu w domach tliło pewną magiczną nadzieję... płomień magii, iskrę... wierzyli oni, że pewnego dnia Bezgraniczny Ląd przebudzi się z ciemności, dawne duchy powstaną, a kraina zostanie ocalona.

O grze:
Gra jest platformówką, w której przyjdzie nam zwiedzać ziemie Bezgranicznego Lądu, rozwiązywać zagadki, skakać, pokonywać wrogów na różne sposoby... jednak głównym elementem gry jest fabuła. Na początku poznajemy grupkę odkrywców, którzy latają swoim powietrznym statkiem nad bezgranicznym lądem. Nagle dostrzegają z nieba światło, a później potężną kometę lecącą prosto na ziemie i uderzającą daleko za górami. Postanawiają zbadać tajemnicze zjawisko.
Gra będzie podzielona na osobne historie, które w pewien sposób się ze sobą łączą i odsłaniają nam sekrety Bezgranicznego Lądu. Z tego względu przyjdzie nam grać różnymi postaciami. Począwszy od odkrywców, dawnego króla krainy, księżniczki, starego alchemika, kończąc aż na samym Agoniarze. Każdy z bohaterów ma jakieś znaczenie we wszystkim co ma się wydarzyć.
Bezgraniczny Ląd to wielka kraina, jednak nie sposób wszystkiego mi teraz pisać. Mam nadzieję, że uda wam się kiedyś poznać jego sekrety (jak to ukończę @_@)

Screeny:
Ze względu iż produkcja zawiera własne grafiki, które są tworzone na bieżąco oraz często zmienianie dla lepszego wyglądu - wygląd aktualnych screenów może się różnić nieco od tych późniejszych.

Obrazek
Obrazek

Planowany czas wydania dema:
Styczeń 2015
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Zapowiada się ciekawie.

Grafik oryginalna, ale miejscami dziwna.
Pierwszy obrazek dobry, trzeci też, ale drugi i czwarty brzydkie.
W tego typu grze postaci z przerośniętymi głowami mogą wyglądać niepożądanie komicznie.

Windowskin też mi nie pasuje.

Fabuła raczej typowa, szeroki asortyment postaci może jednak dać jej duży potencjał.

Może szerzej o gameplayu?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Kleo »

Hm, ciekawam, na jak długo tym razem wystarczy weny.

Też uważam, że pierwszy i trzeci screen najlepszy, a w ogóle sam koncept graficzny podoba mi się bardzo. Fabuła (jeśli powstanie, wolę pozostać w tej kwestii mile zaskoczoną w przyszłości pesymistką) pewnie będzie dziwaczna, jak to u Zombika, więc do jej opisu się zbytnio nie przywiązuję.

Te dziwaczne imiona to skądś wzięte czy wymyślone?
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: McLaren »

Zombik idziesz powoli w dobrym kierunku robiąc swoją własną grafikę, ale musisz bardziej się do niej przyłożyć ,pierwszy obrazek fajny, drugi... ta tekstura ściany okropna widać ,że jest powklejana...
windowskin nie pasuje zrezygnuj z niego i zrób własne okienko dialogowe najlepiej jakieś krzaczaste gałęzie które pną się aż do górnego lewego rogu da to klimatu.
Postacie wyglądają jak karykatury mają za duże głowy i za jasne...

Widziałem podobną grę platformową w CD-ACTION pewnie się nią inspirowałeś?
Platformówka w xp? jest na to jakieś zdarzenie? skrypt?
Awatar użytkownika
ts4r
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:48

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: ts4r »

Przeglądam screeny, pierwsza myśl https://www.youtube.com/watch?v=ghb6eDo ... Om4wo5U2Lw
Po przeczytaniu zapowiedzi dodałbym jeszcze to https://www.youtube.com/watch?v=A76a_LN ... Om4wo5U2Lw

Graficzni mi akurat się podoba. Jedyny zgrzyt stanowią twarze postaci, ale da się to przeżyć.
Fabuła zapowiada się za to bardzo ciekawie. Pokazanie jej z perspektywy wielu postaci daje nadzieje na niejednoznaczną historię, a to bardzo lubię. Oby tylko starczyło zapału na ukazanie każdej z jej części.
I jakby nie patrzeć grę tworzy Zombik, a na tytułach które opublikował jeszcze się nigdy nie zawiodłem.
Brohoof

"Set phasers to hug!" - Sweetie Bot
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Zombik »

Nie inspirowałem się żadną grą z CD-Projekt. Nawet nie wiem o czym mówisz xd.
Tak, zastosowałem skrypt platformowy. Działa dość dobrze :3
Co do windowskina - zmienię go, bo wiem, że nie pasuje. Póki co dałem ten, póki nie zrobię własnego.
Tło statku również zostanie zmienione później.
Główki - mają takie być, a ich wielkość to celowy zabieg xD. To po prostu DZIWNA produkcja.
Imiona sam wymyślałem, a co do gameplayu - trudno mi go opisać. Tworzę powoli lokacje ciągle dokładając nowe grafiki i dekorując plansze.
Gra mimo, że jest platformówką zawierać będzie również elementy przygodowe, logiczne itp. Przestawianie dźwigni, by otworzyć drzwi, szukanie kluczy, rozwiązywanie zagadek na podstawie zawiłych starym manuskryptów.
Większość postaci, którymi dane nam będzie chodzić to zwykli ludzie nie mający pojęcia o walce, dlatego potwory, czy strażników najczęściej będzie trzeba unikać lub przeskakiwać (chociaż niektórych się nie da), niektóre potwory trzeba będzie np: wypłoszyć z danego miejsca, by przejść dalej, bossów z kolei trzeba się pozbyć jakimś sposobem, który trzeba będzie odkryć... itp. itd.
To tak na szybko, ale co wymyślę jeszcze to wymyślę xD

TS4R! To właśnie sedno! xD... tak, inspirowałem się muzyką zespołu Of Monster and Men, oraz ich teledyskami xD.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: X-Tech »

Ciekawie ująłeś to wszystko o twórczości. Ja mam podobnie - robiąc z pasji czuję że rozwijam skrzydła.

Gra wygląda dziwnie i niespotykanie, ale dlatego w jakiś sposób mnie przyciąga.
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: tiberium »

Troche jak limbo z pierwszego screenu
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: GameBoy »

Czy twarze postaci wziąłeś ze zdjęć przeróżnych pisarzy grozy?
Ci kolesie na drugim screenie wyglądają kolejno jak Poe i Lovecraft. =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

To chyba twarze rzeczywistych osób z otoczenia, w tym autora. =)

Mi się ten pomysł podoba, jest klimat, jest odmienność, estetyka trochę kuleje (msgbox!!!), całość rozbijać się będzie pewnie o elementy fabularne i mechanikę platformówki.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Zombik »

Tak, jest tam moja twarz (ta, którą GameBoy uznał za Edgara XD) i innych ludzi z otoczenia. (brakuje mi dawców twarzy do kilku ważnych ról, ale coś wymyślę).
Estetykę dopracowuje.
2 nowe screeny:

Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Obrazki mi się nie podobają.
Napisy na titlu dziwne, ta dziewczyna też (co to za wpuklenia na twarzy) :?

Drugi screen koszmarny, szczególnie tło i windowskin.

Ja rozumiem, że gra może być oryginalna i dziwna, ale narazie wygląda nie tyle osobliwie, co brzydko.

+

GrammarNazi:

W kwestii Hauberfielda usuń przecinek - jest zbędny.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: McLaren »

Zombik Titles nie pasuje... popatrz na screeny ze swojej gry są czarne więc pasowało by zrobić coś... czarnego... ;)
http://wrzutka.pl/tapety/p/600/lasy-drzewa-noc
Tytuł gry powinien być zrobiony dużymi literami w ten sposób :
..............................................OPOWIEŚCI
....................................................Z
........................................BEZGRANICZNEGO LĄDU
Najlepiej na środku tapety, pod napisem wybór nowa gra itp..

Co do windowskina...
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: Klonoa »

Stawiam tutaj wielki plus za chec i probe budowania wlasnych grafik, ale duzy minus za kwestie estetyczna rzeczy jakie juz wytykali moi przedmowcy :P

W menu glownym kursor fajnie wyglada i nalezaloby pod niego zastosowac odpowiednia czcionke, ktora by pasowala stylem - skoro gra jest doslownie szarym swiatem uzylbym jakiejs gotyckiej czcionki zeby podkreslic klimat.
np: "...po kryjomu w domach tliło pewną magiczną nadzieję... płomień magii, iskrę..."
Ten kawalek odrobine skojarzyl mi sie ze wstepnym filmikiem do Dark Souls gdzie.. nie bede sie rozpisywal ^^

Tak czy siak poki co jest slabo.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Opowieści z Bezgranicznego Lądu [XP]

Post autor: X-Tech »

Mnie się podoba ten klimat kolażu grafik. Nie jara mnie ten gradient na ekranie rozmów. Wyobrażam sobie ten obszar z tekstem jako coś równie wycinankowego. Tytuł oryginalny (title screen) dość fajny bo możliwe że dopełnia serwowaną przez grę treść.
ODPOWIEDZ