[RMXP]Yorden

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[RMXP]Yorden

Post autor: Nexis »

Yorden

Fabuła

W pewnej krainie istnieje zakon, który porywa małe sieroty z domów dziecka
i szkoli je na bezwzględnych morderców, których zadaniem jest eliminowanie
wrogów królestwa. Zakonnicy nigdy nie przyjmowali dzieci powyżej 5 lat,
ponieważ bali się, że mogłyby być nieposłuszne. Jednak po dotychczasowych
sukcesach, mistrz zakonu postanowił spróbować z dzieckiem odrobinę starszym.

***

Yorden, syn rolnika i kucharki mieszka razem z rodzicami w małej wsi na uboczu kraju.
Pewnego dnia, podczas rodzinnej kolacji do domu wpada zamaskowany człowiek ze
sztyletem i rzuca się na mamę Yordena. Ojciec próbuje bronić swojej ukochanej, lecz
napastnik dźga go i zabija. Chwilę potem mężczyzna dopada do kobiety i bez wachania
ją zabija. Przerażone dziecko patrzy na śmierć swoich rodziców i mdleje. Miesiąc później
trafia do sierocińca. Przyjaźni się tam z Hantem, rok starszym chłopakiem, którego
rodzina zginęła w pożarze. Kiedy Yorden ma już 6 lat, do sierocińca przybywa starszy
człowiek w czarnej szacie i zabiera chłopca bez słowa wyjaśnienia. Jedzie z nim do
siedziby zakonu, gdzie zostaje najnowszym uczniem. Zakonnicy wyjaśniają mu,
że otrzymał niebywałą szansę zostania członkiem słynnej organizacji, która utrzymuje
pokój w królestwie.

***

Yorden okazuje się bardzo pojętnym uczniem i szybko zdobywa uznanie kolegów
swoimi umiejętnościami. Wykazuje ponadprzeciętny spryt i zwinność w walce,
jednak ma problemy ze zrozumieniem ideałów i filozofii zakonu. Yorden koleguje
się w zakonie z Cadem, dwa lata starszym uczniem, jednym z ulubieńców
mistrzów zakonu. Kiedy Cad kończy 18 lat, dostaje od mistrza swoje pierwsze
zadanie, od którego zależy jego przyszłość w zakonie. Ma zabić miejscowego kowala,
który podobno spiskuje przeciwko królowi. Po dwóch dniach, Cad wraca do siedziby
zakonu, uśmiechnięty i szczęśliwy z powodu powodzenia swojej misji.
Yorden gratuluje mu, jednak wieczorem Cad opowiada młodszemu koledze
o szczegółach swojego zadania. Dumny z siebie wspomina, że chciał zakraść się
do domu kowala w nocy, gdy ten spał, jednak nie do końca mu się udało.
Obudził córkę rzemieślnika i gdy ta zaczęła krzyczeć, zabił ją bez zastanowienia.
Przerażony kowal rzucił się na niego, lecz ten przygotowany na atak, szybko pozbawił
go życia. Gdy Yorden patrzył na dumnego z siebie kolegę, coś w nim drgnęło.
Zrozumiał, że wszystkich uczniów wychowuje się tu na pozbawione uczuć
maszyny do wykonywania brudnej roboty. Od tego momentu Yorden zaczyna
tracić swoją wiarę w zakon i staje się coraz gorszym uczniem. Nawet w walce
nie jest już tak zwinny i szybki jak dawniej, co zauważają mistrzowie zakonni.
Gdy Yorden kończy 17 lat, dostaje swoje pierwsze zadanie. Dotyczy ono
zabójstwa człowieka, który podobno należy do grupy spiskowców,
mających na celu obalenie króla.

Sorki, że tak długo, ale nie miałem pomysłu, jak to streścić :-P

Gatunek: RPG

Przewidywana data ukończenia: W przyszłym tygodniu.

Screeny:
Spoiler:
Inne: Gra nie będzie długa, przypuszczalnie około godzinki.
Jeśli nie będzie totalnym crapem, to może zrobię kontynuację.
Większość rzeczy jest już zrobiona, pozostało trochę grafik, muzyka i
poprawianie pomniejszych błędów. Używam kilku skryptów, na system
walki, wiadomości i kilka małych. Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem,
z góry za to przepraszam.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Kryzz333 »

Zawsze fajnie zobaczyć nową zapowiedź, szczególnie, że ma wyjść wkrótce i zapowiada się całkiem nieźle.

Tło fabularne jest dobre. W zasadzie mogłeś to pokazać już w grze, ale twój wybór.
Czytanie tego lore bardzo zaciekawiło mnie co będzie dalej.

Przydałoby się jednak, gdybyś podał jak będzie wyglądała właściwa rozgrywka.


Radzę popracować nad grafiką. Screeny są mocno puste, zrób coś z tymi dużymi przestrzeniami. Przydałoby się też trochę rozjaśnić jaskinię - jest tam za ciemno.
Również ten samotny domek wciśnięty w skałę jest osobliwy.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Adrap »

Puste te mapki trochę. Chodzi mi o zdarzenia jak i o wolną przestrzeń.
Co do fabuły... Śmierdzi mi powstaniem przeciwko królowi...
Mam nadzieje że gra wyjdzie, bo ten rok zapowiada się coraz bardziej ciekawie ^^
Ale wieje tu oklepanymi fabułami. Zabójstwo rodziców sierociniec normalnie kumulacja jak w lotto. Byłoby mi miło przeczytać też coś o mechanice, trochę o świecie np. o tym królu. Ale to twój wybór.
Jednak takie zapowiedzi i takie gry interesują mnie z innego względu. Ze względu na podejście autora do tworzenia i opublikowania pierwszej gry. Gdybym miał oceniać zapowiedź uznałbym że jest dobra, bez zbędnych upiększaczy oszomiajających scrennów obietnic etc.
Takie lubię najbardziej. Jak wyjdzie to pobiorę.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: X-Tech »

Grafa na screenach wyglądają tak, że mógłbym napisać, że przy ciekawie prowadzonej opowieści dopasowanej do tego co na ekranie, która mi wyjaśni co i jak i odpowiedniej muzyce pewnie mógłbym je przetrwać, a nawet wciagnac sie w ten temat. Trójka ma namiastki czegos co mi sie podoba.. Pierwszy ma też kolorystyke ktora trafia, ale screeny niewiele mówią. Nie ogarniam tej mody na zasry*anie ekranu białymi plamami to nie zmieni jakości mapy, ale tylko uszkadza wygląd screenów z gry. Takie ubarwienia powinny byc dodatkiem do chwili w grze zwiazanej za fabula (np: mglisty poranek itp.) nie zamazywaczem grafiki. Ogólnie wykonanie grafy jest no jak widać...Szczerze po samym oglądaniu zrzutów raczej nic dobrego dla siebie nie widzę (gdzie rozgrywka, dialogi i akcje), ale calosc będzie się wiązać z dobrą klimatyczną opowieścią i sporą ilością zdarzeń i scenek z rozmachem i urozmaicona rozgrywka - kto wie może zmienić postrzeganie grafy o 180 to w końcu fabuła i rozgrywka przyćmiewają ogólnie wszelakie niedoróbki i sprawiają, że gra staje się świetnym przeżyciem, a grafa zaleta.

W każdym razie oprócz wypisania kolejnych wydarzeń widzę parę pozbawionych rozgrywki screenów. Tylko spacerki postaci gracza. Biednie to wyglada. Prawie jakby zapowiedz zostala napisana po odpaleniu rma na pare chwil.

FABUŁA nawet mnie zaciekawiła mimo, że jest prosta i może wydaje się przewidywalna. Interesuje mnie tylko prowadzenie gry jeszcze, rozgrywka i muzyka. Jak to wszystko ma być prowadzone ? To najważniejsze, bo żebym się zachęcił przy takich nie moich klimatach muszę dostać spójność i wrażenia i urozmaicona rozgrywke.

Co mnie tu zastanawia to fakt, że opisałeś tu masę rzeczy które następują do zmiany myślenia gł. bohatera odnośnie tego co ma robić. Czy na tym to ma polegać, że sobie przeczytamy to z opisu, a reszta to będą serie zadań do wykonywania bez pokazywania kolejnymi scenkami i zdarzeniami jak dochodzi do zmian w myśleniu bohatera ? Od którego miejsca fabuły zaczyna się gra ?

Na czym polega rozgrywka i ogólnie na czym tu zależy tobie w tej gierce. Co tu chcesz pokazać przede wszystkim ? Zapowiedź jest niedokończona.
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Nexis »

Dzięki wszystkim za komentarze :-)
X-Tech, szczerze mówiąc, to głównym celem robienia przeze mnie tej
gry jest udowodnienie samemu sobie, że jestem w stanie coś skończyć.

Dużo by tu pisać, ale postaram się, aby gra była na miarę moich obecnych
możliwości. Co do tego opisu fabuły, to zawsze mam problem z tym, gdzie
powinna się zacząć właściwa rozgrywka, a skończyć wprowadzenie, mam
nadzieję, że nie wyjdzie to fatalnie.

Zapowiedź faktycznie trochę biedna, ale postaram się opisać trochę
dokładniej to wszystko, jak już będę dawał pełną wersję.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: X-Tech »

Nexis pisze:Dzięki wszystkim za komentarze :-)
X-Tech, szczerze mówiąc, to głównym celem robienia przeze mnie tej
gry jest udowodnienie samemu sobie, że jestem w stanie coś skończyć.

Dużo by tu pisać, ale postaram się, aby gra była na miarę moich obecnych
możliwości. Co do tego opisu fabuły, to zawsze mam problem z tym, gdzie
powinna się zacząć właściwa rozgrywka, a skończyć wprowadzenie, mam
nadzieję, że nie wyjdzie to fatalnie.

Zapowiedź faktycznie trochę biedna, ale postaram się opisać trochę
dokładniej to wszystko, jak już będę dawał pełną wersję.

Ogólnie jak dla mnie od razu najlepiej jeśli się czymś zainteresujemy i gramy, a z czasem prowadzi to do kolejnych komplikacji. Natomiast zapowiedź to jest przynęta lepiej ja ogarnąć jak najszybciej jak najbardziej na temat gry.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Kleo »

Popieram X-Techa (ratunku! ;)) - zapowiedź powinna być staranna i ciekawa, tak, żeby do gry przyciągnąć i żeby się na nią czekało. Mnie na razie wiele tu nie zachwyca, fabuła brzmi sztampowo do bólu (co zresztą wcale nie musi być, przy dobrym wykonaniu, jakimś wielkim minusem), obrazki może i niebrzydkie, ale też bez fajerwerków (jaskinia za ciemna, nic nie widzę!), no i najważniejsze - nie ma ani słowa o mechanice. Napisałeś, że używasz skryptu min. na system walki, to może byś chociaż zdradził, jaki to będzie BS? No i co, poza walką, będzie w grze do roboty?
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Kryzz333 »

Fabuła niby oklepana, ale sam z siebie jest to dobry motyw.

Trochę w sumie szkoda, że autor wyjawił go już nam w całości.

Sądząc już po samej zapowiedzi, nie ma co się spodziewać epopei, ale bardzo liczę na odrobinę inwencji.

W sumie przekonamy się już za tydzień.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Noruj »

Aj tam gadacie.
Mnie fabuła się podoba i zapowiadałaby się na naprawdę fajną grę. Można by tu wpleść fajne dylematy walki z wewnętrznym mordercą i dobrym człowiekiem. Tylko cholera, coś mi się widzi, że w godzinę to niewiele będzie można podziałać. xP
Obrazek
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Rahim »

Nie wiem dlaczego, ale wszystkie RPGowie produkcje w RMXP, kojarzą mi się z fascynacją WA ravenone =) Projekt zapowiada się ciekawie, o ile wyjaśnisz w trakcie gry dlaczego zamaskowany mężczyzna wyrżną w pień rodzinę chłopaka, i jaki miał w tym zysk... =)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Kryzz333 »

Bo ravenone przetarł w sumie szlaki dla zachodnich cRPG na XP, przynajmniej na naszej scenie.

Premiera w tym tygodniu, czy następnym?

Dobrze wszystko potestuj.
Awatar użytkownika
Germillios
Posty: 19
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:36

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Germillios »

Fabuła mnie zaciekawiła, myślę, że jak przedstawisz to dobrze to może wyjść całkiem dobre. :-) Szczególnie ciekawi mnie wątek samego zakonu, gdyż lubię wątki psychologiczne, a eksperymenty na ludziach wprowadzają bardzo specyficzny klimat. Mapy nawet ładne, ale wszystko zależy jak to będzie całościowo wyglądać.
Awatar użytkownika
Endvorte
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2015, 00:43

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Endvorte »

Fabuła z wierzchu może wydawać się nieco oklepana i przewidywalna, jednak myślę że wszystko zależy od tego, jakie punkty zwrotne wpleciesz podczas przebiegu historii. Jako generalnie pozytywnie nastawiony człowiek - jestem w sumie dobrej myśli.
W połączeniu ze skrinami, wyobraźnia podsuwa mi wizję konkretnej, logicznie przebiegającej gierki. Moim zdaniem w mapach nie liczy się znany każdemu "pierdyliard elementów", lecz wykreowany przez twórcę swoisty klimat. Twoje zaś mapki wyglądają właśnie na takie przejrzyste, sensownie zbudowane i miłe dla oka. Ciekaw jestem tylko jaką to muzyczką uzupełnisz ów wykreowany światek.

I to chyba tyle.
Tym razem zgodzę się z poprzednikami - w całej zapowiedzi umieściłeś całkiem niewiele informacji na temat wewnętrznych aspektów gry - trudno więc wynieść z tego coś więcej niż subiektywne odczucie oparte na podstawie skromnego kawałka "wierzchniego okrycia" skrywającego prawdziwe oblicze całej gierki.
Przewidywana data ukończenia: W przyszłym tygodniu.
Temat powstał 15 lutego i wygląda na to, że trochę już czasu minęło. Od siebie chciałbym tylko powiedzieć - nie spiesz się i czerp szczerą frajdę z tworzenia - zyskasz na tym zarówno ty, gierka, jak i my wszyscy.

Nie wiem czy dobrze to nakreśliłem, więc jeszcze raz zaznaczam - twoja gra wywarła na mnie całkiem pozytywne wrażenie. Powodzenia w dalszym tworzeniu.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: Kryzz333 »

Co się dzieje z Yordenem, Nexis?

Premiera miała być już dawno temu, a ty robisz troll-gry :-x :lol:
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RMXP]Yorden

Post autor: PInroz »

Kryzz333 pisze:Co się dzieje z Yordenem, Nexis?

Premiera miała być już dawno temu, a ty robisz troll-gry :-x :lol:
Też się zaczynam zastanawiać, czy ta gra powstanie, Więc zadam ci pytanie: Czy Yorden doczeka się pełnej wersji gry, lub chociaż jakieś wersji demonstracyjnej :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
ODPOWIEDZ