Strona 1 z 3

[2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:29
autor: Mikisi
Obrazek
Obrazek
Będąc na scenie RPG Makera od 2008 roku (zawsze niezbyt mocno aktywnie, ale jednak) wiele razy myślałem o hipotetycznym momencie w którym w końcu mógłbym opublikować cokolwiek chociaż przypominającego grę. Moment ten nigdy nie wyglądał tak jak ten, zwłaszcza, że ciężko mi nadal uwierzyć, że to się stało i żałuję, że nie udało się to nigdy w czasach świetności sceny, mimo tego przedstawiam wam Alchemika - projekt rozwijany od 2014 roku na bazie małego projektu z 2007. Już wtedy inspiracją był pewien twierdzowy skrypt o tworzeniu mikstur. Kiedy będzie pełna wersja to ciężko powiedzieć, pewnie nigdy, aczkolwiek mam zamiar wydać conajmniej jeszcze jedno demo - publikowana wersja pokazuje mniej więcej 40% tego co już jest w grze i pewnie 15% tego co mam zaplanowane.

Obrazek
Hemi Calian był jednym z najbardziej zdolnych uczniów uczęszczających do Wielkiej Akademii Alchemicznej, jak również synem jednego z najbardziej szanowanych alchemików - Izeffa Caliana. Gdy pewnego dnia chłopak zostaje wyrzucony ze szkoły w wyniku niespodziewanego incydentu, ojciec postanawia go ukarać i pozostawić go na górze Blacc, na której przed laty on sam uczył się alchemii. Teraz Hemi musi poradzić sobie samemu, jednocześnie znajdując sposób na pokazanie ojcu, że jest coś wart.

Obrazek
Gra jest w całości oparta na stylu RTP, korzystając z wielu przeróbek, zarówno własnych jak i odnalezionych w internecie. Szukając zasobów korzystałem z baz Tsukuru Archive, Charas Project czy VIPRPG.

Obrazek
Custom Menu System
Adventure Battle System
System Towarzyszy
System Alchemii
...i parę innych, mniejszych skryptów, które już poznacie sami w grze!

Obrazek
Spoiler:
Obrazek
Testerem gry był Michu za co serdecznie dziękuję. Zaznaczyć należy, że testował on jedynie pierwotną wersję dema, którą później postanowiłem rozwinąć, więc wszystkie występujące bugi będa prawdopodobnie moim przeoczeniem.
Dziękuję wszystkim i mam nadzieję, że chociaż trochu wam się spodoba.
!

Obrazek
Zapraszam do pobierania.

Wersja 1.2. (najnowsza)
Wersja 1.1.


Wydaje mi się, że nie występują w grze już żadne bugi psujące rozrywkę, ale w razie czego piszcie.

Wszystkiego dobrego.

Pierwsza wersja posta z zapowiedzią z 2015, której dotyczą wszystkie posty na pierwszej stronie:
Spoiler:

Re: [2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:38
autor: Noruj
Fajnie zobaczyć, że nad czymś pracujesz. We wszystkich grach RPG w jakie grałem, Alchemia była czymś takim, co zawsze ignorowałem. Może u ciebie przekonam się trochę do warzenia mikstur :)
Graficznie trochę standard, ale nie powiem, ładnie.

Re: [2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:43
autor: Powczan
Mikisi pisze:robię to pierwszy raz D:
Nie kłam, kłamczuszku D:

Gry od Ciebie z tego co pamiętam miały charakterystyczny, poryty klimat i od tego projektu czuję to samo.

Na pierwszym screenie coś jest nie tak albo z perspektywą, albo z moimi oczami. Za to na ostatnim (tym koło tabliczki z hieroglifami) chyba z jednym i z drugim. Jeśli robisz w swoim tempie, to spodziewałbym się premiery za ~5 lat :P

Re: [2k3] Alchemik

: 03 lip 2015, 00:11
autor: Dragon Kamillo
Z pierwszym zrzutem jest to nie tak że zbocze ma tą samą długość i nad polem z trawą i nad tym piaskowym na dole. Zaś krawędź między piaskiem i trawą sugeruje że piasek jest wyżej (a to tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni że jak ktoś daje krawędź gór to znaczy że one są wyżej). Można albo skrócić zbocze nad piaskiem, albo wywalić tą granicę między trawą a piaskiem i będzie gut.

Co do ostatniego zrzuta - to coś nie tak jest z wodą, no i niedorobione skośne krawędzie, choć to bardziej jest wina chipsetu (i braku w nim niektórych elementów).

Co do gry. Fabuła w sumie OK (tylko proszę niech to nie będzie walnięcie bohatera w góry i róbta co chceta na zasadzie pseudo questów). Ciekawe czy uda ci się postawić tą alchemię w centrum. Zawsze twierdziłem że alchemia to taki zbędny bajer zapychacz, ale tu widzę że może być inaczej.

Re: [2k3] Alchemik

: 03 lip 2015, 02:18
autor: Mikisi
Pisałem 20 minut posta, którego mi wcięło... Będę skracał.

Z alchemią jest tak, że nie do końca fabuła się kręci wokół niej, tylko po prostu Hemi z racji tego, że jest alchemikiem jest przez parę osób dostrzeżony, paru osobom jest potrzebny. Tzn. z początku po prostu biega po górze i robi miksturki, ale z czasem powstaje coraz większe tło fabularne i po prostu będziemy do większości spraw wykorzystywać alchemię, lub chociaż jakąś wiedzę z nią związaną.

Jest w grze też "system" towarzyszy, tj. na swojej drodze spotykamy parę(naście?) postaci, które mają jakieś specjalne zdolności, dołączają do nas albo jak fabularnie np się z nimi zaprzyjaźnimy, albo jak wykonamy dla nich parę zadań, czy ogólnie po prostu zdobędziemy ich wdzięczność. Wielki mięśniak-wojownik np. potrafi niszczyć wielkie skały znajdujące się gdzieś w przejściach.

Główne miasto starałem się zrobić dość interaktywne i żywe, oczywiście dużo rzeczy i tak będziemy musieli zrobić w związku z wątkiem głównym, jednak często jest tak, że wykonując główne zadania, tylko ocieramy się o możliwości, które oferuje miasto, a rozwijać je możemy pobocznie. Można chociażby tworzyć narkotyki i nielegalnie je rozprowadzać.

Każdy mieszkaniec miasta jest unikalny, ma swoje imię i w zależności od momentu trwania rozgrywki, lub po prostu od wydarzeń dziejących się w okolicy, każdy mówi co innego i inaczej się zachowuje, czasami też niektórzy pojawiają się tylko w określonych momentach.

W planach mam około czterech-pięciu rozdziałów, z czego każdy się dość różni od innych, rozgrywka wygląda trochę inaczej, inaczej rozwija się fabuła itp.
Ged pisze:Gry od Ciebie z tego co pamiętam miały charakterystyczny, poryty klimat i od tego projektu czuję to samo.
Jest w grze trochę mojego charakterystycznego humoru i dziwnych rozwiązań, ale mam nadzieję, że w praniu wyjdzie wszystko oki.

To na koniec screen zaczynający jeden z najgłupszych żartów, jakie kiedykolwiek wymyśliłem...
Obrazek

Re: [2k] Alchemik

: 21 lip 2015, 21:20
autor: Adrap
Jakieś postępy w projekcie? Nie powiem zaciekawił mnie.

Re: [2k] Alchemik

: 22 lip 2015, 01:11
autor: Mikisi
Postępy jakieś tam są, chociaż ostatnio mało miałem wolnego czasu. Póki co muszę dokończyć w końcu całe menu i battle system, co pozwoli mi zamknąć i dorobić dwa pierwsze rozdziały, które już w większości są ukończone. Jak mówiłem grę robię dla przyjemności, więc premiery nie spodziewałbym się w najbliższym czasie. (zwłaszcza, że dla odetchnięcia czasami dorabiam sobie mój drugi projekt, ale on to praktycznie zaczęty nie jest)

Re: [2k] Alchemik

: 25 lip 2015, 20:23
autor: Zombik
Mnie również projekt zaciekawił, ponieważ kocham takie rtp-owe produkcje. A już na pewno produkcje, w których fabuła nie jest wybitnie pogmatwana, tylko dość prosta.
To wszystko nadaje taki fajny makerowy klimacik prostej, ale fajnej gierki.
Czekam!

Re: [2k] Alchemik

: 13 mar 2018, 17:02
autor: Mikisi
Ostatnio grzebać sobie zacząłem znowu w Alchemiku i całkiem sporo zrobiłem (i jeszcze więcej naprawiłem) aktualnie staram się wszystko wykończyć i odpicować w pierwszych dwóch rozdziałach i dokończyć trzeci, więc może w końcu uda się chociaż jakieś demko puścić, CMS już w ponad połowie skończony, gorzej z battle systemem, nad którym szczerze mówiąc jeszcze nie myślałem. Jeżeli kogoś w ogóle interesuje ta gra, to wrzucam kilka screenów
Spoiler:

Re: [2k] Alchemik

: 14 mar 2018, 21:54
autor: Diablo
Ta gra ma coś, co czyni ją charakterystyczną. Gdy pojawił się tytuł w "Ostatnich postach na forum" od razu przypomniało mi się o jaką produkcję chodzi. Cieszę się, że projekt okazał się żyć. Czekam na więcej informacji i na premierę ;-) Coś jest w tym 2k3, że nawet RTP trzyma klimat.

Re: [2k] Alchemik

: 09 kwie 2018, 01:58
autor: Mikisi
no, no, widzę, że mój projekt wzbudził duże zainteresowanie, tak więc nowa garść informacji

ostatnio jedyne co robię to dokańczam CMSa, bo mimo że teoretycznie rozgrywki jest na godzinę jakoś, to bez menu nie przejdziemy pierwszych 10 minut

gdy już wszystko wykończę tak jak powinno być, to cało dopracowywanie rozgrywki będzie szło z górki, co oczywiście zaowocuje jakimś demkiem

oprócz tego zrobiłem nowego title'a
Spoiler:
a tutaj parę obrazków z wspomnianego wczesniej menu
Spoiler:
przepraszam bardzo, że tak dziwnie poucinałem te skriny

też jakoś niedługo powinienem zaaktualizować pierwszego posta i dać trochę więcej konkretnych informacji o samej rozgrywce, także bądźcie czujni kochani!!!!!

Re: [2k] Alchemik

: 09 kwie 2018, 03:18
autor: Rave
Ja bym zmienił czcionkę na tych screenach, ciężko to się czyta.

Re: [2k] Alchemik

: 07 wrz 2018, 23:56
autor: Mikisi
Rave pisze:Ja bym zmienił czcionkę na tych screenach, ciężko to się czyta.
dla mnie to właśnie najwspanialsza z czcionek, która może być użyta w 2k/2k3, popłakałbym się gdyby jej zabrakło

projekt przeszedł gruntowny remont i w całości został przeniesiony na steamową wersję 2k3

projekt coraz bardziej nabiera kształtów i wszystko zaczyna iść w tym kierunku, który w najbliższej przyszłości pozwoli mi spiąć intro i dwa pierwsze rozdziały w jedną, spójną, dopracowaną i grywalną całość. Póki co praktycznie już w całości skończony jest cms, poza sekcją "Kieszeń", która jest po prostu ekwipunkiem i składowiskiem rzeczy nie związanych z alchemią. Mapy które już zrobiłem średnio co tydzień przemeblowuję i poprawiam, przy okazji majstrując przy wybrakowanych rtpowych chipsetach, aby to wszystko jakoś schludnie wyglądało. Jakby kogoś interesowało, to na początek wrzucę parę screenów z poprzednich postów po "odświeżeniu":
Spoiler:
kolejna z sekcji cmsa
Spoiler:
i coś nowego
Spoiler:
pozdrawiam wszystkich fanów!!!!!!!!

Re: [2k3] Alchemik

: 08 wrz 2018, 12:17
autor: GameBoy
Wygląda bardzo fajnie i staroszkolnie. Swoją drogą jak kiedyś zupełnie nie lubiłem RTP z 2k/3 tak teraz to jest <3.

Re: [2k3] Alchemik

: 12 wrz 2018, 13:51
autor: Kleo
Korzystając z wolnej chwili w pracy (taką robotę to ja lubię :D), przejrzałam sobie dokładnie temat i powiem krótko: czekam, wygląda świetnie (RTP <3), a i pod innymi względami zapowiada się całkiem nieźle. Jeśli zabraknie weny/czasu/czegoś tam, żeby wydać pełniaka, to daj choć demko, najchętniej grałabym już. :)