Strona 1 z 2

[2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:29
autor: Mikisi
Obrazek


Ojej...
Gatunek: trochę RTP, trochę przygodowe, trochę zręcznościowe, takie wszystko w jednym trochę
No cóż, robiłem już w swoim życiu wiele gier, ale żadna nie trwała dłużej niż jakieś 5 minut. Około półtorej roku temu, jak nie więcej, sentymentalnie przeglądałem swoje gry i ujrzałem coś o nazwie "chemik skrypt xd". Była to jedna z moich pierwszych gier, z około 2006-2007 roku, na podstawie twierdzowego skryptu o tworzeniu mikstur. Grając w tamtą 5 minutową "grę", coś mnie natchnęło, aby zaczął to odświeżać i zrobić z tego coś co chociaż będzie w jakimś stopniu grywalne. Tak się w to wciągnąłem, że zacząłem tworzyć dość dużą grę, kreując jednocześnie cały, też dość duży świat z masą postaci. Co prawda nadal nie uważam, żebym skończył to w najbliższym czasie, ale mam już naprawdę jak na mnie dość sporo gameplayu (bo może nawet ponad pół godziny by wyszło) więc postanowiłem że w sumie co mi szkodzi wstawić. Z góry ostrzegam, że ta gra nie ma być niczym super dobrym, ani robionym dla kogoś, jest to mój największy projekt w którym "trenuję" robienie gier i sporo eksperymentuję. No cóż, zapraszam.


Obrazek
Hemi Calian jest młodym uczniem Akademii Alchemicznej, a do tego synem jednego z największych alchemików. Jego nauka przebiegała bez większych problemów, aż do czasu gdy Hemi postanowił zrobić swojemu nauczycielowi nieprzyjemny żart. Przez pomyłkę jednak omal nie spalił całej szkoły, co skutkowało natychmiastowym wydaleniem ucznia ze szkoły. Wściekły ojciec postanawia pozostawić syna na górze Blacc, na której on niegdyś spędził swoją młodość zgłębiając tajniki alchemii.
No i to w sumie tyle, gra zaczyna się tak, jednak później dochodzi dużo wątków średnio związanych z samą alchemią. W zasadzie po prostu biegamy po górze Hemim, robimy mikstury, poznajemy ludzi, robimy przekręty, szukamy skarbu i dużo więcej. Całą fabułę mam wymyśloną, ale znając życie dużo się zmieni do czasu kiedy (ewentualnie) skończę grę.

Obrazek
Grafika to RTP i przeróbki RTP. Od dłuższego czasu gry na RTP są tymi w które najlepiej mi się gra, nie mówiąc już że są strasznie "sympatyczne" i co najważniejsze- pasują do siebie.
Spoiler:


Obrazek
Jak już pisałem, dużo eksperymentuję w tej grze, więc nie wiem jeszcze do końca co w niej będzie. Póki co dokańczam własny CMS oparty w połowie na panoramie i w połowie na obrazkach, wstępny screen:
Spoiler:

Oprócz tego pracuję nad battle systemem, polegającym na walką różnego rodzaju miksturami+sztylet, ale nie wiem jeszcze jak wyjdzie do końca

Obrazek
Nie pamiętam co chciałem tutaj napisać...

Obrazek
Jak już pisałem- nie wiem. Robię w swoim, dość wolnym tempie, ale jakoś wewnętrznie czuję że chyba uda mi się dokończyć tę grę, chociaż w takim, żeby móc wydać jakieś dość grywalne demo.

No i to by było na tyle, komentujcie, oceniajcie itp. co tam chcecie. Nie wiem co jeszcze powinienem napisać, robię to pierwszy raz D:

PS. nie chciało mi się usuwać tła z napisów, wybaczcie!!!

Spoiler:

Re: [2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:38
autor: Noruj
Fajnie zobaczyć, że nad czymś pracujesz. We wszystkich grach RPG w jakie grałem, Alchemia była czymś takim, co zawsze ignorowałem. Może u ciebie przekonam się trochę do warzenia mikstur :)
Graficznie trochę standard, ale nie powiem, ładnie.

Re: [2k3] Alchemik

: 02 lip 2015, 23:43
autor: Gedharm
Mikisi pisze:robię to pierwszy raz D:


Nie kłam, kłamczuszku D:

Gry od Ciebie z tego co pamiętam miały charakterystyczny, poryty klimat i od tego projektu czuję to samo.

Na pierwszym screenie coś jest nie tak albo z perspektywą, albo z moimi oczami. Za to na ostatnim (tym koło tabliczki z hieroglifami) chyba z jednym i z drugim. Jeśli robisz w swoim tempie, to spodziewałbym się premiery za ~5 lat :P

Re: [2k3] Alchemik

: 03 lip 2015, 00:11
autor: Dragon Kamillo
Z pierwszym zrzutem jest to nie tak że zbocze ma tą samą długość i nad polem z trawą i nad tym piaskowym na dole. Zaś krawędź między piaskiem i trawą sugeruje że piasek jest wyżej (a to tylko dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni że jak ktoś daje krawędź gór to znaczy że one są wyżej). Można albo skrócić zbocze nad piaskiem, albo wywalić tą granicę między trawą a piaskiem i będzie gut.

Co do ostatniego zrzuta - to coś nie tak jest z wodą, no i niedorobione skośne krawędzie, choć to bardziej jest wina chipsetu (i braku w nim niektórych elementów).

Co do gry. Fabuła w sumie OK (tylko proszę niech to nie będzie walnięcie bohatera w góry i róbta co chceta na zasadzie pseudo questów). Ciekawe czy uda ci się postawić tą alchemię w centrum. Zawsze twierdziłem że alchemia to taki zbędny bajer zapychacz, ale tu widzę że może być inaczej.

Re: [2k3] Alchemik

: 03 lip 2015, 02:18
autor: Mikisi
Pisałem 20 minut posta, którego mi wcięło... Będę skracał.

Z alchemią jest tak, że nie do końca fabuła się kręci wokół niej, tylko po prostu Hemi z racji tego, że jest alchemikiem jest przez parę osób dostrzeżony, paru osobom jest potrzebny. Tzn. z początku po prostu biega po górze i robi miksturki, ale z czasem powstaje coraz większe tło fabularne i po prostu będziemy do większości spraw wykorzystywać alchemię, lub chociaż jakąś wiedzę z nią związaną.

Jest w grze też "system" towarzyszy, tj. na swojej drodze spotykamy parę(naście?) postaci, które mają jakieś specjalne zdolności, dołączają do nas albo jak fabularnie np się z nimi zaprzyjaźnimy, albo jak wykonamy dla nich parę zadań, czy ogólnie po prostu zdobędziemy ich wdzięczność. Wielki mięśniak-wojownik np. potrafi niszczyć wielkie skały znajdujące się gdzieś w przejściach.

Główne miasto starałem się zrobić dość interaktywne i żywe, oczywiście dużo rzeczy i tak będziemy musieli zrobić w związku z wątkiem głównym, jednak często jest tak, że wykonując główne zadania, tylko ocieramy się o możliwości, które oferuje miasto, a rozwijać je możemy pobocznie. Można chociażby tworzyć narkotyki i nielegalnie je rozprowadzać.

Każdy mieszkaniec miasta jest unikalny, ma swoje imię i w zależności od momentu trwania rozgrywki, lub po prostu od wydarzeń dziejących się w okolicy, każdy mówi co innego i inaczej się zachowuje, czasami też niektórzy pojawiają się tylko w określonych momentach.

W planach mam około czterech-pięciu rozdziałów, z czego każdy się dość różni od innych, rozgrywka wygląda trochę inaczej, inaczej rozwija się fabuła itp.

Ged pisze:Gry od Ciebie z tego co pamiętam miały charakterystyczny, poryty klimat i od tego projektu czuję to samo.

Jest w grze trochę mojego charakterystycznego humoru i dziwnych rozwiązań, ale mam nadzieję, że w praniu wyjdzie wszystko oki.

To na koniec screen zaczynający jeden z najgłupszych żartów, jakie kiedykolwiek wymyśliłem...
Obrazek

Re: [2k] Alchemik

: 21 lip 2015, 21:20
autor: Adrapnikram
Jakieś postępy w projekcie? Nie powiem zaciekawił mnie.

Re: [2k] Alchemik

: 22 lip 2015, 01:11
autor: Mikisi
Postępy jakieś tam są, chociaż ostatnio mało miałem wolnego czasu. Póki co muszę dokończyć w końcu całe menu i battle system, co pozwoli mi zamknąć i dorobić dwa pierwsze rozdziały, które już w większości są ukończone. Jak mówiłem grę robię dla przyjemności, więc premiery nie spodziewałbym się w najbliższym czasie. (zwłaszcza, że dla odetchnięcia czasami dorabiam sobie mój drugi projekt, ale on to praktycznie zaczęty nie jest)

Re: [2k] Alchemik

: 25 lip 2015, 20:23
autor: Zombik
Mnie również projekt zaciekawił, ponieważ kocham takie rtp-owe produkcje. A już na pewno produkcje, w których fabuła nie jest wybitnie pogmatwana, tylko dość prosta.
To wszystko nadaje taki fajny makerowy klimacik prostej, ale fajnej gierki.
Czekam!

Re: [2k] Alchemik

: 13 mar 2018, 17:02
autor: Mikisi
Ostatnio grzebać sobie zacząłem znowu w Alchemiku i całkiem sporo zrobiłem (i jeszcze więcej naprawiłem) aktualnie staram się wszystko wykończyć i odpicować w pierwszych dwóch rozdziałach i dokończyć trzeci, więc może w końcu uda się chociaż jakieś demko puścić, CMS już w ponad połowie skończony, gorzej z battle systemem, nad którym szczerze mówiąc jeszcze nie myślałem. Jeżeli kogoś w ogóle interesuje ta gra, to wrzucam kilka screenów

Spoiler:

Re: [2k] Alchemik

: 14 mar 2018, 21:54
autor: Diablo
Ta gra ma coś, co czyni ją charakterystyczną. Gdy pojawił się tytuł w "Ostatnich postach na forum" od razu przypomniało mi się o jaką produkcję chodzi. Cieszę się, że projekt okazał się żyć. Czekam na więcej informacji i na premierę ;-) Coś jest w tym 2k3, że nawet RTP trzyma klimat.

Re: [2k] Alchemik

: 09 kwie 2018, 01:58
autor: Mikisi
no, no, widzę, że mój projekt wzbudził duże zainteresowanie, tak więc nowa garść informacji

ostatnio jedyne co robię to dokańczam CMSa, bo mimo że teoretycznie rozgrywki jest na godzinę jakoś, to bez menu nie przejdziemy pierwszych 10 minut

gdy już wszystko wykończę tak jak powinno być, to cało dopracowywanie rozgrywki będzie szło z górki, co oczywiście zaowocuje jakimś demkiem

oprócz tego zrobiłem nowego title'a
Spoiler:


a tutaj parę obrazków z wspomnianego wczesniej menu
Spoiler:


przepraszam bardzo, że tak dziwnie poucinałem te skriny

też jakoś niedługo powinienem zaaktualizować pierwszego posta i dać trochę więcej konkretnych informacji o samej rozgrywce, także bądźcie czujni kochani!!!!!

Re: [2k] Alchemik

: 09 kwie 2018, 03:18
autor: Rave
Ja bym zmienił czcionkę na tych screenach, ciężko to się czyta.

Re: [2k] Alchemik

: 07 wrz 2018, 23:56
autor: Mikisi
Rave pisze:Ja bym zmienił czcionkę na tych screenach, ciężko to się czyta.

dla mnie to właśnie najwspanialsza z czcionek, która może być użyta w 2k/2k3, popłakałbym się gdyby jej zabrakło

projekt przeszedł gruntowny remont i w całości został przeniesiony na steamową wersję 2k3

projekt coraz bardziej nabiera kształtów i wszystko zaczyna iść w tym kierunku, który w najbliższej przyszłości pozwoli mi spiąć intro i dwa pierwsze rozdziały w jedną, spójną, dopracowaną i grywalną całość. Póki co praktycznie już w całości skończony jest cms, poza sekcją "Kieszeń", która jest po prostu ekwipunkiem i składowiskiem rzeczy nie związanych z alchemią. Mapy które już zrobiłem średnio co tydzień przemeblowuję i poprawiam, przy okazji majstrując przy wybrakowanych rtpowych chipsetach, aby to wszystko jakoś schludnie wyglądało. Jakby kogoś interesowało, to na początek wrzucę parę screenów z poprzednich postów po "odświeżeniu":

Spoiler:


kolejna z sekcji cmsa
Spoiler:


i coś nowego

Spoiler:


pozdrawiam wszystkich fanów!!!!!!!!

Re: [2k3] Alchemik

: 08 wrz 2018, 12:17
autor: GameBoy
Wygląda bardzo fajnie i staroszkolnie. Swoją drogą jak kiedyś zupełnie nie lubiłem RTP z 2k/3 tak teraz to jest <3.

Re: [2k3] Alchemik

: 12 wrz 2018, 13:51
autor: Kleo
Korzystając z wolnej chwili w pracy (taką robotę to ja lubię :D), przejrzałam sobie dokładnie temat i powiem krótko: czekam, wygląda świetnie (RTP <3), a i pod innymi względami zapowiada się całkiem nieźle. Jeśli zabraknie weny/czasu/czegoś tam, żeby wydać pełniaka, to daj choć demko, najchętniej grałabym już. :)