Jumping To Conclusions [2k3]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Charlie Vermin »

Jumping To Conclusions
Gra przedstawia dzień z życia głównego bohatera, zbierającego w lesie grzyby i rozmyślającego nad otaczającym go światem...

Głównym wyzwaniem w grze jest pokonywanie ściśle powiązanych z fabułą ograniczeń... bo tylko barbarzyńcy i psychopaci nie maja ograniczeń.

...że niby w twoim świecie chodzenie to coś normalnego?!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gra jest prosta i raczej krótka (około 20 poziomów wielkości ekranu), a jej głównym atutem jest koncepcja. Nie mówię jaka dokładnie ale można się domyślić. W grze nie ma standardowo rozumianej fabuły, jest tylko (mocno odmienny pod pewnym względem) świat który jest stopniowo opisywany w miarę postępów w grze. Nie lubię robić obietnic i chyba słusznie (moja ostatnia zapowiedź chociażby skończyła się na niczym), ale tym razem nie wyobrażam sobie co mogłoby mnie powstrzymać przed ukończeniem tej gry. Mam mechanikę, mam fabułę, mam cały tekst rozpisany, mam zasoby. Zostało mi tylko ułożyć parę łamigłówek logicznych i przenieść cały ten tekst z papieru do Makera. Stwierdzam więc że ukończę grę do końca lipca.

Ciekawostka: miałem poważny problem dotyczący mechaniki, a rozwiązałem go poprzez zamianę wszystkich tilesów nie-blokujących na blokujące w dół i w lewo.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 18:11 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 2 razy.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Adrap »

Charlie Vermin pisze:Stwierdzam więc że ukończę grę do końca lipca.
Ten fragment upewnił mnie, że to jest zapowiedź. Zapowiedź słaba, grafika też nie zachęca, ale jako że grałem w twój poprzedni projekt sięgnę też po ten.
Oczywiście wiadomo że niczego normalnego się spodziewać nie można.
@Dół
Nie no źle się wyraziłem, chodzi o to że technicznie słaba taka bez składu, ale ze względu na to jakiego typu produkcji się możemy spodziewać, to gra jest warta wyczekiwania. :wink:
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 23:32 przez Adrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Charlie Vermin »

Faktycznie się nie rozpisałem... można by wręcz powiedzieć że prawie nic... ale naprawdę nie wiem ile mogę jeszcze powiedzieć. Musiałbym opisać chyba wszystko w grze. Pomysł i wykonanie tego co jest dotychczas zajęło mi kilka godzin, mam egzaminy do zdania więc wolę nie brać się za coś co trudno byłoby skończyć. Niemniej myślę że mimo prostoty (pewnie mógłbym zrobić jakąś bardziej zaawansowaną, wyszukaną, skomplikowaną oprawę graficzną, ale nie pasowałaby chyba do stylu) gra powinna obronić się pomysłem - bo faktycznie, jest jeszcze mniej normalna niż poprzednio (zarówno fabularnie jak i gameplayowo)
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Kleo »

Adrapnikram pisze:Zapowiedź słaba
Nie no, tego bym nie powiedziała. Dla mnie zapowiedź jest bardzo fajnie napisana i zdecydowanie intrygująca, bardzo mi się też podoba tytuł gry. Za to grafika faktycznie taka se, ale jeśli zostanie to nadrobione konceptem, to nie będzie mi nic a nic przeszkadzać.

Mam nadzieję, że tym razem będzie łatwiej niż w skunksie.
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: BH Daimaouji »

Co to jest?! Coś ala Rhomik ball?
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Charlie Vermin »

BH Daimaouji pisze:Co to jest?! Coś ala Rhomik ball?
To raczej gra logiczna niż zręcznościowa, no i mechanika jest mniej standardowa (choćby dlatego, że jak już zasugerowałem, w grze nie da się chodzić). Na moją ocenę Rhomik ma lepszą oprawę graficzną (moja gra używa oryginalnych, ale mało urozmaiconych grafik), ale nie jest w żadnym stopniu innowacyjny. Gdybym miał zrobić coś z rozgrywką podobną do Rhomika, na pewno dodałbym do tego jakąś wyróżniającą się fabułę albo inną dziwną koncepcję. Nie chce mi się tracić czasu na robienie "normalnych" gier :-P

Edit: Wypróbowuję inną paletę kolrów - jak sądzicie, jest lepiej jak jest mniej jaskrawo?
Obrazek
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Adrap »

Jak dla mnie zdecydowanie lepiej.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Jazzwhisky »

Jest lepiej, ogólnie cała grafika trzyma klimat takich późnych lat 80., trochę boję się o tematykę, ale na razie ma to ręce i nogi.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Dragon Kamillo »

Pierwsza grafika już mi pasowała (oprócz dywanu - strasznie walił po oczach, no i szafy nie mają grubości, ale to szczegół), ale jak pokazałeś ciemniejszą wersję, to od razu pierwsza grafika zaczęła cała walić po oczach, więc tak mniej jaskrawo na plus.

Tak zauważyłem że nie da się chodzić (choć nie mam za nic pomysłu w jakim skrypcie taka zmiana mogłaby pomóc), choć jak pierwsze przeczytałem o tej zmianie to pomyślałem że w grze da się tylko chodzić w górę i w prawo XD, ale potem przypomniałem se działanie strzałek w RM.

Achh już chyba się domyślam, o co chodzi. Pewnie w grze będziemy skakać. No tak RM nie pozwoli na skok w zablokowany tile, a ta zmiana sprawiła że tile tak na prawdę nie są zablokowane XD, choć są.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Charlie Vermin »

Dragon Kamillo pisze:Achh już chyba się domyślam, o co chodzi. Pewnie w grze będziemy skakać. No tak RM nie pozwoli na skok w zablokowany tile, a ta zmiana sprawiła że tile tak na prawdę nie są zablokowane XD, choć są.
Bingo. Główna różnica między blokowaniem całkowitym a jakimkolwiek innym. Chociaż swoją drogą, gra w której można iść tylko w górę i w prawo? Będę musiał się nad tym zastanowić... :twisted: A dywan poprawiłem przy okazji zmniejszenia kontrastu, bo wyglądał potem jeszcze gorzej.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: Charlie Vermin »

Prawie ukończyłem to co zaplanowałem, ale potem utknąłem na jakichś głupich bugach pod koniec... a potem zająłem się czymś innym, w międzyczasie miałem problemy ze studiami i takie tam, i ogólnie o projekcie zapomniałem. Teraz zagrałem w to ponownie, i uderzyło mnie jakie to wszystko sensowne i składne i eleganckie... po prostu porządnie zrobiona gra, z mechaniką, grafiką i wszystkim. I szkoda mi się zrobiło że czegoś takiego bym nie ukończył. Niemniej tamte bugi nigdzie nie zniknęły, a kiedy ja się na czymś zatnę to czasem w ogóle nie mogę ruszyć do przodu.

Zwykle jestem samotnikiem w kwestii produkcji gier, ale myślę że teraz warto by zapytać o pomoc. Czy ktoś kto zna się na RM2003 chciałby rzucić okiem na grę i może spróbować wykombinować, gdzie leżą niektóre błędy? Możliwe że takie oko z zewnątrz mogłoby zauważyć czy przeoczyłem coś oczywistego.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: HGS »

Ta gra chyba jest zchizowa xD. Ogólnie jak pisali przedmówcy dupy nie urywa, jednak zagram z tego powodu, że lubie czasem proste gierki, które mają taki dość dziwny klimat. Plusy za grafikę autorską.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Jumping To Conclusions [2k3]

Post autor: HGS »

Temat coś ucichł. Co do twojego zapytania, to ja trochę siedziałem i mogę pomóc w granicach rozsądku :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ