[XP] Skarb minionych epok

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Naoo
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2015, 01:11

[XP] Skarb minionych epok

Post autor: Naoo »

Obrazek

Witam!
Wielki dzięki, że zajrzeliście do tego tematu.
Tworzyłam już mnóstwo projektów, jednak nigdy żadnego nie skończyłam. Szczęśliwie, byłam na tyle rozważna, że nie robiłam dla nich zapowiedzi i nie zaśmiecałam nimi internetu. Tym raz zaszłam w tworzeniu gry dalej, niż kiedykolwiek i zdecydowałam, że ogłoszenie jej istnienia da mi motywację do jej dokończenia.
Nie mam pojęcia, kiedy wyjdzie pełna wersja, a demek nie mam zamiaru robić. Możliwe, że zajmie mi to kilka miesięcy, jednak niektóre projekty były oczekiwane przez dłuuugi czas, a w końcu wyszły :-D

Stan prac:
W sumie fabuła jest już w większości rozpisana, zostało tylko wprowadzić ją krok po kroku do gry.
Dodatkowe grafiki tworzę na bieżąco, obecnie mam kilka artów postaci i krótkich animacji.
Map mam już kilkadziesiąt, jednak to ledwie mała część całokształtu. Skończyłam głównie miasta i ważniejsze lokacje.
Z mechaniką jestem w lesie, bo o ile trochę pierdół już mam, tak skryptami, walką itd. jeszcze się w ogóle nie zajęłam.
Podsumowując, prace nad grą są w fazie mocno początkowej.

PS. Zanim przeczytacie opis fabuły... Pisząc ,,ONI'', nie miałam na myśli panów w ciemnych okularach pstrykających ci dziwnym światełkiem w oczy ;-)

No to jedziemy z koksem.

Fabuła:
Spoiler:
Postaci:
Spoiler:
Mechanika:
Spoiler:
Pierdoły:
Spoiler:
Screeny:
Spoiler:
Bonusowo dorzucę concept art facesetów. Spokojnie, po obróbce komputerowej będą wyglądać w miarę prosto :-D Wiem, że rysowane przeze mnie niewieście ramiona są zbyt wątłe, jednak w ostatecznej wersji nie będzie ich widać. Nie będą się pojawiać w wiadomościach, robię je na potrzeby HUD-a i ewentualnie menu.
Spoiler:
Jeśli ktoś dotrwał do końca, wielkie dzięki za poświęcenie swojego cennego czasu na ogarnięcie tego skromnego projektu.
Miejmy nadzieję, że wystarczy mi motywacji i samozaparcia, aby ujrzał on światło dzienne.
Blokowanie i pierwszeństwo - mój najgorszy wróg.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Deathwing »

Wow, wreszcie coś naprawdę interesującego :) Plany są ambitne, co trochę mnie martwi, bo wiadomo, że im bardziej rozbudowany projekt, tym ciężej go dokończyć. Nie rozpędzałbym się tak z tymi setkami lokacji i pobocznych questów, ale mam nadzieję, że wiesz co robisz i mierzysz siły na zamiary. Tym bardziej że, jak mówisz, to nie jest Twój pierwszy projekt.
Cała zapowiedź jest bardzo ładna, ale brakuje mi w sumie najważniejszej rzeczy, czyli jakichś fabularnych konkretów. Na razie jest to raczej opis świata (i to dosyć mętny), a nie wiadomo kim jest główny bohater, jakie są jego cele i motywacje. Podoba mi się za to planowany nacisk na dialogi i relacje z postaciami, a do tego plus za brak homo romansów. Nie żebym był wyjątkowo zawziętym "fobem", ale szafowanie postaciami bi i homo w stylu Bioware jest dosyć męczące.
Mapki są całkiem zgrabne, ciężko się do czegoś przyczepić, poza tym, że wieją pustkami. Sama już jednak na to zwróciłaś uwagę i podejrzewam, że wiesz co poprawić. Odpuściłbym tylko efekty świetlne, bo to jedna z rzeczy, które najbardziej mnie dobijają w projektach spod XP. Jeszcze odnośnie grafiki, to technicznie świetne są te concept arty, ale wszystkie na jedno kopyto. Popracuj nad bardziej zróżnicowanymi i indywidualnymi rysami twarzy, bo na razie to wygląda na atak klonów :)
To chyba tyle z moich uwag. Na pewno będę śledził temat, bo rzadko kiedy pojawia się zapowiedź, która by mnie zaciekawiła. Jeśli uda Ci się chociaż po części zrealizować te plany, to może wyjść z tego naprawdę dobra gra.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Naoo
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2015, 01:11

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Naoo »

,,Setki lokacji'' - to może i taka hiperbola troszkę ;) Jednak wliczam w to wszelkie labirynty, jaskinie, wioski itd., a jako że już trochę tych projektów robiłam, po prostu podbieram z nich skończone mapki :D I to właśnie tworzenie świata i questów pobocznych idzie mi najłatwiej, to na głównym wątku się wykładam D:
Właściwie pomysł na budowanie relacji z postaciami wzięłam z Dragon Age'a i właśnie screeny, gdzie w drugiej części męski Hawke ma romans z Andersem, sprawiły, że postanowiłam nie robić takich możliwości ;-;
Fabuła jest ,,mętna'' i chaotyczna, bo taki właśnie miałam cel, pisząc ją ;) Są w niej zawarte informacje odnośnie bohaterów (choć nie wiem, czy ktokolwiek je ze sobą powiąże), ale jednocześnie nic ona nie zdradza. Za jakiś czas pewnie podam jakiś bardziej treściwy opis, jednak wolałabym, żeby do końca był on owiany nutką tajemnicy~
Co do concept artów - będę je kolorować komputerowo, więc kolorystyka i różne poprawki sprawią, że postaci będą bardziej różnorodne.
Dzięki za komentarz, każda opinia, nawet negatywna, dodaje mi sił i weny twórczej 8)
Blokowanie i pierwszeństwo - mój najgorszy wróg.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Necromo »

No, w końcu coś na co będę czekał z niecierpliwością. Bardzo podoba mi się świat przedstawiony, taka nuta tajemniczości prawie zawsze działa na plus. Ciekawie może też wyglądać system nawiązywania znajomości z innymi. Mapki takie trochę puste. Trochę szkoda, że nie będzie można wywołać apokalipsy zombie lub ataku kosmitów. :-(
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Soul »

Naoo pisze: - Punkt wyżej dotyczy także romansu. Gra nie pozwala jednak na romans z osobą tej samej płci. Przykro mi. Uznajmy, że członkowie naszej drużyny są hetero.
:< No to nie będę grać w twoją grę.
Spoiler:
Zapowiedź dobra, ładne rysunki, jedyna rzecz, która mnie gryzie w oczy to mapy. Tak trochę pustawe jak dla mnie. Czegoś mi na nich brakuje.
Wyczuwam teorie spiskowe =P

Edit-dół:
Przewidziało ci się ravenone XDD
Ostatnio zmieniony 19 sie 2015, 20:38 przez Soul, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: ravenone »

Soul - A ja wyczUwam brak słownika ;)
Zapowiedź schludna, mapy miejscami zbyt od linijki rysowane i pustawe. No i martwią mnie zbyt ambitne założenia autorki.
Niemniej - życzę powodzenia i będę czekał na finalny projekt.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: lorak »

Trochę, jak poprzednicy, obawiam się tego rozmachu. Dużo klas, dużo postaci, romansów, questów pobocznych - to średnio wygląda na kilkumiesięczną pracę (choć ja się na tym za dobrze nie znam - liczę na twoje doświadczenie w tej dziedzinie). Co do postaci: chętnie zagrałbym drużyną złożoną z ludzi bardziej dotkniętych przez los, które parę razy upadły, coś przeżyły. Tu mam na razie tylko bandę młodzików. Choć wiadomo - to raczej kwestia mojego widzimisię, żadna ogólna wada. A, mapy może nie są najwyższych lotów, ale za to grafiki kafelek bardzo ładne i dzięki temu niespecjalnie mi to przeszkadza.

Koncepty słabe, przynajmniej z ich konceptowej strony - te same kształty twarzy, uszy, nosy, u facetów zupełny brak cech szczególnych. Popracuj nad charakterami tych twarzy, póki co wyglądają naprawdę płasko. I nie przejmuj się ramionami, koncept-art to nie musi być żaden mega realistyczny rysunek.
Awatar użytkownika
Naoo
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2015, 01:11

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Naoo »

Jako że stosuję się do większości rad, spojrzałam na twarze postaci jeszcze raz i postanowiłam, że nie będę ich kolorować, tylko zrobię nowe grafiki na podstawie tych rysunków. I tak powstał faceset Iuno:
Spoiler:
I jeśli komuś, patrząc na powyższy obrazek, przyszła na myśl Sakimichan, to od razu mówię, że jestem jej wielką fanką i od lat jest ona moim bóstwem w kwestii grafiki komputerowej, dlatego podświadomie dążę do podobnego stylu :-D
A co do dość dużego rozmachu gry - zrobię wszystko, żeby wprowadzić opisane elementy, choćby i miało mi to zająć 2 lata :wink:
Blokowanie i pierwszeństwo - mój najgorszy wróg.
Awatar użytkownika
Tepe
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2015, 17:54

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Tepe »

O w morde i nożem :) Masz dziewczyno talent :) To jedyny tytuł który przykuł moją uwagę od dluższego czasu. Trzeba uważnie śledzić Twoje postępy.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Kleo »

Naoo pisze:zrobię wszystko, żeby wprowadzić opisane elementy
A ja nie chcę niektórych. :(
Nie podoba mi się możliwość kreowania własnego bohatera/bohaterki, zdecydowanie wolę porządnie skonstruowaną, narzuconą postać. Bo "tworzony" w czasie rozgrywki "charakter" to zazwyczaj jakiś charakteropodobny półprodukt, złożony z paru, balansujących między skrajnościami, dialogowych wyborów. Poza tym nie cierpię wymyślać imienia dla postaci, nigdy nie mam na nie pomysłów. W zapowiedzi nie pasuje mi jeszcze to, że na żadnym screenie nie ma ani kawałka dialogu, a ich jakość jest dla mnie bardzo ważna (dużo ważniejsza, niż np. grafika).
Ale cała reszta już jak najbardziej na tak, opis fabuły i bohaterów zaciekawia, a mapki po ozdobieniu kwiatkami też powinny się nieźle prezentować. Iuno ładna, ale trochę za cukierkowa - może charakterem nadrobi. :)
Awatar użytkownika
Naoo
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2015, 01:11

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Naoo »

Kleo pisze:W zapowiedzi nie pasuje mi jeszcze to, że na żadnym screenie nie ma ani kawałka dialogu, a ich jakość jest dla mnie bardzo ważna (dużo ważniejsza, niż np. grafika).
Dla mnie również fabuła, postaci i dialogi to najważniejsze cechy dobrej gry, dlatego przywiązuję do nich szczególną wagę i staram się, jak tylko potrafię :wink: Jakiś screen z dialogiem zapodam, jak zrobię którąś z pobocznych misji (które póki co istnieją tylko na papierze i w mojej głowie). Nie chcę zdradzać za wiele z głównej fabuły, podoba mi się ta nutka niepewności zasiana w umysłach RM-owiczów :twisted: Za jakiś czas napiszę coś sensowniejszego, jednak póki co, niech będzie choć trochę tajemniczo.
Jednak własne grafiki po prostu muszę upchnąć, bo takie już mam hobby i o ile pixel arty w ogóle mi nie wychodzą i korzystam z twórczości innych, tak niektóre elementy typu facesety, czy battlersy wolę zrobić samodzielnie :wink:
Blokowanie i pierwszeństwo - mój najgorszy wróg.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: McLaren »

Heh... ja widzę duże połacie pustki na mapach ,ogólnie mapping dobry ale za mało jest szczegółów np. krzaków itp.
Awatar użytkownika
Naoo
Posty: 17
Rejestracja: 19 sie 2015, 01:11

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Naoo »

Dawno nic nie pisałam, bo internet mi umarł :/ Póki co mam tylko internet mobilny na spółę z resztą rodziny, w związku z czym brak screenów, po prostu nie dam rady ich wrzucić na hosting ^^' A szkoda, bo poprawiłam kilka mapek.
Ale są i plusy - zamiast siedzieć w internetach, dalej tworzę grę. Na razie zajmuję się drobniejszymi rzeczami - przedmiotami, ekwipunkiem i alchemią. Wolę zrobić te rzeczy na początku, żeby później móc swobodnie używać ich przy tworzeniu misji ;-)

Napiszę też trochę o podziale zadań. Nie będzie dziennika, misje będą się pojawiać w formie przedmiotów specjalnych.
Podział misji (nazwy umowne):
Przynieś, wynieś, pozamiataj - questy polegające głównie na przynoszeniu czegoś, zabijaniu konkretnych przeciwników itd. Całkowicie opcjonalne, nic nie znaczące, ale za to wpadnie na nich trochę grosza.
Questy poboczne - różniące się od powyższych tym, że będą mieć fabułę i czasami wybory moralne. Ich akcja będzie rozgrywać na osobnych lokacjach i będzie trwać dobrą chwilę. Również całkowicie opcjonalne. Przed każdą misją poboczną będziemy wybierać skład naszej drużyny.
Questy specjalne - ich pojawienie się będzie losowe. Mogą wystąpić w trakcie gry, ale nie muszą.
Questy towarzyszy - jak wskazuje nazwa, będą to zadania związane z członkami naszej drużyny, którzy będą zwracać się do nas w razie problemów. Jeśli gracz odmówi podjęcia się takiej misji, nie będzie miał więcej okazji, żeby ją wykonać.
Główna oś fabularna - czyli po prostu misje główne, związane z naszym bohaterem i jego drużyną. Często będą miały po kilka rozwiązań, a podejmowane w nich wybory zadecydują o zakończeniu gry.
Blokowanie i pierwszeństwo - mój najgorszy wróg.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Yoroiookami »

Bardzo fajnie, Naoo, ale już ci kiedyś pisałem co myślę o takich rozbudowanych projektach. A do tego tworzysz w pojedynkę. Trochę się martwię, że twój projekt się zlunateruje i ujrzymy go za dziesięć lat. :shock:
A sam pomysł z questami mi się podoba. :roll:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [XP] Skarb minionych epok

Post autor: Kryzz333 »

Nie dawaj zadań przynieś-wynieś.
Balans spróbuj zachować inaczej.

Pamiętaj, że zawsze fajnie jest, jak questy się przelatają.
Aby wymyśleć takie powiązania polecam mapy myślowe.
ODPOWIEDZ