Lords of Mana (VX)

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Lords of Mana (VX)

Post autor: Asuda »

Lords of Mana
Jest grą którą od zawsze chciałem stworzyć, lecz nie mogłem skompletować tilesetów czy innych składowych szaty graficznej, by takowa gra oddawała klimat który chcę w niej zawrzeć. A mianowicie, baśniowo, tajemniczo, z masą zagadek, tajnych zakamarków i skarbów.
Zaletą gry ma być właśnie klimat, i graficzne smaczki, np. budowanie mostów z lewitujących skał, i takie tam pierdy ;)

Fabuła
Ma jej teoretycznie nie być, tzn wątek główny ma nie istnieć. To na jakie wątki trafimy w różnych lokacjach, i które z nich wybierzemy ma tworzyć niepowtarzalny zarys fabularny. Innymi słowy, gra ma bardziej polegać na szukaniu, ukrytych w różny sposób miejsc, skarbów, questów, niż na jakimś konkretnym wątku. Duże znaczenie ma też mieć, kompletowanie ekwipunku, oraz rozwijanie się nie liniowo za pomocą drzewka umiejętności, by w ten lub inny sposób móc np. uodpornić się znacząco na elektryczność, i przy uderzeniu piorunem, jakimś fartem przeżyć, czy przebiec po rzece lawy.

W grze umieścić chcę szereg umiejętności kluczowych, znacząco wpływających na rozgrywkę. Np. panowanie nad stanem stałym many, przez co możliwa jest interakcja z obiektami podczepionymi do "manatu".

Świat gry( skoro ktoś jest zainteresowany )
Świat który przyjdzie nam odkrywać uzależniony jest od many. Ma ona stany skupienia jak woda. Jest manifestacją życiowej energii, połączonej ze źródłem stworzenia. Ludzie nauczyli się ją ujarzmiać (w mniejszej lub większej skali), za pomocą woli.
Rozwój nauk dotyczących many, pozwolił na stworzenie urządzeń opartych na programowaniu kryształów, tak by te stanowiły o wykorzystaniu tej najczystszej formy składowej kosmosu.
Manat - forma stała, nacechowana możliwością zakrzywiania pól elektro/grawitacyjnych, wykorzystywana do latających pojazdów.
Maneya - ciecz, umożliwiająca tworzenie różnego typu materiałów.
Maess - podobny do gazu, doskonały w przesyłaniu informacji astralnych, tworzący sieć komunikacyjną między każdym innym rodzajem many.
Mana mogła być też tworzona przez ludzki fizyczny mózg, tę właśnie formę nazywano maną. Przez odpowiednią praktykę i stymulację szyszynki, ta mogła osiągać ogromne skoncentrowanie i dawać moc do kontrolowania całej reszty materii.

Na Eloone, jednej z wielkich latających wysp, doszło do awarii urządzenia skraplającgo parę wodną, przez co na wyspie zaczyna brakować wody. Potrzebny jest"hydraulik" potrafiący wymienić i zaprogramować kwarcowe ogniwa rozmieszczone w pięciu głównych studni.Jednak w całym tym wydarzeniu ktoś niewątpliwie pociąga za sznurki. Ludzie szepczą o uśpionych siłach, o zagrożeniach, o ludziach których oczy lśnią od złota a dłonie ubrudzone są krwią. Śnią o powrocie tych którzy stworzyli tan świat, a odeszli wieki temu...

Rozwój postaci:
W grze możliwe będzie zmienianie profesji głównego bohatera. Obecnie przewiduję dwie profesje które odblokują się po przejściu, że tak powiem "early game".
W Lords of Mana drugą kluczową rolą (zaraz po samej manie) są Kryształy które mogą być programowane i spełniać określoną funkcję, nawet podnosić świadomość czy wpływać na DNA. stąd też profesja :
Kryształowy Chłopiec
Odblokowanie jej oraz atuty i wady mają ścisły związek z kryształami świadomości które są jednym ze sposobów zdobywania umiejętności.
Kolejną klasą jest;
Tęczowe Dziecko
Każda walka daje nam jeden punkt światłości, które po obraniu ścieżki światła odblokowują nam nowe zdolności. Po wyfarmieniu odpowiedniej ilości "promieni" możliwe będzie wykonanie zadania "pryzmat" co za tym idzie odblokowania klasy.

Screeny ; (celowo podobne, i celowo tylko trzy)
Spoiler:
Kiedy coś grywalnego?
Postaram się coś wrzucić jeszcze w tym roku, jak tylko narysuję sobie wszystko co mi potrzebne do mapowania i odpowiedniego wykończenia pierwszych lokacji :)

Wszelkie pytania i sugestie, mile widziane ;)
Ostatnio zmieniony 20 paź 2015, 14:38 przez Asuda, łącznie zmieniany 5 razy.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Amelanduil »

MEDIOCRE.
"Technikalia" fabularne nie interesują nikogo. Praktycznie nic nie napisałeś o fabule. Gdzie postaci? Gdzie ich motywacje? Gdzie świat przedstawiony?

To co napisałeś to tylko techniczne aspekty, hasła które nie mają żadnego wydźwięku.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Klonoa »

Czyli zamiesciles zapowiedz gry, ktora tak naprawde NIE MOZE byc brana za zapowied bo po prostu jest tutaj tyle i i formacji co prawdziwych wierzacych w kosciele na mszy.

Skyrim ma dokladnie taki sam otwarty swiat gdzid niektore poboczne misje trwaja dosc dlugo zeby je wykonac-- mimo to istnieje tam glowny watek zeby oficjalnie gre ukonczyc. Moim zdaniem bardziej sie zameczysz tworzeniem pobocznych rozbudowanych historii niz przysiadnieiem przy Photoshop'ie i zbudowaniem wlasnej oprawy graficznej, chociazby ze zlepek.

Odradzam skladania obietnic typu, ze postarasz sie cos wrzucic w tym roku bo z twoimi planami jest to niemozliwe dopoki dopoty nie bedziesz dniami i nocami siedzial przed komputerem i pracowal nonstop nad swoja gra-- ba! Nawet starzy bywalce nie byliby w stanid czegos dluzszego nic 3-5h wydac do konca roku.
Chociaz moge sie mylic.

Prosze spojrz jak inne zapowiedzi sa zbudowane i wroc do tego tematu z niezbednym materialem do koniecznej edycji.

Btw: jezeli chcesz tworzyc skyrim 2D, to odpusc bo bedziesz latami siedzial z tymi historiami.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Jazzwhisky »

Szczerze mówiąc trochę nie rozumiem tych dwóch postów i odbieram je nawet jak atak, ok - zapowiedź jest mizerna (trzy podobne screeny plus kilka przymiotników, w części o fabule nie ma nic o fabule) i chaotyczna, ponoć nawet celowo, ale np. mnie konkretne technikalia fabularne interesują bardziej niż jakieś motywacje i świat przedstawiony (czytaj - lanie wody) - i na pewno nie jestem jedynym, który patrzy bardziej od strony twórcy, niż potencjalnego gracza. Podobnie z zapowiedziami, ten dział już ma to do siebie, że czasami się nie sprawdzają, wyciąganie tego jako pierwszego zarzutu wydaje mi się trochę nie na miejscu.
A porównanie do Skyrima jest już tak oderwane od rzeczywistości (przecież ten projekt nie ma z tą grą NIC wspólnego), że trudno mi wyobrazić sobie jakie konstruktywne wnioski ma zebrać autor po takiej krytyce. :/

Niemniej, zgadzam się, że aktualnie zapowiedź nie zachęca do śledzenia rozwoju projektu. Wygląda to tak, jakby wszystko było skleconym na szybko dodatkiem pod trzeciego screena z latającymi skałkami, a tam też - zamiast strzałek chętnie zobaczył bym materiał video. Prosimy o mięcho. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Yoroiookami »

Uwielbiam zagadki (chyba że są związane z matmą) i eksplorację, więc ja akurat wyczekuję na ukończenie projektu. Tileset mi się osobiście nie podoba, ale i tak zagram, bo może z tego być ciekawa gra. Mam nadzieję, że głównym bohaterem nie będzie Ralph pokazany na screenach. I ten...
Duże znaczenie ma też mieć, kompletowanie ekwipunku, oraz rozwijanie się nie liniowo za pomocą drzewka umiejętności, by w ten lub inny sposób móc np. uodpornić się znacząco na elektryczność, i przy uderzeniu piorunem, jakimś fartem przeżyć, czy przebiec po rzece lawy.
Troszkę mnie to zmartwiło, bo może oznaczać że przy pierwszym podejściu do gry, ominie nas jej spora część. I nie będziemy np. w stanie przewidzieć że będzie nam potrzebna pewna umiejętność. Liczę na jakiś sposób na reset umiejętości. :roll:

P.S. Ja wolę "technikalia". Fabuły ani opisów postaci prawie nigdy nie czytam.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 13:44 przez Yoroiookami, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Necromo »

Jeśli nie chcesz dawać w grze fabuły - ok, twoja sprawa, ale mógłbyś trochę bardziej opisać świat przedstawiony. Na przykład gdzie dzieje się akcja, dlaczego mamy latające wyspy, sytuację geopolityczną, zarys jakichś najważniejszych postaci spotykanych po drodze. W chwili obecnej mamy tylko informację o tym, że chciałeś tą grę zrobić od zawsze - trochę mało.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Klonoa »

@Jazzwhisky,
Albowiem byl to swego rodzaju atak z krytyka nie popartymi zadnymi argumentami-- nie potrafie pisac w miare poprawnej krytyki bez materialow pomocniczych.

Sproboje rozwinac moja krytyke gdzie wtracilem skyrim.

Z tego co zostalo nam zaprezentowane na dany moment to trzy male screenshot'y przynoszace mi na mysl tak naprawde gre pod tytulem Bastion gdzie glowny bohater co prawda biega po resztkach przeszlego swiata, ale wszystko dzieje sie w powietrzu. Nie jest to do konca oryginalny pomysl jezeli mam byc szczery chyba, ze zostalyby dodane elementy zrecznosciowe wymagajace odpowiedniego timing'u przy np. odbijaniu sie od kolejnych przelatujacych skal.
Graficznie, chociaz oczy mnie bola kiedy widze wykorzystywanie nie swojego materialu to wszystko mniej wiecej wspolgra ze soba z wyjatkiem tego standardowego ludzika bedacego glownym protagonista tej gry. Bedac jeszcze przy wizualnej czesci i estetyce gry to swiatla pochodzace od spodu wysep czy tez krysztalow-- za dnia wyglada to ochydnie te zbyt jasne swiatlo. W nocy ma to logiczne wytlumaczenie, ale za dnia swiatla sie nie kumuluja ze soba, a jedno przykrywa drugie. W tym wypadku swiatlo sloneczne byloby dominanckie i tej niebieskosci powinno byc mniej.

Swiat bez glownego watku diabelsko kojazy mi sie wlasciwie z cala seria The Elder Scrolls gdzie moje doznania byly takie, ze glowny watek w zasadzie nie istnial bo wszystko co bylo poboczne bylo o wiele bardziej interesujace, a skyrim wydaje mi sie, ze posiada najwieksza ilosc watkow pobocznych w historii The Elder Scrolls. Nie dam sobie glowy uciac. Mam po prostu bardzo zle przeczucia do gier, ktore chca oferowac duzo pobocznych watkow bo istnieje to ryzyko, ze tyle bylo obiecane, a wszystko tak naprawde zakonczy sie oddaniem w nasze rece kilka misji, ktore nie beda trwaly zbyt dlugo albo beda juz opatentowanymi pomyslami jakie sie mogly juz przejesc tu i tam. Dodatkowo watpie by istnialy jakies polaczenia i konsekwencje zwiazane z wykonywaniem danego watku. Moglibysmy uratowac stolice kraju, zabic krola, a chodzac ulicami npc by zachowywali sie jakby nigdy nic i bysmy mogli na luzie wziac misje od kolejnej osoby-- jakby smierc krola i gadanie z jego morderca byla rzecza uznana za normalna :/

Na ten moment brzmi to wszystko strasznie ambitnie i proboje-- probowalem zniechecic autora zanim by dotarl do punktu, w ktorym by sie zmeczyl tworzeniem tego projektu i go wkoncu porzucil. Za pierwszy post moge przeprosic jezeli w jakiejs mierze moglem urazic czy wywolac negatywne emocje.. na kolejne posty bede budowal bardziej konstruktywna kryyke obejmujaca argumenty.

Tymczasem-- hello darkness my old friend.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Asuda »

W dużej mierze tak słaby opis zaoferowałem, przez zalaną klawiaturę w laptopie, śmiganie na klawie ekranowej mija się z celem przy obszerniejszych wypowiedziach. Zaktualizuję zapowiedź jak tylko będę mógł.
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Sefiro »

Ja tu widzę inspiracje grą Legend of Mana :wink:
Brak wątku głównego , składanie rozbitego świata etc. Może być dobre... o ile kiedyś wyjdzie ;p
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Amelanduil »

Jazz, Joroj - mnie po prostu naszła taka jedna myśl: pomyślcie jakby wyglądała taka, nie wiem, zapowiedź jakiegoś serialu/filmu w technikaliach opisana. O, tu będą tego typu sceny, tam tego typu ujęcia i zabiegi artystyczne. Nikt tak nie robi, okej?

Rozumiem rozpisywanie technicznych aspektów mechaniki gry, ale w kwestii fabuły to w ogóle nie zawiera w sobie nic zachęcającego.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Yoroiookami »

No ale czemu porównujesz zapowiedzi filmów do zapowiedzi gier? Jak dla mnie to zupełnie dwie różne rzeczy. A jeżeli gra nie ma mieć głównego wątku, to co ma ci autor gry wypisywać? Wykaz questów pobocznych? Oczywiście mógł nieco więcej w tę zapowiedź włożyć, ale jak dla mnie zachowałeś się trochę nie fair. Za surowo. :roll:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Jazzwhisky »

Ależ oczywiście, że robi :), tylko, że nie na potrzeby końcowego odbiorcy. Jeśli traktować tutejsze Zapowiedzi (zgodnie z tym porównaniem) jak trailery filmowe dla dzieciaków, które wyciągną kasę na kino od rodziców to zgoda, ale jesteśmy na forum, które zbiera do kupy twórców podobnych gier, stąd takie wewnętrzne szczegóły techniczne (także w sferze fabularnej) są moim zdaniem jak najbardziej na miejscu, a szczerze mówiąc to być może jest to element, którego w zapowiedziach najbardziej mi brakuje.
Serio, tyle lat oglądam festiwale screenshotów i gromkich zapewnień jakie to wszystko będzie mega (często po prostu zwykłe reklamy, tak jakby ktoś chciał mi coś sprzedać), a rzeczowej, takiej dojrzałej informacji z frontu, o starciu autora z gamedesignem jest bardzo mało. Rozumiem, że to kwestia pozycji i odbioru, ale chciałem tylko zauważyć, że są ludzie, którzy patrzą na te sprawy inaczej, ktoś tak robi, kogoś to jednak interesuje. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Deathwing »

Też nie bardzo wiem o co te spiny. Mnie zapowiedź zachęciła, mimo niewielu informacji i opisu od strony technicznej. Jest tu parę konkretów, które mówią wszystko: brak głównego wątku i historia tworząca się w miarę postępów, do tego nastawienie na zagadki. Może się mylę, ale podchodzę do tego projektu jak do gry logicznej a nie standardowego erpega, dlatego zupełnie nie przeszkadza mi brak opisu postaci, świata, czy sytuacji geopolitycznej (lol). Zarzuty, że zapowiedź nie wpisuje się w filmowo-efekciarski schemat, to w ogóle absurd. Szczegóły techniczne zawsze powinny być mile widziane, tylko tutaj jest mimo wszystko za mało materiału do skomentowania. Czekam na coś więcej.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Amelanduil »

Cóż, ja jestem z tych ludzi którzy chcą sobie wyrobić własną opinię, samemu zauważyć konstrukcję fabuły bez nakierowania sugestiami czy słowami kluczowymi. Dlatego pod swoimi grami staram się nie pisać o fabule "od kuchni" - uważam, że sugestie mogą zaburzyć ją w odbiorze. Coś jak przygoda - gdy za dobrze wiesz czego się spodziewać, odbiera to uroku.

Tak jeszcze sprostuję, że bardziej chodziło mi o filmowe opisy (synopsis) aniżeli o trailery. Ale to tak na marginesie.

Cóż, czekam na grę. Tyle się nagadałem o niej że już niestosowne byłoby ją ominąć :P
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: Lords of Mana (VX)

Post autor: Asuda »

Dodałem skromny opis Świata gry, jeśli ktoś ma trochę czaso-ochoty, by sobie poczytać ;)

Komuś nie pasował Ralph, tak więc przedstawiam Opesa
Spoiler:
Dodałem też troszkę o rozwoju postaci ;)
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
ODPOWIEDZ