Jest grą którą od zawsze chciałem stworzyć, lecz nie mogłem skompletować tilesetów czy innych składowych szaty graficznej, by takowa gra oddawała klimat który chcę w niej zawrzeć. A mianowicie, baśniowo, tajemniczo, z masą zagadek, tajnych zakamarków i skarbów.
Zaletą gry ma być właśnie klimat, i graficzne smaczki, np. budowanie mostów z lewitujących skał, i takie tam pierdy ;)
Fabuła
Ma jej teoretycznie nie być, tzn wątek główny ma nie istnieć. To na jakie wątki trafimy w różnych lokacjach, i które z nich wybierzemy ma tworzyć niepowtarzalny zarys fabularny. Innymi słowy, gra ma bardziej polegać na szukaniu, ukrytych w różny sposób miejsc, skarbów, questów, niż na jakimś konkretnym wątku. Duże znaczenie ma też mieć, kompletowanie ekwipunku, oraz rozwijanie się nie liniowo za pomocą drzewka umiejętności, by w ten lub inny sposób móc np. uodpornić się znacząco na elektryczność, i przy uderzeniu piorunem, jakimś fartem przeżyć, czy przebiec po rzece lawy.
W grze umieścić chcę szereg umiejętności kluczowych, znacząco wpływających na rozgrywkę. Np. panowanie nad stanem stałym many, przez co możliwa jest interakcja z obiektami podczepionymi do "manatu".
Świat gry( skoro ktoś jest zainteresowany )
Świat który przyjdzie nam odkrywać uzależniony jest od many. Ma ona stany skupienia jak woda. Jest manifestacją życiowej energii, połączonej ze źródłem stworzenia. Ludzie nauczyli się ją ujarzmiać (w mniejszej lub większej skali), za pomocą woli.
Rozwój nauk dotyczących many, pozwolił na stworzenie urządzeń opartych na programowaniu kryształów, tak by te stanowiły o wykorzystaniu tej najczystszej formy składowej kosmosu.
Manat - forma stała, nacechowana możliwością zakrzywiania pól elektro/grawitacyjnych, wykorzystywana do latających pojazdów.
Maneya - ciecz, umożliwiająca tworzenie różnego typu materiałów.
Maess - podobny do gazu, doskonały w przesyłaniu informacji astralnych, tworzący sieć komunikacyjną między każdym innym rodzajem many.
Mana mogła być też tworzona przez ludzki fizyczny mózg, tę właśnie formę nazywano maną. Przez odpowiednią praktykę i stymulację szyszynki, ta mogła osiągać ogromne skoncentrowanie i dawać moc do kontrolowania całej reszty materii.
Na Eloone, jednej z wielkich latających wysp, doszło do awarii urządzenia skraplającgo parę wodną, przez co na wyspie zaczyna brakować wody. Potrzebny jest"hydraulik" potrafiący wymienić i zaprogramować kwarcowe ogniwa rozmieszczone w pięciu głównych studni.Jednak w całym tym wydarzeniu ktoś niewątpliwie pociąga za sznurki. Ludzie szepczą o uśpionych siłach, o zagrożeniach, o ludziach których oczy lśnią od złota a dłonie ubrudzone są krwią. Śnią o powrocie tych którzy stworzyli tan świat, a odeszli wieki temu...
Rozwój postaci:
W grze możliwe będzie zmienianie profesji głównego bohatera. Obecnie przewiduję dwie profesje które odblokują się po przejściu, że tak powiem "early game".
W Lords of Mana drugą kluczową rolą (zaraz po samej manie) są Kryształy które mogą być programowane i spełniać określoną funkcję, nawet podnosić świadomość czy wpływać na DNA. stąd też profesja :
Kryształowy Chłopiec
Odblokowanie jej oraz atuty i wady mają ścisły związek z kryształami świadomości które są jednym ze sposobów zdobywania umiejętności.
Kolejną klasą jest;
Tęczowe Dziecko
Każda walka daje nam jeden punkt światłości, które po obraniu ścieżki światła odblokowują nam nowe zdolności. Po wyfarmieniu odpowiedniej ilości "promieni" możliwe będzie wykonanie zadania "pryzmat" co za tym idzie odblokowania klasy.
Screeny ; (celowo podobne, i celowo tylko trzy)
Postaram się coś wrzucić jeszcze w tym roku, jak tylko narysuję sobie wszystko co mi potrzebne do mapowania i odpowiedniego wykończenia pierwszych lokacji :)
Wszelkie pytania i sugestie, mile widziane ;)