Tworząc ten tytuł przykładam duży nacisk na to by estetyka, grafiki, fabuła jak i oskryptowanie stały jak na najwyższym poziomie. Nad projektem pracuje zupełnie sam a efekt końcowy jaki chcę uzyskać to odzwierciedlenie typowej komercyjnej gry.
Tytuł rzecz jasna będzie darmowy a ma na celu głównie pokazanie tego, jaki potencjał drzemie w tym edytorze i w jaki sposób można go wykorzystać wkładając serce w to co się robi.
Przy okazji tym samym mam zamiar przejść samego siebie w pewnych dziedzinach - satysfakcja to jest właśnie to co chcę osiągnąć.
Opisywanie dogłębnie fabuły w tym przypadku z mojej perspektywy nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego przedstawię Wam ją jedynie schematycznie.
Tom 1 - Sojusz Nacji, opowiada historię czterech z 10 frakcji w całym dotychczasowym uniwersum, które przy aktualnym założeniu ma tworzyć spójną trylogię.
W tomie 1 wcielamy się w bohaterów takich ras jak: ludzie, elfy, krasnoludy i nagi.
Są nimi kolejno:
Gofryd – główny bohater, pierwszy książę Cesarstwa Loremaru – mistrz miecza.
Helen – liderka myśliwych z Domeny Edenaru – mistrzyni łuku.
Korgal – zaklinacz broni Królestwa Kardataru – mistrz topora.
Aurora – wróżbitka z podwodnej Krainy Nilemaru – mistrzyni włóczni.
Każdy z powyższych bohaterów musi udowodnić swoją odwagę by móc zasłużyć na błogosławieństwo ze strony aktualnie panującego władcy przypisanej do siebie nacji.
Nagrodą za owy czyn jest sukcesja korony po śmierci jej obecnego dzierżyciela.
Wyjątkiem jest jednak Cesarstwo Loremaru, które posiada dwóch spadkobierców.a zarazem dwóch wielkich władców – Maksimusa Tronusa i Benefida Astrala.
Pierwszy z nich jest niezrównanym wojownikiem zakonu paladynów a zarazem pierwszym władcą cesarstwa. Drugi zaś to ochrzczony mianem Pielgrzyma, regent. Legendarny mag posiadający pieczę nad wiedzą tajemną.
Gofryd jako, iż od samego początku przejawiał zafascynowanie fechtunkiem został pod opieką Maksimusa i zakonu paladynów, natomiast Gobryk, jego brat, nauczany przez Benefida ścieżki wiedzy i mocy, podróżował z nim po najdalszych zakątkach świata w celach dyplomatycznych jak i archeologicznych.
Obaj bracia powołani do wielkich rzeczy jak i obaj równie zdeterminowani by osiągnąć swe cele.
Po wielu latach wedrówki, Benefid Astral powrócił do włości a wraz z nim drugi kandydat do tronu …
Nadchodzi czas rozwiązania ...
Wyżej określony wstęp dla głównej postaci wiąże się z tym, iż każdy bohater będzie miał przedstawioną własną ścieżkę rozwoju do czasu punktu kulminacyjnego wszystkich 4 bohaterów.
W każdej, że ścieżek spotkamy się z licznymi przygodami, które mają za zadanie pomóc nam w rozwikłaniu spisku i odkryciu torzsamości czarnego charakteru, jego intryg, celu do którego dąży jak i powodów jego przerażających działań
Prócz fabuły w założeniu liniowej, będzie opcja wykonania dodatkowych zadań, których pomysły możecie sami zaproponować a najlepsze z nich zostaną odpowiednio wplecione w książkę i w razie potrzeby szczegółowo rozwinięte.
Niektóre z zadań będą otwierały określony ciąg zdarzeń, jednak bez ich definitywnego rozstrzygnięcia. Uwaga zaznaczam, jest to zabieg celowy.
Fabuła gry skupia się w różnych aspektach życia bohaterów jak i ich wrogów. Nie jest to tytuł ściśle określony pod kątem uratowaniu świata. Przeplatają się w nim wątki intryg politycznych, dominacji, żądzy władzy, imperializmu jak i czystych chęci zaspokojenia wizji określonych jednostek, w rozumieniu manipulacji światem lub katastrof globalnych.
Inspiracje i pomysły czerpane są z wielu źródeł takich jak gry, książki, filmy czy korespondencje.
Fragment rozdziału pierwszego :
Gra oferować będzie :
- Pokaźną mapę świata do pół-swobodnej eksploracji, podzieloną na kilka kontynentów jak i rejony zamieszkiwane przez określone rasy. (w pierwszym tomie będzie dostępny do zwiedzania jeden ogromny kontynent dostosowany dla tej strony konfliktu - tytułowego sojuszu nacji)
- Każda z ras będzie miała przypisaną do siebie stolicę jak i pare wiosek/lokacji w obrębie ich skrawka ziemi.
- Prawdopodobnie system talentów oparty na zdarzeniach, dostępny dopiero po fazie kulminacji czterech bohaterów. Zwiększać one będą określone przydatne statystyki a uruchamiany będzie za pomocą przedmiotu lub npc w osadzie.
- System pozyskiwania surowców do budowy osady jak i tworzenia unikalnych przedmiotów czy mikstur u NPC zamieszkujących Wasz skrawek ziemi.
- Podział na umiejętności w zależności od żywiołów - każdy bohater dysponuje innym elementem.
- Możliwość zdobycia legendarnego ekwipunku dla ułatwienia dalszej rozgrywki oczywiście kosztem wcześniejszych trudności z jego zdobyciem.
- ekran wyboru przygody (dodatek tylko na potrzeby kolejnych tomów pozwalający uniknąć pewnych nieprzewidzianych problemów z zapisami gry, co prawda przedwczesny ale od strony autora niezwykle przydatny)
Co do skryptów, tych będzie akurat sporo a dotyczą one :
- całkowicie przebudowane menu głównego
- animowanego ekranu tytułowego
- intra z możliwością wyboru stylu gry (w okienku bądź na pełnym ekranie)
- systemu walki
- graficznie przedstawionej nazwy aktualnej lokacji
- graficznie przedstawionej nazwy znalezionego skarbu
- losowych ekranów progresu zapisu i wczytywania gry
- gąsienniczki
Łącznie na ten czas jest ich 15 ale ze względu na optymalizację bądź rozbudowę może ich ilość ulec zmianie.
Pierwszy post będzie na bieżąco aktualizowany jak tylko pojawią się nowe ciekawe informacje dotyczące projektu.
Data premiery względnie przewidziana jest na grudzień przyszłego roku.
Dragon_Kamillo
Kleo