SHADE (VX ACE)

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
maxcyrexus
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2015, 08:24
Kontakt:

SHADE (VX ACE)

Post autor: maxcyrexus »

przygoda shade:złodziejki potrafiącej obsłużyć niemalże każdą broń.
akcja rozpoczyna się przed wydarzeniami z MAX.
gdy shade wróciła do swojej wieży zastała tam trzech członków bractwa.
przybyli po klucz do swojej siedziby który skradła shade.
shade dowiaduje się że wszystkie kluczowe postacie bractwa są eksperymentami(potężnymi stworzeniami nierzadko przybierającymi postać ludzką)
zdarzenia tłumaczą o co tak naprawdę chodzi bractwu i dlaczego chcą się pozbyć maxa.
shade dowiadując się prawdy o maxie próbuje go powstrzymać.a później rozpoczyna się rywalizacja o zdobycie boskiej mocy...
kto wygra max czy shade?
wprowadzone zostaną także misje poboczne.dostępne będą z wieży shade.
planuję aby gra miała 120+ lokalizacji (zrobione 25)między innymi dungeony,jaskinie,miasta.
demo planuję wypuścić za tydzień.(5 listopad)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Adrap »

Deathwing pisze:Jedna ważna sprawa: pierwszych "testowych" projektów nie wrzuca się nigdy na forum. Schowaj to do szuflady na parę miesięcy,
żeby nabrać dystansu do swojego dzieła i w międzyczasie dalej szlifuj umiejętności. Jeśli po takim czasie nadal będziesz zadowolony z gry, to dopiero wtedy wystaw ją do oceny na forum, ale i tak przygotuj się na ostrą krytykę. Nie chodzi mi o to, żeby Cię zdemotywować: rób gry, ale nie pokazuj ich publicznie, dopóki nie będzie to jakoś sensownie wyglądało. Najlepiej przejrzyj sobie dział gier/dem na TA, żebyś miał porównanie jak wyglądają projekty z makerowej kategorii AAA i wyciągnij wnioski.
maxcyrexus pisze:ok.zrozumiałem.
Nie. Nie zrozumiałeś. Zapowiedź nadal niechlujna, masa błędów w tekście, mapki nadal ssą,
maxcyrexus pisze:planuję aby gra miała 120+ lokalizacji (zrobione 25)między innymi dungeony,jaskinie,miasta.
Chłopie, jak dopiero zaczynasz pracować to gdzie z demem? Demo ma być wersją demonstracyjną całej gry, a w tydzień to ty za dużo nie narobisz, chyba że mapy to będą kopie, a poziom dialogów jak zapowiedzi...
Pograj sobie coś w RPG Makera (jest kilka tematów z dobrymi grami na tym forum np. Golden Forki). I pobaw się zobacz czy faktycznie chciałbyś w swoją grę zagrać. Ogólnie to nie działaj tzw. systemem gorącym, czyli zobaczysz że kliknąłeś coś tam gdzieś tam i wyskoczyło ci coś tam, więc musisz to pokazać wszystkim wokoło. Nie. Jeśli masz zapał to zaplanuj sobie pracę po kolei, bo szybko się wypalisz (stąd nazwa systemu). Ważne jest to, że jak chcesz już coś wrzucać na sajt powinieneś się do tego przyłożyć i popracować, bo szczerze na Zrobienie zapowiedzi powinieneś poświęcić kilka godzin, potem sprawdzić czy wszystko ok, a potem odczekać i zobaczyć bardziej krytycznym okiem i poprawić (już wtedy) bardziej zauważalne błędy. Widać że brak ci pracy, ale nie zapału. Nie zmarnuj tego. A i jeszcze jedno. Nie wyznaczaj sobie dat, ponieważ to mało motywuje, wzbudza poczucie obowiązku, daje stres, przez co odpędza od tworzenia gier, a jak nie zdążysz na czas to wgl. bark frajdy, a to jest najważniejsze!

I znowu mi post wyszedł dłuższy niż ta cała "zapowiedź".

A no i jak coś to chętnie pomogę przy doskonaleniu się, więc jeśli popracujesz nad czymś dłużej niż dwa-trzy tygodnie to wysyłaj do mnie. Tylko bez wirusów mi tylko. A na koniec zasypię cię linkami żebyś poczytał co nie co o tworzeniu gier :D

http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/inne/siedem
http://tsukuru.pl/forum/?co=krypta&typ=artykuly&id=6
http://tsukuru.pl/forum/?co=krypta&typ=artykuly&id=5
http://tsukuru.pl/forum/?co=krypta&typ=artykuly&id=3
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Yoroiookami »

Wolałbym dwanaście lokalizacji zamiast stu dwudziestu, jeżeli są takiej jakości. Jeżeli to twój styl, to trochę...losowy.

Fabuła nie jest zła, ale dlaczego właściwie tak na siłę tworzysz te lokalizacje? ._. I co z twoim uczuleniem na wielkie litery? Fajnie, że tworzysz, ale na twoim miejscu trochę bardziej bym to dopracował. Trochę jakbyś jednego wieczoru przysiadł i zrobił te dwadzieścia pięć map. Gdzie miłość do własnego dziecka? :I Nie bądź wyrodnym matkiem. :lol:

Ogólnie to dopracuj mapy, włóż w to trochę więcej serca i będzie dobrze. No i nie skupiaj się tak bardzo na ilości. :mrgreen:

P.S. Aż mi to przypomniało moje pierwsze próby w Mejkerze.
P.S.2 Ale emotki to macie tu okropne!!!
Obrazek
Obrazek
maxcyrexus
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2015, 08:24
Kontakt:

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: maxcyrexus »

Adrapnikram,Yoroiookami dzięki za rady i opinię.

mam pytanie nie dotyczące tematu.a mianowicie:
czy znacie jakieś forum dla początkujących?
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Kleo »

Yoroiookami pisze:Ale emotki to macie tu okropne!!!
Masz 112 postów, Yoroi, możesz już z czystym sumieniem napisać: "Ale emotki to mamy tu okropne!!!". :D

Jako gorąca wyznawczyni tezy, że niedostatki opakowania zawsze mogą zostać nadrobione interesującą zawartością, nie jestem wymagająca, jeśli chodzi o grafikę. Ale gdy patrzę na te screeny, to myślę sobie, że nawet nieodżałowanemu Cydynowi zdarzało się robić lepsze mapki. Niestety, co do zawartości również jestem pesymistką - nieskładna zapowiedź każe mi przypuszczać, że równie nieskładna może być gra. Tak jak przedmówcy apeluję więc o wstrzymanie się z wrzucaniem na forum wszystkiego, co Ci się uda w makerze sklecić. No i ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz - zarówno mapping, jak i pisanie. Powodzenia. :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Jazzwhisky »

maxcyrexus pisze:mam pytanie nie dotyczące tematu.a mianowicie:
czy znacie jakieś forum dla początkujących?
Myślę, że nie jest to kwestia bycia początkującym użytkownikiem, tylko wrzucania w sieć byleczego, co poskładałeś w kilka godzin, zanim zdołałeś się zapoznać z podstawami. Pytanie - po co to robić? Jeśli szukasz miejsca, w którym będziesz wyłącznie poklepywany po plecach, bez względu na to, jak leniwie będzie się prezentowało to, co publikujesz, to nigdy nigdzie nie było takiego miejsca, sorry. :)
Wielu początkujących userów znalazło tu sobie miejsce, ale na pewno nie tą drogą, polecam zapoznanie się z jakimiś tytułami 2D w stylu jRPG, a najlepiej odpalenie czegoś wykonanego w RM, większość takich gier to tytuły początkujących użytkowników (tylko zazwyczaj wrzucanych nie nazajutrz, tylko po tygodniach/miesiącach od odpalenia programu).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Rahim »

Mieliśmy sufito - ściany od Cydyna, mamy ściano - sufity od maxcyrexus. I tak historia kołem się toczy, tylko napęd co roku inny w tym kółku ;x
Nie mam co powiedzieć nawet o projekcie, zawiodłem się na autorze, tyle tołkowaliśmy przy poprzednim temacie, i nic :c
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Dragon Kamillo »

A mi tam te ściano-sufity, czy sufito-ściany nie przeszkadzają. Zawsze to może być rzut z góry na mury. Napiszecie że wtedy środek się nie zgadza XD, w zeldzie na SNESa też się nie zgadzało, a jakoś gra się trzyma, więc to nie ma znaczenia.

Ale zapowiedź tak napisana na szybko, że nawet nie ma tam wielkich liter na początku zdań, nie zachęca.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: SHADE (VX ACE)

Post autor: Fear »

Stara zasada mówi "Pierwsze projekty, tylko na dysku twardym". Dać koledze, samemu tetować, jak się gra, co nudzi, co się nie podoba, to usuwamy, robimy następny projekt, w tym czasie czytamy poradniki o mappingu, prostych zdarzeniach w rpg makerze, gramy w jakieś gry, możemy je nawet odpalić w rm, by zobaczyć, jak pewne rzeczy były zrobione i na nich bazować. Sztuka uczenia jest równie satysfakcjonująca, co same tworzenie i stworzenie gry. Zobaczysz, poświęcony czas procentuje. Powodzenia w tworzeniu i nie rzucaj tworzenia, po prostu ćwicz.

Gdybyś chciał kilku porad na temat tworzenia, tego co mogę rekomendować. Pw.

@Edit:
Offtop wyczuwam, sorry.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ