[MV] Filth

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

[MV] Filth

Post autor: Ekhart »

Obrazek

Wszystko zaczęło się 28 kwietnia 1929 roku. W sobotni wieczór.
Od kilku dni lał deszcz. Taki, który sprawiał wrażenie, jakby miał zmyć z ulic cały... Obrazek


Przeżyj przygodę osadzoną w samym centrum Amerykańskiego snu, u schyłku czasów prosperity. W Filth wcielasz się w postać Briana Foleya - ex policjanta, teraz prywatnego detektywa.

Trzech studentów nie żyje. Zginęli zagryzieni przez dzikie zwierzęta. Ale czy na pewno? Rany są bardzo... precyzyjne. Policja głowi się nad tą sprawą, jednak nie mogą znaleźć żadnego punktu zaczepienia.
W międzyczasie Brian Foley dostaje zlecenie. Odnaleźć profesora Gustava Watkinsa, wykładowcę Historii na Uniwersytecie Chicago. Według jego żony, Donny Watkins, Gustav jest poszukiwany i musi się ukrywać. Ale kto go poszukuje... morderca czy policja?

Wkrótce okazuje się, że samym profesorem interesuje się dość... potężna postać. Czego chce od profesora? Jaki cel ma morderca? Jak są ze sobą powiązane ofiary? Jest tylko jeden sposób, żeby się przekonać.

Rozwiązać tę sprawę i odkryć jaki brud siedzi w głębi człowieka.

O grze:
Filth jest grą przygodową tworzoną w RPG Makerze MV. Akcja gry dzieje się w Maju 1929 roku, w Chicago, Illinois. Czas niepokoju, i powolnego upadku prosperity. Kiedy mafia Caponego rządziła ulicami.
Gra zaczyna się gdy Donna Watkins zleca nam odnalezienie jej męża - Gustava Watkinsa. Gdy zaczęły się morderstwa wśród studentów Uniwersytetu Chicago, Gustav uciekł i ukrył się gdzieś. Naszym zadaniem jest odnaleźć go, i bezpieczne doprowadzić do domu. Jednak samym profesorem interesuje się wpływowa, potężna i niebezpieczna osoba... sojusznik, czy wróg? Ta decyzja będzie należała do gracza.


Oprawa audiowizualna:
Grafiki w Filth są prerenderowane, pochodzą z paczek tworzonych przez PV Games. Grafiki są w podobnym stylu, jednak ze względu na nieco ubogi zestaw Mythos Pack, używam grafik z wszystkich zestawów. Ale staram się, żeby nie odstawały klimatem ;)
Muzykę i udźwiękowienie staram się dopasowywać klimatycznie. Muzyka pochodzi z wielu źródeł, i staram się dopasowywać ją ostrożnie, żeby nadawała klimatu. Będą też momenty ciszy.
Dźwięki również wybieram pasujące do klimatu i czasów. Chociaż tutaj czasami lżej do tego podchodzę - nie będę szukał np. dźwięku silnika konkretnego samochodu z 1910 roku, jeśli dźwięk silnika samochodu z 1938 brzmi dobrze. Ale ogólnie wszelkie efekty dźwiękowe dobieram starannie, zawsze w słuchawkach.


Mechanika:
Bez zanudzania listą wykorzystywanych pluginów - staram się dopasowywać wszystko, żeby gracz nie czuł się przytłoczony możliwościami, ale też - żeby te możliwości były ;)
Filth jest utrzymywane w klimatach realistycznych. Świat nie jest otwarty, ale prawie zawsze mamy więcej niż jedną możliwość popchnięcia fabuły. Gra nie będzie długa, ale jednak nasze akcje będą miały swój efekt - zarówno na naszą postać, jak i nasze otoczenie. Ale tu już nie będę zdradzał fabularnych punktów!


Screeny:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2018, 19:41 przez Ekhart, łącznie zmieniany 2 razy.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VXA] Filth

Post autor: Amelanduil »

Huh, a ponoć to Dupospluwa miała puste mapy. Nie no, tak patrząc po tych zasobach to najbardziej klimatycznie by się sprawdzały tak ściśnięte, z jak najmniejszą ilością pustych przestrzeni. Takie przynajmniej mam odczucie, że na pustych przestrzeniach się nie sprawdza. Postaci też jakoś tak typowe brzydkie cgi z lat '90.

No cóż, może będzie nadrabiać fabułą. W końcu to Lovecraft.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VXA] Filth

Post autor: Jazzwhisky »

Zasadniczo zapowiedź mi się podoba, tak trudno coś dodać, bo wszystko wydaje się spójne, tylko czekać na efekty. :)

Amel ma pewnie rację co do map (pisaliśmy już gdzieś o tym, chyba w wątku z mapami), ale podobnie jest z większością projektów, które pojawiają się na forum. Tu akurat takie rozwiązanie broni się jeszcze poprzez fakt, że świat przedstawiony to nie jakieś cukierkowe fantasy pełne kryształków i grzybków, tylko umowne odwzorowanie świata rzeczywistego. Stąd przestrzeń ma prawo nadawać pewnego klimatu realizmu, od razu pomyślałem też, że w takim układzie ważne będą losowe interakcje i BGM.

Bardzo chciałbym zobaczyć wreszcie taki projekt ukończony w 100%, nasza rzeczywistość od lat się po prostu tego domaga.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [VXA] Filth

Post autor: ravenone »

Dobrze, że wrzuciłeś zapowiedź. Masz mój głos na GFach.
Tylko spróbuj tego nie skończyć, jak PK, a złożę wniosek o bana dla ciebie na forum:-D
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXA] Filth

Post autor: Ekhart »

Obrazek

Przykład jak światłami i cieniami poprawiam wygląd mapy. Jakieś sugestie dla ewentualnych poprawek?


ravenone pisze:Tylko spróbuj tego nie skończyć, jak PK, a złożę wniosek o bana dla ciebie na forum:-D
A kto powiedział, że PK nie skończę? :D dobra, ja tak powiedziałem ._.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXA] Filth

Post autor: Yoroiookami »

Mi się na przykład bardziej podoba bez świateł i cieni. Może dlatego że wszystkie są takie mocne i skupione. Nie wiem, czy to w losowych miejscach to brud? Ale wygląda jak cienie i wszystko zlewa się w takie...coś... @_@

Ogólnie, czekam z niecierpliwością.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [VXA] Filth

Post autor: Soul »

Wg mnie z cieniami i światłami jest o wiele lepiej. W tym tilesecie z którego korzystasz nie ma wyraźnie zaznaczonych granic ścian, a to je tak jakby tworzy, więc dla mnie zupełnie ok. I w dodatku to trochę urealistycznia bo z tego co widzę to wczesniej cień miali tylko bohaterowie.
Awatar użytkownika
SmoKe
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:33

Re: [VXA] Filth

Post autor: SmoKe »

Z cieniami zdecydowanie lepiej, ale światła są w złym miejscu, przez co wydaje się, że lampy wiszą metr nad ziemią.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [VXA] Filth

Post autor: Ekhart »

SmoKe pisze:Z cieniami zdecydowanie lepiej, ale światła są w złym miejscu, przez co wydaje się, że lampy wiszą metr nad ziemią.
Światła poprawiłem i przeniosłem nieco niżej.

Przy okazji, kolejny gif. Jakoś bardziej jestem zadowolony z efektu :p

Obrazek

(światło na żarówkach jeszcze dodam)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 304
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [VXA] Filth

Post autor: Deathwing »

Jak dla mnie dużo bardziej elegancko i czytelnie jest bez świateł/cieni. Zwłaszcza że te białe rozbłyski wyglądają nienaturalnie, a cienie padają w złych miejscach. W takim małym pomieszczeniu nie powinno być ich praktycznie wcale, ew. tylko gdzieś za meblami, bo lampy są po obu stronach ściany, więc wszędzie jest jasno. Wniosek taki, że nie ma co niepotrzebnie kombinować i tracić czasu na efekciarstwo :P Ja pozbyłbym się w ogóle tych wiszących lamp, ale co kto lubi.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [VXA] Filth

Post autor: Adrap »

No też mi światła nie podpadają. Wrzucisz może wersję z samymi cieniami? Wydaję mi się, że tak będzie wyglądało lepiej. A jak nie to wywaliłbym to do kosza. Też kiedyś się tak bawiłem i słabo wychodziło. Nie polecam
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VXA] Filth

Post autor: GameBoy »

Zrób światło w żółtym odcieniu, od razu lepiej będzie to wyglądało.
Awatar użytkownika
Spycigniew
Posty: 1
Rejestracja: 14 gru 2015, 23:19

Re: [VXA] Filth

Post autor: Spycigniew »

Mógłbym wiedzieć czemu żarówka na ostatnim screenie daje światło mimo że jest wyłączona? O_o
A tak pozatym to gra pod względem fabularnym zapowiada się ciekawie. Graficznie też wypada całkiem dobrze jednak myślę że gdybyś trochę pokombinował uzyskał byś lepsze efekty świetlne. :-)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [MV] Filth

Post autor: Ekhart »

Mały update pierwszego posta. I bump, bo temat (jak i projekt w sumie...) był długo martwy.

Jak zacząłem pracę nad Filth, chciałem ugryźć więcej, niż byłem w stanie przeżuć. Gra miała mieć nietypowy setting - Portugalia w 1963 roku, głęboki komunistyczny reżim. Świat dość otwarty, nasza postać mogła wędrować po całym mieście. Dynamika, walka... to wszystko było trudne do zrobienia. Mało informacji o ów settingu do znalezienia (chyba, że po Portugalsku), a świat był cholernie trudny do zapełnienia. Dlatego jakiś czas temu usiałem przed komputerem, z otwartym wordem, opisem starej fabuły Filth i zacząłem myśleć.

Zmieniłem setting na Amerykę czasów prosperity, coś co znam lepiej i czuję się dobrze z tym klimatem. Otwarty świat zamienił się na serię miejsc gdzie nasza postać może iść - wciąż mamy wybór, ale jest on bardziej kontrolowany. Fabuła też uległa nieco zmianie. Z klimatów typowo Lovecraftowych przeszedłem w zwykły kryminał Noir. Także wybaczcie jeśli czekaliście na wycieczki po Dreamlandach i walkę z Cthulhu.

W każdym razie, Filth jeszcze istnieje. I do końca roku będziecie mogli zagłębić się w jego świat ;)


Garść szumskrinów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [MV] Filth

Post autor: GameBoy »

Z klimatów typowo Lovecraftowych przeszedłem w zwykły kryminał Noir. Także wybaczcie jeśli czekaliście na wycieczki po Dreamlandach i walkę z Cthulhu.
Szkoda, liczyłem na horror. :(
No ale z tego co widziałem w szkicu nowej fabuły to zapowiada się nieźle. Tylko grafiki nadal brzydkie. xd
ODPOWIEDZ