[MV] Filth

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 421
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: [MV] Filth

Postautor: Ekhart » 01 kwie 2018, 21:04

GameBoy pisze:
Z klimatów typowo Lovecraftowych przeszedłem w zwykły kryminał Noir. Także wybaczcie jeśli czekaliście na wycieczki po Dreamlandach i walkę z Cthulhu.


Szkoda, liczyłem na horror. :(
No ale z tego co widziałem w szkicu nowej fabuły to zapowiada się nieźle. Tylko grafiki nadal brzydkie. xd


No niestety, w tej grze planuję możliwość śmierci, a co to za horror jak można umrzeć :(

A tak serio - już na Discordzie wspomniałem. Sama fabuła nie jest powiązana z Mitami, ale nawiązuję do nich w tle. To będą oczywiście lekkie nawiązania, w stylu "świat nie do końca jest taki, jaki się wydaje, ale nie potrafimy tego pojąć" a nie "Shoggothy biegają sobie po California Avenue, przyślijcie posiłki".


I faktycznie, GameBoy dostał ode mnie jakiś czas temu mindmap fabuły, więc zapoznał się z dość dokładnym jej zarysem, łącznie z plottwistami ;) co prawda od tamtej pory dałem kilka mniejszych rzeczy, wzbogacających motywacje dwóch z ważniejszych postaci.

A grafik lepszych nie mam, a wolę grę zrobić, niż ciągle narzekać, że nie mam grafik :v
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 732
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [MV] Filth

Postautor: Kryzz333 » 01 kwie 2018, 21:11

Zmiana na Noir brzmi dobrze moim zdaniem, wolę klimatyczny świat inspirowany historią niż wciskanie Lovecrafta, co już przywodzi na myśl, niestety sztampę.

Poza tym grafika jest w miarę ok, budynki wyglądają dobrze, jak gra będzie błyszczała fabułą i rozgrywką to będzie ok :-) Tak w ogóle, to jak Filth będzie wyglądało ze strony mechaniki?
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 421
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: [MV] Filth

Postautor: Ekhart » 01 kwie 2018, 21:29

Budynki, i część elementów składam w Photoshopie zamiast w RMie, dzięki czemu wyglądają lepiej, niż byłoby to normalnie możliwe. Jedynie przyznam się, że nie przykładam się za bardzo do zapełniania map. Po pierwsze - walenie wszędzie kwiatkami to imo strata czasu (który już i tak tracę właśnie na budynki), a po drugie - Chicago to duże miasto, z rozbudowaną infrastrukturą, i jednak mają ekipy sprzątające, które starają się trzymać porządek ;)

Jeśli chodzi o mechanikę, to wszystko jest prosto zrobione. Nawet na chwilę obecną nie mam w grze menu, bo nie wiem czy jest sens je dawać. Gra się zapisuje automatycznie (gracz jest powiadamiany o tym ikonką w prawym górnym rogu). Jedynie co bym w menu mógł dać, to wyjście z gry. No i jeszcze zastanawiam się nad dodaniem graczowi możliwości tworzenia własnych notatek - pisząc je normalnie klawiaturą. Wtedy zamiast wpychać graczom na siłę informację, oni sami by musieli pomyśleć co warto zapisać, zapamiętać.

No i jest kilka mniejszych mechanik też. Gdy w lewym górnym rogu miga nam ikona lupy (widoczna na pierwszym screenie), możemy nacisnąć klawisz Q. Postać wtedy nam powie co zaobserwowała. Przy przesłuchiwaniu ludzi pojawia się też pasek "Stresu", nasza postać obserwuje przesłuchiwanego i "wykrywa" jak bardzo zdenerwowany wygląda. Takie ubogie LA Noire bez mimiki twarzy.

No i w grze będą dwa fragmenty z akcją. M. in. strzelanie (ostatni screen pokazuje jeden fragment). Strzelanie też jest dość proste - nasza postać domyślnie chowa się za osłoną. Przytrzymując klawisz tab możemy się z niej wychylić. Wtedy celujemy (pojawia się kąt ~30* w jakim pocisk poleci) i strzelamy. Jest lekkie RNG, ale nie daję limitów amunicji, więc dużo ryzyka nie ma. Samo przeładowywanie też jest zrobione trochę niestandardowo. Klawiszem R wkładamy jeden nabój do komory naszego Walthera. Max 6 nabojów jest, i możemy albo załadować całą komorę, albo pojedynczo ładować pocisk i strzelać.

A, no i oczywiście - wychyleni zza zasłony możemy strzelać, ale też zostać postrzeleni samemu ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości