Maker: VXAce
Stan prac: Początek
Gatunek gry: Przygodowa
03.06.2022
"Cześć,
stuknęła mi 30-stka i to chyba dobry moment, żeby w końcu przyznać przed sobą, że nie ma siły, która sprawiłaby, że Jasna Strona Asgun doczekałaby się pełnej wersji. Prezentuję zatem demo.
Gra oczywiście nie wygląda tak, jak chciałem. Pokonały mnie ambicje, ogrom projektu (podejrzewam, że pełna wersja starczyłaby na około 20h rozgrywki), nowe obowiązki i nowe pasje.
Zależy mi jednak na tym, żeby zaprezentować chociaż urywek rozgrywki (nie taki mały!) bo włożyłem w to masę godzin pracy i zaangażowałem kilku testerów (którym w tym miejscu serdecznie dziękuję <3).
W grze jest trochę niedoróbek, gra może też się miejscami zachowywać nietypowo, ale co do zasady to demo do pewnego momentu powinno być grywalne.
Mam nadzieję, że chociaż trochę zabawy z tym będzie.
https://www.mediafire.com/file/j3wg36g6 ... 3.exe/file
Dodatkowo, proszę o pobranie tego małego patcha (44 kb). Bez niego pewna scenka może kręcić się w kółko. Do wklejenia w folderze Data.
https://www.mediafire.com/file/2ggo1gaf ... A.rar/file"
Treść zapowiedzi:
Kilka dni po zakończeniu prac nad grą Asgun, zacząłem tworzyć coś nowego. Jest to gra nietypowa - na pewno inna od poprzedniej produkcji. Głównie jednak, wracam do korzeni, do przygodowego, nieco beztroskiego świata Opowieści z Asgun. Cel tej gry to relaks. Z założenia, ma on relaksować graczy na każdym etapie. Przez grafikę, efekty, muzykę, dźwięki, nawet fabułę i dialogi. Mam nadzieję, że za jakiś czas, wrócicie do świata, który wykreowałem. Jesteś zainteresowany/na? Więcej poniżej!
Wcielamy się w młodego mężczyznę, imieniem Gido, który podobnie jak wielu innych, wraca do Asgun po latach nieobecności. Przybywa z prostym zadaniem, chce osiedlić się w miasteczku Trensan i sprowadzić swoją rodzinę - która tylko dzięki pomocy młodego Gida, może liczyć na powrót do ojczyzny.
Nasz bohater pakuje się jednak w tarapaty przez nowo poznaną dziewczynę Ravię - córkę Erebosa III, która jako jedyna, w całym miasteczku, wie o pewnym czarodzieju, który zagraża miasteczku. Według jej zeznań, za górami mieszka szalony mag, który sprowadza do życia monstra z... fikcji literackiej. Ożywia postacie i potwory z książek, tworząc z nich armię...
Sam Gido, to bohater raczej niskiej klasy. Nieznośny, ciągle opowiadający zmyślony historie, ale o dobrym sercu.
W grze będą przeplatać się 3 gatunki - gra przygodowa, gra "ekonomiczna" i gra logiczna. Ta druga strefa jest dość umowna (podobnie jak 3), ale stanowi jednak ważną część gry. Zadaniem gracza, poza głównym wątkiem, będzie uzbieranie odpowiednich funduszy, po to, aby jego rodzina mogła wrócić do domu. W tym celu, będziemy podejmować się w miasteczku różnych zadań, robót. Będziemy mogli pielęgnować ogródek, polować, chodzić na wyprawy do kopalni. Towarzyszyć temu będą łamigłówki.
Przyjdzie nam żyć w małym miasteczku, którego mieszkańcy, będą stanowić ważny element gry. Każdy z nich ma w miasteczku jakąś rolę, każdy coś przeżył i ma jakąś historię do opowiedzenia. To na relacjach z tymi postaciami, będzie opierała się gra. NPC każdego dnia będą nam mówić coś innego, będziemy zdobywać ich zaufanie, będziemy musieli nauczyć się co robią o danej porze.
W grze nie będzie walk, ale będziemy mogli rozwijać postać, głównie pod względem ogrodnictwa czy wydobywania i innych. Będziemy musieli ulepszać własny dom, polepszać standardy życia. Np. wykupić kuchnię, dzięki której, będziemy mogli sami przygotowywać sobie posiłki, zamiast wiecznie latać do tawerny Melody.
Najważniejsze będzie jednak rozwikłanie zagadki Szalonego Maga... Odwiedzimy wiele różnych miejsc - ruiny miasta Trenis, stary dom Astona, plac budowy Nowego Gednir... Mam zamiar wprowadzić też różne zakończenia, które będą uzależnione od tego, z kim zaprzyjaźniliśmy się w mieście najbardziej. Będzie tego dużo więcej, ale generalnie na tym będzie osadzać się gra.