Strona 4 z 5

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 28 gru 2016, 21:52
autor: HGS
Noruj pisze:
HGS pisze:Przy narzędziach widzę inspiracja minecraftem xD
Trochę to smutne (to samo się tyczy Simsów)... :P To moja jedyna inspiracja:
Obrazek
Ja nie mam nic do inspiracji jeśli w grze wypada to fajnie i stosunkowo oryginalnie :)

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 15 kwie 2017, 15:58
autor: Noruj
Uczciwie przyznam, że przez ostatnie miesiące nic nie zrobiłem. Ostatnio zacząłem coś dziabać - myślę, że za jakiś czas wydam odnowione, poszerzone demo*, które będzie stanowić jakieś 25% całości gry. (nie licząc kilku osobnych systemów i pierdół)

* dla garstki testerów :P

Wrzucam screena, żeby udowodnić, że nie śpię :P
Obrazek

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 14 sie 2017, 14:15
autor: PInroz
Hej Naruj jak tam idą prace nad Jasną Stroną Asgun :?:

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 14 sie 2017, 17:09
autor: Noruj
Mówią, że skale popularności gry na scenie mierzy się tym, jak często Piotr pyta o postępy nad pracami...

A tak szczerze, to szło całkiem przyzwoicie, dopóki nie zagrałem w takiego rmowego-komercyjnego-harvest moona. Worlds Dawn, polecam. No i tyle naszło mnie pomysłów, że sporo przerabiam i dodaje, więc na demo jeszcze poczekamy. W sumie to i tak będą zamknięte testy. Ciekawe, że akurat dzisiaj intensywniej zacząłem nad tym myśleć i nad powrotem do pracy i akurat ktoś się wypowiedział w temacie.
A zrobione jest całkiem dużo - myślę, że gameplay na ten czas to jakieś 2-3 godzin, zależnie od wykonywania questów pobocznych itd. Zasadniczo w grę już można grać w nieskończoność xD
Pozdro

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 09 wrz 2017, 17:48
autor: Powczan
Ograłem ostatnio kolejne testowe demko i mogę napisać kilka słów. Jeśli ktoś czytał mój poprzedni post, to w zasadzie mógłbym go tu wkleić i dopisać coś o rzeczach, których wtedy w grze nie było. A zostało dodane sporo: nieco przedłużony jeden z głównych wątków fabularnych (który zapowiada się ciekawie + jest naszpikowany zagadkami i minigierkami), nowe opcje w postaci na przykład założenia hodowli pszczół czy wydobywania surowców z tuneli pod domem, questy i wątki poboczne mieszkańców Trensan również zostały wzbogacone. Oprócz tego wszystkie pozytywy, o których pisałem zostały po staremu: nadal sielanka, z miłą muzyką, humorystycznymi dialogami i fajnymi postaciami. Widać, że gra się rozwija i idzie w dobrym kierunku. Droga co prawda jeszcze długa, ale już gra się bardzo przyjemnie :P

Hmm, a moja percepcja od ostatniego grania uległa pogorszeniu, bo kopanie kurczaków już mi nie idzie tak dobrze :(

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 10 wrz 2017, 20:54
autor: Noruj
Tak, testy idą do przodu, ale były to chyba ostatnie tego typu. Następne, o ile będą, to już przy "finalnym" produkcie. Większość uwag odnosi się już typowo do bugów, a nie do kierunku, w jakim projekt podąża, czy mechanik, więc to chyba dobrze. Jakby ktoś chciał dołączyć, to proszę o PW.

Tymczasem, zapodaję ZWIASTUN! Łoho, dawno się tym nie bawiłem, ale po raz pierwszy możecie bardziej zerknąć jak wygląda Jasna Strona Asgun.
Jak wam się podoba?

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 10 wrz 2017, 21:21
autor: Dr.Man
Mnie zwiastun przekonał, bardzo fajnie się prezentuję, czekam.
Ale jeszcze muszę dokończyć Asgun. xD

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 10 wrz 2017, 21:23
autor: Kryzz333
Sympatycznie się prezentuje, fajnie, że zapowiedź jest tak wypełniona rzeczywistymi aktywnościami. Chętnie zagram jak wyjdzie, tym bardziej, że rzadko grywam w tego typu gry.

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 24 wrz 2017, 19:40
autor: Deathwing
Miałem możliwość ogrania dema i nawet jako osoba nie będąca miłośnikiem HM mogę potwierdzić, że szykuje się całkiem ładna giereczka. Mam parę zastrzeżeń, ale wynikają raczej z faktu, że to nie mój typ gry, niż z samych mechanik. Na przykład, dla mnie ta sielska atmosfera była z początku bardzo przyjemna, ale na dłuższą metę robiła się nużąca. Tak samo jak codzienny obchód wioski, by pogadać z każdą postacią. Nie przypadł mi do gustu też głupkowaty bohater, ale za to reszta mieszkańców da się lubić. Każdy z nich ma własny wątek rozwijający się w trakcie gry, a z dialogów da się czasem wyciągnąć coś ciekawego na temat historii krainy. Tak na marginesie, podobają mi się nawiązania do akcji i postaci z Kronik Asgun. Co prawda to są rzeczy możliwe do wyłapania tylko dla paru osób, ale i tak fajna sprawa :)
Co do aktywności, to faktycznie jest ich trochę do wyboru, a w kolejnych dniach stopniowo dochodzą nowe, jak wspomniane kopanie pod piwnicą czy opieka nad „zwierzątkiem”. Trochę jeszcze wymagają dopracowania, bo np. przy wędkowaniu częściej wyławiałem śmieci niż ryby, nawet ulepszoną wędką. Nie sprawdziłem tylko pracy w tartaku, bo nie ogarnąłem kto, w jaki dzień i o której może mnie tam wpuścić. Brakuje mi trochę takiej godzinowej rozpiski wszystkich aktywności w jednym miejscu w dzienniku.
Na plus mogę zaliczyć na pewno zagadki logiczne, które pojawiają zwłaszcza się w jednym z głównych wątków. Tylko jedna pokonała mnie poziomem abstrakcji (ta ze „strzałkami”, które trzeba sobie wyobrazić) i nie przeszedłbym jej bez pomocy Powki :P Te z przesuwaniem kamieni były za to bardzo przyjemne.
Liczę, że w pełniaku znajdzie się przede wszystkim więcej wątków fabularnych i że te obecne zostaną rozwinięte. Dużo bardziej wolę odkrywać jakąś historię niż wynajdywać sobie zajęcia typu uprawianie ogródka, ale jak ktoś lubi harvestmoonowe gierki, to na pewno nie będzie zawiedziony.

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 02 paź 2017, 06:36
autor: Prometherion
Szczerze, to nigdy nie grałem w żadną "rolniczą" gierkę spod znaku HM. Czekam na jasne Asgun, może sprawi, że polubię ten rodzaj rozgrywki i sięgnę po klasyki. Wizualnie wygląda dobrze - jest kolorowo, mapki są przyjemne dla oka. Poza tym to będzie miła odskocznia od tych wszystkich wielkich erpegów :D

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 29 gru 2017, 23:24
autor: Noruj
Golden Forki trochę mnie zmotywowały do działania, więc coś tam dłubie w projekcie. Poprawiłem trochę błędów, które wykryli testerzy, jak i zacząłem pracę nad kolejnymi elementami gry. Przede wszystkim, farma głównego bohatera trochę się rozrośnie, dojdzie drugie pole, na którym bardziej tradycyjnie będzie można opiekować się roślinami (zasieg, podlewaj, zbierz, powtórz), różnica jest taka, że w porównaniu do ogródka tutaj profit będzie większy, ale trzeba będzie więcej na niego poczekać i poświęcić czasu, oraz staw, związany póki co fabularnie z resztą gry.
Powstał także system kalendarza, który trochę pomoże w orientacji, co, gdzie, kiedy itd.
1200px-Electronic-Arts-Logo.svg.png
Legedna: toporki i kilofy to dni, w których zarządca tartaku i kopalni jest akurat w pracy. Gracz dostaje wtedy bonus za wydobywanie materiałów. Kopalnia akurat odblokowuje się fabularnie, ale wystarczy na to kilka dni. Gwiazdy to dni specjalne, kiedy w mieście Trensan odbywa się jakieś wydarzenie, np. festyn. Nie oznacza to, że w pozostałe dni nie dzieje się nic. Specjalnych wydarzeń jest sporo, ponad 1/3 dni zawiera w sobie coś specjalnego, np. mieszkańcy znajdują w lesie jajko nieznanego zwierzęcia, a gracz może przygarnąć jajo, z którego po kilku dniach wykluwa się [...].
Monety przypominają o głównym wątku fabularnym - to przypomnienie o zapłacie za poszukiwania lekarstwa dla dziadka. Każda wpłata daje graczowi jakiś bonus. Przekreślony chleb to dni, w których GOSPODA jest zamknięta i trzeba sobie inaczej poradzić :P
To tyle na dziś. Optymistycznie mówiąc, chciałbym w 2018 r. wydać JSA.

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 29 gru 2017, 23:36
autor: Kryzz333
Bardzo przyjemny ten kalendarzyk, wygląda sympatycznie. Zapowiedź wielu aktywności specjalnych i terminowych brzmi naprawdę zachęcająco, jakoś z mglistej wiedzy o tego typu grach wydawało mi się, że przynajmniej aspekt ekonomiczny będzie sprowadzać się do odpowiednich zasiewów i kolekcjonowania zasobów, ale z tego co tu prezentujesz, brzmi naprawdę fajnie. Przejrzałem tej poprzednie wpisy i tak biorąc sumaryczny obraz, to bardzo czekam na Jasną Stronę :V Przyda mi się jakaś bardziej lajtowa RMówka do ogrania :lol:
Optymistycznie mówiąc, chciałbym w 2018 r. wydać JSA.
Tylko nie tuż przed GFami! :lol:

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 29 maja 2018, 20:08
autor: Powczan
Hej Naruj jak tam idą prace nad Jasną Stroną Ass-gun :?:

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 20 lis 2019, 16:57
autor: Noruj
Hej, Gedhram, prace na razie stoją w miejscu.
Pozdrawiam

Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun

: 25 maja 2022, 20:50
autor: Noruj
Czy ktoś byłby zainteresowany tą grą wydaną w formie (niestety!) dema?