Bukanier

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Bukanier

Postautor: Adrapnikram » 23 gru 2015, 21:04

Obrazek

Stał się postrachem mórz, aby znaleźć ukochaną

Silnik: RPG Maker VX Ace
Typ gry: Gra akcji


Obrazek
Fabuła


Jamie. Tak nazwała cię matka, która wkrótce potem zmarła. Nazwisko Yeld odziedziczyłeś po ojcu, tak samo jak majątek i przywileje. Mogłeś mieć niemal wszystko, ale marzyłeś tylko o jednym. O Mary Nugs.
Zakochałeś się, pomimo że ona nie zwracała na ciebie uwagi.

W końcu spotkaliście się na balu. Twój najlepszy przyjaciel, Rob Turley zachorował, więc skorzystałeś z okazji i uzyskałeś miejsce na przyjęciu za niego.
Spotkałeś Mary na balkonie. Od dziewczyny dowiedziałeś się, że zbliża się trzeci miesiąc jej ciąży z Robem. Puściły ci nerwy. Rob dobrze wiedział, że kochasz się w Niej od zawsze.
Cały żal i wściekłość na świat jaki zbierał się w tobie od miesięcy skumulował się w jedno niezbyt mocne pchnięcie. Niestety wystarczające, aby zepchnąć biedną Mary z balkonu.
Twój sędziwy ojciec umiera na zawał po wieści że jego kochany, jedyny syn jest oskarżony o morderstwo. Teraz byłeś winny śmierci czterech ludzi. Matki, przy swoich narodzinach, Mary Nugs z jej dzieckiem oraz własnego ojca.
Zasługiwałeś na karę. W najlepszym wypadku twój majątek byłby skonfiskowany.

Wstawił się jednak za tobą Rob, będący wysoko postawionym oficerem.
Wykupuję cię z twoich win i wysyła na pokład jako majtka, abyś odkupił swoje winy w pięcioletniej służbie. Podczas waszego ostatniego spotkania powiedział, że zrobił to tylko ze względu na wspólnie spędzoną młodość. I kazał ci więcej się nie pokazywać. Dowiedziałeś się też, że przejął twój majątek i domostwo. Nie wiesz czemu. Może z szacunku do ojca?
Wiesz za to, że gdyby Mary nie spadła z balkonu, że gdyby Rob nie okazał ci łaski, nigdy nie spotkałbyś Emilly Reno.
Nigdy nie dowiedziałbyś się, czym jest prawdziwa miłość. Ale czy miłość okupiona czterema zabójstwami jest coś warta? Dla ciebie tak.
Teraz płyniecie w kierunku waszego nowego domu na nowo odkrytym kontynencie. Założyć nowe życie. Spoglądasz to na Emilly, to na błękitne niebo, aż nagle… Budzisz się na plaży. W ustach czujesz mokry piasek. Przypominasz sobie piracki atak na wasz statek. Rozglądasz się. Nigdzie nie ma Emilly…



Obrazek
Rozgrywka

Jak wiele można poświęcić, aby odnaleźć swoją ukochaną?

Wkrocz na Kortugę, wyspę przejmowaną przez piratów, aby odnaleźć narzeczoną i rozpocząć z nią nowe życie. Jednak środki, które trzeba będzie podjąć, aby odnaleźć Emilly wymagają wielu poświęceń. Poza tym tubylcy nie lubią obcych, którzy samotnie wędrują po ich dżungli...
Gra będzie rozgrywała się na jednej wyspie zamieszkanej przez piratów, kolonizatorów (Tafirian) i dyskryminowanych tubylców (Indów). Na wyspie atmosfera jest napięta przez ciągłe walki tych trzech ugrupowań, w których chcąc nie chcąc, będziemy musieli wziąć udział. Kradnij statki, zbieraj załogę, zawieraj sojusze, tocz morskie walki, a wszystko to, aby odnaleźć zagubioną miłość.

Gra będzie pełna akcji, porzucając schemat RPG narzucany przez silnik. Uświadczymy wiele wyzwań testujących nasz czas reakcji (zarówno ciała jak i umysłu). Walki morskie, będą wymagały również dobrego zaplanowania.
W projekcie doświadczycie dużo eksploracji terenu (nie łączyć z otwartym światem!) i kilka wątków pobocznych, ciągnących się przez większość gameplayu, niezwiązanych z głównym wątkiem. W grze spotkacie również ogromną ilość pasujących stylem zagadek/minigier tj. szukanie skarbów, strzelanie z armaty, honorowych pojedynków na szable i strzelby, siłowanie się na rękę, hazard i wiele innych.

Bohater nie będzie zbierał przedmiotów, oprócz symbolicznych "znajdziek" i ukochanych dla piratów złotych krążków i rumu. Za złoto będziemy mogli ulepszać naszą broń lub kupywać mapy, informacje, przywileje a nawet załogę do statku.


Obrazek
Mechanika


Własny w pełni animowany, ABS. Ma do zaoferowania trzy różne od siebie style walki, gdzie w każdym stylu, będziemy mieli do dyspozycji cztery współgrające ze sobą umiejętności, wymagające punktów wytrzymałości lub punktów magii.

1. Walka szablą - walka w zwarciu, szybka i skuteczna, ale również niebezpieczna, gdy nie będziemy unikać superumiejętności przeciwników.
2. Pistolet skałkowy - praktyczna broń każdego pirata. Potrzebna do wykonania szybkich egzekucji i honorowych pojedynków. Bardzo skuteczna przeciwko latającym i niemobilnym potworom.
3. Voodoo - magia stosowana przez Indów. Pozwala na zamianę w zwierzęta, aby wykorzystać ich umiejętności i pozwala przejąć umysł innego człowieka, który nie zna się na tej magii.

System walki będzie mocno opierał się na rozpracowaniu przeciwnika i jego zdolności, rezygnując ze zdobywania poziomów i ulepszania statystyk.
Podczas cutscenek będziemy musieli wykonywać wiele różnych czynności. Od uciekania, przez walki na szable, aż do prowadzenia swojej załogi podczas abordaży.



Obrazek
Talenty

Spoiler:




Obrazek
Sława

Spoiler:



Obrazek
Screeny

Ekran tytułowy
Obrazek

HUD walki
Obrazek

Scena z intra
Obrazek

Cutscenka
Obrazek
[/spoiler]


Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 18:46 przez Adrapnikram, łącznie zmieniany 19 razy.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 720
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Bukanier

Postautor: Kryzz333 » 23 gru 2015, 21:28

Kolejna gra w klimatach pirackich zapowiada się smerfastycznie.

Chętnie (oficjalnie lub nie :P ) dowiedziałbym się więcej o twoim autorskim ABSie :3

Idea otwartego RPG b. mi się podoba, mam tylko nadzieję że to ogarniesz i że główny wątek nie ucierpi. Fajnie jakby świat był interaktywny na poziomie Elder Scrolls. I do tego ta walka :3
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 404
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Bukanier

Postautor: Amelanduil » 23 gru 2015, 21:44

Nie wiem czemu, ale ta pierwszoosobowa narracja i klimat fabuły kojarzy mi się z Hard Westem. Brzmi ciekawie.
Z rzeczy do których mogę się przyczepić to talenty, których wydaje się być trochę za dużo.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: Noruj » 23 gru 2015, 23:23

Fajnie jakby świat był interaktywny na poziomie Elder Scrolls.

Nie ma to jak rozsądne i trzeźwe spojrzenie gry z rpg makera :roll:

Title jest paskudny, ale cała reszta jak najbardziej w porządku. Niektóre założenia mogą być trudne realizacji, ale nie powiem - chętnie zagram w to. Pirackie klimaty lubię tylko w grach strategiczno-ekonomicznych, ale zwykle się przekonuję do wszystkiego, pewnie i tu tak będzie.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 798
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: PInroz » 23 gru 2015, 23:54

Widzę że się nudzisz i bierzesz się za kolejny projekt. Nie żeby było w tym coś złego ale myślałem że skupisz się na wydaniu pełnej wersji Podziemia. Cóż na nią będę musiał trochę poczekać i zainteresować się twoją nową produkcją.

Co my tu mamy? Hmmm...

Kolejny projekt który utrzymuje pirackie klimaty. Ciekawie się zapowiada. Zwłaszcza Rozgrywka i Mechanika. Po fabule wynika że główny bohater ma troszeczkę nie pokolei w głowie, lecz w sumie to go rozumiem :mrgreen: Wynika to że bohaterowi dobrze się wiedzie, lecz pewnej nieciekawej sytuacji wszystko się zmienia i bohater z szlachcica staje się piratem ( Lub coś w tym stylu ).

Fabuła nawet dość dużo mówi, lecz jak sądzę to dopiero niewielki jej zarys. Cóż mam nadzieję że to będzie coś ciekawego. Bo tego typu wątki miłosne najczęściej kojarzą mi się z "Modą na Sukces". Chłopak zakochał się w pewnej dziewczynie lecz ona jest w ciąży z jego kolegą. Lecz on nie wie że dziewczyna z którą ma dziecko jest jego siostrą ze stryjecznej strony wujka.... :lol: Mam nadzieje że się mylę i fabuła będzie ciekawa :mrgreen:

Opisany system talentów brzmi podobno jak ten w Podziemi. Widzę że zachowujesz pewne nawyki z poprzedniego projektu. (Bardzo spodobał mi się talent VooDoo) Ciekawie jak to będzie wyglądać w praktyce :roll: System reputacji też brzmi ciekawie :mrgreen:

Reszta brzmi dość obiecująco.

Zobaczymy co z tego wyniknie i czekam z niecierpliwością na twoją nową grę!
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 720
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Bukanier

Postautor: Kryzz333 » 24 gru 2015, 03:05

Nie ma to jak rozsądne i trzeźwe spojrzenie gry z rpg makera


Oj tak mi się powiedziało :-P Ale i tak uważam że w makerze można uzyskać duże poziomy swobody :-P . Nie żebym ja sam próbował się brać za coś takiego :lol: Ale z tego co wiem ABS Adrapowy jak najbardziej umożliwi potencjalnie najotwartszą grę w RMie ever.

Ogólnie tak jak ty nie jestem wielkim fanem klimatów pirackich, ale czekam na Bukaniera głównie ze względu na mechanikę.
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: Adrapnikram » 24 gru 2015, 03:47

To może tak. Projekt jest głównie efektem przemęczenia innym projektem (nie samymi Podziemiami Adrap żyje :P). Ogólnie ABS to nie jest coś skomplikowanego, raczej taki prosty pozwalający na dwa ataki i magię. Aczkolwiek stawiam w nim na:
"System walki będzie opierał się na rozpracowaniu przeciwnika i jego zdolności"
Więc to raczej wrogowie będą wykonywać różne szarże, po których będą podatni na ataki. Aby łatwiej zabić innego bossa, trzeba będzie mu odciąć ogon itp. Dlaczego taki wybór? Faktycznie daje takie poczucie otwartości świata. Nie czuję otwartości, gdy za każdym razem, gdy dotknie mnie wróg przenosi mnie na inną mapę z walką turową.

Amelanduil pisze:Nie wiem czemu, ale ta pierwszoosobowa narracja i klimat fabuły kojarzy mi się z Hard Westem.

Nie wiem czemu, ale nie kojarzę Hard Westa. Chyba czas nadrobić. Dziki zachód też lubię.

Kryzz333 pisze:Fajnie jakby świat był interaktywny na poziomie Elder Scrolls.

Challange accepted. Oczywiście w grę wchodzi tylko I część :P

Piotr I pisze:Widzę że się nudzisz i bierzesz się za kolejny projekt. Nie żeby było w tym coś złego ale myślałem że skupisz się na wydaniu pełnej wersji Podziemia.

Nie ma co się martwić. Już mam rozpisaną połowę kwestii dialogowych w głównym wątku ;) Poza śmiało przypuszczać, że Podziemia wyjdą pierwsze.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Bukanier

Postautor: GameBoy » 24 gru 2015, 14:01

Rety, zapowiedź jak za starych dobrych czasów rmxp.pl. =)
Obawiam się tylko co do wielkości projektu - nie napawa on optymizmem ani trochę.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 798
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: PInroz » 24 gru 2015, 14:53

Ostatnio zrobiła się straszna moda na piracki klimat :-D

Pierw Dark Dawn teraz Bukanier. Wygląda na to że piractwo jest teraz w modzie (I nie mówię tu o internetowym piractwie) lecz o piractwie w uniwersum RPG Makera. Jednak sądząc po fabule całe piractwo zamknięte będzie na jednej wyspie :cry: I tu kończy się cała piękna historia o piratach z RPG Makera :mrgreen:

Mam nadzieję że fabuła nie będzie ograniczona tylko na tej jednej jedynej wysepce gdzie toczy się akcja.Że będzie można żeglować po innych wyspach, że będą wykorzystywane typowe pirackie motywy ( szukanie skarbów, statek widmo, mnóstwo potworów morskich itp.).

Lecz może ja się nie znam. I zobaczy się potem co wyniknie z tej historyjki.
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 233
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: Deathwing » 24 gru 2015, 14:56

Strasznie rozbudowany projekt. Pewnie nie zagram nawet jeśli wyjdzie, bo odstrasza mnie już zręcznościowy system walki, ale będę śledził temat ze względu na tematykę. Przy okazji przyczepię się do fabuły, bo zawsze zwracam na ten aspekt większą uwagę niż to konieczne :P
Ta fala zgonów daje raczej komiczny efekt zamiast tragicznego, chyba głównie przez nietrafiony liść. Dużo ciekawiej by to wyglądało, gdyby bohater zabił dziewczynę w szale, dzięki czemu można by się pokusić o naszkicowanie mu niejednoznacznego i bardziej "pirackiego" charakteru. Ale pewnie nie pasowałoby to do koncepcji gry, bo z tego co widzę, to fabuła jest tu tylko pretekstem do risenowej zabawy w pirata. Zupełnie nie pasuje mi za to "wygnanie" w roli kapitana, bo to wygląda bardziej na nobilitację niż karę. Już nie wspominając o tym, że dowodzenie okrętem wymaga lat praktyki i żaden szczur lądowy nie miałby szans ogarnąć tego z marszu bez żadnego przygotowania. Tak tylko chciałem zasugerować, że jak już planuje się ambitny projekt z milionem systemów, to dobrze by było też zadbać o logiczny scenariusz :P
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: Adrapnikram » 24 gru 2015, 15:02

Piotr I

Tego bym już raczej nie dźwignął. To musiałby być inny projekt przeznaczony właśnie tym mechanikom. Co nie oznacza, że gdzieś w przyszłości tak nie będzie. Jednak samej żeglugi, czy bitw o statek nie wykluczam. Ale to się dopiero zobaczy ;D

Deathwing

No może faktycznie brzmi komicznie, niemniej postaram się nadać temu odpowiedni klimat w intrze. A sam bohater nie dowodzi statkiem tylko wojskiem, które wyruszało na ekspedycje. Wiem, że do tego też trzeba kilku lat praktyki. Niemniej dziękuje za uwagi. Postaram się załatać. Jeśli chodzi o samo wygnanie na statek:

Spoiler:
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 360
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Bukanier

Postautor: Diablo » 24 gru 2015, 22:48

Kiedy myslisz ze jestes w czyms dobry pomysl ze jest jakies azjatyc... adrapowe dziecko ktore jest lepsze. Nie no mialem ochote robic DD. Teraz mam kompleksy. Brawo mistrzu. :-P
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 427
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: ravenone » 24 gru 2015, 22:58

Schludna zapowiedź, ładne mapy i dużo obiecanek. Ale po tym co widziałem w Podziemiach, to wiem, że cię stać na ich realizację.
Ciekawi mnie jak wypadnie ABS na zdarzeniach.
I pytanie - jak ogarnąłeś zmianę rozdzielczości w połączeniu ze wszystkimi menusami/skryptami?
A na minus - lubię pirackie klimaty, ale wygląd lokacji i grafik z BenBena nijak ma się do tego klimatu.
W DD od Diabla bardziej czułem morską bryzę;)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 198
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Bukanier

Postautor: Prometherion » 25 gru 2015, 11:07

Ja również nie jestem zwolennikiem ABS-ów w makerówkach, jednak ma to być system autorski i może "w praniu" wypadnie dobrze, zobaczymy. Chociaż pirackie klimaty nie leżą mi za bardzo, to gierkę sprawdzę. Sama sceneria i mapowanie mocno średnie, o ile las ujdzie, to śnieżna kraina jest monotonna. Otwarty świat, masa systemów - z autopsji wiem jak ciężko jest to wszystko wprowadzić do gierki, aby ta zaskoczyła i działała tak, jak to sobie na początku założyliśmy. Zobaczymy co z tego wyjdzie na końcu, powodzenia.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Bukanier

Postautor: Adrapnikram » 02 sty 2016, 05:09

ravenone pisze:I pytanie - jak ogarnąłeś zmianę rozdzielczości w połączeniu ze wszystkimi menusami/skryptami?


Skryptów oprócz rozdzielczości i pathfindingu nie ma :) Wszystko na zdarzeniach. Tyczy się to też menusów. Chociaż nie byłby to problem, aby powiększyć te standardowe, ale... nie.

EDIT:
Dzięki uprzejmości pewnego przystojnego pana o nicku Athanor

Spoiler:
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość