Strona 1 z 5

[XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 12:11
autor: Prometherion
Obrazek

Słowem wstępu
Mija już 5 lat odkąd zarejestrowałem się na forum i – w większym lub mniejszym stopniu – udzielam się na scenie. Jest to dobra okazja, aby zapełnić nasze małe podwórko zapowiedzią mojego projektu – Shaarimoth. Jak dla wielu z was - również i dla mnie - esencją naszego hobby jest klecenie czegoś w samym programie, a gierki, które wychodzą na światło dzienne(zwłaszcza jeśli są przyzwoicie dopracowane) są najlepszym dopalaczem dla innych makerowców.
Podstawowe informacje
Maker – XP
Gatunek – cRPG
Świat – półotwarty
Czas przejścia - w planach 15-20 godzin
Data ukończenia – 2016/2017
Miejsce akcji i zarys świata przedstawionego

Vesania to kraj, który opiera swą gospodarkę przede wszystkim na zasobach mineralnych. Poza tym, schodząc w doliny, ujrzeć można wielobarwne pola zbóż, wypasane bydło, ogólny dobrobyt zbudowany na wydobyciu vanitu, który z dużym zyskiem sprzedaje krajom ościennym, a zwłaszcza Arravirowi – Skale Arrava. Vesanię zamieszkuje rasa ludzka a Skałę Arrava - przybyli z dalekiego południa - twardzi i małomówni „biali ludzie”.
Jednak to wszystko z czasem ma się zmienić, bo widzicie, „biali ludzie” nie są zbyt pokojowo nastawieni do sąsiadów, a utrzymanie ich w ryzach Vesańczycy zawdzięczają wspomnianemu minerałowi (Arravirczycy koniecznie go potrzebują i zmuszeni są do kupowania) oraz - a może przede wszystkim - zdolnościom swych czarnoksiężników, które skutecznie uniemożliwiają Arravirczykom podjęcie zbrojnych działań. Sytuacja jest napięta.
Prawdziwe trzęsienie nadchodzi wraz z tzw. Zanikiem Eteru. Z nikomu nieznanych przyczyn czarnoksiężnicy powoli tracą swe zdolności. Z dnia na dzień ich moc ulega degradacji, to samo dzieje się z umiejętnościami innych osób, które wykorzystywały Eter. To tylko woda na młyn dla zapędów Skały Arrava. Nadchodzą zmiany, a świat bez Eteru nie będzie już taki sam.

Fabuła

Bohaterem Shaarimoth jest 30-letni Veinan Astis, etatowy i szary pracownik kopalni. Jednak wieczorem, gdy rozkłada swój sprzęt astronomiczny i spogląda w gwiazdy, nie jest już robotnikiem, ale kimś znacznie dostojniejszym i ważnym. Od wielu tygodni spogląda niezmordowanie w niebo i wyczekuje jednego znaku, który da mu pewność, iż należy rzucić dotychczasowe życie i spróbować wypełnić ostatnią wolę ojca. Tak też się dzieje, Veinan dostrzega To na niebie i wie, że czas wyruszyć. Jego determinacja wzrasta, gdy do miejscowej społeczności docierają plotki o Zaniku Eteru. Veinan nie ma już żadnych złudzeń, to musi być ze sobą powiązane. Rozpoczyna się wyprawa do Shaarimoth a ojciec wcale nie był wariatem...

Veinan pragnie dotrzeć do Shaarimoth, jednak nie będzie to proste. Widmo wojny z Arravirem, konsekwencje wynikłe z Zaniku. To kształtować będzie w największym stopniu świat przedstawiony. Oczywiście nie można zapomnieć o lokalnej polityce, religii czy zwyczajnych ludzkich problemach - to i zbiegi okoliczność skutecznie utrudnią wypełnienie misji naszemu bohaterowi.
Mechanika
- w pełni autorski CMS oraz CBS z widokiem jak w standardowym XP
- system rozwoju oparty na tym z Fallouta z drobnymi modyfikacjami. Główne atrybuty, tj. siła, inteligencja oraz umiejętności m.in.: starożytne języki, myślistwo, medycyna, broń dystansowa itp. Umiejętności rozwijamy poprzez rozdzielenie punktów po levelowaniu, u nauczycieli za opłatą, czy poprzez czytanie ksiąg; natomiast atrybuty możemy rozwijać tylko u Mistrzów za Punkty Nauki oraz odpowiednią opłatą. Każdy taki rozwój wiązał się będzie z zadaniem
- większość zadań będzie można wykonać na kilka sposobów w zależności od naszych umiejętności i... intencji.
- szereg informacji do zdobycia, które zapisywać będziemy w notatniku: opis ważniejszych NPC, miejsc, spotkanych potworów, zdarzeń
- świat gry będzie półotwarty, czyli gra składać będzie się z aktów, które obejmować będą określony teren, po którym będziemy się mogli poruszać, jednak bez możliwości powrotu do już odwiedzonych lokacji z wcześniejszych aktów. (Będą wyjątki, nieliczne)
- do naszego bohatera dołączyć będą mogli towarzysze, max dwóch.
- żywy świat, ludzie zajęci swoimi sprawami, jednak zawsze znajdą chwilę na konwersację(nie zawsze przyjemną) z Veinanem lub z którymś z jego kompanów
- Zanik Eteru spowodował, iż korzystanie z jego dobrodziejstw będzie wymagało ogromnej inteligencji i percepcji, zatem warto zastanowić się w co inwestujemy, gdyż przełoży się to na możliwości naszego herosa. Każdy czar będzie na wagę złota, nikt fireballami nie będzie trzaskał jak szalony. :)
- standardowy dziennik zadań, kilka jaj wielkanocnych, ukrytych przejść itp.
- rozgrywkę urozmaicą minigry, zagadki logiczne; jednym słowem trzeba będzie wysilić szare komórki

To tyle w ogromnym skrócie.

Audio/Video

Korzystam z ogromnej ilości zasobów oraz pierdyliarda własnych przeróbek, sklejek, rekolorów; na screenach widać jak prezentują się w działaniu. Muzyka pochodzić będzie z niestandardowych źródeł, trochę ambientu, funeral doomu, mniej znanych soundtracków, tj. Spellforce, ŚPZła. Jednym słowem różności.
Screeny
Kopalnia (ale nie vanitu) we wiosce Agast
Obrazek
Śnieżne wyżyny Vesanii
Obrazek
Areszt
Obrazek
W założeniu ma to być dość rozbudowany erpeg z naciskiem na eksplorację, dialogi i fabułę determinowaną widmem wojny i problemem z Eterem, a przede wszystkim podróżą do ruin Shaarimoth, gdzie wszystkie problemy zostaną rozwiązane(albo wręcz przeciwnie). Nie ukrywam, iż ambicje są spore, mam nadzieję, iż to co na papierze znajdzie swe odzwierciedlenie w grze, czas pokaże. Obecnie mam zrobione menu, 60 map, rozpisany prolog, który po części będzie samouczkiem wyjaśniającym mechanikę i świat gry, oraz część I aktu.

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 13:19
autor: Noruj
Co jak co, ale mapy robią siekę. No, ale w końcu to Ty :P
Grałbym dla samego podziwiania :D

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 13:21
autor: Kryzz333
Zapowiedź prezentuje się bardzo fajnie. Założenia gry rzeczywiście przywołują na myśl bardziej "typowego" cRPGa, przypominającego bardziej Pragnienie Krwi, niż WA czy OzE.

Przedstawienie świata jest niezbyt rozbudowane, ale założenia są interesujące i pewnie dają duże pole do tworzenia.

Grafika wygląda cudnie, szczególnie kopalnia. Mam tylko nadzieję, że pojawią się też inne krajobrazy prócz klimatów górsko-kopalnianych.

Szkoda tylko, że o fabule i gamepleyu jest tak mało. Przydałyby się screeny z rozgrywki właściwej, bo chociaż zaprezentowane są bardzo ładne, to podpadają pod definicję szumskrina na razie ;-)

Ogólnie zapowiedź bardzo fajna, data ukończenia dość przyzwoita.
+ Standardowe pytanie: Ile czasu będzie zajmowało przejście? :P

P.S.:
Ten rok zapowiada się interesująco :P

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 14:46
autor: GameBoy
Solidna zapowiedź, gdybyś dał ją na GFy to miałbyś mój głos na pewno.

Podobają mi się też lokacje, ale osobiście wolałbym, by większość wyglądała jak ta śnieżna, bardzo dobra równowaga między szczegółami, a czytelnością mapy tam jest. Chociaż jak teraz patrzę to na 3 screenie jest podobnie. xd

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 15:21
autor: Noruj
Tak w sumie teraz wpadłem na to, że te mapy pokazują, że nie liczy się tak naprawdę ilość dupereli na mapie, ale podłoże pod nimi.

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 15:26
autor: Jazzwhisky
Brzmi i wygląda BARDZO solidnie. Przyznam, że do wsiąkania w tradycyjne cRPGi są w stanie skłonić mnie w tej chwili tylko rzucająca się w oczy staranność wykonania i/lub klimat, a tu po prostu nie mam czego się czepić, więc zdecydowanie czekam, także na więcej informacji (walki, dialogi, screeny). :)

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 16:40
autor: Adrap
"Ten rok zapowiada się interesująco :P"
Jeszcze jak. Ja jestem pewny, że gdyby zapowiedź wyszła miesiąc temu (albo pół) miałbym jeden medal mniej ;)
Mi się znowu ten drugi nie podoba (chociaż i tak trzyma ponadprzeciętny poziom). Jakoś mi nie podchodzą te dwie wielkie kolumny, zbyt duży kontrast na podłodze (te czarno białe). Ogólnie drzewa wyglądają pysznie, ale lewy górny róg (wtf?) tam chyba tilesety się nie kleją. W ogóle tak nie zabardzo się kleją te wyżyny. Oczywiście będzie że się czepiam itd., ale mam tak jak coś mi się spodoba i wymagam od tego dopracowania każdego szczegółu. Taka przypadłość wywołana przez uraz głowy. Reszta map miodzio. Wiem ile zajmuje zrobienie takiej mapy (to bardziej rytuał niż tworzenie) i stworzenie 60 takich map wymaga naprawdę miłości i cierpliwości do ich tworzenia. Że nie wspomnę o talencie.
Oczywiście niezmiernie się cieszę że to półotwarty cRPG, nie można tak 3/4 otwartego? Świat taki pół-standardowy, ale liczy się raczej to jak bd wykonany. Co do mechaniki to też raczej nie mam nic do zarzucenia, ale przydałoby się jakieś screeny z rozgrywki. Bo ten 3 screen chyba już gdzieś widziałem ;)
Jeśli to nie będzie krótki projekt i skończysz go do 2017 to naprawdę szacun. A jeśli nie to masz mój głos na GF'ach ;)

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 17:30
autor: ravenone
Tak jak Noruj powiedział - samo chodzenie po tych mapach będzie frajdą. Podoba mi się układ lokacji i kolorystyka. Ale tego właśnie można się spodziewać po zwyciezcy LM. Chcę zobaczyć więcej screenów, w tym wygląd walki.
Treść zapowiedzi również solidna, nic tylko czekać. Tyko pytanie, czy ta zapowiedź nie ugrzęźnie w martwym punkcie przez twoje maniakalne dopracowywanie szczegółów.

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 18:58
autor: Prometherion
Kryzz333 pisze:Ogólnie zapowiedź bardzo fajna, data ukończenia dość przyzwoita.
+ Standardowe pytanie: Ile czasu będzie zajmowało przejście? :P
Dzięki za przypomnienie o tym aspekcie, jak wspomniałem ambicje są spore, a czas przejścia chciałbym zamknąć w granicach 15-20 godzin.
Adrapnikram pisze:Ogólnie drzewa wyglądają pysznie, ale lewy górny róg (wtf?) tam chyba tilesety się nie kleją. W ogóle tak nie zabardzo się kleją te wyżyny. Oczywiście będzie że się czepiam itd., ale mam tak jak coś mi się spodoba i wymagam od tego dopracowania każdego szczegółu
Z tym rogiem to masz całkowitą rację, sam złapałem się za głowę jak to zobaczyłem:) Źle to wygląda i z pewnością w finalnej wersji zostałoby to przeze mnie poprawione, jako że "ubersamplingiem" zajmę się na samym końcu :-) Tak poza tym jest jeszcze parę byków na tej mapce związanych z brakiem górnej części skały, koniuszków drzew czy w prawym górnym rogu brak kafelka drzewa. Zauważyłem też, że w areszcie cele nie mają drzwi, he, he. Takimi "omijakami" zajmę się w postprodukcji.
ravenone pisze:Tyko pytanie, czy ta zapowiedź nie ugrzęźnie w martwym punkcie przez twoje maniakalne dopracowywanie szczegółów.
Tutaj można by przytoczyć powyższą wypowiedź Adrapnikrama; ze względów pragmatycznych musiałem nieco odpuścić odpicowywanie na rzecz ciągłego progresu prac. Może wydam dwie wersje, najpierw tą z babolami graficznymi i pewnymi ustępstwami, a dopiero po kilku latach odpicowaną w kosmos, he, he :-)

Odnośnie tilesetu zimowego, przyznam, iż cholernie dobrze mi się z niego klei lokacje. Bardzo mi się podoba to co można z niego wyłuskać. Właśnie proces doboru odpowiednich kafli jest najżmudniejszy, gdy się już to zrobi, mapy tworzą się w zasadzie same. (przy niewielkim udziale wyobraźni)
Samą zapowiedź mam zamiar aktualizować średnio raz na miesiąc, aby zaprezentować postępy, wrzucić screeny z nowych miejsc itp.

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 20:19
autor: Amelanduil
Ohoho, czy ja dobrze widzę zapowiedź od jednego z moich autorytetów mappingu?
Coś czuję, że następne lata zapowiadają się bardzo ciekawie :3

Re: [XP] Shaarimoth

: 08 sty 2016, 20:39
autor: Deathwing
Nieco się podnieciłem :D Powtórzę po innych: cudowne mapy, kolorystyka i subtelne oświetlenie. Pod względem graficznym jest perfekcyjnie i jeśli nie będzie losowych walk, to będę zwiedzał lokacje dla samego zwiedzania. Mam co najwyżej parę wątpliwości odnośnie fabuły, ale podejrzewam, że wyjaśnią się, kiedy zarzucisz większą ilością szczegółów. W tej chwili najbardziej chciałbym zobaczyć jakieś fragmenty dialogów, bo taka oprawa wymaga jeszcze porządnego pisarstwa. Niemniej jednak czekam z utęsknieniem.
BTW, nazwa kraju trochę źle mi się kojarzy :P

Re: [XP] Shaarimoth

: 09 sty 2016, 03:25
autor: Ekhart
No no, projekt się zapowiada nieźle. Fabularnie tak jest z 8/10, ale zobaczymy w grze jak to rozwiniesz wszystko ;) otwartość zadań nie będzie łatwa, ale dobrze zrobiona da dużo do grywalności. Podoba mi się, że magię dajesz mocno ograniczoną. Mapki świetne, mam tylko obawy, że jeśli tak będziesz odpicowywał każdą z map, to data wydania będzie bliższa 26/27 :p jeszcze apropo screenów, zauważyłem kilka drobnych błędów, chcesz to Ci na pw wyślę.

Kryzz333 pisze:Założenia gry rzeczywiście przywołują na myśl bardziej "typowego" cRPGa, przypominającego bardziej Pragnienie Krwi, niż WA czy OzE.
Nie było lepszego projektu do odniesienia? :p

Re: [XP] Shaarimoth

: 09 sty 2016, 08:58
autor: Prometherion
Deathwing pisze:W tej chwili najbardziej chciałbym zobaczyć jakieś fragmenty dialogów, bo taka oprawa wymaga jeszcze porządnego pisarstwa.
Co do dialogów, to literackiego orgazmu nie gwarantuję, nie jestem Sapkowskim czy innym Szekspirem, zrobię to, co w mojej mocy. Może być różnie.
Deathwing pisze:BTW, nazwa kraju trochę źle mi się kojarzy
E tam, ważne że dobrze brzmi(nazwa). Muzycznie (przynajmniej dla mnie, a wstęp do Mysterion jest majstersztykiem) skończyli się na GtL. :-)

Dzięki za dobre słowa i zainteresowanie, a sam wracam do Vesanii.

Re: [XP] Shaarimoth

: 09 sty 2016, 10:46
autor: pakitos
Prezentuje się naprawdę świetnie, czekam na kolejne informacje i screeny :)

Re: [XP] Shaarimoth

: 09 sty 2016, 13:24
autor: PInroz
Kolejny świetnie zapowiadający się projekt. Dla spostrzegawczych jest to już drugi projekt z pod RPG Maker XP w tym roku :mrgreen: Ogólnie zapowiedź fajnie się prezentuje. Głównie mechanika i fabuła.

Screeny wyglądają nieźle zwłaszcza Kopalnia i Areszt. Co do Śnieżnych wyżyn Vesanii :| Też wyglądają fajnie lecz wieje od nich monotonnością :roll:
Radze ci byś usuną te dwie bliźniacze skały i zamiast nich wstawił drzewa. Po za tym oprócz drzew iglastych proponuje byś wstawił jakieś inne drzewa. By się nieco od siebie różniły, prócz tego dodaj padający śnieg to z pewnością doda klimatu tej lokacji. Zresztą zrobisz jak będziesz uważać. Chętnie bym zobaczył screeny z systemu walki. Znając życie pewnie zastosujesz tradycyjny system bądź lekko zmodyfikowany. Fajnie by było gdybyś zastosował system walki ABS. Nawet by pasowało w tak cudnie zrobionych lokacjach siekanie potworów w czasie rzeczywistym :mrgreen:

Ciekawy projekt i gorąco na niego czekam :mrgreen:
Spoiler: