Gatunki: Horror(A przynajmniej horrorowate), rpg, momentami także komedia ^^' Wersja Makera: Vx Ace
Królewska rodzina Nox i ich syn, książę Sol żyli dostatnie i raczej spokojnie w swoim zamku. Mieli wszystko
czego by dusza zapragnęła. Pewnej nocy jednak to wszystko się zmieniło. Sol, obudzony przez hałas dochodzący
z sali tronowej, poszedł zobaczyć co się dzieje. Jego oczom ukazał się straszny widok: Jego rodzice leżeli
martwi na zimnej, pałacowej podłodze w kałużach własnej krwi. A ich mordercy stali przed nim.
Sol był zbyt zszokowany by cokolwiek zrobić. Nie miał przy sobie nawet broni. Klęcząc bezwładnie nad zwłokami
swej matki poczuł jak coś go przebija od tyłu.
I tak właśnie zginął.
...Niestety, to nie był koniec.
Z jakiegoś powodu wciąż był na ziemi. Nie mógł trafić do zaświatów. I tak żył przez parę wieków.
Aż do pewnej innej pamiętnej nocy...w której to ocknął się w jakimś dziwnym świecie, które nie było ani
niebem ani piekłem. Spotkał tam innego ducha, Stellę, którą uratował przed jeszcze innym, stanowczo agresywnym
duchem.
Sol, będąc zmęczonym monotonią swojego bezcielesnego życia, namówił Stellę by poszła razem z nim zobaczyć
resztę tego miejsca. Nie wiedział jednak, że Senmum ma o wiele więcej do zaoferowania niż by sam chciał...A kto
raz tam wejdzie już stamtąd nie wraca...
Spoiler:
Stan : Duch Wiek: ...W sumie to parę wieków.
Młody książę, który zginął w zamachu na królewską rodzinę. Po tym wydarzeniu tułał się po ziemi
jako duch przez wieki, jednak nigdy się zbyt nie oddalał od swojego zamku. Pewnej nocy "obudził"
się w zupełnie nieznanym sobie miejscu. Pragnąc wyrwać się z monotonii, postanowił iść je
zwiedzić razem z innym nowo poznanym duchem, Stellą.
Sol jest pełen pychy i dumy ze swojej szlachetnej, królewskiej krwi, co ukazuje prawie na każdym
kroku(I czym irytuje innych), czasami używa staropolszczyzny, co jest spadkiem po jego poprzednim
cielesnym życiu. Inny członkowie drużyny często nie mogą powiedzieć czy jest poważny czy też nie(A jego dziwny akcent w tym nie pomaga).
Ma także pewne skłonności sadystyczne.
Stan: Duch Wiek: ...Nie ma pojęcia.
Bardzo nieśmiała dusza, którą Sol spotyka tuż przed wejściem do Senmum. Jest niezbyt pewna siebie(A wręcz na
odwrót),bardzo strachliwa i prawie non-stop się jąka. Ma kocie uszy i sama zachowuje się jak kot od czasu
do czasu. Wcześniej pojawiała się co noc przed wejściem do Senmum(sama nie wie dlaczego), ale nigdy nie
odważyła się zobaczyć co za nim jest. Stella prawdopodobnie jest z innego wymiaru.
Stan: Człowiek Wiek: 16-17 lat.
Głos rozsądku w tych partach. Sol i Stella spotykają go dość niedaleko od wejścia do Senmum. Po jego ubiorze
i pistolecie, który ze sobą nosi do samoobrony, można poznać iż pochodzi z czasów najnowszych. Jest bardzo
nieufny, praktyczny i trzyma się zdrowego rozsądku. Ma też dużą cierpliwość mimo, że Sol wyprowadza go
dość często z równowagi swoim zachowaniem.
Stan: ??? Wiek: ???
Zagubiony chłopak spotkany nieco dalej w głębi Senmum. Nie mając pojęcia gdzie i kim jest (Oprócz
swojego imienia) ze względu na amnezję, ubłagał drużynę żeby go wzięła ze sobą bojąc się zostać sam.
Jest towarzyski, bardzo przyjazny, nieco dziecinny oraz nierozłączny ze swoją kotką Kuroko.
Wydaje się być też trochę niepojętny.
Spoiler:
Menu główne.
Fragmenty intra.
Menu w grze.
System walki(Mordki się ruszają zależnie od wybranej akcji/punktów życia.Tło w screenshocie powyżej też się rusza i dlatego jest takie rozmazane xp)
Puzzle.
Mam zrobione ok. połowy gry. W sumie chyba z 52 % .
Moim celem jest wydanie pełnej wersji gdzieś na jesieni tego roku ^^'
Aaah, moja pierwsza zapowiedź, aż trochę się stresuje xp
No nic, czekam na opinie
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 20:04
autor: Jazzwhisky
Wygląda fajnie, dobrze poskładana zapowiedź, BS w sam raz do gry o takiej tematyce (chyba trudno sobie wybrazić lepsze tło dla horroru niż klimaty m&a + komedia przy tej grafice), jest tu sporo fanów podobnych produkcji, więc powinno chwycić.
Jeden element, który zgrzyta mocno, a z perspektywy twórcy można go przegapić, to te dialogi. I nie chodzi o treść - po prostu czcionka jest jednak odrobinę nieczytelna (menu - ok, ale te wielkie, poucinane litery w dialogach?), te przenoszenie wyrazów dokłada swoje, no i brak polskich znaków bardzo boli. Może być trochę trudno to poprawić jeśli masz już połowę gry (na full screenie może wyglądać to lepiej), ale to chyba jedyna konkretna sugestia jaką mogę dać z okazji zapowiedzi jeśli chodzi o poprawki. Powodzenia! :)
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 20:39
autor: Kleo
Jak wyżej, czcionka śliczna, ale niezbyt czytelna. Gdyby się dało ją zmienić... Mapki, na ile je widać, są dość przeciętne, ale dla mnie jak najbardziej do przełknięcia. Reszta mi się podoba, a najbardziej chyba to, że poza deklaracjami (czyli tam, gdzie wymieniasz gatunki, w jakich będzie się z grubsza mieścić gra) nigdzie zbytnio nie widzę horrorowatości (liczne plamy krwi, to, że bohaterami są duchy, a akcja dzieje się w czymś na kształt zaświatów, jeszcze o niczym nie świadczy, prawda? ;)). Tekst z trzeciego screena ujął mnie za serce - własny czy zapożyczony, że tak spytam?
Również życzę powodzenia, no i chciałabym demo, najlepiej zaraz. :)
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 20:54
autor: GameBoy
Mi się ciężko patrzy na te screenshoty, za duży kontrast mają chyba + do tego wspomniana wyżej nieczytelna czcionka i obrazki bohaterów z ostrymi krawędziami.
Jeśli obrazki bohaterów zostały zeskalowane w dół to polecałbym zrobić to jeszcze raz z jakimś filtrem, a jak nie to lekko je rozmyć, by chociaż trochę wygładzić te ostre krawędzie.
Te grafiki przysłaniają też sporą część ekranu, aż się prosi by okno dialogów przesunąć w prawo tak by dotykało krawędzi, a faceset przesunąć w lewo i w dół. Od razu ekran nie będzie tak zapchany.
Oprócz tych mankamentów to całość wygląda sympatycznie, do tego gier w takich klimatach jest chyba u nas niewiele, a wyróżnianie się jest zawsze na plus. :)
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 21:04
autor: Fear
W mapkach konwencja horroru, jak najbardziej zachowana, mrocznie, ale nie przez przyciemnianie obrazu i mimo wszystko kolorowo, bo to jednak gra z elementami humorystycznymi wciąż w klimacie anime. O ile w menu, czy titlu font powinien zostać, to oczywiście muszę się zgodzić, że po godzinie gry bolałyby mnie oczy od tej czcionki i zmiana na prostą czytelną czcionkę z polskimi znakami wyszłoby zdecydowanie na plus.
Gdyby jeszcze wspomnieć coś więcej o samej mechanice, jakichś ciekawych elementach, urozmaiceniach, zamysłach które przelejesz na makera.
No i co jeszcze, jak wyjdzie, to na pewno pobiorę i zagram, twórz, twórz. :)
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 21:21
autor: Rekkimaru
Trzeba przyznać, że przyciąga od razu wzrok wykonaniem. Wyróżnia się na tle wielu produkcji i podoba mi się operowanie barwami. Ciekawie zapowiada się to połączenie horroru i komedii. Z czcionką mam...tak jak wszyscy. Może być artystycznie, ale niech też nie męczy oczu.
Re: Theoria Senmum
: 21 mar 2016, 23:47
autor: Viuu
Czcionka do wymiany, mało przyjemna dla oka w dialogach i nie ma polskich znaków. Choć w sumie można zostawić ją w name boxie (gdyby jakoś naprawić problem ucinania liter).
Strasznie też rzucają się w oczy te wszystkie źle wycięte obrazki, a jest to dość proste do poprawy. Arty postaci, kwiaty w title'u... no i ten jeden battler (choć tu nie potrafię zrozumieć jak to się stało skoro obok niego jest taki sam innego koloru bez tego problemu xD).
Reszta prezentuje się całkiem nieźle, zapowiedz schludna i czytelna, mapping znośny.
Co najwyżej zmienić jeszcze hud w walce, bo na screenie widzę gotowca, który przychodzi ze skryptem.
No i nie widzę za specjalnie horroru w tym :I
Re: Theoria Senmum
: 22 mar 2016, 16:57
autor: Chizuru-tan
Dziękuje za opinie ^^
@Jazzwhisky, Fear, Rekkimaru
Dobra, zmienię czcionkę na jakąś bardziej czytelną i z polskimi znakami . Nie chcę żeby gracze mieli trudności z czytaniem dialogów ^^'
@Kleo
Dema nie będzie bo wolę wydać od razu pełną wersję xd. Ale postaram się by była jak najszybciej. Tekst z 3-go screena wymyśliłam sama :3
@Gameboy
Yeah, miałam problemy z importowaniem tych grafik ponieważ tło było niejednolitego koloru i zostały jakieś żółte piksele, które musiałam
zmazywać własnoręcznie (Stąd te ostre krawędzie). Jak będę mieć siłę to je jeszcze popoprawiam ^^
@Viuu
Hudu nie chciało mi się zmieniać wcześniej, ale przed pełną wersją go na pewno zmienię^^
Rzeczywiście na screenach za bardzo tego horroru nie widać. Horror w tej grze się dosyć wolno rozwija ^^' W drugiej połowie gry horrorowatość będzie bardziej widoczna.
Dobra, idę szukać lepszej czcionki ^^
Edit:
Taka czcionka jest dobra?
Spoiler:
Re: Theoria Senmum
: 23 mar 2016, 23:12
autor: PInroz
Znowu beztrosko i z głupim uśmiechem na twarzy przeglądałem sobie forum tsukuru i tu nagle trafił mi się kolejny Japoński projekt Made in Poland
Hmmm.... Kolejna gra która jest mieszanką RPGa, horroru i komedii z Japońskim klimatem (znowu komedii trochę mi się już to znudziło). Screeny wyglądają nieźle, zwłaszcza system walki. Tak trzymać Praktycznie nic nie napisałeś o mechanice. Co będzie w twojej grze Crafting: różnorakie systemy, od alchemii po górnictwo, czy pojawią się wątki poboczne w postaci niezależnych zadań, ile czasu zajmie graczowi na przejście gry, i tak dalej i tak dalej i jeszcze dalej Co dalej będzie musisz nam powiedzieć
Co mogę jeszcze powiedzieć Rób rób, a z pewnością to zaowocuje
Re: Theoria Senmum
: 23 mar 2016, 23:33
autor: Jazzwhisky
Chizuru-tan pisze:Taka czcionka jest dobra?
Spoiler:
Nie jest to pewnie najbardziej czytelny krój czcionki na planecie, ale na pewno jest lepiej, i na moje oko całkiem w porządku. :)
Re: Theoria Senmum
: 24 mar 2016, 00:43
autor: Fear
Jak już się uparłaś na ozdobną czcionkę, to jest ok, bo w miarę czytelna ;) I nie nadużywaj !?!?!?!, to jeden z grzechów z moich wcześniejszych projektów, ucz się na cudzych błędach ^^. I jeśli posiadasz pełne wersje tych facesetów bohaterów (chociażby te z pierwszego postu w temacie) to możesz ich śmiało używać w dialogach, gdzie ramka z imieniem po prostu zasłoni część obrazka, a on sam będzie kończył się gdzieś przy ramce z tekstem, kompozycja może być ciekawa. I pomieszczenie przyduże, małe wnętrza robią lepsze wrażenie.
I sorki, ale tak, mam, że jak widzę screena, to analizuje po całości :)
Re: Theoria Senmum
: 29 mar 2016, 18:48
autor: Chizuru-tan
Cieszę się, że czcionka się podoba : D Troszkę (Ale tylko troszkę) zmniejszyłam ją w grze żeby niektóre dłuższe teksty zmieściły się w ramce(Niby mogłabym powiększyć ramkę, ale tak jakoś ładniej wygląda) No i oczywiście podopisywałam już wszędzie polskie znaki ^^
Nie martw się Fear, wykrzykniki i pytajniki nie będą nadużywane, po prostu użyłam ich dużo w tej scenie żeby pokazać zaskoczenie bohatera(W sumie to chyba zmniejszę ilość wykrzykników w pierwszym zdaniu do jednego), a niektóre mapki wnętrz ze screenshootów są przyduże ponieważ robiłam je dobre parę lat temu i dlatego są trochę byle jakie, a później po prostu mi się przerabiać nie chciało bo wolałam iść dalej z fabułą ^^' Zresztą w tym screenie z intra to jedyna część tej mapy jaką się widzi podczas gry(Inne części nawet nie istnieją, haha)
Co do mechaniki to, mówiąc szczerze bardziej się skupiam na klimacie, fabule i postaciach niż na niej, ale będą różne puzzle, a i czasami się trafi minigierka z wciskaniem odpowiednich guzików na czas : )
Myślę, że mogę tu jeszcze napisać, że gra dzieli się na 7 głównych lokacji zwanych kręgami(Oprócz pierwszej, która jest właściwie bardziej poziomem
tutorialowym). Jestem w trakcie robienia kręgu III-ego to znaczy 4-ej głównej lokacji ^^
Oh, i oczywiście na końcu każdego kręgu będzie znajdować się boss ; P
Co do długości gry - Na-razie dochodzę do 2 godzin gry więc pełna wersja prawdopodobnie będzie trwała 4-5 godzin(?)
Re: Theoria Senmum
: 29 mar 2016, 22:12
autor: Viuu
Co do mechaniki to, mówiąc szczerze bardziej się skupiam na klimacie, fabule i postaciach niż na niej
Chciałbym przypomnieć, że jak sama twierdzisz tworzysz grę, a nie książkę.
Znaczy fajnie, że poświęcasz sporo uwagi fabule, ale nie zapominajmy co sprawia, że gra jest grą :I
Po prostu postaraj się, by mechanika miała w sobie jakąś głębię, a nie była wrzucona "tak tylko żeby była".
Re: Theoria Senmum
: 30 mar 2016, 19:38
autor: Kryzz333
Pisząc w kontekście samej zapowiedzi, powiem (może dziwiąc niektórych), że zapowiada się solidna gra. Mieszanka klimatów dobrze wychodzi w zapowiedzi, mam nadzieję że to ciekawe połączenie sprawdza się też w praniu.
Mechanika to ważna rzecz i chętnie dowiedziałbym się więcej.
Na razie zapowiedź mocno na plus
Re: Theoria Senmum
: 16 kwie 2016, 02:27
autor: Fear
Aaah, moja pierwsza zapowiedź, aż trochę się stresuje xp
Miły stres, zawsze, jak coś wrzuca się innym na 'rozpatrzenie' :)