Lunatera R [VXA]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Lunatera R [VXA]

Postautor: Viuu » 27 maja 2016, 20:50

Obrazek


Lunatera R (inaczej Reborn) to remake nigdy nieukończonej gry z 2012 roku.


Obrazek

Ayus - świat, który wypełnia energia zwana Suną. Przez wiele lat pozostawała ona ludziom obojętna, jednak dzięki wieloletniej pracy pewnego wynalazcy, który odnalazł sposób na jej spożytkowanie, stała się nieodzownym elementem ich życia. Wynalazca ten stworzył bowiem Mechanis - urządzenie pozwalające na korzystanie z magii za pomocą Suny. I choć czas wymazał imię ich twórcy, Mechanis przez setki lat służyły ludzkości, czyniąc jej życie prostym i szczęśliwym.

Czasy Wojennej Krucjaty odmieniły jednak losy świata. Gdy wielka, tajemnicza eksplozja spustoszyła cały kontynent, Suna zaczęła się zmieniać...

Ayus ma wielu proroków, mniej lub bardziej fałszywych, głoszących słowa Luny - objętej boską czcią patronki Denrah, w której imieniu toczyła się Wojenna Krucjata. Jedno z proroctw mówi, że świat zakończy się w 999 roku, dziewiątego miesiąca, dziewiątego dnia.

Obrazek

Kiedy do Ayus zaczął powracać pokój, Aerion, mała wioska znajdująca się na terenie Królestwa Velfora, zmagała się z własnymi problemami. Wzmożona aktywność potworów w okolicy sprawiała, że jednyny zamieszkujący w niej posiadacz Mechanis, Shin, był stale zajęty. Do czasu, gdy poczas jednej ze swoich misji napotkał osobę, która również znajdowała się w posiadaniu pradawnego wynalazku...

Obrazek

Podstawowe zmiany w wersji R:
* Zmiana mechanik walki (system pozostaje ten sam: sideview)
* Zmiana mechaniki rozwoju postaci
* Zmiana stylu łączenia lokacji: mapa świata
* Nowa mechanika związana z mapą świata: Strefy Zagrożenia
* Nieograniczone punkty zapisu
* Poszerzona interakcja z otoczeniem
* Skrócone czasy ładowania

Obrazek

Spoiler:


Obrazek


Była robiona na XP w wersji, o której nikt nie słyszał. Była zapowiedziana dwa razy na VX, a teraz drugi raz na VXAce. Lunatera, zapowiedziana po raz 4-ty i ostatni!

Wersja R jest praktycznie robieniem gry od zera. Ci, którzy grali w poprzednie wersje gry nie będą musieli zatem przechodzić tych samych fragmentów od nowa.

Poza tym, zawierać w sobie będzie wszystkie 3 planowane części (ten moment, w który dowiadujesz się, że ta gra co wychodziła pare lat i ostatecznie nigdy nie wyszła, miała mieć jeszcze 2 części). Tym razem jednak wszystko zostało w dużej mierze okrojone z niepotrzebnych zapychaczy, aby przedstawić tylko to, co najważniejsze.

Przewidywanych czasów gry nie podaje, bo nie mam najmniejszego pojęcia ile po tych łączeniach to wszystko zajmie. Daty premiery to już w ogóle nie odważę się podać, bo podobno miała już wyjść w 2012.

Mogę jedynie powiedzieć, że prace idą dużo szybciej niż kiedykolwiek nad jakąkolwiek naszą grą (i oby to się nie zmieniło). Same w sobie lokacje główne pojawiające się w pierwszym arcu są już na wykończeniu. Tak jak w prologu były całkowicie 4 lokacje (licząc miasto) zrobione w ciągu niemal dwóch lat, tak teraz jest ich już 12 (z czego 5 to miasta) zrobione od początku tego roku... chyba czuć różnicę?

Pewnie zastanawiacie się co z Shardsami? Kwestia jest taka, że gra stoi gdzieś w niecałej połowie wykonana i nie może ruszyć dalej. Ambitność tego projektu spowodowała, że sporo w niej zależy nie od nas (np. czy dostaniemy dane grafiki które zamówiliśmy itp). Sam projekt po prostu mnie zmęczył, bo większość czasu spędzaliśmy na kontaktowaniu się z ludźmi, a nie na samym tworzeniu gry. Ale Shardsy nie zostały porzucone i zostaną w swoim czasie skończone, Luna jest po prostu dużo lżejszym projektem do wykonania więc właśnie na tym chcemy się teraz skupić. Aktualny cel to "wydać coś w końcu".
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 520
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Yoroiookami » 27 maja 2016, 21:04

Chciałem głównie skomentować, że zrobiliście naprawdę śliczne logo i bardzo mi się podoba. :lol:

Z tego co widzę, mapki mają dużo wolnej przestrzeni. Ciekawe, czy ktoś się przyczepi, czy moda na to już się skończyła. Tak czy inaczej tileset jest śliczny, bo chyba jest kilka nowych elementów. A przynajmniej tego nie kojarzę.
Za ukończenie gry trzymam kciuki. :>
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: CrashuR » 27 maja 2016, 21:07

Mialem podobny pomysl z tytulem. Tez chcialem odswiezyc stary projekt i nazwac go "??? reborn" . Bedzie trzeba znalezc inne slowo xD

Jezeli chodzi o projekt jak najbardziej bede czekal i mam nadzieje, ze tym razem pojdzie o krok dalej, niz prolog. Oczywiscie zycze duuzo weny, gdyz na pewno sie wam przyda :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Adrapnikram » 27 maja 2016, 21:55

Ooo tak!~
Na pewno czekam. Jedyna wartościowa produkcja obok Ostatniej Łzy i Tej gry na S od Promka z tego roku. Choć to nadal tylko zapowiedzi...
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Fear » 27 maja 2016, 23:07

Nieograniczone punkty zapisu

Brawo.

Yoroiookami pisze: Z tego co widzę, mapki mają dużo wolnej przestrzeni. Ciekawe, czy ktoś się przyczepi, czy moda na to już się skończyła.

Dopóki zamysł na lokacje jest dobry i ma to jakieś poparcie logiczne, to nie przeszkadza, no może z wyjątkiem wnętrz oczywiście :)

Miasteczko wygląda bardzo ładnie i sama zapowiedź zrobiona bardzo solidnie. Przyczepiłbym się oczywiście do czcionki, która jest według mnie lekko za 'gruba?'.
Też trzymam kciuki, żeby wreszcie wyszło, nawet dla WAS 8) , bo staracie się to zrobić już sporo czasu, a nic nie daje takiej satysfakcji, jak ukończenie czegoś.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 02:19 przez Fear, łącznie zmieniany 4 razy.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Amelanduil » 28 maja 2016, 00:47

Fear pisze:Ciebie
Ehem :P
Swoją drogą, pytanie orientacyjne:
Zmiana imion - patrząc po paru jrpgach, to w gruncie rzeczy bardzo sporadycznie są tam postaci z faktycznymi japońskimi imionami. U nas za to wszyscy bohaterowie mieli japońskie imiona... I stąd pytanie, czy zmienić imiona postaci w Lunie na jakieś niejapońskie?
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 520
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Yoroiookami » 28 maja 2016, 00:57

Amelanduil pisze:I stąd pytanie, czy zmienić imiona postaci w Lunie na jakieś niejapońskie?

Nie no, coś ty. We własnej grze możesz sobie nawet wymyślić, że każda z postaci ma imię z innej części świata. Mogą wyjść śmieszne rzeczy, ale tak długo jak ma to sens, to czemu nie? :>
Mi się akurat japońskie imiona podobają i według mnie pasują bardziej niż np. taki Zbyszek. Zdecydowanie wolę japońskiego Truskawka. :lol:
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Adrapnikram » 28 maja 2016, 09:58

Nieee, w Luneterze choć nie zapamiętałem imion ich "wydźwięk" pasował do reszty gry. Jakoś nie widzę tam Catariny, czy innego Brajana.

Czekam na filmiki z walką :!:
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Amelanduil » 30 maja 2016, 01:59

Obrazek
są takie momenty, kiedy VXAce'a to ja po prostu, k... nienawidzę xD
A weź tu jeszcze potem dodaj "fabularne" zdarzenia i się nie pogub, bo kolorowanie zdarzeń nikomu nie wpadło do głowy.
Tak, ponad 150 pustych zdarzeń do użytku jako kolejna warstwa mappingu.
Nie, to nie jedyna mapa, na której tyle ich jest... ale spokojnie, antylag działa sprawnie.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Fear » 30 maja 2016, 02:11

Antylagi od XP w górę, robią robotę :d i fakt, ja nawet w 2k3, gdzie również trzeba eventować 3. warstwę, w jednej z map zrobiłem prawie 200 eventów związanych z tilesetem i efektami pogodowymi. Za to potem, satysfakcja gwarantowana :) Wrzucaj potem screeniacza, jak to wyszło.

I gdyby ktoś, coś o walce, bo nie było mi dane (przynajmniej o tym nie pamiętam) się dowiedzieć, jak wygląda walka we wcześniejszych wersjach, chociażby notka o tym, jaki macie na to pomysł.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 102
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Viuu » 20 cze 2016, 23:43

I gdyby ktoś, coś o walce, bo nie było mi dane (przynajmniej o tym nie pamiętam) się dowiedzieć, jak wygląda walka we wcześniejszych wersjach, chociażby notka o tym, jaki macie na to pomysł.

Cóż... specjalnie nie odpisywałem i czekałem na moment, aż będę mógł coś zaprezentować.
Tak oto przedstawiam wam główną mechanikę systemu walki:

Skill Linking System

Pracowaliśmy trochę nad tym i tak oto udało nam się w końcu wprowadzić tę mechanikę.
Skille będą rozłożone pod czterema przyciskami, pozwalając na mieszanie ich w sposób dowolny bacząc jednak na kolumny skillów. Będzie to wyglądać mniej więcej tak:

X = Skill 1 > Skill 2 > Skill 3
Y = Skill 4 > Skill 5 > Skill 6
C = Skill 7 > Skill 8 > Skill 9
B = Skill 10 > Skill 11 > Skill 12

Z takiego zestawu możemy tworzyć combosy takie jak:
Skill 1 > Skill 5 > Skill 3
Skill 10 > Skill 11 > Skill 6
itd.

Czyli w momencie użycia w pierwszej kolumnie Skilla 1, nie możemy już użyć w tej samej sekwencji Skilla 4, 7 i 10 (choć to też może ulec zmianie jeśli zdecyduje się na jakieś mechaniki cancelowania, z tym jeszcze zobaczymy).
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Adrapnikram » 21 cze 2016, 11:14

Właśnie na coś takiego czekałem. Brawo!
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 934
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Kleo » 21 cze 2016, 22:11

Wprawdzie nie bardzo pojmuję, jak to ma w praktyce działać (trzeba naciskać odpowiednie klawisze w odpowiednim momencie?), ale wygląda naprawdę fajnie. No i moja ulubiona muzyczka z Luny. <3 Mam nadzieję, że zostanie?

Edit.
Viuu pisze:* Nieograniczone punkty zapisu
Zapomniałam - dobra zmiana, że tak to określę. :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: Jazzwhisky » 22 cze 2016, 00:04

Wygląda to rewelacyjnie, pomysł też wygląda na fajny, ogólnie bez uwag. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
matikun
Posty: 185
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Area 11

Re: Lunatera R [VXA]

Postautor: matikun » 23 lip 2016, 18:07

Skill linking system <3. Fajnie, że pojawia się remake, tylko szkoda, że pierwotna wersja nigdy nie została ukończona. Szkoda też, że zrezygnowałeś z facesetów podczas rozmów, niemniej, czekam z niecierpliwością, choćby na grywalne demo :D.
Pracuję nad:

Story of Dracula (akcja/komedia) - data premiery: 2016
Mechanika: 90% ||||||||||
Scenariusz: 100% ||||||||||
Mapy: 50% ||||||||||

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości