TO ŻYJE! Choć pewnie wielu z was już myślało, że umarło bo... ostatnio pisaliśmy w czerwcu...
Cóż, tak czy inaczej dzisiaj przychodzę z dużą ilością nowości w temacie systemu walki.
Punkty Linkowania (LP)
Punkty wymagane do wyprowadzania ataków. Każdy jeden atak kosztuje nie tylko mane, ale także 1 LP.
Staggerowanie
Stagger to status nakładany na przeciwnika po zapełnieniu jego paska staggeru poprzez zadawanie mu obrażeń. Atakując za pomocą umiejętności nastawionych na podbijanie paska lub używając żywiołów, na które przeciwnik jest podatny, możemy przyspieszyć ten proces. Jeżeli pasek wypełni się całkowicie, przeciwnik zostaje unieruchomiony na dwie tury - dodatkowo, zestaggerowani bossowie są w tym czasie podatni na negatywne statusy.
System Blokowania
W Lunaterze R urozmaiciliśmy system blokowania. Zamiast marnującej turę komendy, blok odbywa się w trakcie ataku przeciwnika. Jeżeli uda nam się zablokować cios poprzez wciśnięcie przycisku w odpowiednim momencie, obrażenia zmniejszane są o połowę.
W wypadku kombinacji ataków, każdy cios musimy zablokować osobno. Jeżeli jednak idealnie zablokujemy pierwszy atak, postać nie otrzyma obrażeń oraz przerwie kombinację przeciwnika (Perfekcyjny Blok).
W praktyce oznacza to, że grę możemy przejść
bez otrzymywania jakichkolwiek obrażeń.
Blokowanie dotyczy tylko ataków fizycznych.
Auto-Blok
Poświęcając 1 LP (Punkty Łączenia) przy używaniu pasywnej umiejętności "Auto-Blok", możemy włączyć automatyczne blokowanie. Redukuje ono jednak tylko 25% obrażeń, jak również pozbawia możliwości perfekcyjnego bloku.
Przełamanie Zaklęć
Jako że czarów nie da się zablokować, możemy przełamać je w trakcie ich przygotowywania (co zawsze trwa przynajmniej jedną turę) za pomocą dwóch metod:
a) szybkiej eliminacji (w przypadku słabszych wrogów)
b) "staggerowania" przeciwnika