[XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
KumatY
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2016, 13:01

[XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: KumatY »

Pełny tytuł: Za nas i za tych,którzy odeszli

Wersja RM: XP

O GRZE

Mam 16 lat, a to pierwsza gra, którą tworzę. Może nie będzie to jakaś wybitna gra, ponieważ nie znam się na skryptach,
nie będzie jakaś innowacyjna, ale gwarantuję, że klimatu oraz fabuły nie znajdziecie w żadnej innej grze.
Cała akcja osadzona jest w klimacie Słowian/Mitologii słowiańskiej. Jest bardziej nastawiona na opowiadanie,
niż na walkę itp.

SKRÓT FABUŁY

Młody chłopak imieniem Caryl, dostaje od swojego dziadka tajemniczą księgę i dowiaduje się, że świat jest inny niż dotychczas
go sobie wyobrażał. Dziadek niedługo po oddaniu księgi umiera zostawiając wnuka z wieloma pytaniami, niewiedzącego co robić.
Okazuję się, że dziadek należał do tajnego zgromadzenia, którym przewodzi największy z Bogów Słowian Perun. Świat zaczynają
atakować demony który opisywał w swojej książce dziadek. Caryl rusza na pomoc...

Wyjście pierwszego dema: wrzesień/październik
Jeżeli ktoś chciałby pomóc w tworzeniu gry serdecznie zapraszam.

e-mail: wojpiotr9@interia.pl
Skype: wojpiotr9
Prywatna wiadomość tutaj ;)


SCREENY
Spoiler:
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: Jazzwhisky »

Przyjemna nisza tematyczna, mechanika i oprawa w standardzie, wygląda fajnie jak na wejście w tematykę tworzenia gierc w RM. :)

Zabrakło mi jednej informacji tak wprost - to będzie cRPG, w sensie, nie wyrzuciłeś całkiem rozwoju postaci czy walk?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
KumatY
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2016, 13:01

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: KumatY »

System walki i rozwój postaci, raczej zostanie zachowany, chyba, że wpadnę na jakiś inny pomysł.
Awatar użytkownika
takikaki012
Posty: 32
Rejestracja: 27 mar 2015, 09:35

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: takikaki012 »

Pierwsze skojarzenie - Kroniki Spiderwick (czytałeś/oglądałeś? :D)
A tak poza tym: fabuła taka trochę mało oryginalna [Kroniki Spiderwick…], ale zawsze byłem i jestem zwolennikiem stwierdzenia, że każdy, nawet już pierdyliard razy prowadzony motyw przewodni, ale starannie wykonany może być dobry. Niestety muszę się doczepić do mapek. Są dosyć… puste. Same chociażby pomieszczenia. Może to tylko ja, ale jak robię mapę np. pokoju to staram się ograniczyć jak najbardziej pustą przestrzeń (oczywiście z umiarem, bo jak jest zupełnie ściśnięte to też dupa). Co do map zewnętrznych na twoim miejscu zapchałbym puste, zielone kratki jakąś roślinnością. Jeżeli brak ci ich w tilesecie to sklej sobie parę tilesetów w jeden i już masz większy wachlarz możliwości. Ogólnie mam nadzieję że przemyślisz to co napisałem i trzymam kciuki :D
Dawniej KacpiPL ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: Dragon Kamillo »

Dej spokój mapkom, są OK (no może po za drugim zrzutem - dywan XD). Więcej, gdyby poziom 4 zrzuta trzymały wszystkie RMówki (nie mniej, nie więcej, tak w sam raz) to byłoby idealnie.

Na motywach słowiańskich kojarzę tylko W Kręgu Peruna (co śmieszne pierwsza wersja korzystała też z RTP RMXP), potem autor chciał zrobić coś wielkiego i się zakopał. W tym projekcie widzę klimat pierwszych produkcji z pod RMXP i to mi się podoba, przypomina mi pierwsze gierki z pod RM w jakie grałem w ogóle. Mam nadzieję że dasz jakąś grywalną wersję i nie zrezygnujesz z prostoty projektu.

No więc powodzenia, a mapki na prawdę są OK, rób dalej.
Awatar użytkownika
takikaki012
Posty: 32
Rejestracja: 27 mar 2015, 09:35

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: takikaki012 »

@DragonKamillo
Nie przeczę - mapki są zadowalające, ale jest do czego się przyczepić. Ogólnie przynajmniej według mojego gustu, piękna mapka rtp wyglądałaby tak:
http://s655.photobucket.com/user/highla ... e.jpg.html
Oczywiście nie wymagam od autora żeby zrobił coś takiego - sam mam wątpliwości czy bym coś takiego zrobił. Jednakże myślę, że jest to dobra wskazówka dla autora w którym kierunku miałby dążyć. Oczywiście to tylko moje zdanie i jestem świadomy że wiele osób może go nie podzielać. Ale w jednym się z tobą zgodzę - gdyby mapki każdego początkującego twórcy tak wyglądały, byłoby o wiele, wiele lepiej :D
Dawniej KacpiPL ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: Rekkimaru »

Z jednej strony nic wybitnego pod względem wykonania. Z drugiej strony ciekawy pomysł na fabułę. Może i na plus jest to, że nie znasz się na skryptach. Gier z nawaloną toną skryptów bez ładu i składu było aż nadto. Mapy, mimo, że na standardowych zasobach, to wyglądają spójnie i schludnie. Wiesz co robisz.
Nie zgadzam się też, że niby są puste. Wszystko jest jak być powinno. A zbytnie ściskanie, bądź zapychanie każdego wolnego skrawka miejsca byle czym po to żeby było zapełnione, zawsze wydawało mi się chybionym pomysłem.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: GameBoy »

Jak na wiek autora i fakt, że to jego pierwsza gra to wygląda to lepiej niż dobrze.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: Adrap »

GameBoy pisze:Jak na wiek autora i fakt, że to jego pierwsza gra to wygląda to lepiej niż dobrze.
Oj, znam kilku autorów, które pierwsze gry w młodym wieku wyglądają lepiej. No, ale źle to nie wygląda, trzeba przyznać.
Przede wszystkim. Fajny motyw z tym dziadkiem i książką opisującą jaki jest świat (co prawda w Kronikach to już było, ale jestem ciekaw, jak to wyjdzie w realnej grze).
KumatY pisze:gwarantuję, że klimatu oraz fabuły nie znajdziecie w żadnej innej grze.
Ale jak to? Już nie będzie klimatu w grach o.O
Chyba zabrakło słówka "takiego".
Nie przepowiadam za opowiadajkami (jest bardziej nastawiona na opowiadanie), ale nie powiem, że takie połączenie Mitolgii słowiańskiej z nowoczesnym światem (tutaj pytanie, mamy styczność z XXI wiekiem?) może wyjść całkiem ciekawie.
Pozostaje zostać w wierze, że gra wyjdzie i że nie będzie to kolejna gra z ratowaniem świata na jako główne zadanie. Ale i tym nie pogardzę.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: GameBoy »

Ja pamiętam jeszcze czasy kiedy pierwsze gry często były koszmarne, więc z każdym razem jak widzę taki projekt, który jest pod każdym względem porządny to jest to dla mnie odrobinę niespodzianką.
KumatY
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2016, 13:01

Re: [XP] Za nas i za tych, którzy odeszli

Post autor: KumatY »

Nie, gra nie będzie polegała na tym, że główna postać będzie jakimś superbohaterem, ratującym świat. To już jest przereklamowane i nudne. Akcja nie będzie działa się w XXI wieku. Dokładnie tego słowa tam zabrakło. Dzięki za miłe słowa to motywuje do pracy, a jak wejdę do wprawy w tworzeniu mapek, to może te następne okażą się lepsze, ciekawsze, milsze dla oka ;D
ODPOWIEDZ