[VX]Deathgrasp

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Griffith
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2016, 18:24

[VX]Deathgrasp

Postautor: Griffith » 26 sie 2016, 14:03

Deathgrasp
Gatunek: RPG

Fabuła:
Pewnego dnia mistrz Inkwizytorów - sir Albin, odnalazł w lesie małego chłopca. Postanowił go wychować w Fortecy Inkwizytorów, oraz nadać mu imię - Rick. Kilka lat później, podczas ataku asasynów na fortecę, sir Albin został zamordowany, a młody Rick został zmuszony do ucieczki. Od tego momentu zaczął wieść życie poszukiwacza przygód, którego celem była walka za pieniądze. Wszystko się jednak zmienia po tym, jak pomaga armii Brytanii przy oblężeniu zamku Mikran. Poznaje tam templariusza Alistera, który ma jeden cel - zebrać nieśmiertelne artefakty, które dają zwykłemu śmiertelnikowi boską moc, i zostać Wielkim Mistrzem swojego zakonu. Nie wie jednak, że z nieśmiertelnymi artefaktami związana jest pewna tragedia, która miała miejsce wiele lat temu...

Świat:
Jest 1442 rok Nowej Ery. Na kontynencie Earox znajduje się kilka państw. Jednym z nich jest znajdująca się w centrum kontynentu Brytania. Od wschodu sąsiaduje ona z Wielkim Cesarstwem Grimmhegen, które zostało zbudowane tysiąc lat temu, na ruinach Imperium Helther. Na zachodzie kontynentu znajduje się Wolne Miasta Kharal'A-ryy (Kharalary), w których od lat toczy się krwawa wojna o dominację. Na południu znajdują się ogromne Góry Igieł, w których mieszkają orkowie i krasnoludy. Kilka lat temu obydwie rasy zawarły ze sobą sojusz, i wypowiedziały wojnę mieszkającym na dalekim południu Wysokim Elfom.

Główny Bohater:

Rick
Klasa: Łotrzyk
Wiek: 17
Rick jest młodym i wesołym poszukiwaczem przygód. Potrafi rozbrajać pułapki, oraz otwierać skrzynie wytrychem. Po tym, jak sir Albin, który był jego przybranym ojcem został zamordowany, Rick przestał wierzyć w Boga i postanowił wieść życie wędrownego łotra. Brał udział w rozmaitych bitwach toczonych przez bogatych lordów, napadach organizowanych przez bandyckie klany, czy nawet w polowaniach na czarownice. Wszystko to po to, aby móc się wzbogacić. Pewnego dnia dołącza do oblężenia zamku Mikran, którego władca praktykuje zakazaną magię demonów.

Muzyka:
Berserk
Naruto Shippuuden
Wiedźmin 2
Might & Magic VI - Mandate of Heaven
Might & Magic VII - Za Krew i Honor
Attack on Titan
The Elder Scrolls III - Morrowind
Alice in Chains

Screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Skrypty:
Zmiana czcionki by TagTeam
Avatary podczas walki by GameBaker
Thomas Edison VX by BulletXT
Main Menu Emo II by Crazyninjaguy
HP/MP wrogów podczas walki by Jenns09
Hide 0 MP cost by JFace
Odnowa HP/MP co poziom by Woratana
Shanghai Simple Script - Minigame Input Match by Shanghai
Shanghai Simple Script - Minigame Button Mash by Shanghai
Shanghai Simple Script - Minigame Bull's Eye by Shanghai

Stan Prac:
Udało mi się ukończyć trzydziestominutowy prolog, więc mam za sobą ok. 10% gry.

Przewidywana data ukończenia:
Prawdopodobnie zima 2016
Awatar użytkownika
Nexis
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2011, 00:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [VX]Deathgrasp

Postautor: Nexis » 26 sie 2016, 17:04

Fabuła wydaje się dość typowa, ale ciekawie wykonana może być dobra. Co do mapek, to nie mogę się raczej wypowiedzieć, bo kompletnie nie znam się na VX, ale wydają się w miarę porządne. Jedyna uwaga, jaką miałbym na ten moment, to wiek głównego bohatera. Troszkę dziwnie wygląda to, że w tym wieku brał udział w wielu bitwach, napadach, a jego celem od kilku lat była walka za pieniądze.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [VX]Deathgrasp

Postautor: Adrapnikram » 26 sie 2016, 17:23

Bohater ciut za młody, oczywiście realia fantasy/średniowiecze też robią swoje, ale myślę że 16-17 lat to dość wczesny początek takich wojaży. Screeny wyglądają nieźle (to ciekawe, że screeny bardzo często mówią, z jakim poziomem produkcji mamy do czynienia). O ile główny bohater nie okażę się jakimś dzieckiem lorda/smoka/gigantycznej żaby to fabuła wygląda nieźle, choć nadal bardzo płasko i typowo (szukanie artefaktów). Ale takie rzeczy zarzuca się też największym produkcjom, więc siedzę już cicho. Czekać nie będę, ale chętnie zobaczę jak projekt się rozwija w tym temacie.
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [VX]Deathgrasp

Postautor: Kryzz333 » 26 sie 2016, 18:10

Oprócz dotychczasowych uwag forumowiczów (dla mnie wiek ujdzie, ale pamiętaj autorze aby zaprezentować to sensownie),
dołączę coś, co mnie akurat bardzo niepokoi, bo jest symptomem tego co trapi większość początkujących twórców.

Otóż zauważyłem że dobór muzyki jest nadto różnorodny. Anime (choć przynajmniej wybrałeś te poważniejsze), Wiedźmin i starsze RPGi +... Alice in Chains?

Nie chcę być czepialski, bo w końcu amatorszczyzna i improwizorka to esencja Rpg Makera, ale ten mix muzyki jest już trochę niepokojący.
Moje obawy łączą się również z fabułą, która też wydaje się na razie słabo określona.

Generalnie nie miej wrażenia, że jakoś ostro to krytykuję, gra nie zapowiada się okropnie, ale z pewnością jeszcze dużo można zrobić.

Napiszę to co często piszę nowym kolegom na Scenie - obserwuj inne, dobre gry zrobione tu (polecam Goniec RM, gdzie masz wiele recenzji, z ocenami), myśl co jesteś w stanie zrobić, jakie mocne punkty możesz dać swojej grze.

Możesz zamieszczać tu postępy w tworzeniu gry.
Napisz coś więcej o przebiegu gry i może uchyl rąbka fabuły, poza samym tłem.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Griffith
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2016, 18:24

Re: [VX]Deathgrasp

Postautor: Griffith » 26 sie 2016, 19:00

Z Wiedźmina 2 wybrałem spokojniejsze kawałki, a jeden utwór Alice in Chains będzie lecieć w napisach końcowych ;). Właściwie to w takim Doomie II do plansz użyto przerobionej muzyki tego zespołu, i ta pasowała idealnie ;).

Co do wieku głównego bohatera, to stwierdziłem że jest on odpowiedni. Przykładowo, główny bohater Berserka walczył na polu bitwy już w wieku 11 lat, a tam mieliśmy do czynienia z całkiem realistycznym światem.

Dziękuje za wszystkie uwagi, w miarę postępów będę tu wrzucał screeny z gry :D.
Awatar użytkownika
leon
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:13

Re: [VX]Deathgrasp

Postautor: leon » 29 sie 2016, 11:34

Co do mapek, to nie mogę się raczej wypowiedzieć, bo kompletnie nie znam się na VX, ale wydają się w miarę porządne.

Ee, wersja RM nie ma ŻADNEGO znaczenia w ocenie mappingu, który tutaj jest słaby. Jedynym kryterium powinna być ocena estetyczna (mapy, nie tilesetu) i logiczna. Tutaj mapping jakiś jest, ale pozostawia WIELE do życzenia.
Popracuj nad mapami, zastanów się jak wyglądałyby w prawdziwym życiu. Zwłascza drażnią mnie ścieżki rysowane od linijki :P

Bohater ciut za młody, oczywiście realia fantasy/średniowiecze też robią swoje, ale myślę że 16-17 lat to dość wczesny początek takich wojaży.

Książkowy Rob Stark i Jon Snow mieli po 14 lat, kiedy zaczynała się cała historia. Pewnie, 17 to młodo, ale wg opisu główny bohater nie jest już jakimś ŁOTREM czy BOHATEREM, albo uznanym najemnikiem tylko... łotrzykiem ;) Bardzo dobry zabieg, jeśli postać się będzie rozwijać w miarę upływu czasu i gry, a odnoszę wrażenie, że tak właśnie ma być (??).


Baw się przy tworzeniu i przede wszystkim ucz. Popracuj nad mapami. Fabularnie jest oklepanie ale dość sensownie. Czekam na efekty mimo, że stopień zaawansowania prac (10%) nie napawa optymizmem :D
you know nothing.
Obrazek

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości