Źródło [XP]

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Źródło [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Obrazek
- Wersja RM: XP
- Czas ukończenia: 2018


Nad światem ludzi zaświtała nowa era. Odnalezienie ogromnych, podziemnych złóż Źródeł na Wschodzie przyczyniło się do znacznego skoku w dziedzinach technologii i magii. Ludzie byli w stanie zatriumfować nad dziczami pełnymi groźnych istot, a inwestycje i współpraca w ramach Federacji Handlowej w krainach ludzi doprowadziły do powstania relatywnego pokoju między państwami.

Uczeni twierdzą że Źródła wypłynęły z żył Praistoty, której zwinięte ciało okala cały świat. Ta płynna choć trudna do podziału substancja jest prawdopodobnie przyczyną wszelkiego życia i była używana przez ludzi i inne rasy od niepamiętnych czasów do uprawiania Magii. Istnieją różne Dyscypliny Magii, których członkowie zazdrośnie strzegą ich metod i sposobów na korzystanie ze Źródła…

Tymczasem okres spokoju i rozwoju zdaje się chwiać. W krainach ludzi zaczynają wypływać konflikty z powodu zachwiania równowagi sił przez nagły przyrost ilości Źródeł, a na Wschodzie bezwzględna choć niezwykle zyskowna eksploatacja skupia nienawiść tubylców i zazdrość między konkurentami…

W tej sytuacji znalazła się grupa osób które wplątały się w sam środek zbliżającej się zawieruchy… Ich losy przyjdzie nam śledzić w Źródle.

O grze:

Źródło będzie przygodowym RPG, nastawionym na fabułę, narrację i mechanikę. Gatunkowo będzie gdzieś pomiędzy cRPGami a jRPGami.

Choć gra będzie miała jednego głównego bohatera, to wydarzenia będą obserwowane również z perspektywy innych postaci, dużą rolę będą odgrywały interaktywne retrospekcje (będą to po prostu etapy gry umieszczone w przeszłości). Zamierzam dobrze oddać charakter postaci i psychologię.

Walka będzie miała inny charakter niż np. w Opowieściach z Edorii. Starcia są bardziej znaczące (też fabularnie), dłuższe i rzadsze.

W grze będzie również wiele łamigłówek i mini-gier.


Obrazek


Postaci:


Benvetto:
Obrazek
Spoiler:
Sokół:
Obrazek
Spoiler:
Wkrótce...
Obrazek


Obrazek
Benvetto z przyjacielem...


Mechanika walki:


Walki będą bazować na standardowej walce z RM XP, ale autorsko zmienionej.
Postaci będą zaczynać walkę z 10% Magii, która regeneruje się z każdą turą. Regeneracja może w czasie walki zostać przyśpieszona za pomocą różnych specjalnych umiejętności.


Obrazek


Postaci będą dysponowały dużym repertuarem zdolności - unikalnych dla danej postaci i umiejętności związanych z Dyscyplinami Magii - na obrazku Transmutacje które koncentrują się na punktowym zmienianiu właściwości sojuszników i wrogów, choć nie tylko i Teurgia, której mocną stroną są długotrwałe, choć zazwyczaj słabe grupowe wzmocnienia i osłabienia.


Obrazek


Kilka początkowych czarów z Dyscypliny Transmutacji.

Bohaterowie będą mogli poznawać w ciągu gry tajniki innych Dyscyplin. Planuję 2-3 dostępne dla każdej postaci.


Obrazek


Ważną fabularnie umiejętnością będzie Przyzywanie tajemniczych Aniołów -związanych ze Źródłem istot.


Cechy gry:


- żywa fabuła, oryginalny świat

- gra będzie dość krótka, ale powinna starczyć na kilkanaście godzin

- rozbudowany rozwój postaci - Dyscypliny, poszerzony ekwipunek, rozwijanie Przyzwania

- bitwy nawet z 5 postaciami w drużynie

- grafiki z BenBen + dużo rzeczy z internetu, przeróbek, mniej znana muzyka


Słowo od autora:


Pewnie zapowiadanie nowej gry podczas gdy dodatek do Edorii jest jeszcze niedokończony może wydawać się dziwne, ale sam długo się nad tym zastanawiałem i myślę że to dobry wybór.

Pomysł na podobną grę zrodził się ponad rok temu, choć od tego czasu gra przechodziła wiele przemian i obecnie w ogóle nie przypomina początkowej idei poza wątkiem Przyzywania, ale jestem zadowolony z ostatecznej formy.

Jak napisałem wyżej, planuję premierę na zimę 2017 roku. Przedtem postaram się wydać OzE EC, o którym wkrótce pewnie więcej napiszę.

Dziękuję Venesardowi za konsultacje i pomoc z grafiką, i pozostałym z którymi konsultowałem się.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2017, 01:22 przez Kryzz333, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: HGS »

Zapowiada się ciekawie. Ciekawią mnie dwie kwestie, a mianowicie:
Czy będzie wybór poziomu trudności?
Czy planujesz może zmienić te standardowe grafiki postaci i mapek?
Żeby nie było, że się czepiam czy coś bo gra zapowiada się serio ciekawie. Jednak te standardowe grafiki RTP trochę biją w oczy swoją pospolitością. Nie lepiej jest stopniowo powoli zmieniać grafikę? Mógłbym ewentualnie z czymś pomóc jeśli byłbym w stanie.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Źródło [XP]

Post autor: Prometherion »

Już wiem na kogo oddam głos w GF. "- gra będzie dość krótka, ale powinna starczyć na kilkanaście godzin" rozwaliło mnie to, kilkanaście godzin to wg ciebie krótka gra jak na makera ? :D Fabuła jak fabuła, wyjdzie podczas grania czy coś z niej wycisnąłeś. Cholernie podobają mi się tła walki, kapitalne. Czekam na więcej screenów i info, gdyż właśnie takie gry mnie interesują spod makera, kilku/kilkunasto-godzinne rpgi. Powodzenia.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Źródło [XP]

Post autor: Yoroiookami »

Ciekawa oprawa. Fajnie, że ktoś tworzy coś dłuższego. Noc mogłaby być trochę bardziej niebieskawa. Dezinegracja to chyba powinna być dezintegracja, a Awion to dosyć prosta nazwa dla człowieka ptaka (Avian). No ale czepiam się. :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: PInroz »

Zapowiada się naprawdę ciekawie :mrgreen: Dopiero za rok zobaczy się co z tego wyjdzie ( o ile do żyję następnej zimy :roll: )
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1242
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: Noruj »

HGS, to nie jest RTP. Chociaż ten zestaw też mi się przejadł.

Co do zapowiedzi, to tak średnio mnie ona interesuje, ponieważ to kolejna gra w znajomym settingu z magią, mieczami i smokami. Niemniej, jak wyjdzie to pewnie zagram. Zwłaszcza, że masz niezły warsztat i fabuła może wypaść fajnie, z tego co czytam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: Jazzwhisky »

Solidna zapowiedź i fajna oprawa (walki!). Mam tylko nadzieję, że nie bedziesz nic kombinować z grafikami na styl wczesnych lat 90 na PC czy poziomami trudności, nie wyobrażam sobie takiej pospolitości oprawy i pomysłów w grze spod RM. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Źródło [XP]

Post autor: Dr.Man »

Lubie krótkie gry, można wtedy naprawdę się skupić na jakości rozgrywki a nie na długości. Fajna zapowiedź lecz coś mało screenów, bo tylko przedstawiłeś mechanikę walki, jedną scenkę fabularną wraz ze zwykłym screenem z rozgrywki które mają miejsce na tej samej mapie. Chciało by się coś więcej zobaczyć.
Co do Fabuły to nie ma o co się przyczepić, ciekawa.

Życzę powodzenia w tworzeniu.
Obrazek
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: HGS »

Noruj pisze:HGS, to nie jest RTP. Chociaż ten zestaw też mi się przejadł.
No może i faktycznie nie jest, chociaż jest bardzo podobna. Ale temat jest zdecydowanie przejedzony jeśli chodzi o używanie tej grafiki. Zobaczymy jak gra będzie stała fabularnie :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
takikaki012
Posty: 32
Rejestracja: 27 mar 2015, 09:35

Re: Źródło [XP]

Post autor: takikaki012 »

Cóż, to ja też się wypowiem, choć akurat tu trochę pomarudzę, a szkoda :d
Fabuła brzmi ciekawie i jest chyba najbardziej zachęcającym elementem zapowiedzi :p
No ale niestety muszę powiedzieć że warstwa graficzna i ogólnie wizualna zupełnie do mnie nie trafia. Już na pierwszym obrazku np. widzę jak strasznie sztuczne jest to ognisko. Tam jest w ogóle zmieniony odcień ekranu, czy tylko ta czerń imitująca noc? :v Bo jeśli jest to coś nie za bardzo to widać. Zero klimatu, zero atmosfery.
Nie podoba mi się też czcionka w elementach menu i walki RM'a. Zwykła, domyślna i zupełnie nie klimatyczna :d

Fajnie że użyłeś materiałów z BenBen, ale z jakiegoś powodu nie podoba mi się ta mapka ze screena "Benvetto z przyjacielem". Trudno mi powiedzieć czemu… może jakiś wyraźniejszy odcień ekranu? A może jest tam trochę za pusto? Póki nie widzę, sam nie potrafię do końca ując co tam mi nie pasi, ale coś jest :p

Zdaje mi się czy Charactery są trochę nieproporcjonalnie rozciągnięte w górę (wyższe) lub zbyt spłaszczone od boku? Bo jakoś przez to wyglądają wg. mnie brzydko :p
Dawniej KacpiPL ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Źródło [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Cholernie podobają mi się tła walki, kapitalne.
fajna oprawa (walki!)
Nie spodziewałem że aż tak się spodobają :lol: Jeszcze do niedawna starałem się znajdować malowane tła jak to http://img07.deviantart.net/2a23/i/2013 ... 6uaat4.jpg, ale chyba wybrałem w końcu dobry kierunek.
nie bedziesz nic kombinować z grafikami na styl wczesnych lat 90 na PC
http://www.abandonia.com/files/games/48 ... Xeen_7.png

Na przykład to? Bez obaw :wink:


Jeszcze co do grafik - obecnie nie stosuję odcieni ekranu, tylko całkowicie opieram się na maskach, dynamicznych cieniach i promieniach słońca. Oprawa map nie zmieni się drastycznie, ale może jeszcze znajdę sposób na jej ulepszenie.

Jak takikaki zauważył, charactersy są powiększone o 40% w górę. Jeszcze Venesard powiedział mi, że są dziwnie rozciągnięte, postaram się to zbadać, ale mi b. się podobają.

Co do czcionki, to zostanie to poprawione. Nie zdążyłem na zapowiedź poprawić skryptów (coś się gryzie między nimi), ostatecznie zamierzam wszędzie używać czcionki Poor Richard - takiej jak w monologu Dowódcy.

kolejna gra w znajomym settingu z magią, mieczami i smokami
A to akurat chciałbym uniknąć. Świat który tworzę nie jest średniowieczny, poza paroma elementami, zobaczymy na ile będę w stanie sobie pozwolić z grafikami.



Chciałbym wkrótce zaprezentować screeny z innych lokacji (tundra, wnętrza) ale za to dopiero zabiorę po okresie świątecznym. Przedstawienie kolejnej postaci raczej też potem.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Źródło [XP]

Post autor: PInroz »

Hej Kryzz333 jak tam idą prace nad Źródłem :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Źródło [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Całkiem nieźle, chociaż mam mało na to czasu (no i jeszcze jest OzE, artykuły...).

Od czasu zapowiedzi pracowałem głównie nad mechaniką, więc jest mało do pokazania, ale jak upewnię się że pewne elementy będą na 100% to odświeżę temat. Zmienił się także interfejs, skóra okienek, muzyka, rozwinęła się fabuła.

Chciałbym też zaprezentować kolejną postać, ale najpierw muszę zrobić specjalną mechanikę walki i minigrę związaną z tą postacią. Wcześniej pokażę inne zmiany w grze i kawałek rozgrywki (Benvetto z przyjacielem).

Na razie prezentuję portret Sokoła z nową skórką i poświatą (związaną z jedną z nowych mechanik):

Obrazek
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Źródło [XP]

Post autor: Rykes »

Czekam na ten projekt i mam nadzieję, że się nie zawiodę :-) Życzę powodzenia w dalszym tworzeniu gry.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 819
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Źródło [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Dzisiejsze ogłoszenie przerwy w pracach nad Shaarimoth skłoniło mnie do refleksji nad Źródłem, które boryka się podobnymi problemami. Brak mi czasu na pracę nad dwoma dużymi projektami jakimi są OzE EC i Źródło, dodatkowo już jakiś czas temu prace nad Źródłem stanęły ze względu na brak satysfakcji mechaniką gry. Obecnie nie mam sił i czasu na jej gruntowną poprawę.

Dlatego ogłaszam, że na jakiś czas przestanę pracować nad Źródłem, a premiera odbędzie się gdzieś w 2018-stym roku, raczej później niż prędzej. Wyjdzie to jednak projektowi na dobre, ponieważ również jego skala i zamierzana jakość trochę mnie przerosły. Poprawię moje zdolności, a późniejsza premiera pomoże mi z dostarczeniem dosyć długiej rozgrywki, z zachowaniem jakości.
ODPOWIEDZ