[VXA]Rakkedo: Prolog (Aktualizacja: 19-03-2017)

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Soulceder
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2016, 19:38

[VXA]Rakkedo: Prolog (Aktualizacja: 19-03-2017)

Postautor: Soulceder » 12 mar 2017, 18:52

RAKKEDO: PROLOG


Silnik: RPG Maker VXACE
Data premiery: Ostatni kwartał 2017/2018
Typ gry: RPG
System walki: Turowy (Modyfikowany)
Grafika: Autorska, Nieautorska modyfikowana, Pixanna
Dźwięk: Nieautorski, ALT1


Od autora:


Rok 2016, styczeń. Właśnie wtedy zacząłem przygodę z RPG Maker i postanowiłem zaczynać od rzeczy technicznie trudnych, a nie od podstaw co byłoby racjonalnym podejściem. Na moje szczęście, pomocną dłonią zawszę służyli mi X-Tech, Reptile i Dragon Kamillo, za co bardzo im dziękuję i nie zapomnę dodać kilku smaczków w swojej grze związanych z owymi osobistościami. Ostatnio miałem bardzo mało czasu i nie zaglądałem na czat, aczkolwiek małymi kroczkami praca nad grą szła do przodu. To już rok spędzony nad projektem i cały ten rok poświęcony grzebaniu w systemie, skryptach, i ogólnym sprawom technicznym. Nie poddawałem jeszcze obróbce map i innych aspektów graficznych. Autorski CMS zatrzymał się w pewnym miejscu, gdzie komplikował działanie całej gry, wraz z Reptile próbowaliśmy rozwiązać ten problem, ale każda naprawiona usterka powodowała następną, dlatego odłożyłem pracę nad CMS na później lub też w ogóle z niego zrezygnuję.

Czym jest Rakkedo?

Główny wątek fabularny pozostaje bez zmian od samego początku, uległo i to niejednokrotnie natomiast prowadzenie postaci. W pierwotnym założeniu w grze miało się sterować jedną wszechstronną postacią, aczkolwiek przy dopisywaniu w brudnopisie kolejnych wątków fabularnych wydawało się to coraz bardziej bezsensowne i nijakie. Dlatego też, w grze poprowadzimy sześciu bohaterów, gdzie każdy z nich ma odmienne zdanie na temat dziejących się wydarzeń, co sprawi, że być może nie dotrwają wspólnie do końca podróży. Jest to element, któremu poświeciłem do tej pory najwięcej czasu, każdego bohatera będziemy mogli rozwinąć na kilka sposobów, ale będziemy musieli pamiętać o tym, aby uzupełniał cała drużynę. Bardzo wysoki jest tu bowiem nacisk na "role" jakie odgrywają postacie podczas starć, wiele umiejętności i zdolności, aktywnych jak i pasywnych ma za zadanie opracowywanie taktyk na ciężkie walki, a nie bezmyślne klikania "Atak".
Fabuła, tak to jest to, co liczy już setki kartek w brudnopisie. Jeżeli ktoś nie lubi czytać, to raczej będzie mu szkoda miejsca na dysku. Sama fabuła rozgrywa się na kontynencie zwanym "Rakkedo", gdzie ziemie są w posiadaniu pięciu królestw, w przeszłości owszem dość obficie kontynent toczyła wojna, ale dzisiaj są to zamierzchłe czasy i na kontynencie panuję pokój i względna przyjaźń. Niestety, nic co dobre nie trwa wiecznie, ludzka chciwość i chęć władzy absolutnej rujnuje panujący porządek i ludzkie umysły. Wojna jest odpowiedzią, podbicie wszystkich ziem rozwiązaniem, bycie Panem Świata zaś zwieńczeniem własnych żądz, którymi kieruję się jeden z władców, ale jak to zrobić? Gdy jest się władcą najmniejszego i najsłabszego z królestw? Zarys głównego wątku, który tu napisałem jest trybem napędzającym serie wydarzeń, których nie chciałbym tutaj zdradzać, aby nie psuć zabawy. Aczkolwiek, pierwsze komentarze mówią jasno, że to jednak za mało, a więc.
Na tytułowym kontynencie istnieje pięć rządzących królestw, są to: Kincardine, Hythe, Eanverness, Irragin, Guthram. Będziemy uczestniczyć w poczynaniach sześciu bohaterów, po jednym z każdego królestwa z wyjątkiem Guthram, gdzie przyjdzie nam brać udział w historii dwóch braci. Wydarzenia między bohaterami dzieją się w równoległym czasie, będziemy obserwować sytuacje polityczną z każdego z królestw, aż w końcu losy naszych bohaterów się połączą. Cały porządek świata zostanie zachwiany, a łańcuch kolejnych wydarzeń rozprzestrzeni się po całym kontynencie przez Króla Guthramu, Yagmara II. Sprowadzi on bowiem na swoje królestwo rozpacz i nędzę, roztrwoni królewski majątek na ekspedycje poszukiwawcze w celu odnalezienia artefaktów ośmiu bogów, jak i da przyzwolenie nadwornym magom na tajne i mroczne eksperymenty. Owe artefakty były dziełem rzemieślników z Irragin i zostały natchnione przez samych Bogów swoją aurą, lecz nie posiadały one żadnych magicznych właściwości, pełniły jedynie rolę relikwii kultu. W takim razie, po co Yagmar II je zbiera? Jaki sekret poznał?

SCREENSHOTS
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Opis broni to kolejno, Typ Broni, następnie rodzaj zadawanych obrażeń. Żółtą czcionką są wyświetlone podstawowe parametry przedmiotu, natomiast czcionką zieloną bonusy pochodzące z rzadkości przedmiotu.
W grze istnieje sześć poziomów rzadkości i są to:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017, 00:12 przez Soulceder, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: Deathwing » 12 mar 2017, 21:24

Wszystko wygląda na tyle schludnie, że aż ciężko uwierzyć, że to Twój pierwszy projekt. Nie pokazałeś co prawda zbyt wiele, więc nie chcę wydawać jakichś stanowczych opinii, ale już ten jeden fragment mapki wygląda bardzo przyzwoicie (chociaż to też w dużej mierze zasługa grafik). Z ładnym tilesetem kłóci mi się za to ta renderowana grafika, na mój gust dosyć paskudna. Przyczepiłbym się też do językowego misz-maszu w umiejętnościach - nie lepiej znaleźć polskie odpowiedniki? Poza tym do poprawy na pewno ucięte nazwy cech, chyba lepiej je zapisać skrótami, skoro nie wszystkie się mieszczą. Z kolei o fabule mógłbyś napisać coś więcej, bo jak na razie to przedstawione tło mogłoby z grubsza robić za streszczenie Pieśni Lodu i Ognia :) Brakuje mi też zdecydowanie screena z jakimś dialogiem. Projekt wygląda obiecująco, ale mam nadzieję, że masz gotowe jednak coś więcej, niż same te systemy i skrypty.
Soulceder
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2016, 19:38

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: Soulceder » 12 mar 2017, 22:09

Taki mały psikus mi się wdarł z pozycją w skrypcie, od ręki naprawione.
Kwestia tego misz-maszu, tu aktualnie przeglądałem fora "rycerskie" i techniki walki mieczami, jak nazywają się poszczególne ciosy itp. Dlatego postanowiłem skorzystać właśnie z takiego rozwiązania co do "podstawowych" umiejętności zbrojnego. Natomiast widoczny "Tension" to umiejętność testowa (dlatego taka nazwa na szybko), jest tam bo testowałem jej działanie. Zdradzę, że jest to umiejętność podtrzymywana, która odnawia zależny od wytrzymałości % PŻ co turę, uniemożliwiając atakowanie.
Właśnie, z grafikami mam lekki dylemat, ale jak wcześniej pisałem, nie przykładałem się do tego jeszcze zbyt mocno, mi również takie odmienne style nie bardzo tu pasują i obiecuję, że to się poprawi.
Na przyszły weekend postaram się wrzucić mały gameplay, przedstawiający walkę i kilka innych elementów.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 657
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: Kryzz333 » 12 mar 2017, 22:25

Fajnie że pojawia się nowa zapowiedź, ale też mam parę zastrzeżeń.

Misz-masz rzeczywiście rzuca się w oczy, także w kwestiach fabularnych. Widać inspirację D&D, Diablo (chyba), ale także zciąganie z Hirołsów (chyba), dość różnorodna stylityka (czcionka-twarze-mapki-wrogowie). Sama nazwa świata brzmi raczej japońsko. Mam nadzieję że gra będzie miała mimo wszystko własną "duszę".

Mnie osobiście też niepokoi kilkaset stron fabuły bo jestem przy opinii że jednak takie wielkie opracowania nie są korzystne (no chyba że masz na myśli raczej ogólne pomysły, chociaż i tak jestem sceptyczny).

Też bardzo chętnie zobaczyłbym więcej fabuły, mógłbyś chociaż uchylić troszkę z tego co planujesz.

I generalnie całość wygląda naprawdę w porządku.
Spoiler:
Soulceder
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2016, 19:38

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: Soulceder » 12 mar 2017, 23:21

A więc, dorzuciłem kilka informacji :)
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 243
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: HGS » 13 mar 2017, 08:42

Wszystko dość skromne, ładne i fajnie zapowiadające się. Na duży plus grafika gry.
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Soulceder
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2016, 19:38

Re: Rakkedo: Prolog

Postautor: Soulceder » 18 mar 2017, 22:09

Witam, jak obiecalem ostatnio, mialem dzisiaj wrzucic troche materialu, ale niestety od godziny 17 mam braki w dostawie pradu i waletuje na telefonie. Jutro zaaktualizuje troche screenshotow obrazujacych postep (kto obserwuje temat, bedzie widzial zmiany), moze jakis filmik ;)

Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 723
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VXA]Rakkedo: Prolog (Aktualizacja: 19-03-2017)

Postautor: PInroz » 21 mar 2017, 13:06

Ciekawie zapowiadający się projekcik :mrgreen:

Przeraża mnie tylko to że gra będzie podzielona na Prolog, akty, rozdziały, Epilog itp. Niestrawności dostałem od Lunatery, dostawałem też od Kruka 2 lecz mi przeszło :lol: Więc mam nadzieję że wszystkie te części które planujesz wydać powstaną :roll:

Pewnie pisałeś, lecz ja pewnie nie doczytałem :roll: Ile czasu zajmie przejście gry :?:
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VXA]Rakkedo: Prolog (Aktualizacja: 19-03-2017)

Postautor: Amelanduil » 21 mar 2017, 14:18

Jestem prawie pewien, że ten domek na drugim screenie ma stanowczo zbyt wąski dach, a mostek sięga o kratkę za daleko poza krawędź, ale poza tym sam tileset wykorzystany jest raczej dobrze. Nie wiem tylko, czy koniecznie pasują do niego postaci Kaduki, no ale wiadomo jak jest ze znalezieniem dobrej mieszanki charów i face'ów. Mimo wszystko bardziej do tych grafik widziałbym dwukratkowe postaci, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
W menu lepiej sprawdziłaby się moim zdaniem jakaś prostsza i bardziej schludna czcionka.

Co jeszcze mogę dodać... zdecydowany plus za paladyna przez jedno "L" :lol:
Czekam, wygląda obiecująco.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości