Silnik: RPG Maker VXACE
Data premiery: Ostatni kwartał 2017/2018
Typ gry: RPG
System walki: Turowy (Modyfikowany)
Grafika: Autorska, Nieautorska modyfikowana, Pixanna
Dźwięk: Nieautorski, ALT1
Od autora:
Rok 2016, styczeń. Właśnie wtedy zacząłem przygodę z RPG Maker i postanowiłem zaczynać od rzeczy technicznie trudnych, a nie od podstaw co byłoby racjonalnym podejściem. Na moje szczęście, pomocną dłonią zawszę służyli mi X-Tech, Reptile i Dragon Kamillo, za co bardzo im dziękuję i nie zapomnę dodać kilku smaczków w swojej grze związanych z owymi osobistościami. Ostatnio miałem bardzo mało czasu i nie zaglądałem na czat, aczkolwiek małymi kroczkami praca nad grą szła do przodu. To już rok spędzony nad projektem i cały ten rok poświęcony grzebaniu w systemie, skryptach, i ogólnym sprawom technicznym. Nie poddawałem jeszcze obróbce map i innych aspektów graficznych. Autorski CMS zatrzymał się w pewnym miejscu, gdzie komplikował działanie całej gry, wraz z Reptile próbowaliśmy rozwiązać ten problem, ale każda naprawiona usterka powodowała następną, dlatego odłożyłem pracę nad CMS na później lub też w ogóle z niego zrezygnuję.
Czym jest Rakkedo?
Główny wątek fabularny pozostaje bez zmian od samego początku, uległo i to niejednokrotnie natomiast prowadzenie postaci. W pierwotnym założeniu w grze miało się sterować jedną wszechstronną postacią, aczkolwiek przy dopisywaniu w brudnopisie kolejnych wątków fabularnych wydawało się to coraz bardziej bezsensowne i nijakie. Dlatego też, w grze poprowadzimy sześciu bohaterów, gdzie każdy z nich ma odmienne zdanie na temat dziejących się wydarzeń, co sprawi, że być może nie dotrwają wspólnie do końca podróży. Jest to element, któremu poświeciłem do tej pory najwięcej czasu, każdego bohatera będziemy mogli rozwinąć na kilka sposobów, ale będziemy musieli pamiętać o tym, aby uzupełniał cała drużynę. Bardzo wysoki jest tu bowiem nacisk na "role" jakie odgrywają postacie podczas starć, wiele umiejętności i zdolności, aktywnych jak i pasywnych ma za zadanie opracowywanie taktyk na ciężkie walki, a nie bezmyślne klikania "Atak".
Fabuła, tak to jest to, co liczy już setki kartek w brudnopisie. Jeżeli ktoś nie lubi czytać, to raczej będzie mu szkoda miejsca na dysku. Sama fabuła rozgrywa się na kontynencie zwanym "Rakkedo", gdzie ziemie są w posiadaniu pięciu królestw, w przeszłości owszem dość obficie kontynent toczyła wojna, ale dzisiaj są to zamierzchłe czasy i na kontynencie panuję pokój i względna przyjaźń. Niestety, nic co dobre nie trwa wiecznie, ludzka chciwość i chęć władzy absolutnej rujnuje panujący porządek i ludzkie umysły. Wojna jest odpowiedzią, podbicie wszystkich ziem rozwiązaniem, bycie Panem Świata zaś zwieńczeniem własnych żądz, którymi kieruję się jeden z władców, ale jak to zrobić? Gdy jest się władcą najmniejszego i najsłabszego z królestw? Zarys głównego wątku, który tu napisałem jest trybem napędzającym serie wydarzeń, których nie chciałbym tutaj zdradzać, aby nie psuć zabawy. Aczkolwiek, pierwsze komentarze mówią jasno, że to jednak za mało, a więc.
Na tytułowym kontynencie istnieje pięć rządzących królestw, są to: Kincardine, Hythe, Eanverness, Irragin, Guthram. Będziemy uczestniczyć w poczynaniach sześciu bohaterów, po jednym z każdego królestwa z wyjątkiem Guthram, gdzie przyjdzie nam brać udział w historii dwóch braci. Wydarzenia między bohaterami dzieją się w równoległym czasie, będziemy obserwować sytuacje polityczną z każdego z królestw, aż w końcu losy naszych bohaterów się połączą. Cały porządek świata zostanie zachwiany, a łańcuch kolejnych wydarzeń rozprzestrzeni się po całym kontynencie przez Króla Guthramu, Yagmara II. Sprowadzi on bowiem na swoje królestwo rozpacz i nędzę, roztrwoni królewski majątek na ekspedycje poszukiwawcze w celu odnalezienia artefaktów ośmiu bogów, jak i da przyzwolenie nadwornym magom na tajne i mroczne eksperymenty. Owe artefakty były dziełem rzemieślników z Irragin i zostały natchnione przez samych Bogów swoją aurą, lecz nie posiadały one żadnych magicznych właściwości, pełniły jedynie rolę relikwii kultu. W takim razie, po co Yagmar II je zbiera? Jaki sekret poznał?
SCREENSHOTS
Opis broni to kolejno, Typ Broni, następnie rodzaj zadawanych obrażeń. Żółtą czcionką są wyświetlone podstawowe parametry przedmiotu, natomiast czcionką zieloną bonusy pochodzące z rzadkości przedmiotu.
W grze istnieje sześć poziomów rzadkości i są to: