[VX Ace] Kot i Czarownica

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

[VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Kleo » 31 mar 2017, 23:27

Kot i Czarownica


Wersja RM-a: VX Ace
Gatunek: przygodówka


OD AUTORKI

W tym roku minie pięć lat, od kiedy zawitałam na Gospodę, więc pomyślałam sobie, że z tej okazji, hm, fajnie byłoby zrobić coś... Coś innego. Coś nowego. Nie zagrać, nie zrecenzować, nie przetestować, tylko STWORZYĆ. Bo kurczę, jeżeli nie teraz, to kiedy? Tak, wiem, że zawsze zarzekałam się, że tworzenie gier nie jest dla mnie i nie wykluczam, że tym projektem udowodnię, że miałam całkowitą rację. Bo jak na razie wszystko wskazuje na to, że będzie on stosunkowo krótką (max 3 godziny), dość sztampową, błahą i niezbyt śmieszną komedyjką o niczym szczególnym. Choć przyznam się, że z początku targała mną chęć opowiedzenia całkiem poważnej historii o kobiecie w kryzysie, ale no... Nie wychodzi. I pewnie już nie wyjdzie. :)

A co wyjdzie i kiedy? Dema raczej nie planuję, chyba że znudzi mnie praca nad projektem - wtedy po prostu posklejam wszystko, co będzie jako tako gotowe i nazwę to demkiem. xD Ale jeśli nie, to może już za parę miesięcy z dumą przeniosę ten temat z działu Zapowiedzi do działu Gry? Idealnie byłoby, gdyby nastąpiło to w okolicach moich forumowych "urodzin", a tą zapowiedzią chcę się zmotywować do dotrzymania tego terminu. :)

Na koniec chciałabym jeszcze podziękować wszystkim forumowiczom za te wspólne lata, a szczególne pozdrowienia ślę w stronę Yorosia - za wsparcie duchowe, techniczne i wszelakie - gdyby nie ty, to ten projekt prawdopodobnie nie ujrzałby światła dziennego. Ach, no i nie miałby title'a. xD


FABUŁA i BOHATEROWIE

Nagłe wezwanie do obsypanego krostą dzieciaka, kobiety w połogu, cielnej krowy, czy pilne zamówienie na lubczykowy eliksir to codzienność Jagody - całkiem zwyczajnej, wiejskiej czarownicy. Drzwi jej chaty stoją otworem przed każdym potrzebującym, a choć wiedźma uwija się jak w ukropie, to kolejka interesantów wciąż zdaje się tylko zwiększać. Pomna swej misji Jagoda niesie pomoc każdemu, kto o nią poprosi, ale z każdym dniem coraz wyraźniej dociera do niej, jak bardzo jest tym już zmęczona i jak mało ma z tego wszystkiego dla siebie.

Jako taką równowagę pozwalają jej zachować "rozmowy" z Kleofasem, kotem, który kiedyś przybłąkał się do jej chaty, a czarownica nie miała serca wyrzucić go na głód, chłód i poniewierkę. Kleofas wprawdzie nie odpowiada na coraz to mocniej zaprawione goryczą monologi Jagody, ale zdaje się słuchać ich uważnie, pomiaukując przy tym wymownie, a z jego rozumnego spojrzenia wprawne oko z łatwością wyciągnie wniosek, że zwierzak jest czymś więcej niż zwykłym kotem. Rzeczywiście, jak się rychło okazuje, kocia postać Kleofasa to efekt jakiegoś potężnego uroku, którego złamanie przekracza możliwości prostej wiedźmy. Ta jednak nie daje za wygraną, choć tak naprawdę nie na ratowaniu Kleofasa jej zależy, a na tym, żeby wreszcie zaznać od życia czegoś innego, niż nieustanne dbanie o cudze potrzeby. Bo w końcu ileż można? Wyciąga więc kurzące się już od lat na strychu księgi, by w nich znaleźć wskazówki, po czym pakuje niewielką sakwę i niepomna na protesty mieszkańców wioski opuszcza ją z myślą, że prędzej skona, niż kiedykolwiek do niej powróci. Naturalnie spiritus movens całego zamieszania, kot-nie kot Kleofas, wyrusza wraz z nią...


MECHANIKA

Mechanika będzie więcej niż prosta, co w równej mierze wynika z mojego lenistwa, jak z braku umiejętności. Chcę postawić głównie na fabułę (oczywiście, że liniową do bólu :)) i dość liczne dialogi/cutscenki, a że pewnie znajdą się osoby, dla których będzie to zwyczajnie nudne... No cóż, trudno.

Poza tymi wątpliwymi atrakcjami przewiduję trochę błądzenia, szukania przedmiotów, odszyfrowywania kodów, tudzież naciskania dźwigni czy przesuwania kamieni. Czyli, ogólnie mówiąc, będą zagadki. Chciałabym też, aby kot Kleofas mógł od czasu do czasu pomóc Jagodzie, np. wspinając się gdzieś i przynosząc potrzebny przedmiot, albo pakując swój włochaty pyszczek w jakieś niedostępne dla czarownicy miejsce. Zobaczymy, jak sobie z tym poradzę, ale obiecuję, że postaram się, by ta możliwość nie była tylko mało znaczącym ozdobnikiem.

Walk rzecz jasna nie będzie i to nie tylko dlatego, że za nimi nie przepadam, ale również dlatego, że nie mam najmniejszej ochoty ślęczeć nad bazą danych i satysfakcjonującym wszystkie forumowe marudy (hehe) poziomem trudności. Uznałam więc, że prościej i milej dla wszystkich będzie, jeśli to sobie odpuszczę.


ZASOBY

RTP. Chyba że jakiś ciekawy drobiazg wpadnie mi w oko...? Ale wątpię. Lubię RTP. :)


OBRAZKI


Title autorstwa Yorosia <3
Obrazek


W poszukiwaniu wskazówek.
Obrazek


Trochę nietypowa typowa zagadka.
Obrazek


Spacer przez palmowy... las?
Obrazek


Oczywiście zapraszam do komentowania, lajkowania, subskrybowania i do czego tam się jeszcze zaprasza.
Wasza Kleosia. :)
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Yoroiookami » 31 mar 2017, 23:51

Fabuła po prostu prześwietna. :lol:
Ogólnie nie mogę się doczekać i miło było pomóc. :>
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 34
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Vodun » 01 kwie 2017, 00:49

Gra zapowiada się ciekawie, brakuje tylko starej szafy ; )

Będę czekał na więcej, może nawet pełną wersję :)
We must dissent.
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 98
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Reigh » 01 kwie 2017, 09:16

Dopiero teraz zauważyłem ten projekt :roll: Zapowiada się bardzo ciekawie, czekam na grywalną wersję. Wbrew swojej krytycznej samoocenie Kleo, uważam że stworzysz coś naprawdę świetnego :-D Życzę powodzenia.
Eternal Games Studio
Project Leader
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Sefiro » 01 kwie 2017, 10:09

Podoba mi się fabuła to może być fajna komedyjka.
No i dobrze że nie będzie walk, przynajmniej w jednej grze się od nich odpocznie.
Mnie tylko martwi data wrzucenia tej zapowiedzi... No nic, poczekamy, zobaczymy :)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: PInroz » 01 kwie 2017, 13:36

Ciekawe :shock:

Kleo zwykle kojarzyłem jako seksowną testerkę makerówek, która bardzo często narzekała na poziom trudności w Dark Souls :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: Fajnie zapowiadający się projekcik :wink: A tak się z czystej ciekawości zapytam, czy oprócz tej gry stworzyłaś coś jeszcze w RPG Makerze :?:
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Kleo » 01 kwie 2017, 13:49

Vodun pisze:brakuje tylko starej szafy
Starej szafy nie będzie, ale tak czułam, że ktoś będzie miał to skojarzenie. A ja po prostu nie potrafiłam wymyślić ładniejszego tytułu... :)

PInroz pisze:A tak się z czystej ciekawości zapytam, czy oprócz tej gry stworzyłaś coś jeszcze w RPG Makerze :?:
Kiedyś przetłumaczyłam taki jeden horror, poza tym w paru projektach zdarzyło mi się robić korektę dialogów... Ale to chyba nie podpada pod twórczość? Czyli odpowiedź brzmi: nie, to będzie mój debiut.

Sefiro pisze:No i dobrze że nie będzie walk, przynajmniej w jednej grze się od nich odpocznie.
Prawda? A ponieważ takich gier mi ostatnio brakowało, to postanowiłam sama zapełnić tę lukę. :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Noruj » 01 kwie 2017, 14:50

Jak zobaczyłem tytuł zapowiedzi to myślałem, że to kolejny projekt od goblina, albo Nexisa. Troszkę prostacki, ale założę się, że takie było założenie. Zdziwiłem się i chyba mnie to trochę zmotywowało do przebudzenia się z własnego rmowego marazmu (a ponoć sama byłaś w niemocy twórczej, a tu taka niespodzianka), w którym tkwię od długiego czasu. W każdym razie, dobre dialogi to coś, na co liczę tutaj najbardziej.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Deathwing » 01 kwie 2017, 15:08

Sprytnie wybrana data zapowiedzi - nawet jeśli projekt nie wypali, to będzie dobra wymówka ;)
A bardziej na serio, jak dla mnie gierka może być nawet krótka, sztampowa i nieśmieszna, ale odpalę ją z dużo większą przyjemnością niż kolejnego erpega z ABSem. To fakt, że mamy tu deficyt przygodówek, więc każda nowa rzecz w tym gatunku jest warta uwagi. Zwłaszcza że szykuje się wreszcie coś z porządnie napisanymi dialogami, bo co do tego elementu akurat nie mam wątpliwości. No i nie będzie na pewno zręcznościowych minigierek, co też idzie na plus.
A, podoba mi się jeszcze, że Kot jest na pierwszym miejscu w tytule :)
Awatar użytkownika
Revlis

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3) Dema (miejsce 2)
Posty: 113
Rejestracja: 13 wrz 2016, 22:59
Lokalizacja: Kraina RM

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Revlis » 01 kwie 2017, 15:18

Deathwing pisze:Sprytnie wybrana data zapowiedzi - nawet jeśli projekt nie wypali, to będzie dobra wymówka ;)


To samo sobie pomyślałem. Ciekawi mnie co płeć piękna wymyśli by zaspokoić nasz niedosyt fabularny :wink:
Czekam i życzę powodzenia w tworzeniu (co z tego że błaha - jeśli wszyscy będą się wyróżniali, to właśnie błahe będzie wyjątkowe).
https://www.youtube.com/watch?v=iCa6o_zzZXs
Revlis to śmierdzący leń.
Zbija bąki cały dzień.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 345
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Diablo » 01 kwie 2017, 21:22

Początkowo myślałem, że to żart, ale patrzę, że dodane przed północą. Jejusiu! Kleosia w końcu zaczęła tworzyć jakąś giercę <3 Pamiętam jak parę lat temu o tym rozmawialiśmy :lol:

Fabuła typowa dla ciebie czyli lekka, przyjemna, zabawna. Trochę kojarzy mi się z taką kreskówką i serialem (ale jestem stary) o Sabrinie. Nie wiem czy trafiłem, w każdym razie coś jest na rzeczy :-D

Co do czasu, to nie narzucaj sobie tych 3 godzin. Mnóstwo roboty jest żeby zrobić grę z godziną rozgrywki i walką, a ty przecież chcesz dla nas wydestylować fabułę z erpego-śladów i mam nadzieję, że będzie to fabuła wysokoprocentowa! :-D

Czekam, czekam! I mogę nawet zostać testerem, by role się odwróciły :-P :lol:

Pozdrowionka od Diabełka <3
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Kryzz333 » 01 kwie 2017, 22:23

Cholera, zdziwiłem się tą zapowiedzią. Wróciło też uczucie ekscytacji które odczuwam gdy widzę zapowiedź ciekawego projektu :V

Zapowiedź rozgrywki fajna. + za kota. Będzie pocałunek aby zmienić kota w księcia? :V

W ogóle jakby trzeba było pomóc albo testować to masz moją klawiaturę :V Też mam pewne doświadczenie w tych kwestiach.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Kleo » 02 kwie 2017, 23:22

Deathwing pisze:Sprytnie wybrana data zapowiedzi - nawet jeśli projekt nie wypali, to będzie dobra wymówka ;)
Ojć, kolego Deathwing... Zraniła mnie twoja supozycja - zapewniam cię solennie, że w życiu nie splamiłabym się takim tanim asekuranctwem. ;(
Bo wiesz, tak poza wszystkim, to nie jest mi ono do niczego potrzebne - wszyscy niewierni Tomasze (na czele z Sefiro - wygrałeś :)) mieli rację... Wprawdzie po tylu miłych słowach trochę głupio mi się do tego przyznawać, ale zapowiedź jest primaaprilisowym żartem. :)
A w każdym razie miała być, bo teraz zaczynam się zastanawiać, czy jednak się nie przemóc i nie przekuć jej w czyn, choć widzę parę drobnych przeszkód. Po pierwsze, poprzeczka oczekiwań, i to w dodatku ze strony osób, których opinię sobie cenię, zawisła - jak na moje potrzeby - nieco zbyt wysoko. Po drugie, fabuły mam tyle, ile zawarłam w zapowiedzi, a pomysłów na mechanikę okrągłe zero. A po trzecie i chyba najważniejsze - zeszłoby mi z projektem nieco dłużej, niż kilka miesięcy, bo najpierw musiałabym odbyć intensywny kurs obsługi Makera, w tym robienia mapek... Bo wszystkie te, które można obejrzeć w temacie, są wyłącznym dziełem Yorosia. <3

Noruj pisze:chyba mnie to trochę zmotywowało do przebudzenia się z własnego rmowego marazmu
Mam nadzieję, że mimo wszystko ci nie przejdzie, chętnie bym pograła w coś od ciebie - nawet gdyby miały to być jakieś dziwne simsy. :P

Diablo pisze:Trochę kojarzy mi się z taką kreskówką i serialem (ale jestem stary) o Sabrinie.
Heh, z początku kot miał być gadający, ale zrezygnowałam z tego właśnie dlatego, żeby uniknąć skojarzeń z Sabriną. No i kurde, nie pomogło. xD A jakbyś był stary, Diabełku, to raczej przyszedłby ci do głowy serial "Siedem życzeń", więc nie jest z tobą aż tak źle. Choć rzeczywiście, przez te parę lat mój mały RM-owy braciszek wyrósł na całkiem sporego faceta. <3

Kryzz333 pisze:Będzie pocałunek aby zmienić kota w księcia? :V
Gdyby gra kiedykolwiek powstała, to nie byłoby w niej ani pocałunku (kto chciałby całować kota? xD), ani księcia, ale z pewnością znalazłabym dla nich jakieś nieco mniej wyświechtane ekwiwalenty. Bo przecież w głębi ducha wszyscy kochamy romantyczne historie ze szczęśliwymi zakończeniami, prawda?

Wszystkim bardzo dziękuję za zainteresowanie i wsparcie. Ach, i obiecuję, że w najbliższym czasie nie będę już kłamać. :)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: Amelanduil » 03 kwie 2017, 04:51

Nie wiem, czy pozbieram się po tym kłamstwie, moja wiara w makera została załamana, porzucam tworzenie :I

Ale no, chapeau bas za wiarygodny żart :P
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VX Ace] Kot i Czarownica

Postautor: PInroz » 03 kwie 2017, 11:32

Kleo pisze:Bo wszystkie te, które można obejrzeć w temacie, są wyłącznym dziełem Yorosia. <3


W sumie to oczywiste :roll: Początkowo nie wiedziałem dlaczego te lokacje pachną mi Yorosiem, a teraz wszystko jasne :-D

Tak się jeszcze zapytam, ile czasy będzie trzeba na przejście Kota i Czarownicy :?:

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości