[MV] Aven

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Szała

Golden Forki 2017 - Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2016, 12:45

[MV] Aven

Post autor: Szała »

Obrazek
Silnik: RPG Maker MV
Gatunek: jRPG
Szacowany czas zakończenia pracy: Akt I - koniec 2017 roku.
Obrazek
Witam, po około dwóch latach dość intensywnego tworzenia przeplecionego sporymi przerwami postanowiłem przedstawić Wam mój projekt, którego początki tak naprawdę sięgają 2008 roku. Wtedy bowiem pojawił się ogólny zarys fabuły, kilka pierwszych grafik i map tworzonych jeszcze w RPG Makerze XP. Projekt tworzę razem z Narzeczoną, która pomaga mi w praktycznie każdym aspekcie.

Akcja gry dzieje się w fikcyjnym świecie Aldarea, który jest unoszącym się w przestrzeni kontynentem. Insignia, kraj nazywany "Królestwem" od niepamiętnych czasów prowadzi wojny z imperium Elduranu. Rozgrywka rozpoczyna się jednak w okresie tymczasowego pokoju. Fabuła skoncentrowana jest wokół mężczyzny, utalentowanego szermierza żyjącego w małej wiosce na terenie Królestwa. Jest to dorosła opowieść o wojnie, przyjaźni, miłości i zdradzie.

Ciężko mi napisać więcej istotnych informacji na temat fabuły, by nie zepsuć nikomu przyjemności z gry. Wydarzy się jednak bardzo wiele i myślę, że będzie ciekawie.

Obrazek
* Turowy Side View Battle System, rozbudowany o wiele funkcji, jak np.
- łączone ataki, gdzie dwóch lub więcej bohaterów atakuje jednocześnie zadając ogromne obrażenia przeciwnikom,
- wyjątkowe ataki po naładowaniu "paska emocji", coś a'la Limity z FFVII,
- korzystanie z elementów otoczenia.
* Encyklopedia, która będzie zbiorem informacji o świecie i uzupełniać się będzie o nowe wpisy wraz z rozwojem fabuły.
* Dziennik zadań
* Minimapa
Obrazek
Grafikę tworzy wiele elementów różnego źródła. Są to m.in. tekstury edity i recolory grafik różnego autorstwa oraz sporo mojej własnej twórczości. Mapy są tworzone w GIMPie i przenoszone do Makera w postaci Parallaxów. Sprite'y to rescalowane i edytowane HalfKaisery.
Obrazek
Z racji tego, że gra obsługuje rozdzielczość 1280x720, screeny zostały zmniejszone, jednak po kliknięciu na dany obrazek można je zobaczyć w oryginalnych wymiarach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Post będzie wkrótce aktualizowany o więcej informacji, listę skryptów oraz creditsy.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [MV] Aven

Post autor: Kryzz333 »

Ja ciągle sobie myślę, że może uda mi się zrobić jakąś RMową megaprodukcję, a tu raz po raz ktoś podnosi poprzeczkę :V

Zacznę od grafiki. Bardzo mi się podoba, screeny wyglądają jak pocztówki (te ramki wokół nich są w grze? serio pytam). Mógłbym się przyczepić, że drzewa dosyć "płasko" wyglądają, chociaż z innymi elementami nie ma takiego problemu. Na pewno będzie można się napając tą grafiką :V
Animacje trudno oceniać, ale fajnie że są.
Interfejs jest ładny, minimapa spoko (tylko czy do czegoś się przydaje pokazując tak mały obszar?)

Stylistycznie najbardziej podobają mi się dwa ostatnie screeny. Może nawet ostatni najbardziej, jest jasny i przejrzysty.

Fabuła i świat przedstawiony brzmią dość typowo, ale liczę że będą ciekawe i angażujące.

Często o to proszę w zapowiedziach, ale napiszę - fajnie byłoby gdybyś napisał coś więcej o mechanice. Może jakiś obrazek?

Rozumiem że gra będzie wydawana w oddzielnych Aktach?

W każdym razie czekam. Na pewno warto, nawet dla samej grafiki.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [MV] Aven

Post autor: PInroz »

Ciekawy projekt, muszę przyznać :wink:

Urzekły mnie lokacje oraz fabuła, przeraża mnie tylko że to kolejna gra podzielona na akty :shock: Ach te wspomnienia z Lunatery :? Mniejsza z tym, życzę powodzenia przy tworzeniu, bo zapowiada się naprawdę bardzo ciekawie :-D
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Danceloth
Posty: 15
Rejestracja: 02 maja 2015, 15:18

Re: [MV] Aven

Post autor: Danceloth »

Mapy wyglądają absolutnie przepięknie, życzę powodzenia :D
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [MV] Aven

Post autor: Dragon Kamillo »

Wstęp brzmi świetnie. Mechanika prócz 2 ostatnich punktów też (nie lubię minimap i dzienników - takie robienie debili z graczy).
Grafika wygląda nieźle, ale nie podoba mi się składanie map z panoram, a biorąc pod uwagę coraz większe rozdzielczości grafik - to już robi się złe. W takim 2k3 jeszcze można to przeżyć, bo grafiki są 9 razy mniejsze od MV i jeszcze nie ważą aż tak dużo - choć nie wolno z tym przesadzić. W MV zaraz się zrobi 500 mega i lipa. A teraz pewnie odpisałbyś że kompresujesz te panoramki - i tu kolejna wada, myślisz że nie dojrzę że to jest jpg - strasznie to przez to rozmazane i nierówne. Najbardziej to widać na ostatnim zrzucie - ramka czy tekst są w sumie OK, tylko same tło jest zniszczone - przyjrzyjcie się np tym kolumnom albo pieńkowi - patrzeć się nie da.

3 zrzut na początku wyglądał mi jak jakieś zabawy w stylu mode7, nawet fajnie to wygląda, tylko czy cień od postaci dopasowuje się w zależności gdzie stoi? Bo jeśli nie to efekt się rozwali.

I co to za moda na takie rozciągnięte rozdzielczości? Ciekawe jak będzie działał na tym pełny ekran, bo z tego co widzę to u mnie nie powinno się to różnić od okienka, z tym że na pełnym będzie czarna ramka, bo mam rozdziałke 1920x1080.

Edit: Wygląda na to że screeny są po prostu w jpg, co nie zmienia faktu że samo tło jest bardziej rozmazane niż reszta, ale może jednak nie są one w jpg, ale jak są w czym innym to pewnie kupe ważą. Wrzucajcie zrzuty jak normalni ludzie w png, a nie w tym beznadziejnym jpg...

Edit2: Po za tym nikt jeszcze nie podniósł poprzeczki, przecież gra jeszcze nie wyszła XD.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [MV] Aven

Post autor: HGS »

Podoba mi się twoja zapowiedź. Doczekałem się w końcu gierki, w której grafika sprawiła, że aż mnie zatkało. Wielki plus masz u mnie za to. Oby na zapowiedzi się nie skończyło. Trzymam kciuki :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [MV] Aven

Post autor: Kryzz333 »

Po za tym nikt jeszcze nie podniósł poprzeczki, przecież gra jeszcze nie wyszła XD.
Jak Źródło :V Chodziło mi bardziej o oczekiwania.
Ale z drugiej strony pewnie Aven i Źródło nie będą nawet konkurować na GFach bo osobne kategorie.

A poza tym nie uważam żeby dziennik i encyklopedia były złym pomysłem same z siebie. Jeśli gra ma być duża te narzędzia mogą być czasem wybawieniem (np. dla mnie - osoby która przechodzi gry z doskoku :lol: ).

A tak wgl.
korzystanie z elementów otoczenia.
To mnie ciekawi. I jak będzie z drużyną bohatera. No i czy będą mechaniki poza walką.
Awatar użytkownika
Szała

Golden Forki 2017 - Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2016, 12:45

Re: [MV] Aven

Post autor: Szała »

Kryzz333 pisze:Animacje trudno oceniać, ale fajnie że są.
Animowana jest również woda i miejscami trawa oraz światła. Będzie możliwe wyłączenie tych animacji w opcjach, w razie spadków FPS.
Kryzz333 pisze:minimapa spoko (tylko czy do czegoś się przydaje pokazując tak mały obszar?)
Minimapa jest w fazie testów, jeszcze trochę się zmieni. Planuję dodać buttony do przybliżania i oddalania mapki.
Kryzz333 pisze:fajnie byłoby gdybyś napisał coś więcej o mechanice.
Kryzz333 pisze:czy będą mechaniki poza walką.
W grze będzie perswazja, otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek itp., ale będzie to zwyczajnie oparte na statystykach postaci.
Jeśli chodzi o ciekawe rzeczy to na chwilę obecną nie mogę powiedzieć więcej bez spoilerowania.
Kryzz333 pisze:Rozumiem że gra będzie wydawana w oddzielnych Aktach?
Taki jest zamysł.
Dragon Kamillo pisze:(nie lubię minimap i dzienników - takie robienie debili z graczy)
Minimapę można wyłączyć przyciskiem [H] po lewej na dole, a do dziennika nie zaglądać ;). Jednak już przy kilku aktywnych zadaniach pobocznych dziennik zadań jest po prostu przydatny.
Dragon Kamillo pisze:W MV zaraz się zrobi 500 mega i lipa.
W razie problemów z ewentualnym pobraniem zawsze mogę Ci wysłać płytkę ;). Gra będzie trochę ważyć.
Dragon Kamillo pisze:Najbardziej to widać na ostatnim zrzucie - ramka czy tekst są w sumie OK, tylko same tło jest zniszczone
Jest to obrazek z krótkiej cutscenki przed walką. Właśnie ta scenka, jak i walki są na około 50%-owym zoomie, żeby postacie były lepiej widoczne, choć zdaję sobie sprawę, że grafiki są przez to rozmyte.
Dragon Kamillo pisze:czy cień od postaci dopasowuje się w zależności gdzie stoi?
Naturalnie, cienie postaci są dynamiczne.
Dragon Kamillo pisze:Ciekawe jak będzie działał na tym pełny ekran
Możesz grać w oknie, na pełnym ekranie z rozciągniętym obrazem [F4] oraz na okienku otoczonym czernią [F3].
Dragon Kamillo pisze:Wrzucajcie zrzuty jak normalni ludzie w png, a nie w tym beznadziejnym jpg
Obiecuję poprawę ;).
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [MV] Aven

Post autor: Sefiro »

Turowy jRPG? Zapowiada się nieźle. :D Samo to jak gra wygląda... no czad.
Tylko boje się, że z tą rozdzielczością i efektami będę miał na sowim kompie (złom) z 3fps xD
Fabuła ok. Przydało by się coś więcej o głównym bohaterze, no ale rozumiem, że nie chcesz za bardzo zdradzać fabuły.
Szkoda tylko, że to kolejna gra podzielona na akty. Jak długi będzie ten Akt i ile ich planujesz?
Ciekawi mnie też jakiej muzyki w tym użyjesz. Jak to jrpg to mam nadzieje, że nie będzie tam OSTa z gothica itp
No to czekam do grudnia :P Powodzenia w tworzeniu :)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [MV] Aven

Post autor: Amelanduil »

W grze będzie perswazja, otwieranie zamków, rozbrajanie pułapek itp., ale będzie to zwyczajnie oparte na statystykach postaci.
Łee, nuda. Nieangażujące pierdółki. (Swoją drogą, bardzo nieintuicyjne są takie rozwiązania, bo nigdy nie wiesz, kiedy będą potrzebne te dodatkowe punkty w lockpicking czy insze perswazje)
Więcej łamigłówek po drodze, żeby to nie był symulator chodzenia po ładnych korytarzach. Pokaż też jak się sprawuje walka w akcji. Są łączenia, są limit break'i... a będą łączone limit break'i? :D
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [MV] Aven

Post autor: Dragon Kamillo »

Czekaj, czekaj - tą grę będzie się obsługiwać mychą, jeśli tak to troszkie lipa, chyba że to jest tylko 1 z możliwych wariantów obsługi gry...

Problem z dziennikami w RM mam taki, że często nie da się przejść gry bez zajrzenia do niego - a no bo zdarza się że NPC nie poda nam jakieś informacji, a ona jakimś cudem sama się w nim pojawia - a bez niej ukończenie zadania staje się niemożliwe...

Po za tym nie lubię zbytnio zadań pobocznych, jeśli jest ich tylko kilka na całą grę to OK, bo wtedy mogą być ciekawe, ale jak robi ich się strasznie dużo to w końcu i tak większość opiera się na schemacie ("Mam 5 kroków do lasu, ale nie chce mi się leźć i schylać - ej weź leć i zbierz mi 5 szyszek a dostaniesz jabłko"), a to po jakimś czasie zaczyna być nudne.

Dałoby się robić zoom mapy bez rozmazania? Nawet gdyby miała to być tylko do włączenia opcja w menu gry czy tam innej konfiguracji - ja to chcę.

Z płytki gra będzie wolniej chodzić - a tu wcale nie chodzi o problemy z pobieraniem, po prostu nie lubię ciężkich gier i już bo szybko zabierają miejsce na dyskach. Zresztą to ty będziesz miał problem z hostem XD.

Podoba mi się opcja F3, póki mam taką rozdzielczość jaką mam jest OK. Jak kiedyś się to jakoś rozwinie i wejdą rozdzielczości większe, tak że ekran gry mógłby się zmieścić powiększony o całkowitą wartość - to chciałbym większe, bez rozmazania - nadal z czernią wkoło, ale że to raczej szybko nie nastąpi - jest OK.

Najbardziej boję się rozmiaru. Graficznie na prawdę jest świetnie (choć jak ktoś wspomniał drzewa wyglądają płasko). Po za tym to MV a on pełen bugów i pewnie będą z nim jakieś problemy...

Czekam, jak wyjdzie planuję zagrać - no chyba że przesadzisz z rozmiarem XD.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [MV] Aven

Post autor: Jazzwhisky »

Fajna zapowiedź z tradycyjnym podejściem do tematu jRPG, aż się przypominają złote lata projektów spod RMXP. Tylko problem z nimi wszystkimi był taki, że wyglądały super, autorzy nakręcali wokół nich mega zainteresowanie, ale nigdy, bez wyjątku (no chyba, że pospieramy się o dema), żaden nie doczekał się premiery (nawet na PS3, jak zapowiadał to kiedyś jeden z twórców :)). Stąd, byłoby to na swój sposób historyczne, gdyby twoja produkcja dotarła chociaż do poziomu pełnego pierwszego aktu. Nawet pomijając kwestię samych grafik, efekty świetlne itp., mapy są świetne, reszta oprawy też trzyma poziom, martwią tylko kwestie techniczne (ew. wchodzenie w głębokie duperele, gdy całe mięcho nie jest jeszcze na swoim miejscu) i rozmiary, to chyba główny zabójca produkcji w tym stylu. Bo to właśnie o tego typu projektach przez lata pisaliśmy sobie w prywatnych rozmowach "daj spokój, to nigdy nie wyjdzie...", fajnie byłoby wreszcie się mylić. Powodzenia!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: [MV] Aven

Post autor: Rykes »

Bardzo ciekawy projekt :-) Już wiem do kogo będę pisał w razie gdy będę potrzebował grafik :wink: W najbliższym czasie pewnie odezwę się na priv Szała. Czekam na gierkę albo chociaż demo, bo nie mogę się doczekać rozgrywki.
Życzę powodzenia w tworzeniu i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [MV] Aven

Post autor: HGS »

Dragon Kamillo pisze:W odpowiedzi na twoją wypowiedź
Faktycznie grafika ciutkę wydaje się rozmazana. Nie mniej jednak ogólnie wizualnie wygląda to dość interesująco. Boję się tylko tych rozdzielczości, o których mówisz. Reszta nieważna :P myślałem, że to XP :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Szała

Golden Forki 2017 - Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 24
Rejestracja: 28 sty 2016, 12:45

Re: [MV] Aven

Post autor: Szała »

Kryzz333 pisze:te ramki wokół nich są w grze? serio pytam
Tak, jest to element GUI.
Sefiro pisze:Jak długi będzie ten Akt i ile ich planujesz?
Kilka godzin. Ciężko powiedzieć. Mam już zakończenie i historię na trzy akty, ale zostawiłem sobie furtkę na rozbudowę części centralnej.
Amelanduil pisze:Więcej łamigłówek po drodze, żeby to nie był symulator chodzenia po ładnych korytarzach.
Zagadki owszem, będą. Głównie skupiam się jednak na opowiedzeniu historii, relacjach między bohaterami i walce.
Amelanduil pisze:a będą łączone limit break'i?
Tego nie planowałem, ale jak teraz o tym myślę... :)
Dragon Kamillo pisze:Czekaj, czekaj - tą grę będzie się obsługiwać mychą, jeśli tak to troszkie lipa, chyba że to jest tylko 1 z możliwych wariantów obsługi gry...
Staram się zrobić wszystko, żeby grę można było obsługiwać wyłącznie myszką. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby grać tylko na klawiaturze. Dalej wydaje mi się to najlepszą opcją.
ODPOWIEDZ