[MV] Quefirio I

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

[MV] Quefirio I

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 11:58

Obrazek

RPG Maker: MV
Data premiery: Koniec 2018r/Początek 2019r.
Data wydania dema: Końcówka 2017r.
Typ gierki: cRPG

Fabuła:
W Quefirio wcielamy się w Morgoth'a - jednego z archaniołów stworzonych przez Jedynego. Pod wpływem swej inteligencji i poczucia władzy Morgoth postanowił zaatakować Jedynego i stać się jedynym prawowitym Władcą Wszechświatów. Niestety nie udało mu się. Jedyny pokonał go i zabrał mu władzę nad Czasem i Wszechświatami. Jednakże dał szansę istnienia Morgoth'owi.

Zesłany na Cieę - Planetę Życia - Morgoth musiał zaczynać od zera. Jedynymi umiejętnościami jakie da Morgoth'owi Jedyny będą czytanie, pisanie i mówienie. Reszty musi nauczyć się sam podczas swojej przygody na Ciei. Morgoth musi poznać Świat, który będzie go otaczał przez najbliższe kilka dni, tygodni, miesięcy, a nawet może lat. Morgoth bowiem musi dowiedzieć się wszystkiego o Krysztale Pustki. Odnaleźć jego fragmenty i składając je w całość odmówić modlitwę do Jedynego, w której będzie widoczna chęć poprawy oraz zadośćuczynienia Jedynemu. Bez tego Morgoth będzie skazany na wieczną tułaczkę po świecie istot śmiertelnych.

Muzyka:
W grze będziecie mogli usłyszeć autorski soundtrack, który wyniesie aż ponad 50 utworów. Utwory będą trwać od około 5 sekund (odgłos ogniska, ryk wilka etc.) do tych trwających 3 minuty (ekran tytułowy etc.)

Mechanika:
Mechanika w grze nie będzie ustępować fabule. Oba aspekty postaram się dopracować w najlepszym stopniu, w jakim potrafię. Póki co w grze będziecie mogli zobaczyć:
- QueABS(Pisany od zera)*
- Autorski Dziennik Bohatera (więcej poniżej :P)
- Otwarty Świat.
- Autorski System Reputacji (więcej na ten temat poniżej)
i wiele więcej, których tutaj nie wypisałem.

*Z powodu, iż QueABS będzie pisany przeze mnie od zera, premiera dema może zostać przedłużona :(.

System Reputacji:
Spoiler:


System Dziennika Bohatera:
Spoiler:


Screeny: (Niedługo udostępnię nowe)

1. Morgoth podczas zwiedzania domu Saphira:
Obrazek
2. Morgoth w Centrum Wszechświatów:
Obrazek
3. Morgoth na Ciei:
Obrazek

Quefirio cały czas w produkcji :-). Zapraszam do oceniania nowych screenów oraz pisania wszelkich uwag, bo to one wpływają najbardziej na projekt. Dziękuję za przeczytanie zapowiedzi :-)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 20:07 przez MarGorN, łącznie zmieniany 25 razy.
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Amelanduil » 01 maja 2017, 14:34

Nie rozumiem czemu ludzie robią takie screeny jak ten pierwszy, przecież to nic nie przedstawia ._. Swoją drogą te ciemne napisy są bardzo nieczytelne.
Obrazek
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 14:39

Amelanduil pisze:Nie rozumiem czemu ludzie robią takie screeny jak ten pierwszy, przecież to nic nie przedstawia ._. Swoją drogą te ciemne napisy są bardzo nieczytelne.


Ciemne napisy muszą być ze względu na klimat Quefirio. Poza tym mam zamiar zmienić oba screen'y, ale niestety to troszeczkę potrwa. Myślę, że wraz z wstawieniem trzeciego screena zmienię pierwszy.
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Kleo » 01 maja 2017, 14:58

MarGorN pisze:skrócony szczegółowy opis
To w końcu skrócony czy szczegółowy? Bo "skrócony szczegółowy" to taki trochę oksymoron. xD

MarGorN pisze:to, co będziecie mogli zobaczyć w Quefirio I
No właśnie - a co konkretnie będziemy mogli zobaczyć? Bo z zapowiedzi nie jestem w stanie tego wywnioskować - zupełnie z niej nie wynika, o czym właściwie będzie gra. "Fabuła" jest raczej opisem świata i jego historii, nic nie ma o bohaterze/bohaterach (chyba kimś będzie można pokierować? czy gracz będzie tylko oglądał/czytał prolog?) ani tym, co najważniejsze, a mianowicie mechanice. Przydałoby się uzupełnić nie tylko screeny, ale również te - dla mnie kluczowe - informacje. :)
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 15:09

Kleo pisze:
MarGorN pisze:skrócony szczegółowy opis
To w końcu skrócony czy szczegółowy? Bo "skrócony szczegółowy" to taki trochę oksymoron. xD

MarGorN pisze:to, co będziecie mogli zobaczyć w Quefirio I
No właśnie - a co konkretnie będziemy mogli zobaczyć? Bo z zapowiedzi nie jestem w stanie tego wywnioskować - zupełnie z niej nie wynika, o czym właściwie będzie gra. "Fabuła" jest raczej opisem świata i jego historii, nic nie ma o bohaterze/bohaterach (chyba kimś będzie można pokierować? czy gracz będzie tylko oglądał/czytał prolog?) ani tym, co najważniejsze, a mianowicie mechanice. Przydałoby się uzupełnić nie tylko screeny, ale również te - dla mnie kluczowe - informacje. :)


Dziękuję za uwagi i już zabieram się za poprawianie błędów. Faktycznie zapomniałem o mechanice i bohaterach.
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Jazzwhisky » 01 maja 2017, 15:13

Amelanduil pisze:Nie rozumiem czemu ludzie robią takie screeny jak ten pierwszy, przecież to nic nie przedstawia ._. Swoją drogą te ciemne napisy są bardzo nieczytelne.

Tak odpowiadając całkiem serio, to myślę, że MarGorN mimowolnie całkiem ładnie uchwycił odpowiedź na to pytanie. Na przykładzie drugiego screena, no umówmy się, grafiki w grze są cukierkowe, dokładnie takie najbardziej kojarzące się ludziom z RM. Stąd, żeby ująć jakoś cięższy klimat ("zuoooo!!1") twórcy łapią się w takim rpzypadku innych środków, m.in. elementów graficznych (przyciemnianie ekranu, krew, takie tam). Ale jak to wychodzi? BARDZO róźnie.

A tak ściśle do zapowiedzi - zgadzam się z Kleo, wygląda to jak taka klasyczna próba przeniesienia (potężnej) historii na ekran, zapominając trochę przy tym, że jednak rozmawiamy o grze, gdzie tradycyjnie cały szereg elementów stoi wyżej. W tym przypadku - na razie wiemy strasznie niewiele, bo pomijając rozpiskę historii (którą np. ja w szczegółach zazwyczaj pomijam, żeby nie spoilerowac sobie ew. rozgrywki) to można tylko zgadywać jak prezentować będzie się całość.

Zdecydowanie życzę powodzenia w rozwijaniu projektu, otwartości na uwagi i więcej informacji w temacie! :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 15:41

Temat uzupełniony o trzeci screenshot, bohaterów oraz informacje dotyczące mechaniki. Jestem otwarty na dalsze opinie, gdyż to moja pierwsza gra i chciałbym, aby była jak najlepiej odebrana wśród was (użytkowników tego forum) i resztę sceny RPG Makera. Najbardziej interesują mnie opinie, w których przedstawione będą popełnione przeze mnie błędy, gdyż na nich człowiek się uczy. :-D
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 643
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Kryzz333 » 01 maja 2017, 17:16

Gra może być ciekawa, ale przez doświadczenie obawiam się podchodzenia do tworzenia gry przez pryzmat ogromnej fabuły (120 stron?!). Zasadnicze powody są trzy: odrywa to od tworzenia właściwej gry (nie "książki"), ustala złe priorytety i wreszcie może poważnie zaszkodzić grze w momencie w którym po prostu nie będzie się dało przekształcić scenariusza w rozgrywkę (ograniczenia technologiczno-designerskie, w dodatku typowe dla RM).

Obawiam się, że twoja gra jest skrajnym przypadkiem "gry pisanej z opowiadań", jeśli mogę to tak określić. Były już (upadłe) podobne przypadki na tym forum i ja sam w pewnym sensie robiłem grę mającą podobne wady (ukończyłem, ale powinienem podejść do tego inaczej).

Co mogę ci radzić to to co napisali poprzednicy. Skup się na robieniu gry, a nie ukazania opowiadania.

Zwróciłem też uwagę na nazewnictwo, które jest okropnie rozbudowane, a nazwy są obcobrzmiące, co sprawia że terminy są trudne do zapamiętania i w rezultacie wszystko się gubi. Opis świata był dla mnie prawie nie do przeczytania. Śledzenie tych wszystkich imion i nazw własnych jest okropne. Nie radzę iść tą drogą. Może to zabrzmieć mocno, ale taki styl rozpisywania tła nic nie wnosi i może wręcz szkodzić samej fabule (scenariuszowi).

Co do screenów to mogą być, ale podłoże w ostatnim obrazku jest zdecydowanie zbyt rozmazane i nieczytelne.

Opis mechaniki który dodałeś w zasadzie nic nie mówi oprócz tego, że będzie ABS. Raczej wolelibyśmy się dowiedzieć co będzie się robiło w grze.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Adrapnikram » 01 maja 2017, 18:05

Moja opinia. To co pokazałeś jest ciekawe, jednak jest to nieuzupełnione. Brakuje mechaniki i wszystkich rzeczy, których czynią z gry GRĘ. Nic o planowanym gameplayu, oprócz informacji o tym, ze system walki to ABS. I ten system walki też nie jest przedstawiony, ani na screenach, ani w opisie. I co jeszcze...
120 stron(!?) Jeśli chodzi o to, to pamiętaj - tworzysz grę, nie opowiadanie. Podstawą ma być tu rozgrywka i działanie gry (mechaniki), a dopiero potem pasująca do tego historia. Ja tak to widzę. No i witaj na forum!
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 19:39

Co do samych 120 stron jest to fabuła na 3 części i przedstawia ogrom wydarzeń. Co do samej mechaniki to stanie na równie dobrym poziomie co sama fabuła. Zresztą co ja będę się tutaj wypowiadał.. zobaczycie to w demie, wtedy będzie można wszystko ocenić lepiej :-D
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Noruj » 01 maja 2017, 20:29

Aleś się Tolkiena naczytał. Silmarilion jest raczej kiepski.
Dla mnie to masa nazw, których nie zapamiętam (bo po co), aż nasuwa się milion podobnych projektów. Potrzeba tu jakiegoś konkretnego scenariusza, póki co - nie widzę go :P
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 20:36

Noruj pisze:Aleś się Tolkiena naczytał. Silmarilion jest raczej kiepski.
Dla mnie to masa nazw, których nie zapamiętam (bo po co), aż nasuwa się milion podobnych projektów. Potrzeba tu jakiegoś konkretnego scenariusza, póki co - nie widzę go :P


Przyznam Ci tu rację. Inspirowałem się Silmarillionem, lecz tylko początek opowieści będzie przypominał tę z książki. Opowieść, która nastąpi później jest zupełnie odstająca od tego, co napisał nieżyjący już autor powyższego Silmarillionu. :-D
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 98
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Reigh » 01 maja 2017, 20:42

Zabawne, w mojej grze także jest bóg Jedyny :-D No cóż, myślimy podobnie. Co do zapowiedzi - prezentuje się zacnie. Fabuła jest ciekawa a screeny przyciągają uwagę. Życzę powodzenia w tworzeniu projektu :wink:
Eternal Games Studio
Project Leader
Awatar użytkownika
MarGorN
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2017, 11:13
Kontakt:

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: MarGorN » 01 maja 2017, 23:50

Edit:
* Zedytowany został Pierwszy screen. Teraz przedstawia Jedynego, który rozdziela moc stwarzania pomiędzy ośmioro Vieris.
* Zedytowany został opis przedstawiający fabułę oraz mechanikę.
* Dodany został podział pomiędzy Opisem Świata i Fabułą, lecz póki co mało szczegółową.
Aktualny projekt:
Obrazek
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 345
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Quefirio: Stworzenie

Postautor: Diablo » 02 maja 2017, 10:56

To jest to czego mi ostatnio brakowało - projektów od niezbyt znanych userów! :3 Dobrze jest zobaczyć nową twarz i nowy projekt, zawierający te cechy "pierwszych projektów".

Projekt ma potencjał. Jak mówiłem - widać te niedoróbki początków RM'owania, ale nie zrażaj się! Zobaczysz, że każdy zrobiony projekt da ci mnóstwo okazji do rozwoju. Polecam jednak, aby pierwsze projekty były krótkie. Tak, żebyś mógł zmierzyć swoje możliwości, a potem ruszać na głębokie wody.

Czekam i pozdrawiam!
Obrazek

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości