[VXACE] Bazgroł

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Chuumoon
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2017, 03:15

[VXACE] Bazgroł

Postautor: Chuumoon » 18 sie 2017, 03:50

Obrazek

Bazgroł
Gatunek: Platformowa / logiczna
Szacowany czas zakończenia prac: Jesień 2017/ Zima 2018
Dziennik twórcy: Skończyłem pracę nad fabułą, obecnie tworzę etapy, umiejętności i zagadki. Obecnie gotowe są trzy z dwudziestu planowanych poziomów.


Witam! Bazgroł jest moim pierwszym projektem, który znalazł się (teoretycznie znajdzie) na Gospodzie. Będzie to gra platformowa z elementami logicznymi, a także z odrobiną akcji. Gracz wcieli się w niej w Bazgroła - niemego, ale charyzmatycznego bohatera. Jest on koślawym rysunkiem, który nie zna swojego pochodzenia. Razem ze swoimi przyjaciółmi - rośliną Wenus, retro-komputerem o nazwie Cemi oraz młodym konstruktorem Benkiem przemierzy wiele różnorodnych poziomów, jednocześnie próbując rozwiązać tajemnicę tego pokręconego świata.
Gra będzie luźną, lecz wymagającą przygodą.


O rozgrywce:
Gracz będzie miał za zadanie pokonać 20 poziomów, w których znajdzie monety (100) i kryształy. (5) W poziomach tych na bohatera będzie czekać także wiele platformowych wyzwań i zagadek logicznych, a także przeciwników i bossów. Do wykorzystania będzie on miał 4 specjalne umiejętności - każda z nich poznawana będzie w trakcie podróży.


Tilesety na screenshotach to placeholder'y... i generalnie cała gra jest obecnie w surowym stanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dodatkowo!
Cele, które postawiłem sobie, gdy zacząłem tworzyć "Bazgroła":
- Animowane przerywniki filmowe;
- Dubbing (w ważniejszych scenach i rozmowach z NPC);
- Różnorodność poziomów;
- Rosnący poziom trudności;
- W większości własnoręcznie wykonana grafika;
- Bossowie stworzeni tylko i wyłącznie za pomocą zdarzeniówek.
Jeżeli wszystko to znajdzie się w finalnej wersji gry, będę z siebie zadowolony.


A także!
Cele zrealizowane:
- Ekspresyjny główny bohater, posiadający różnorakie animacje;
- Wykonane za pomocą zdarzeń wskaźniki życia, zdobytych monet i kryształów;


Użyte skrypty:
Fullscreen++
VE: Pixel Movement
VE: Moving Platform
VE: Free Jump


Mam nadzieję, że mój projekt przypadnie Wam do gustu - Chuumoon.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, 23:37 przez Chuumoon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gotrym
Posty: 47
Rejestracja: 31 paź 2016, 08:58
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Gotrym » 18 sie 2017, 09:57

Zaciekawiłem się tym projektem, jest to strasznie dziwny projekt, ale w tym szaleństwie jest metoda :)
Wygląd bohatera bardzo mi się podoba. A ten ostatni screen mnie rozwalił :)
Popracował bym jeszcze nad mapkami, mało detali, czasami jest dużo pustki (nie wiem może tak ma być) :)
Z chęcią będę czekał na ten projekt, mam nadzieje że uda ci się go skończyć.
Games Gal

BLOG: gamesgalpl.blogspot.com/
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198292911083/
Awatar użytkownika
Chuumoon
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2017, 03:15

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Chuumoon » 18 sie 2017, 12:02

Gotrym pisze:Popracował bym jeszcze nad mapkami, mało detali, czasami jest dużo pustki (nie wiem może tak ma być) :)

Jestem tego świadomy, pracuję nad "zapelnianiem" pustych przestrzeni. Dzięki za komentarz ^^
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 730
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: PInroz » 18 sie 2017, 12:25

Ciekawa produkcja :wink:

Plus za rysowane postacie w paincie, jednak radziłbym ci całą grafikę zamienić na autorską narysowaną w paincie :roll: Wyjdzie wtedy przepiękny Bazgroł :lol: Tak czy inaczej czekam i POWODZENIA w tworzeniu :wink:
Awatar użytkownika
Chuumoon
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2017, 03:15

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Chuumoon » 18 sie 2017, 12:36

PInroz pisze:
Plus za rysowane postacie w paincie, jednak radziłbym ci całą grafikę zamienić na autorską narysowaną w paincie :roll: Wyjdzie wtedy przepiękny Bazgroł :lol: Tak czy inaczej czekam i POWODZENIA w tworzeniu :wink:

Pracuję właśnie nad paintowymi tilesetami, jest to pracochłonne ale będzie warto ;) Dzięki za opinię!
Awatar użytkownika
Reigh
Posty: 104
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Reigh » 18 sie 2017, 14:45

Bardzo mi się podoba cały zamysł gry. Logiczna platformówka? Czemu nie :-) Zgodzę się z moimi przedmówcami w kwestii graficznej oraz mappingu. Nie mam pojęcia, czy zagram ale chociaż spróbuję. To chyba wszystko... życzę powodzenia w tworzeniu gry. Trzymam kciuki, żeby się udało :wink:
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 247
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: HGS » 19 sie 2017, 00:12

Może niech się i ja wypowiem skoro pojawił się ktoś ze świeżym pomysłem :)
Od razu uprzedzam, że moja wypowiedź jest wyrażeniem TYLKO!!! i wyłącznie mojego spostrzegania twojego projektu, co nie znaczy, że masz się z tym w 100% zgadzać. Sam jestem niekonwencjonalnym twórcą, czy dobrym to już kwestia dość mocno indywidualna, jednak...

1. Sugeruję, aby cała grafika w grze była twoja. Nawet jeśli będzie to kupa, to bardziej ceni się projekty z własną szatą graficzną, bo autor jednak coś włożył w projekt, który zyska na spójności. Obecnie grafika z makera + twoje postaci wygląda co najmniej źle.

2. Mapki są dość puste i bez życia, ale da się to naprawić :3
a) Wincyj roślinek
b) Wincyj kamyczków i innych duperelków
c) Możesz dać jakieś fruwające ptaszki, albo biegające wiewiórki :)
d) To jest tylko kilka przykładów, ale no wiesz chyba o co chodzi :)

3. Sugeruję dodać na mapkach (skoro to ma być platformówka) jakieś elementy animowane :) (Np źdźbła trawy, które ruszają się na wietrze) To nie jest trudne do zrobienia, a efekt, że proszę siadać :)

4. I nie pisz, że to twój pierwszy projekt :D Tutaj nie ma to znaczenia zbyt wielkiego. Ja ze swoim pierwszym projektem wstrzymywałem się kilka lat zanim tu wstawiłem :) Najważniejsze byś zrobił coś swojego, co da ci frajdę i satysfakcję :) Nie liczy się to, czy to twoja pierwsza gra, ale pomysł na nią i to co nam zaprezentujesz :) Mam nadzieję, że moje sugestie okażą się pomocne, bo gra ma potencjał :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Chuumoon
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2017, 03:15

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Chuumoon » 19 sie 2017, 00:53

^Twoje spostrzeżenia są jak najbardziej słuszne, i co do czterech punktów:
1. Własne tilesety robię do późniejszych map, te parę początkowych (złożonych z VX'owych kafelek) będą uzupełnione o autorskie grafiki prawdopodobnie pod koniec produkcji.
2. Dziś zająłem się dodawaniem elementów, i puste przestrzenie nie kłują już tak w oczy. Co do ptaszków i wiewiórek, mogę to zrobić, ale nie za dużo bo uważam że może to być dezorientujące w momentach wymagających precyzyjnych skoków.
3. Efekty animowane są na większości stworzonych przeze mnie autorskich zdarzeniówek (ba, jeden z późniejszych poziomów ma już przygotowane pulsujące neony), ale dodam ich jeszcze więcej - do tych wcześniej wspomnianych początkowych plansz.
4. To jest mój pierwszy projekt który odważyłem się tutaj wstawić, i który - osobiście uważam - jest najlepszym ze wszystkich. Generalnie tworzę gry od 2010 roku (ba, w 2013 roku powstał pierwowzór Bazgroła!) ale żadna z nich nie była ani oryginalna, ani wspaniała, ale na pewno dużo mnie nauczyły.

Dzięki za rady, HGS!
Awatar użytkownika
Chuumoon
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2017, 03:15

Re: [VXACE] Bazgroł

Postautor: Chuumoon » 27 sie 2017, 23:37

Minął już ponad tydzień od założenia tego tematu, dlatego czas na...
UPDATE
Obrazek
Nowe screenshoty:
Obrazek
Screenshot przedstawia walkę z bossem. Zmieniłem wygląd wskaźnika życia, wprowadziłem do gry walkę - podstawowy ABS, jeden przycisk na rękę lewą i drugi na rękę prawą. Każda z nich ma inne właściwości. Każdy cios przesuwa trochę bohatera, ale combo, czyli użycie dwóch ciosów jeden po drugim, aby pominąć ruch.
Mech na screenshocie to pierwszy boss gry, wykonany za pomocą zdarzeniówek i jestem z siebie bardzo zadowolony - bo działa to dobrze. Co za tym idzie - rośnie ilość postaci, o których będę opowiadał w kolejnych UPDATE'ach.

Póki co - idę pracować dalej. Ciao!

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość