Strona 1 z 2

Podziemia: Kraina Cieni [REMAKE]

: 14 gru 2017, 22:35
autor: Adrap
Obrazek
Świat gry
Kilkaset lat temu ludzie zostali zepchnięci przez nieumarłych do jaskiń, gdzie zostali na wiele lat nieodnalezieni. W tym czasie udało im się zbudować podziemne miasto na wzór tych z powierzchni. Życie w podziemiach nie jest proste i wymaga zorganizowania społecznego oraz wielu ostrych zasad. Mimo minionego czasu ludzie zawsze mieli nadzieję, że jeszcze kiedyś wrócą na powierzchnię po pokonaniu nieumarłych.
Fabuła
Minęło przeszło pięćset lat od ucieczki ludzi do Podziemi. Ludziom udało się już ustabilizować i żyć dosyć spokojnie. Pojawiają się głosy, że ziemia jest wolna od potworów, którymi byli straszeni od lat. Nikt od wielu pokoleń nie widział nieumarłych ani tym bardziej powierzchni, więc głosy które mówią, że powierzchnia jest wolna od "potworów z bajek" zyskują na sile. Powstaje grupa ludzi, która postanawia sprawdzić czy nieumarli istnieją naprawdę w korytarzach, które są nazywane Krainą Cieni oraz czy te korytarze prowadzą do świata zewnętrznego.
Czym jest ten projekt?
Po wielu nieudanych próbach kontynuacji pierwszej części gry Podziemia: Człowiek postanowiłem stworzyć remake pierwszej części modyfikujący intro i outro gry w znacznym stopniu. Zostanie zmieniony również główny wątek, zadania poboczne i mechaniki. Chciałbym, żeby ten projekt stał się ostatecznym zwieńczeniem prac nad uniwersum Podziemi :-)
Zmiany
  • Dodane grywalne Intro, mające na celu dobrze zaczynać (koniec ze sztucznym samouczkiem!)
  • Dodane Outro, które zamyka historię przedstawioną w grze
  • Nowe lokacje rozbudowujące świat przedstawiony
  • System walki, pozwalający przed każdą walką ustawić własny skillset postaci
  • Zmieniony system wyświetlania wiadomości
  • Trochę więcej wrogów, którzy będą znacznie się różnić i będą bardziej unikalni
  • Rozbudowa i przebudowa map, tak aby ograniczyć backtracking do minimum
  • Przebudowa questów na mniej generyczne i bardziej klimatyczne
  • Rozbudowany crafting (mikstury, miecze, zbroje, trucizny)
  • Więcej minigier i logicznych zagadek
Szumskriny! (niezaktualizowane)

Karczma Wygnańców
Obrazek

Kopalnie
Obrazek

???
Obrazek

Podziemia: Kraina Cienia zaczęte: 01.12.2017
Podziemia: Kraina Cienia przerwa od: 01.05.2018

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 14 gru 2017, 22:49
autor: Kryzz333
No Adrap, sprawiasz mi chyba najlepszy prezent na święta (no, może ex aequo...). Ciekawi mnie, jak sequel będzie się sprawować wobec "jedynki". Ten nowy światek może być ciekawy. "Pigleje" też mogą być interesujące. Powtórzę co już napisałem w temacie Shaarimoth - bardzo cieszę się, że ktoś będzie jeszcze robił cRPGi. Scena jeszcze nie umarła :lol:

Ze screenów chyba każdy mi się podoba. Szczególnie ostatni przykuwa oko :lol:

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 14 gru 2017, 22:52
autor: PInroz
Nowe Podziemia :shock:

Ciekawie się zapowiada :wink: Nowy Bohater, nowa przygoda, nowa gra od Pana Pirata :mrgreen:
Adrapnikram pisze:Karczma Piglejów
Zielone Świnie z Angry Birds i Pigmany z Minecrafta doczekały się potomstwa w postaci Piglejów :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :shock:

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 14 gru 2017, 23:05
autor: Adrap
PInroz pisze:Nowy Bohater
Widzę, że ktoś mało spostrzegawczy :wink:
Możliwe, że nie taki nowy :-P
EDIT:
Trochę zmniejszyłem rozmiary gifa, którego chciałem tu wcześniej wstawić i dokończyłem koncept mapy, więc łapcie:
Obrazek
Obrazek

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 16 gru 2017, 14:06
autor: Diablo
Siódmego dnia Adrap spojrzał na swe dzieło i widział, że było dobre... więc szykuje kontynuację!

Wydaje mi się, że nie muszę mówić jak się cieszę z tej zapowiedzi. Tym bardziej, że nie spodziewałem się jej po słowach - "mam dość, urlop". Nowy-stary bohater, ale przy tym stawianie na wątki innych z drużyny przypomina mi najlepsze lata Wrót Arkany. Co oczywiście jest bardzo na plus! A osadzenie gry w krainie, gdzie ludzie są bardzo małą grupą, jest motywem, który niesamowicie przypadł mi do gustu. Szczególnie wizualnie - bardzo mi się podobają ci Pigleje :lol: A skoro przy stronie wizualnej, to mimo braku mgieł, miliona efektów, mrok i klimat dają nadzieję, że będzie nawet lepiej niż w Człowieku! Szczególnie podoba mi się mapa z przepaścią i lawą. Trochę przypomina mi pewną świątynię z "gry, której tytułu nie wolno wymawiać".

Ps. oko rządzi! :3

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 28 gru 2017, 10:01
autor: Kitabake
Generalnie jestem fanem dobrze zaprojektowanych, o ciekawej tematyce jaskiń, kopalń, nor,
katakumb itd. Nie grałem w poprzednią część, ale zagram. Tak jakbym miał w ciemno mówić,
czy chciałbym żebyś zrealizował ten projekt do końca? To bez wahania powiedział bym, że tak.
Życzę ci różnorodnych podziemi i ciekawych myków w nich zawartych :)

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 28 gru 2017, 14:52
autor: Noruj
Mnie się już całkiem pomieszało lore tego świata. Z opisu fabuły wynika, że to potwory zeszły do podziemi obawiając się ludzi, a kilka linijek niżej jest o tym, że "Okazuje się, że nie zszedł do Podziemi, by wybić ludzkość", to kto tam w końcu siedzi? To jest sequel czy prequel? Widzę, że celowo nie pokazujesz twarzy bohatera. Generalnie ten Kharis to ten wymoczek, który chwilę szlajał się z głównym bohaterem, tak? Pewnie zagram, chociaż brakuje mi jakiegoś zapalnika, mocnego atutu tej zapowiedzi.

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 28 gru 2017, 15:15
autor: Adrap
Z opisu fabuły wynika, że to potwory zeszły do podziemi obawiając się ludzi, a kilka linijek niżej jest o tym, że "Okazuje się, że nie zszedł do Podziemi, by wybić ludzkość"

No to tak:
1. Kilka tysięcy lat temu potwory zeszły do Krainy Cieni, gdy ludzie pojawili się w Andorii
2. Tur-Sang przegonił ludzkość do Podziemi
3. Tur-Sang zmierza do Krainy Cienia, a ludzie po prostu byli po drodze

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 25 sty 2018, 08:27
autor: Kitabake
A ten cały motyw z rasą, która się szybko nudzi, to o co właściwie chodzi?
W jakim celu dodałeś tę informację w pierwszej części? Miało to wpływ na fabułę?
Znając już twarz głównego bohatera, nie mogę doczekać się dalszych wydarzeń 8)
Nazwałeś ich Pigleje... ale wszyscy wiemy, że to po prostu Świniaki. :lol:

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 26 kwie 2018, 17:08
autor: PInroz
Hej Adrap, jak tam idą pracę nad grą :?:

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 21 gru 2018, 11:31
autor: Adrap
Po wydaniu Bukaniera pewnie jakoś ruszę. :)
jesień 2019

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 22 gru 2018, 09:02
autor: McLaren
Adrapnikram gra zapowiada się ciekawie, bardzo fajna kolorystyka otoczenia i ten żar z lawy coś niesamowitego. Mappingg jest na najwyższym poziomie. Fabuła prosta ale interesująca :)

Re: Podziemia: Kraina Cieni [XP]

: 12 lip 2019, 15:25
autor: Fear
Mapki wyglądają bardzo fajnie, nie są przekombinowane, ale również nie są puste i "leniwie" symetryczne. Jednak według mnie są troszkę za ciemne. Na screenie, gdzie siedzi grupka ludzi, kondensacja zdarzeń jest tak wielka, że pewnie musiałbym co jakiś czas zastanawiać się na nowo, co się w ogóle dzieje na ekranie.

Fabularnie na pewno zdajesz sobie sprawę, że motyw: turniej, nagroda, amnezja bohatera, to są klisze, ale ujął mnie motyw z koniecznością walki w parach, toteż znalezienia sobie "kompana z przymusu". Fajnie poprowadzony, może być świetny - próby współpracy mimo wzajemnej antypatii bohaterów, różnorakie gagi, docinki, ewolucja relacji pomiędzy bohaterami z "nie lubię Cię, ale muszę z Tobą być", po "On nie jest w zasadzie taki zły". No i przede wszystkim, walki 2v2 dają więcej możliwości jeśli chodzi o same mechaniki, w tym również (lub przede wszystkim) wrogów.

Tak, czy inaczej, jak gra wyjdzie, to na pewno pobiorę.

Re: Podziemia: Kraina Cieni [REMAKE]

: 06 wrz 2019, 18:54
autor: Adrap
Jakiś czas roku temu (?) poczułem się zmęczony tworzeniem drugiej części podziemi. Mam ambiwalentne odczucia do tej serii, jednak wiem że wiele osób lubi to uniwersum, jeśli można to tak nazwać. Jednocześnie chciałbym zrobić dobrą grę, ale końcówka pierwszej części sprawia, że nie mam jak przekuć swojej wizji tak, żeby wszystko trzymało się kupy, więc postanowiłem zrobić remake pierwszej części.
Będzie to połączenie pomysłów z drugiej części ze światem z pierwszej części. Świat i lore pozostają praktycznie te same, główna fabuła zmieni się na rzecz lepszych zadań głównych i pobocznych. Dodana zostanie nowa zawartość (możliwe, że długość gry wzrośnie dwukrotnie), nowe mechaniki, a stare zostaną przerobione. Tak samo miasta i cały świat zostanie przedesignowany na rzecz klimatu, aby było czuć że jest to podziemne miasto, a nie miasto, które po prostu graficznie znajduje się pod ziemią.
Skala zmian będzie również duża, więc myślę, że można to uznać za osobny projekt.
Fakt, że to piszę, nie oznacza jednak, że gra wyjdzie szybciej, ale jest o wiele bardziej prawdopodobne, że wyjdzie. Jak będę miał już przerobione miasto wyślę grafiki typu "sprzed i po". Do zobaczyska, projekt nie umarł, możecie dalej czekać, jak wam się chce.

Re: Podziemia: Kraina Cieni [REMAKE]

: 26 gru 2019, 19:19
autor: Dr.Man
Moje ulubione uniwersum! Zrób tak by było dobrze jeśli chodzi o remake, bo w pierwszą część mi się fajnie grało. Ta gra ma niepowtarzalny klimat który mnie przysłowiowo jara.