[MV] Marthisia

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
WRX
Posty: 1
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:04

[MV] Marthisia

Postautor: WRX » 15 gru 2017, 15:25

Obrazek

Obrazek
RPG Maker: MV
Aktualny postęp: Początek
Typ gry: cRPG

We wstępie chciałbym wam przedstawić siebie oraz opowiedzieć trochę o samej grze. Tak więc jak prawie wszyscy myślący zauważą, jestem nowym na tym forum, a to jest zapowiedź mojej pierwszej gry. Jednakże moja znajomość z tym programem sięga roku 2014. Od tamtej pory poznałem wiele różnych produkcji innych twórców, wiele sposobów tworzenia, różne silniki począwszy od RM XP po MV. Tak naprawdę zdecydowałem się na wersję MV, ponieważ jestem obeznany z językiem JavaScript, który został wprowadzony wraz z tą wersją RM.

Akcja Marthisii dzieje się w fikcyjnym świecie Realius, zwanym również Światem Żywych tzn. ludzi, elfów, krasnoludów, zwierząt etc. Bohater gry pochodzi z Republiki Vallione leżącej na kontynencie zwanym Navalaroth, czyli Krainie Północy zamieszkiwanej przez elfy północny, ludzi oraz krasnoludy. Rzadko zdarzy się znaleźć tutaj orków, którzy przed wieloma laty opuściły te rejony świata. W samej grze sterować będziemy elfem wysokiego rodu elfem, którego cała rodzina została zabita przez klątwę. Marthisia to opowieść o nienawiści, zemście, zabijaniu. Występować będą także wątki komiczne. Nie zabraknie również scen zaskakujących gracza, czy też scen romantycznych.

Nie chcąc nikomu psuć gry nie będę zagłębiał się w fabułę, gdyż wszystkiego dowiecie się samemu grając w Marthisię. Odkryjecie charakter bohatera, dowiecie się dlaczego dokonywał takich, a nie innych wyborów oraz znajdziecie odpowiedzi na wiele pytań. Myślę, że sama gra się wam spodoba. Nie przedłużając kończę swój wywód, a wam daję trochę informacji odnośnie samej gry.


Obrazek
Teraz opowiem wam trochę na temat samej mechaniki. W grze będzie dziennik zadań, który będzie kompletował zadania, których nie będzie brakowało od samego początku. Większość mieszczan będzie interaktywna oraz będzie zlecała zadania. Zlecenia będą miały jeszcze jedno ukryte zastosowanie, o którym dowiecie się grając.
W grze nie będzie występować minimapa. Informację tę podaję, ponieważ poradzę wam, by uważać w lasach, w których idzie łatwo się zgubić. Sam świat gry będzie duży. Gracz będzie mógł odwiedzić wiele wiosek oraz miast. Będą występowały grobowce, których będzie 15. Aby dowiedzieć się więcej na ich temat w grze znajdziecie literaturę, którą warto czytać. Będą tam informacje o położeniu poszczególnych grobowców oraz historie lokacji, lasów oraz wiele innych.

Nie mówiłem jeszcze nic o komunikacji gracza z innymi NPC? Gracz będzie mógł komunikować się z innymi w sposób złośliwy, asertywny oraz konformistyczny. Złośliwy to sposób, w którym bohater będzie uważał, że jest lepszy od innych, co będzie skutkowało zmniejszeniem jego reputacji. Bohater w przypadku osiągnięcia zbyt niskiego poziomu reputacji narażony jest na ataki innych ludzi, co czasami utrudnia rozgrywkę. Asertywny to sposób, w którym bohater nie rani uczuć innych, ale także nie podporządkowuje się niczemu. Dzięki takiej komunikacji bohater ułatwia sobie grę oraz zachowuje równowagę, co daje mu największy procent reputacji. Ostatnim sposobem - konformistycznym, jest sposób, w którym bohater podporządkowuje się innym. Powoduje to, iż bohater może być nielubiany wśród wielu ludzi postawionych wyżej, co nie ułatwia rozgrywki, ani jej nie utrudnia.

System walki to jeszcze sprawa otwarta, gdyż zastanawiam się nad ABS'em lub turówką.

Występuje system przenoszenia pomiędzy dwoma światami. Oprócz Realius w grze znajdziecie drugi świat zwany Soulius, czyli Światem Dusz. Więcej o nim dowiecie się w samej grze, gdy będziecie poznawać ten świat wraz z Eladianem, gdyż tak nazywać się będzie główny bohater.


Obrazek
Grafikę tworzą wszelkie obrazy pobrane z różnorodnych źródeł oraz tworzone przez różnorodnych twórców. Efekty muzyczne i dźwiękowe to plątanina mojej własnej twórczości z materiałami pochodzącymi z internetu. Mapy w grze tworzone są w programie graficznym i przenoszone w postaci Parallaxów do gry. Występują także maski świetlne, które upiększają poruszanie się po lokacjach zarówno w dzień, jak i w nocy.


Obrazek
Czas na galerię, czyli screeny z gry. Znajdziecie tutaj lokację wnętrza oraz lokację zewnętrzną w nocy oraz w dzień.
Lokacja zewnętrzna w nocy.
Obrazek
Lokacja zewnętrzna w dzień.
Obrazek
Lokacja wewnętrzna w nocy.
Obrazek


Ja się z wami żegnam pozostawiając całą zapowiedź oraz grę waszej ocenie. Bardzo prosiłbym także o sugestie zmian, co w grze wprowadzić,
a co nie konieczne byście chcieli w niej zobaczyć :-D Na bierząco będę aktualizował tę zapowiedź, byście mogli dowiedzieć się o stanie projektu i jego postępie. Do usłyszenia, cześć!
Ostatnio zmieniony 31 gru 2017, 00:47 przez WRX, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
anrgames
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Pół godziny od morza
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Postautor: anrgames » 15 gru 2017, 16:16

Screeny wyglądają ładnie. Niektóre teksty brzmią jak wyjęte z jakiegoś poradnika bądź instrukcji, ale dodaje to trochę swojego uroku.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 693
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: [MV] Marthisia

Postautor: Kryzz333 » 15 gru 2017, 16:34

Witaj na Scenie. Jako, że sam jestem cRPGowiec, boję się, że możesz wpaść w problem zbytniego naśladowania gier komercyjnych. Wybacz, że zaczynam w ten sposób, ale to jest zagrożenie dla szansy ukończenia produkcji! Zapowiadasz ogromną liczbę aktywności czy zadań dostępnych od każdego mieszczanina i muszę cię ostrzec. Wiem, że fajnie jest naśladować znane gry jak Skyrim, ale stawiaj przede wszystkim na jakość, nie ilość (możesz nazwać mnie hipokrytą, bo właśnie kończę tworzyć 40+ godzinną grę, ale nie życzę nikomu poświęcać tyle czasu na mejkera :lol: ).

W grze będzie dziennik zadań, który będzie kompletował zadania, którymi gra przywali od samego początku
. Wybacz, ale to nie brzmi zbyt dobrze, serio.

No ale koniec tego. Widzę, że nie jesteś w zaawansowanej fazie prac (nie masz jeszcze systemu walki...), więc możesz jeszcze wszystko dobrze przemyśleć. Inne pomysły które wypisałeś mogą być ciekawe, ale to zależy jak je wprowadzisz. Proszę, nie rób jednoosobowego MMO.

Radzę ci zagrać w dobre gry na RM, aby mieć szerokie rozeznanie co się sprawdza na tym silniku i co jest dobre po prostu. Możesz wejść na stronę Gońca RM (czasem jest nieaktyny) i przejrzeć tytuły z najwyższymi notami.

Co do fabuły i świata, to brzmi dość standardowo, i zbyt wiele więcej nie jestem w stanie napisać. Ma to swój urok jednak.

Obrazki są ładne. Wnętrze jest zbyt rozległe, obrazki z miast podobają mi się.

I to chyba wszystko... Proszę, nie odbierz mojej krytyki w same bazy twojego projektu w zły sposób. Złe założenia rujnują.
"To achieve great things, two things are needed; a plan, and not quite enough time" - Leonard Bernstein
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4162
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Postautor: Jazzwhisky » 15 gru 2017, 17:21

Bardzo ładna zapowiedź, chociaż zwiastująca coś dosyć ogromnego. Dołączam się do tego, co napisał Kryzz, questy to (z definicji!) czasami sensowny dodatek, ale nigdy sensowna baza dla erpega, zwłaszcza jeśli to produkcja amatorska/indie. Nie stawiałbym znaku równości pomiędzy ilością zadań, a brakiem nudy, prawdopodobnie nawet wręcz przeciwnie. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 756
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: [MV] Marthisia

Postautor: PInroz » 15 gru 2017, 17:38

Wszystko ładnie wygląda, dobrze napisana zapowiedź, z pewnością będę oczekiwał tej produkcji, gdyż bardzo uwielbiam rozbudowane RPGi stworzone w RPG Makerze :wink:

Kryzz333 pisze:fajnie jest naśladować znane gry jak Skyrim, ale stawiaj przede wszystkim na jakość, nie ilość


Tutaj się muszę zgodzić :roll: Nie rób na siłę czegoś, co i tak ci nie wyjdzie i miej na uwadze wahania FPSów w danej mapce podczas testowania swojej gry. Nie wiem jak jest to w RPG Makerze MV, ale w XP trzeba mieć to pod uwagę kiedy tworzy się rozbudowanego RPGa :wink:
Obrazek

:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 275
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: [MV] Marthisia

Postautor: Necromo » 16 gru 2017, 15:14

Marthisia to opowieść o nienawiści, zemście, zabijaniu. Występować będą także wątki komiczne.

Chyba wiem, o co Ci chodziło, ale nie zmienia to faktu, że brzmi to dość zabawnie.
Pewnie to zabrzmi sztampowo, ale szansa na ukończenie pierwszego projektu jest odwrotnie proporcjonalna do jego wielkości - lepiej zacząć od czegoś prostszego i krótkiego.
No i to co mówią przedmówcy, ciężko zrobić sensownego erpega za podstawę mając questy poboczne.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.

Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 678
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Postautor: Adrapnikram » 16 gru 2017, 16:58

Grałbym, ale questów bym raczej nie tykał, chyba, że odrywałyby od ekranu bardziej niż główna oś fabularna. Sam planowałem kiedyś zrobić taką grę kilka lat temu - możesz teraz zagrać w Podziemia: Człowiek xD To nie jest to co chciałem osiągnąć, a zrezygnowałem z takiej ilości questów, bo to jest na prawdę utrudniające płynne tworzenie. Po prostu robi się długo i szybko się nudzi i chce się projekt rzucić w Diabły. Nie radzę, ale nie ważne co zdecydujesz, życzę powodzenia! Teraz jak wyjdzie OzE to Marthisia będzie jedyną grą na którą będę czekał.

No dobra, czekam jeszcze na Arkanę 2 :V
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 266
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Postautor: Kitabake » 28 gru 2017, 10:25

Nie chcę gasić zapału i entuzjazmu, bo często projekty potrafią się rozrosnąć do kosmicznych
rozmiarów, a przy prezentacji pierwszych projektów krytyka bywa bolesna. Zalecam 3 rzeczy:

1)Najpierw skup się na osi fabularnej/głównym wątku i podstawowej rozgrywce.
Potem zrealizuj wszystko, co jest dodatkiem.

2)Zaplanuj sobie wszystko i ustal priorytety. Czasami jakieś duperele potrafią
zająć bardzo dużo czasu, a bywają bardzo zbędne.

3)Słuchaj ludzi, ale pamiętaj by nie robić wszystkiego pod nich. To w końcu
twój projekt i nawet jeżeli masz niebezpieczne pomysły, to może nas do nich
przekonasz w którymś momencie. Nie trać entuzjazmu i nie denerwuj się.
(Ja się kiedyś za bardzo przejmowałem krytyką lol)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości