[MV] Alvisia

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
WRX
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:04

[MV] Alvisia

Post autor: WRX »

Obrazek
Obrazek
RPG Maker: MV
Aktualny postęp: Początek
Typ gry: cRPG

Witajcie. We wstępie chciałbym was poinformować o paru sprawach. Otóż poprzedni tytuł gry został przeze mnie zmieniony z "Marthisia" na "Alvisia" z powodów czysto fabularnych. Druga sprawa to całkowita przebudowa zapowiedzi oraz ściślejsze i dokładniejsze informacje o tytule.

Teraz przejdę do krótkiej opowiastki o mnie i możemy zaczynać z fabułą. Otóż w RM i na scenie nigdy nie widniała moja osoba, ani żaden wydany tytuł, czyli Alvisia będzie pierwszym z nich. Prace nad grą mijają powoli, ponieważ aktualnie jestem w fazie roku szkolnego oraz stawiam czoła problemom życia codziennego. Ale prace nad grą mimo wszystko powoli idą ku końcowi.

"Nathail... Tak nazywała mnie osoba, która krzyczała do mnie, gdy mdlałem... W głowie mam tylko ten głos, twarz i dźwięk płonącego miasta..."
Głównym bohaterem Alvisii będzie Nathail, który na początku swej przygody traci pamięć w wyniku klątwy zrzuconej na niego przez magów napadających na jego rodzinne miasto. W tym napadzie ginie jego matka oraz wszyscy najbliżsi, a Nathail traci pamięć. Dzięki Vardom zostaje znaleziony przez przyjaciela swego ojca - Agora, który pomaga mu uciec przed ścigającym go Zakonem Cieni oraz w odnalezieniu ojca.
Obrazek
Czas na trochę mechaniki. W grze będzie otwarty świat, który podzielony jest na 7 kontynentów-królestw, z których w finalnej wersji gry będzie można zwiedzić tylko 3. Mam zamiar wydać także kilka DLC, które rozszerzy asortyment świata o pozostałe 4 kontynenty-królestwa. Spowodowane jest to wagą projektu, która może być bardzo wysoka.

Dobra. Jest otwarty świat, ale skoro jest to musi być też coś, co go wypełni. W ten sposób nadrabiamy zaległości. W grze spotkacie się z kilkoma systemami. Pierwszym z nich jest system godzinny, który podzieli grę na poranek, południe, wieczór i noc. Każda z tych pór dnia będzie miała swoje uroki. Poranek to czas, w którym miasta będą budziły się do życia. Południe natomiast to szczytowa aktywność miasta, otwarte sklepy, warsztaty rzemieślnicze oraz wiele innych. Wieczór to czas uciszania się miast i sklepów. W tym okresie czasu otwierane będą karczmy, a do życia będą budziły się potwory leśne. Noc to czas, w którym główną aktywność będą przejawiali złodzieje oraz sprzedawcy na czarnym rynku. Czarny rynek natomiast będzie jednym z elementów kolejnego systemu - Ekonomii. W grze przedmioty będą podzielone na dozwolone, czyli te, które zakupić można w sklepach oraz niedozwolone, które kupić można na czarnym rynku. Posiadanie tych przedmiotów może zwrócić uwagę straży, czyli kolejnego systemu, który umożliwia trafienie do lochów, bądź wykupienie się za pieniądze lub w przypadku posiadania dobrej reputacji możliwości wykorzystania tego wariantu, by uwolnić się od odpowiedzialności. Na to z kolei wpływa kolejny system - Reputacji, który umożliwia odblokowywanie różnych aktywności pobocznych. Posiadanie małej reputacji, czyli ujemnej, umożliwia okradanie mieszkańców czy włamywanie się do strzeżonych miejsc oraz dostęp do czarnego rynku. Natomiast posiadanie wysokiej reputacji, czyli dodatniej, umożliwia wykupywanie się z win prawnych lub wykorzystywanie reputacji, by taniej kupić przedmioty w sklepach.

Oprócz systemów, w grze pojawią się różne mini-aktywności poboczne, tj. zbieranie części przepowiedni Tugrina, szukanie listów Cieni oraz wiele innych tego typu. System walki to Side View. Komunikacja z mieszkańcami natomiast będzie rozbudowana. Większość z nich będzie interaktywna, część zlecała zadania, a niektórzy będą mogli podchodzić do gracza sami z siebie i rozpoczynać rozmowę.

Rozwój postaci będzie opierał się na drzewku i rozdawaniu punktów. Drzewko dzieliło się będzie na 4 gałęzie: Walka Wręcz, Walka Dystansowa, Magia oraz Talenty. Do Talentów zaliczać się będzie: Kowalstwo, Górnictwo, Zielarstwo, Alchemia, Otwieranie Zamków, Skradanie oraz Gotowanie.
Obrazek
Grafika w grze to zedytowane zasoby z internetu, bądź część moich własnych. Muzyka to mix mojej własnej twórczości z materiałami pobranymi z internetu. Każda lokacja posiada swój własny soundtrack. W grze dialogi fabularne będą dubbingowane przez mojego własnego lektora, co doda trochę uroku całej produkcji oraz trochę odróżni linię fabularną od zadań pobocznych.

Wszystkie elementy grafiki będą mogły zostać spersonalizowane. W przypadku zbytniego obciążenia komputera można będzie wyłączyć oświetlenie, animację czy sam interfejs użytkownika, który jest w trakcie prac. W przypadku chęci gry na mniejszym lub większym ekranie można ustawić odpowiednią rozdzielczość od podstawowej w RPG MV, aż po 1920x1440.
Obrazek
Teraz pora na trochę screenów z samej gry:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tymczasem ja się powoli kończę swój wywód, zostawiając grę oraz resztę tego, co opowiedziałem waszej ocenie ;) Sama gra będzie rozbudowana, ale za to nikt nie będzie narzekał na nudę. Może i rozbudowa gry na tyle płaszczyzn według wielu będzie zmniejszała jakość lub grywalność projektu, lecz to będzie błędne myślenie. Wszystkie systemy postaram się dopracować w jak najlepszym stopniu. Jeśli czekacie na grę lub macie zastrzeżenia - piszcie. Do zobaczenia, cześć 8)
Ostatnio zmieniony 31 lip 2018, 13:36 przez WRX, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
Surusek
Posty: 87
Rejestracja: 02 gru 2017, 11:32
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Surusek »

Screeny wyglądają ładnie. Niektóre teksty brzmią jak wyjęte z jakiegoś poradnika bądź instrukcji, ale dodaje to trochę swojego uroku.
...line of code that the developer can write the fastest, the line of code that developer can maintain the cheapest, and the line of code that never breaks to the user is the line of code that developer never had to write - Steve Jobs

Previously known as almostnoruby/anrgames
[twitter] [youtube]
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Kryzz333 »

Witaj na Scenie. Jako, że sam jestem cRPGowiec, boję się, że możesz wpaść w problem zbytniego naśladowania gier komercyjnych. Wybacz, że zaczynam w ten sposób, ale to jest zagrożenie dla szansy ukończenia produkcji! Zapowiadasz ogromną liczbę aktywności czy zadań dostępnych od każdego mieszczanina i muszę cię ostrzec. Wiem, że fajnie jest naśladować znane gry jak Skyrim, ale stawiaj przede wszystkim na jakość, nie ilość (możesz nazwać mnie hipokrytą, bo właśnie kończę tworzyć 40+ godzinną grę, ale nie życzę nikomu poświęcać tyle czasu na mejkera :lol: ).
W grze będzie dziennik zadań, który będzie kompletował zadania, którymi gra przywali od samego początku
. Wybacz, ale to nie brzmi zbyt dobrze, serio.

No ale koniec tego. Widzę, że nie jesteś w zaawansowanej fazie prac (nie masz jeszcze systemu walki...), więc możesz jeszcze wszystko dobrze przemyśleć. Inne pomysły które wypisałeś mogą być ciekawe, ale to zależy jak je wprowadzisz. Proszę, nie rób jednoosobowego MMO.

Radzę ci zagrać w dobre gry na RM, aby mieć szerokie rozeznanie co się sprawdza na tym silniku i co jest dobre po prostu. Możesz wejść na stronę Gońca RM (czasem jest nieaktyny) i przejrzeć tytuły z najwyższymi notami.

Co do fabuły i świata, to brzmi dość standardowo, i zbyt wiele więcej nie jestem w stanie napisać. Ma to swój urok jednak.

Obrazki są ładne. Wnętrze jest zbyt rozległe, obrazki z miast podobają mi się.

I to chyba wszystko... Proszę, nie odbierz mojej krytyki w same bazy twojego projektu w zły sposób. Złe założenia rujnują.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Jazzwhisky »

Bardzo ładna zapowiedź, chociaż zwiastująca coś dosyć ogromnego. Dołączam się do tego, co napisał Kryzz, questy to (z definicji!) czasami sensowny dodatek, ale nigdy sensowna baza dla erpega, zwłaszcza jeśli to produkcja amatorska/indie. Nie stawiałbym znaku równości pomiędzy ilością zadań, a brakiem nudy, prawdopodobnie nawet wręcz przeciwnie. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Post autor: PInroz »

Wszystko ładnie wygląda, dobrze napisana zapowiedź, z pewnością będę oczekiwał tej produkcji, gdyż bardzo uwielbiam rozbudowane RPGi stworzone w RPG Makerze :wink:
Kryzz333 pisze:fajnie jest naśladować znane gry jak Skyrim, ale stawiaj przede wszystkim na jakość, nie ilość
Tutaj się muszę zgodzić :roll: Nie rób na siłę czegoś, co i tak ci nie wyjdzie i miej na uwadze wahania FPSów w danej mapce podczas testowania swojej gry. Nie wiem jak jest to w RPG Makerze MV, ale w XP trzeba mieć to pod uwagę kiedy tworzy się rozbudowanego RPGa :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Necromo »

Marthisia to opowieść o nienawiści, zemście, zabijaniu. Występować będą także wątki komiczne.
Chyba wiem, o co Ci chodziło, ale nie zmienia to faktu, że brzmi to dość zabawnie.
Pewnie to zabrzmi sztampowo, ale szansa na ukończenie pierwszego projektu jest odwrotnie proporcjonalna do jego wielkości - lepiej zacząć od czegoś prostszego i krótkiego.
No i to co mówią przedmówcy, ciężko zrobić sensownego erpega za podstawę mając questy poboczne.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Adrap »

Grałbym, ale questów bym raczej nie tykał, chyba, że odrywałyby od ekranu bardziej niż główna oś fabularna. Sam planowałem kiedyś zrobić taką grę kilka lat temu - możesz teraz zagrać w Podziemia: Człowiek xD To nie jest to co chciałem osiągnąć, a zrezygnowałem z takiej ilości questów, bo to jest na prawdę utrudniające płynne tworzenie. Po prostu robi się długo i szybko się nudzi i chce się projekt rzucić w Diabły. Nie radzę, ale nie ważne co zdecydujesz, życzę powodzenia! Teraz jak wyjdzie OzE to Marthisia będzie jedyną grą na którą będę czekał.

No dobra, czekam jeszcze na Arkanę 2 :V
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [MV] Marthisia

Post autor: Kitabake »

Nie chcę gasić zapału i entuzjazmu, bo często projekty potrafią się rozrosnąć do kosmicznych
rozmiarów, a przy prezentacji pierwszych projektów krytyka bywa bolesna. Zalecam 3 rzeczy:

1)Najpierw skup się na osi fabularnej/głównym wątku i podstawowej rozgrywce.
Potem zrealizuj wszystko, co jest dodatkiem.

2)Zaplanuj sobie wszystko i ustal priorytety. Czasami jakieś duperele potrafią
zająć bardzo dużo czasu, a bywają bardzo zbędne.

3)Słuchaj ludzi, ale pamiętaj by nie robić wszystkiego pod nich. To w końcu
twój projekt i nawet jeżeli masz niebezpieczne pomysły, to może nas do nich
przekonasz w którymś momencie. Nie trać entuzjazmu i nie denerwuj się.
(Ja się kiedyś za bardzo przejmowałem krytyką lol)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
WRX
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:04

Re: [MV] Marthisia

Post autor: WRX »

**Edit:
1. Dodałem screeny ze zmienioną gospodą oraz cutscenkę z intra.
2. Prawdopodobnie systemem walki zostanie zmodyfikowana wersja turowego systemu walki.
3. A propos questów to znalazłem rozwiązanie problemu i nie będzie ich wcale tak dużo, przynajmniej widocznych. Zapowiedzieć mogę tutaj ukryte zadania poboczne oraz ukryte lokacje, o których można się dowiedzieć tylko i wyłącznie rozmawiając z mieszkańcami świata gry. W ten sposób znalazłem w grze miejsce na o wiele lepszy i moim zdaniem ciekawszy - System Relacji. O nim więcej w kolejnej aktualizacji, która pojawi się pod koniec lutego.
Cya :-D
Aktualny projekt: Alvisia
Stan projektu: Początek :-D
"Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy." - Lew Tolstoj
Awatar użytkownika
WRX
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:04

Re: [MV] Alvisia

Post autor: WRX »

**Edit:
1. Zmienione zostały screeny z gry, teraz przedstawiają sceny z prologu.
2. Zmieniłem tytuł projektu z "Marthisia" na "Alvisia".
3. Całkowicie przebudowałem zapowiedź. Pojawiły się ściślejsze opisy mechaniki.

To tyle nowości. Następna aktualizacja powinna pojawić się do końca kwietnia. Cya! :-D
Aktualny projekt: Alvisia
Stan projektu: Początek :-D
"Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy." - Lew Tolstoj
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: [MV] Alvisia

Post autor: Amelanduil »

Nie wiem jak, ale jakoś ominęła mnie ta zapowiedź. Screeny wyglądają bardzo solidne (od kiedy MV ma takie dobre tilesety? xD), ale...
...no, jeśli mam być szczery, to to wygląda troszkę... zbyt ambitnie. Duży, otwarty świat, systemy jeden na drugim: system dobowy, ekonomia, reputacja, klasy, crafty... doceniam entuzjazm, ale bardzo ważne jest wiedzieć, kiedy należy go pohamować, bo potem wychodzą takie nierealne projekty, które mają większy rozmach niż produkcje AAA (zupełnie jak Shards of Lestia)

Oczywiście bardzo chciałbym się mylić, i życzę powodzenia w tworzeniu!
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [MV] Alvisia

Post autor: Kryzz333 »

Fajnie, że projekt rozwija się. Zmiany na plus, zarys fabuły jest okej, trochę jednak boję się, bo z zapowiedzi wnioskuję, że otwarty świat i jego dobrodziejstwa stawiasz na pierwszym miejscu. Uważaj, aby chęć dodawania nowych systemów nie rozmyła rozgrywki i nie zaburzyła całego obrazu. Nowe obrazki mi się podobają, dość klimatyczne. Powodzenia.
Awatar użytkownika
WRX
Posty: 9
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:04

Re: [MV] Alvisia

Post autor: WRX »

Więcej systemów się chyba nie pojawi, bo z tego, co widzę nawet nie są potrzebne. Mamy pięć podstawowych, które tak naprawdę bazują na naszym świecie: dzień i noc (od kiedy cala gra rozgrywa się tylko w dzień?), ekonomia (czarny rynek musi istnieć, ponieważ każdy chce mieć więcej za mniej), klasy (według mnie coś, co rujnuje grę; w wielu grach kiedy stawalem przed wyborem to nie wiedziałem, która z klas będzie w grze dobra,a która do kitu... A po wybraniu tej złej gra staje się trudniejsza niż zwykle, dlatego u mnie bohater ma wolna rękę: walczy czym chce, robi co chce i nie musi się martwić, ze po wybraniu maga gra będzie dla niego za latwa, a po wybraniu wojownika - arcytrudna), reputacja (zawsze chciałem mieć wybór pomiędzy byciem rzezimieszkiem, a szanowaną osobą; coś czego nie widziałem jeszcze w żadnym rpgu... Może malo gram?). I kulminacją są oczywiście kowalstwo, alchemia i gotowanie, czyli podstawy podstaw. Dla mnie jest to obowiązkowa część mechaniki RPGów.

W grze otwarty świat jest dlatego, ponieważ innej opcji nie było. Koniec fabuły to tak naprawdę początek przygody w Alvisii.
Aktualny projekt: Alvisia
Stan projektu: Początek :-D
"Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy." - Lew Tolstoj
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [MV] Alvisia

Post autor: Rave »

Zapowiada się ciekawie, nie powiem. Czekam na grę.
jinrey
Posty: 15
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:00

Re: [MV] Alvisia

Post autor: jinrey »

Hej. Ja mam pytanie o system świateł? To plugin Yan.Fly? Czy coś innego?
ODPOWIEDZ