Osseus [VX]

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
PuchaczJJ
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2018, 12:36

Osseus [VX]

Postautor: PuchaczJJ » 19 sty 2018, 15:35

WITAJCIE
Chciałbym wam dzisiaj zaprezentować swój pierwszy projekt w RPG Makerze, ale wszystko po kolei, żeby spełnić wszystkie warunki zakładania tematu z zapowiedzią ;)

Gatunek: RPG
Gra będzie staroszkolną grą RPG z rozbudowanymi interakcjami między postaciami, systemem reputacji i wszystkim, co jest potrzebne, aby gracz czuł się częścią świata. Główny bohater jest czystą kartą. Wiemy o nim tylko tyle, że wstąpił do armii, aby przeżyć przygodę w swoim nudnym życiu i szybko pożałował tej decyzji. Reszta należy do gracza. Chcesz być chamski, bezczelny? Proszę bardzo. Może wolisz być miły i uczynny? Super, twój wybór. Ja już zadbam o odpowiednie opcje dialogowe. Poza tym sam możesz wybrać rasę i imię.

Akcja dzieje się w moim autorskim uniwersum, które rozbudowałem już wcześniej (osadzam w nim akcje swoich powieści, które piszę) a fabuła skupia się na dziewczynie - Sarew, która chce ocalić królestwo Lechii przed skorumpowaną władzą i przekupnymi wojskowymi. W tym celu zbiera wokół siebie lojalnych towarzyszy i zaczyna prowadzić rebeliancką działalność.

Jako, że hobbystycznie jestem pisarzem, to namieszałem trochę w narracji. Dodałem przerywniki, w których opisuję wszystko, jak w książce, ale w gameplay'u górują tradycyjne dialogi.

Screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szacowany czas zakończenia prac:
Ciężko określić. Na pewno w tym tygodniu będę ostro pracować, ale w maju mam maturę i muszę też się uczyć. Powinienem się wyrobić przez moje super-długie wakacje, więc powiedzmy, że skończę na zimę 2018/2019 :D
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 588
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Osseus [VX]

Postautor: Yoroiookami » 19 sty 2018, 16:43

Titul potrzebuje pracy. A przy tym systemie walki, postaci powinny chyba stać dużo niżej, tam w tył ładnym cieniu reprezentującym podłoże. :shock:
Mapka dosyć skromna, bez żadnych dodatków. Pewnie niektórym się spodoba. :>
Mógłbyś jeszcze opisać postaci, czy świat, czy cuś.

Najbardziej jestem zaciekawiony fabułą, bo widać że ładnie piszesz. Też bym tak chciał. :lol:
Jak już skończysz projekt, to na pewno zagram.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrmel21
Posty: 18
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: Osseus [VX]

Postautor: Karrmel21 » 20 sty 2018, 11:17

Jak wyżej.

Zapowiedź taka trochę... "chuda". W sumie wiem tylko tyle, że to "staroszkolne" RPG i ma system reputacji. No i można sobie rasę wybrać. Troszkę więcej opisu byłoby miłe - np. cechy gry po myślniku.
Aha - i więcej screenów ze świata gry, najlepiej w kolorze.

Ciekawią mnie te "książkowe" przerywniki. Zawsze uważałem to za fajny koncept, ale mało która gra dzisiaj go realizuje(jestem w stanie naliczyć dwa takie przykłady). Trzymam kciuki za jego dobrą realizację w tym projekcie.

Ogólnie - pomysł wydaje się dobry. Czekam na więcej informacji o grze! Uważaj tylko na te słynne "pułapki pierwszego projektu", podczas pracy ;) .
Dziwactwa, które zrobiłem:
SpaceSave(Skończone)
Jakieś dziwne roboty(T.B.A.)
Obrazek
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Osseus [VX]

Postautor: Vodun » 20 sty 2018, 23:23

Pierwszy projekt! Życzę powodzenia.

Rada przy tworzeniu pierwszego projektu, mierz zamiary na siły. Czasem lepiej zrobić coś mniejszego niż zacząć od czegoś bardzo ambitnego.

Pytanie, czy będę mógł być na tyle bezczelny że odmówię pomocy i przedwcześnie zakończę grę bo nie chciałem udzielić pomocy?

Skoro fabuła skupia się na dziewczynie Sarew, to czy my wcielimy się w jego/jej pomocnika/nicę?

Napisałeś że opisujesz wszystko, jak w książce. Może spróbuj znaleźć inny message system na to (albo pomyśl nad stworzeniem gry tekstowej, jaśnie wielki towarzysz Revlis może ci pomóc). Pamiętam że stare gry ze stajni D&D (Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment) miały takie wstawki ale w dużych blokach tekstu. Takie pojedyncze paski jakie RM oferuje są do tego słabe dosyć.

Sorry że dość negatywnie się rozpisałem :P
Powodzenia po raz drugi!
Awatar użytkownika
PuchaczJJ
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2018, 12:36

Re: Osseus [VX]

Postautor: PuchaczJJ » 21 sty 2018, 19:18

Zapraszam wszystkich do pobrania wersji demonstracyjnej gry :)
Będziecie mogli sami się przekonać, czy przypadkiem nie robię czegoś zbyt ambitnego :P
http://hostuje.net/file.php?id=67d36243 ... 5459c884c7
Awatar użytkownika
Vodun
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2010, 22:08

Re: Osseus [VX]

Postautor: Vodun » 21 sty 2018, 21:15

Demo ograne. Co prawda bardziej to wersja alpha do testów niż demo.

Najbardziej mi się rzuciło w oczy zadanie gdzie za zbieranie rzepy będziemy mogli uzyskać ubranie myśliwego, które można uzbroić w miejscu tarczy, które można kupić mapę wcześniej od myśliwego. Bardzo Gotyckie II ;)

Oprócz tego, potrzeba jeszcze wiele pracy, jest wiele małych błędów które przydałoby się poprawić. Te przerywniki (pokazane na jednym screenie) prezentują biały tekst na wybielonym ekranie, ciężko się to czyta i jest także trochę losowe. Także część opcji dialogowych nie zapętla się przez co by sprawdzić wszystkie opcje trzeba kilka razy zacząć dialog. Ekran wyboru rasy jest dość ciemny, tak ma być? Początek także jest dość dziwny bo mamy w tle epicką muzykę a walka ma muzykę podstawowej walki, może sprawić że muzyka będzie jedna i ta sama. Także walka nie do wygrania na samym początku? To coś nowego.

Także podczas dialogów, dziwne jest to że postacie mają wyświetlone swoje imiona podczas gdy moja postać, mimo iż wpisałem imię, nazywa się Ty.
Także skrypt myszki jest trochę chybionym pomysłem, manipulacja zamkiem jest miłą minigrą która co prawda opiera się na szybkim wciskaniu klawisza enter.

Dość przeciętny pierwszy projekt, potrzeba betatestera który na bieżąco będzie sprawdzał i wskazywał błędy.
Powodzenia!
Awatar użytkownika
Karrmel21
Posty: 18
Rejestracja: 09 gru 2017, 13:18
Kontakt:

Re: Osseus [VX]

Postautor: Karrmel21 » 21 sty 2018, 23:20

Pograłem z 15 minut. Oto, co zauważyłem:

- Jest trochę literówek i jeden ortograf("żądać", bodajże - nie pamiętam dokładnie), ale nie przejmuj się(na razie) - tego się zawsze zbiera mnóstwo i poprawia pod sam koniec produkcji(albo w patchach po)

- Ogień nie ma animacji. Nie wiem czy to błąd tylko u mnie, ale jakbyś zapomniał jej wstawić to zaznacz "Stepping Animation" w edytorze Eventu.

- Jakimś cudem, scena wchodzenia do karczmy w obozie odpaliła mi się dwa razy - z czego ten drugi raz był już w trakcie trwania samego dialogu

- Wilczki w lesie atakuje się dopiero po wciśnięciu klawisza użycia, mimo że chodzą sobie po planszy - nie wiem czy to normalne, a jeśli tak, to trochę dziwne. Spodziewałbym się, że same zaatakują - dzikie stworzenia i takie tam

- Kiedy żona farmera bije gracza patelnią - jak dla mnie powinien być o tym komunikat, a nie tylko animacja. Przez chwilę myślałem, że coś się zbugowało i przypadkiem włączyłem jakiegoś ukrytego ABS'a, czy coś.

-Ekran wyboru rasy jest za ciemny, ale o tym już wspomniano wcześniej

- Obsługa myszki bardziej przeszkadza niż pomaga(serio, z dwa razy zapisałem grę nie na tym polu co chciałem), zwłaszcza że menu i tak otwiera się klawiszem

Jeżeli chodzi o samą grę to ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Dialogi(i jakość wstawek pisanych) są ok. Czuć klimat gothicowy(ale na polskiej scenie to nie jest jakaś wielka oryginalność). Fajnie, że wstawiłeś te minigierki z otwieraniem zamków i statystyki postaci, ale to tylko kawałek gry. Ogólnie - wszystko wskazuje na dość przeciętną RM'ówkę. Jeżeli chodzi o tą narrację w formie "książkowej", to w sumie nie ubarwiła ona dla mnie gry w jakiś konkretny sposób. To po prostu dialog w innej formie. Mam nadzieję, że koncept będzie bardziej rozwinięty w pełnej wersji(albo w drugim demie).

Przepraszam za ten negatywny wywód, ale mam nadzieję, że pomoże ci to trochę w usprawnianiu projektu. Posiedź nad nim jeszcze z kilka miesięcy, przemyśl jakie mocne strony ma mieć, pododawaj zawartości i szlifów - i może coś z tego ostatecznie być. Masz dużo czasu do swojej planowanej daty premiery, więc powodzenia!
Dziwactwa, które zrobiłem:
SpaceSave(Skończone)
Jakieś dziwne roboty(T.B.A.)
Obrazek
Awatar użytkownika
PuchaczJJ
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2018, 12:36

Re: Osseus [VX]

Postautor: PuchaczJJ » 21 sty 2018, 23:35

Hah, teraz będę eventy sprawdzać i szukać literówki, bo mój wewnętrzny totalitarysta gramatyczny nie da spokoju :)
W każdym razie, dziękuję wszystkim za dotychczasowe opinie. Ze sceną wejścia do karczmy nie mam pojęcia, co jest nie tak. Raz się buguje, raz nie.
Za rady dziękuję najbardziej, jutro poprawię większość rzeczy i wezmę się za dalszą produkcję :)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 959
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Osseus [VX]

Postautor: Kleo » 22 sty 2018, 21:18

Na podstawie zapowiedzi spodziewałam się, no, czegoś lepszego. Tak jak Yoroś, liczyłam na niezłe dialogi i ciekawą fabułę, a dostałam, hm... Mocno typową pierwszą grę, głównie na podstawowych zasobach, z niezupełnie ogarniętą bazą danych (komunikaty w walkach, ubranie noszone jako tarcza - tak przy okazji, założenie łuku zdejmuje je z bohatera, nader osobliwe rozwiązanie :)), nieszczególnie udanymi mapkami, no i wielką wojną, o której mowa w intrze, a do roboty co? Zabijać wilki, zbierać rzepę i tym podobne, ambitne zadania. Nie to, że jakoś bardzo ich nie lubię, ale tak dalece nie przystają klimatem do sytuacji, że chyba tylko dobór muzyki przebija je w tym wględzie. Dialogi też mnie rozczarowały, ten pomysł z tworzeniem przez wybory gracza charakteru bohatera często nie udaje się nawet doświadczonym twórcom (Jarun z Krwi Zdrajcy...). No i tu nie jest inaczej, tym bardziej, że niektóre opcje dialogowe są mocno nie na miejscu (zwłaszcza "twoja stara" mnie rozwaliła na amen i to wcale nie w pozytywnym sensie).
Wstawki "literackie" podobały mi się bodaj najbardziej z całej gry, choć ich czytanie, ze względu na tło, jest odrobinę męczące. Ale tworzą fajny klimat, a raczej tworzyłyby, gdyby nie był on natychmiast rujnowany przez pozostałe elementy. Wydaje mi się, że pisać potrafisz nawet nieźle, jeśli przemyślisz sobie, jaka ta twoja gra właściwie ma być i jakimi środkami to osiągnąć, to jest szansa, że coś z tego będzie. Bo jak na razie w projekcie przede wszystkim brakuje mi spójności i konkretnego pomysłu.
I tak jak przedmówcy - na jaki plaster ta obsługa myszy?
Awatar użytkownika
PuchaczJJ
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2018, 12:36

Re: Osseus [VX]

Postautor: PuchaczJJ » 23 sty 2018, 08:54

Zabijać wilki, zbierać rzepę i tym podobne, ambitne zadania.

W demku udostępniłem tylko misje poboczne, ponieważ cały czas pracuję nad zdarzeniami w wątku głównym. Chciałem sprawdzić, czy idę w dobrą stronę :wink:
Dziękuję za rady, postaram się do nich odnieść w dalszej pracy.
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Osseus [VX]

Postautor: Rykes » 23 sty 2018, 18:46

Całkiem fajna wersja demonstracyjna, tylko popracuj nad mappingiem i pomyśl o niestandardowej grafice oraz muzyce. Ja np widziałbym w twojej grze charsety użyte m.in. w Kruku 2 (duże i wpasowują się klimat gier Fantasy RPG) bo te domyślne wyglądają paskudnie (eh, to RTP) jednak jeśli chcesz zostać przy mniejszych modelach to proponowałbym zaopatrzyć się w jakiś generator. Mogę ci dokładniej napisać o co mi chodzi na priv.
Pozdrawiam, powodzenia w tworzeniu.

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość