Pora pochwalić się co udało mi się do tej pory stworzyć, jak i wprowadzić do Anvocun... hmm może pokażę coś więcej... o tak
Cóż projekt doczekał się sporej liczby zmian, więc podtrzymuję przekonanie że gra ma się świetnie i jest cały czas tworzona... no i oczywiście nie zamierzam porzucić projektu :D Przede wszystkim zależało mi na podmianie większej części screenów, gdyż Anvocun nabrał już kształtów na tyle pożądanych, że postanowiłem dążyć do ich udoskonalenia. Pierwsze co się rzuca w oczy, jak odpalicie pierwszą stronę tematu, to zmiana logo gry. Stworzona na specjalnej stronie, która umożliwia takie bajery. Jest o wiele bardziej estetyczne niż to co miałem do tej pory i co najważniejsze jestem z niego zadowolony. Na zmianę treści posta przyjdzie jeszcze czas, gdyż fabuła jak i świat gry też uległo paru zmianą. Ale o tym na razie nie teraz. Co do zmian:
ZMIANA WYGLĄDU MENU
Tutaj zaszły spore zmiany. Chciałem by menu w mojej grze było bardziej czytelne i przyjazne dla oka i co najważniejsze by nie było za bardzo ciemne. Poważnie za każdym razem jak testowałem to i owo, strasznie gryzło mnie w oczy i cały czas czułem że czego mi brakuje. I tak udoskonaliłem je do tego stopnia że wygląda ono teraz tak:
Jak pewnie zauważyliście zmieniły się też ikonki przedmiotów, postanowiłem by wyglądały one w ten sposób, bez ramek i tła. Oprócz tego jest jeszcze widoczna na sreenach zmiana o której opowiem poniżej.
MECHANIKA ROZBUDOWANEGO OPISU PRZEDMIOTÓW I ZDOLNOŚCI
Nie ukrywam, że strasznie wnerwiało mnie ograniczone miejsce, na opis przedmiotów i zdolności. Dzięki pomocy Axera, którego serdecznie pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas... stworzył dla mnie skrypt który umożliwia mi bardziej rozbudowane okno opisu przedmiotów i zdolności. Działa to na takiej zasadzie, że będąc w zakładce ''Ekwipunek'', ''Rynsztunek'', ''Zdolności'', ''Sklep'' a nawet w zakładce ''Skrzynia'' która już od dłuższego czasu jest zaimplementowana do gry, ale jeszcze jej nie dopracowywałem (jest to po prostu okno z którego możemy zabrać lub włożyć przedmioty do skrzyni.). No cóż wygląda to miej więcej tak:
Wystarczy we wcześniej wymienionych zakładkach nacisnąć przycisk ''D'' by włączyć okienko opisu przedmiotu lub zdolności. Można też bez problemu przełączać się między przedmiotami lub zdolnościami wystarczy używać strzałek.
SYSTEM CIEMNOŚCI JASKIŃ
Mechanika o której już wspominałem, jednak teraz chcę pokazać screeny. System jest cały czas rozwijany i zanim rozpocznę tworzenie kombinacji graficznych do przedmiotu jakim jest kaganek, muszę dokładnie przemyśleć jak będzie on dokładnie działał. Na chwilę obecną wygląda to miej więcej tak, że gracz po założeniu Kaganka jako ''Dodatek'' trzyma w ręce owy przedmiot. Jednak żeby Kaganek oświetlał nam jaskinię trzeba posiadać przedmiot który będzie zasilał naszą latarenkę. Po upływie wyznaczonego czasu ów paliwo się zużywa i jeżeli nie posiadamy jego zapasów Kaganek przestaje świecić. Całości towarzyszy przyciemniony obrazek który nadaje efektu ciemności w jaskini. Wygląda to tak:
Sposób używania Kaganka może ulec zmianie, gdyż mam na to jeszcze kilka pomysłów.
USUNIĘCIE MINI MAPY
No i znowu rezygnuję z tego rozwiązania
Za radą kilku osób postanowiłem całkowicie z tego zrezygnować gdyż w sumie zgadzam się że może to zepsuć radość z eksploracji. Używam mini mapy do tworzenia lokacji... polega to na tym że mini mapa wyłapuje miejsca na danej mapce na której źle jest ustawiona blokada. Bardzo przydatny patent
I na chwilę obecną to na tyle. Moimi głównymi zajęciami na tę chwilę to dopracowywanie mechaniki kaganka, doskonalenie menu i innych jego aspektów oraz tworzenie lokacji. Obecnie przerabiam wioskę do której gracz ma trafić na samym początku gry. Przy dobrych wiatrach może uda mi się wydać to demo jeszcze w tym roku... POZDRAWIAM ;)