Błędy i problemy na stronie

Wszystkie sprawy związane z Twierdzą RPG Makera.
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Błędy i problemy na stronie

Post autor: paXon »

Na stronie http://www.tsukuru.pl/forum w podstronie : "Rmxp -Zdarzeniówki "
Widzę błęda :
-Np. "Stawianie płapek"
Jeszcze w którejś kategorii w Czytaj był błąd ale teraz nie mogę znaleść.;/.

Dobra okazja na temat zbiorczy, zmieniony i przyklejony.
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Błędy na stronie

Post autor: Sozan »

Dzięki ci, paXon, błąd został już poprawiony!
Mam nadzieję że zgłosicie tu wszystkie błędy Twierdzy na jakie się natknęliście :)
Frytki!
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Błędy na stronie

Post autor: Dragon Kamillo »

Mi się tylko w oczy rzuciło że wszystkie skrypty zdarzeniówki jest od dużej litery a tylko jedna zdarzeniówka jest z małej walka zręcznościowa rmxp piąta od dołu
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Błędy na stronie

Post autor: paXon »

11 listopada 2009 - 19:04 (Virdos)
Witam,
dzisiaj wrzucona zostaje część skryptów RUBY.
Pliki tekstowe, oraz demka - jeżeli takowe były załączone...
Instrukcje do skryptów: Rózne skórki okna (w menu), oraz zmiana kolorów (w menu) od Ksparka. Instrukcje wraz ze skryptami to: Chodzenie w 8 kierunkach od Rafciopop, oraz Ekran tytułowy i wybór gracza od Patrio

Zachęcam do korzystania z działu Skrypty (RPGXP). Zapewne w tym tygodniu wpadnie jeszcze kilka newsów, nie koniecznie odemnie... Ale pewne jest, że bezczynności nie będzie.
Bis später!

Jeszcze 2 błędy :)

I jeszcze :
7 listopada 2009 - 08:22 (Virdos)
Witam,
dodaję dzisiaj tylko skromnych kilka plików standardowego RTP przerobionych na jesienną porę roku. Niestety chciał czy nie chciał całość uzależniona jest od dysponowanego przezemnie czasu.
W nadchodzącym tygodniu zapewne wyląduje odemnie jeszcze newsik

Teraz opis rmxp:

O programie:

Minimalne wymagania:
OS : Microsoft(R) Windows(R)Xp
CPU : MMX Pentium(R)III 800MHz
Obraz : Rozdzielczość ekranu 1024x768
Dźwięk : SoundBlaster-lub karte, która odpowiada SounBlasterowi
Ram : 128 MB lub więcej
Wolnego miejsca: 100 MB

Zalecane wymagania programu:
OS : Microsoft(R) Windows(R)Xp
CPU : MMX Pentium(R)4 1.5GHz
Obraz : Rozdzielczość ekranu 1024x768
Dźwięk : SoundBlaster-lub karte, która odpowiada SounBlasterowi
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Harven
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2008, 18:38

Re: Błędy na stronie

Post autor: Harven »

W dziale RPG ME/Zasoby:
"Charset (Animacja bohatera na mapy)"

Powinno być na mapach :wink:
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Błędy na stronie

Post autor: paXon »

Teraz "Zasoby" w rmxp :).


Animations (Animacje walki)
Ten zasob ukazuje grafikę, z której tworzy się animacje: walki, czarów, przedmiotów i co nam tylko przyjdzie do głowy.Plik animacji składa się w poziomie z 5 kratek o wymiarach 192x192. Natiomiast wierszy możesz mieć tyle ile zapragniesz.

AutoTiles (Tilesety samotwórcze)


Characters (Animacja bohatera)
Jeden plik jest przeznaczony na jedną postać. W każdym pliku dla jednej postaci są wykożystane 4 klatki animacji na każdą stronę. Wymiary charactersów są nie określone!


Panoramas (Panorama)
Zasob graficzny ukazuje na mapie obrazek, który ukazuje efekt niczym "podziwianie natury" z daleka, np.Gdy patrzymy się w niebo, albo kraine która znajduje się bardzo daloko od bohatera. Wymiary są nieskończone.

Tilesety ("Kafelki" do tworzenia mapy)
Za pomocą grafiki tego zasobu będziesz tworzyć mapki do swojej gry. Jedna "krateczka", kafelka (Tile) posiada wymiary 32x32. Długość takiego pliku jest jednak nieskończona!

Title (Ekran tytułowy)
Obraze, który wyświetla się na samym początku gry. Posiada wymiary 640x480.





_____________________________________________
W Zdarzeniówki Rmxp

Zdarzeniówki można powiedzieć, że są mini-gierkami, w których autor ukazuje jakiś konkretny problem oraz jego rozwiązanie - wszystko oczywiście oparte na zwykłych zdarzeniach.

Zdarzeniówka
Comando /KomadoXP
2 Języczna/Dwujęzyczna gra
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Błędy na stronie

Post autor: Sozan »

Dziękuję wam za wyszukanie błędów - została poprawiona większa ich część (nie edytowałem newsów innych redaktorów (to jest w złym guście) oraz zostawiłem słowo Zdarzeniówka tak jak było - firefox je podkreśla tylko dlatego że takie słowo nie funkcjonuje w języku polskim - jednakże używany go ponieważ termin "mini-gra stworzona na zdarzeniach" jest trochę przydługi).

Zachęcam do dalszego poszukiwania - jesteśmy wam wdzięczni!
Frytki!
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Błędy na stronie

Post autor: paXon »

To ja jeszcze poszukam ;].

W opisie rmvx


DĽwięk : SoundBlaster-lub karte, która odpowiada SounBlasterowi



Zasoby (RPGVX)




Animations (Animacje walki)
Ten zasob ukazuje grafikę, z której tworzy się animacje: walki, czarów, przedmiotów i co nam tylko przyjdzie do głowy.



Characters (Animacja bohatera, przedmiotów)
Grafiki bohaterów, objektów, potworów, NPC, które wrzuca się na mapkę. Jednym pliku posiada miejsce na 8 postaci (podobnie jak w versji/wersji 2000 i ME)

Faces (Twarze)
Kolejna cecha przywrócona z ver 2000 i ME do nowej versji programu (RPGVX) - grafika twarzy. W jednym pliku mieści się 8 twarzy.Jedna twarz posiada wymiary: 96x96, a rozmiar całego pliku posiada 384x192

System (Window) (Okno)
Mozna nazwać to "okno systemowe" w tym pliku zawarty jest wygląd okna (wiadomości, ramek w menu, czy podczas walki), kolory czcionek, czy jakieś inne elementy odnośnie wyświetlenia wiadomości.

Zdarzeneniówki rmvx


Zdarzeniówki RPGVX



Zamiana Postaci
Wybór postaci

Raz duża, a raz mała litera ;]


______________________________________________________
RPG Maker ME



[...]bohaterów, przypomina system walki z gry Final(chyba, że chodzi o nazwę. Jak tak to Sry) Fantasy. Ilość kolorów nadal jednak pozostaje 256, jednak to nie przeszkadza w stworzeniu pięknej gry.

Cechy charakterystyczne dla programu:


* System walki: side-view (z boku, taki jak w grach Fnail Fantasy)

Dźwięk : SoundBlaster-lub karte, która odpowiada SounBlasterowi


___
Kursy


RPG Maker 2003 (RPG ME)
Narazie brak jakichkolwiek kursów pod tę wersję, ale w przyszłości na pewno się coś pojawi. W zasadzie można skorzystać z kursu poniżej, różnica występuje tylko w tłumaczeniu (drobne nazwy).


Lekcja 1 : RPG Maker 2000, możliwosci, interfejs, pierwsza gra

________

Zdarzeniówki RPGME

Czytaj || Pobierz || Mega pack: Kody i hasła, skradankiAle myślę, że to poprawnie napisane.Choć :).

Czytaj || Pobierz || Mega pack: prawdawnych skryptów
________
- Projekty
Virtua Twierdza




Kto może tworzyć nowe odcinki?
Odcinek VT może wymyśleć każdy! Redaktor, ale także i Ty! Wystarczy, że wymyślisz krótką historyjkę, minutę, lub nawet dziesięć.Wykonasz ją w RPG Makerze, i prześlesz. Nie musisz korzystać z nowych grafik. Możesz wykonać odcinek ze zwykłego RTP, a redaktorprzygotuje wersję z niestandardową grafiką. Możesz także przesłać scenariusz napisany np. w notatniku. Poniżej możesz pobrać odcinki. Jest tylko jeden warunek: odcinek musi być śmieszny! Zawierać jakiś poziom, gagi - a nie typowy humor wyciągnięty z podwórka.

____________________________

Konkursy >> Globalna Wojna III




III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier..
(Oddzielnie)




Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Wyniki konkursu
Tak więc 3 Globalna Wojna z oficjalnym wsparciem CD Projektu, patronatemmedialnym Victory Games, a także współudziałem serwisów Click Portal,Fabryka Gier, Game Maker Clan, MakeYourGames, NukeBoards, RMXP, Strefa TwórcówGier, TiTek, Tsukuru Archive, Twierdza RPG Makera oraz Zamthir zakończyłasię. Na wyniki niestety musieliście długo poczekać a to z mojej winy(wyjazd na studia i zblokowane FTP), co więcej samo ocenianie też nie byłołatwe co widać chociażby po wynikach pierwszej czwórki i komentarzach trzechz 4 członków Jury. Byli pewni zwycięzcy wskazywani przez wszystkich, ajednak polegli, natomiast pewne czarne konie wygrały...

Na temat samego konkursu, cóż można się dobrze wypowiedzieć. Wyszliśmyporaz pierwszy poza Scenę Klikową, a niektóre serwisy same się do naszgłaszały, jednak z zapałem administracji nie poszedł zapał twórcówgdyż ilość prac utrzymała się w okolicach 10. Co więcej ich poziom niestetydrastycznie spadł przez co żadna z prac nie przekroczyła pułapu 50%punktów, a co gorsza połowa z wszystkich gier została zdyskwalifikowana przeznajróżniejsze czynniki.

Ja natomiast sam zdecydowałem się zmierzyć z projektem gry w konwencjitegorocznej Wojny by zobaczyć czy to motyw był za trudny, czy też twórcombrakuje motywacji? Skoro sława i nagrody rzeczowe nie są odpowiedzią natwórcze zapędy... Ja swój projekt zaprezentuje za 2 tygodnie na FG, zobaczymyco będzie przy następnej edycji GW a tymczasem długo oczekiwane wyniki:

Zdyskwalifikowane prace:

5. Piłeczkowy Labirynt
*Fadex - Długo zastanawiałem się jak opisać tę produkcję niezrażając do niej graczy. Po paru głębszych (łykach soczku) uznałem, że jest toniemożliwe. Beznadziejna paintowa grafika oraz brak wszelkiego pomysłu narozgrywkę w połączeniu z kiepskim silnikiem oraz wykonaniem dały nam to...no, to coś! Cóż, nie widzę tu także żadnego powiązania z tematemwojny.

4. Win with Death
*Fanotherpg – W praktyce pierwsza praca jaka przyszła do mnie, i mimoupomnienia autora odnośnie muzyki – są to utwory jednego z amerykańskichzespołów – autor nie podesłał poprawionej wersji. Tak więc niestetydyskwalifikacja drugiego z potencjalnych zwycięzców.

3. Pandemonium
*Bedziu - Hm, hm.. Hehe.. Mimo zacnego napisania długiego poradnika do gryw Wordzie chyba zabrakło użycia opcji sprawdzania pisowni, bo gramatykamiejscami leży. Jednak jest to bardzo malutki błąd i nie wpłynął na ocenęcałości (tylko troszkę poprawił mi humor). Pod menu z informacjami ogrze nie ma interface lub chociażby napisu "Kliknij ESC, aby wrócić", a zkolei użycie opcji wczytania zapisu o dziwo wczytuje zapis! Jednak nie nasz, adomyślny. Domyślnie, to ta opcja powinna być wyłączona do czasuwykonania zapisu przez gracza. Inaczej jest to bardzo nieprofesjonalne. - No i gdzieta krew, gdzie to zabijanie? Gram w karty na jakimś stole i jedyne cowidzę to jak rosną (moje?) skille. Poza tym gra ma tendencje do zawieszenia siępodczas losowania kolejnej karty co nie zmienia faktu, że interfejs dalejpracuje. Bardzo ciekawe jest opuszczenie rozgrywki, bo nie można zrobić tegożadnym klawiszem i trzeba zamknąć proces gry z menedżera zadań windows.

2. Nekrologik
*Fadex - Patrząc na listę autorów szczerze mówiąc podśmiewałem sięcicho. Nie sądziłem, że może to być całkiem porządna produkcja. Niewiedziałem, że gra typu "idź i traf do wyjścia" może być takinteresująca, a czasami i trudna... Gra jednak została zdyskwalifikowana przez swojebłędy (odwołania MCI, możliwość zblokowania postaci) i kiepskieuzasadnienie fabularne.

1. Exogenis
*Fanotherpg – Moim zdaniem największy przegrany tej 'wojenki'. Wszystkozapowiadało się tak pięknie, intro, grafa, muza... Jednak pewien aspektprodukcję pogrążył – korzysta z skryptów więcej niż 2 osób co przy 2autorów daje więcej niż 4 członków pracujących nad tytułem. Zostało mito zgłoszone nawet przez graczy i to z sceny RPG Makera, więc nie ma mowyo dyskryminacji software'owej.

Zwycięzcy:

5. Zemsta Jamesa - 11/40
*Bedziu - Menu jest zbyt puste oraz zrobione trochę niechlujnie np.windowsowski button wstecz w pod menu z instrukcjami naprawdę razi w oczy. Grafikaw grze nie jest powalająca, pomysł na rozgrywkę też mocno wyświechtany.Żadnych rewelacji, ale gra spełnia wytyczne GW3 co stawia ją w niecolepszym świetle patrząc na inne pracki..

4. Kuma Śmierć - 16/40
*Fadex - Platformer wygląda bardzo ciekawie i jest nasycony efektamigraficznymi. Pewnie wszystko byłoby dobrze gdybym dysponował komputerem onapędzie jądrowym, gdyż mój gruchot nie jest w stanie wydusić z tego więcejniż fatalne 20 fpsów spowodowane zapewne jakimś całoekranowym... czymś.Nie mniej jednak widzę tu wszystko co powinny posiadać klasyki gatunku -zbierajki, przeciwników, znikające platformy, itp. Następnym razem nalegam onadanie większej wagi kwestii optymalizacji silnika i efektów, z górydzięki!

3. Postapokalipsa - 17/40
*Fanotherpg – Osobiście projekt od razu skojarzył mnie się z Falloutem.Poostap, schrony, katastrofa, fabularny polot, problemy z celowaniem ;)Jednak w przeciwieństwie do klasyka, gra nie wciąga na dłużej, a szkoda.Niewielkich rozmiarów i przejaskrawiona grafika już od pierwszej chwili jestsłabo czytelna a system walki no nie do końca udany, a mimo to gra ma tocoś...

2. Przygoda Walentynkowego Buga 2 - 18/40*
Bedziu - W menu gry opcja opisu bonusów nie działa, a wczytywanie gryskutkuje wczytaniem gry, a powinno być to zabronione do czasu zapisania gryprzez samego gracza. Pociesza fakt, że pomoc i opis sterowania jestzaaplikowana w grze. Jednak z kolei zasmuca fakt, że aby wyskoczyć na większąpółkę tła trzeba wybić się z rozpędu (skąd gracz ma o tym wiedzieć?Jeszcze jakby to było opisane w trakcie wprowadzania do gry, to OK). Podsumujęgrę tak.. Zabijanie miłością ;)

1. Miasteczko 5 – 20/40
*Fadex - Bardzo przyjemnie się grało, a fabuła rozwija się płynniechoć w dość dziwaczny (oczywiście normalny oceniając przez pryzmat autora)sposób. Grafika jest przejrzysta i schludna, chodź nie nadałbym jej mianazjawiskowej, czy choćby rewolucyjnej . Niestety sama rozgrywka jest dośćpowolna, a szkoda. Gra zwraca też uwagę na dużą możliwość interakcji zotoczeniem, to fajowe jest.



Ile błędów xDD. ... ( bez urazy) -forma żartu xD.
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Błędy na stronie

Post autor: Sozan »

Eh... Ktokolwiek napisał tekst o Globalnych Wojnach powinien kupić klawiaturę z działającą spacją... Niemniej jednak - wszystko naprawione :3 Dzięki!
Frytki!
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Błędy na stronie

Post autor: paXon »

Hehe :). - Mi by się myszka przydała nowa ;]. - Szukam dalej :).

_________
-Strona
*Wymiana



Jeśli chcesz wymienić się linkiem do strony / button'em / banner'em to wyślij e-mail do Mistrza strony, aby uzgodnićwarunki wymiany.

UWAGA!
Pamiętaj, aby przekopiować obrazek na swój server! W linku podać http://www.tsukuru.pl/forum, gdyż ona zapewni przekierowaniedo Twierdzy RPG Makera, za każdym razem. Domena się nie zmieni, a z serverem, róznie bywa. W razie problemów ślij maila.



___________
- Download
*Programy



RPG Maker XP
Opis: Zastosowano wiele zmian, oraz wprowadzono wiele nowości, którym starszym versjom brakuje, min. 24bit kolorów, skryptów ruby, orazkilku poleceń w zdarzeniach. Posiada mniejsze wymagania niż versja RPGVX, ale nadal dla niektórych moga okazać się za wysokie...







*Przydatne programy


Font Manager
Opis: Program pozwalający zmienić czcionke w Grze


Avi Maker
Opis: Edytor do tworzenia plikow video AVI do RPGM...


LinkMakerPL
Opis: Polska wersja programu służacego do konwertowania plików wav tak by nasza gar mało zajmowała (autor: 7-MAŁY-7)




mywin
Opis: Kolejny program graficzny...mozna np zrobic wlasny wygląd menu...(nie mylic z cms)


Procyon
Opis: Nie najmlodszy program do robienia wlasnych MIDI. Ale mozny by powiedziec: Stary ale jary.


Face Maker PL
Opis: Program, zrobiony w Rpg Makerze przez japończyka(mała literka ;].?) Compelledhero, przetłumaczony przez Reptile. Praca na nim to prawdziwa przyjemność, a jej efekt jest murowany. (Program działa tylko pod RPGME)
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Błędy na stronie

Post autor: Dragon Kamillo »

trochę to dziwnie wygląda

RPG Maker 2000 (PL by Jargo)
Opis: RPG Maker 2000, 2.0 by Jargo - legendarna wersja polskiego programu RPG Maker 2000. Uboższa versją 2003, ale jak to powiadają stare ale jare... Aby program działał poprawnie, należy zainstalować pack zasobów (grafiki, dźwięki, muzyczki), tzw. RTP. Linki poniżej.

Dwa rodzaje nazwy wersja w jednym opisie trochę dziwnie wygląda. Zdecydujcie się na jeden. Takich błędów jest więcej.
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Błędy na stronie

Post autor: Sozan »

Wybaczcie że tyle to zajęło, ale wszystkie błędy zostały poprawione (chodzi mi oczywiście o te wypisane). Mam nadzieję że nie zostało ich zbyt wiele, ale jak jakieś znajdziecie to natychmiast je zgłoście!
Frytki!
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Błędy na stronie

Post autor: Fear »

Ostatni news Reptile'a:

"Zatem skoro mamy gotową bazę danych, to można się zabrać za jakieś projekty. Chyba nie zostawimy tego od tak o, nic z tym nie robiąc, prawda? Myślę, że będziecie zadowoleni z projektu demonstracyjnego demonstracyjnego takim wypadku. W zasadzie większość użytkowników może się spodziewać co to będzie."
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Pw115
Posty: 13
Rejestracja: 17 lut 2010, 16:40

Re: Błędy na stronie

Post autor: Pw115 »

A więc
W Rpg xp > zdarzeniówki jest artykuł "bieganie i SKAKANIE" a dotyczy biegania i SKRADANIA
90% debili czyta ten podpis z ręką na myszce - nie zdejmuj już za późno !
Awatar użytkownika
Sozan
Posty: 57
Rejestracja: 10 gru 2008, 23:08

Re: Błędy na stronie

Post autor: Sozan »

Ok, poprawione. Dzięki.
Na szczęście już jest chyba mniej błędów lub po prostu nie są zgłaszane (dawno nic nowego tu nie było). Tak czy inaczej - czekam na więcej postów z błędami.
Frytki!
Zablokowany