Strona 1 z 2

Twierdza - czego oczekujecie?

: 29 paź 2013, 17:08
autor: Ozzaku
Na Twierdzy są działy typu scenariusze itp. Twierdzicie że to zbędne, jestem więc ciekaw co byście chcieli aby się na niej znalazło?
Odpowiedzi typu:
"gotowe mapki" - jak to ktoś zaproponował Reptile, bo to bez sensu jest, to wy macie robić gry a nie my za was, to ma być wasza gra i wasza kreatywność i inwencja twórcza =)

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 29 paź 2013, 17:21
autor: Rave
Może nie tyle gotowe mapki, ale kurs mappingu jak najbardziej, do każdego makera, oprócz tych gdzie mapping wygląda identycznie (2k/2k3) lub bardzo podobnie (vx/vx ace), tam wystarczy jeden zbiorczy kurs z powiedzeniem ew. różnic.

Generalnie Twierdza powinna być miejscem z tutorialami i kursami, nie gotowcami jak scenariusze, questy, zdarzeniówki czy wspomniane "gotowe mapki". Już i tak dużo złego Reptile zrobił dorzucając las do domyślnego projektu w xp (zamiast pustej mapy), ciągle go widuję w różnych "noobskich" projektach z tego makera.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 29 paź 2013, 18:04
autor: Soul
Mi tam zdarzeniówki nie przeszkadzają, bo można się na nich czegoś nauczyć, albo przerobić do swojego projektu.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 29 paź 2013, 19:26
autor: pakitos
Ja tam bym chciał bardziej rozwinięte kompendium.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 29 paź 2013, 20:20
autor: Hubertov
Kursy mappingu, kursy tworzenia grafik i tzw. "łopatologia" czyli takie FAQ np.
"Do czego służą i jak działają zdarzenie równoległe?"

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 10:06
autor: Ozzaku
Rave pisze:Może nie tyle gotowe mapki, ale kurs mappingu jak najbardziej, do każdego makera, oprócz tych gdzie mapping wygląda identycznie (2k/2k3) lub bardzo podobnie (vx/vx ace), tam wystarczy jeden zbiorczy kurs z powiedzeniem ew. różnic.

Generalnie Twierdza powinna być miejscem z tutorialami i kursami, nie gotowcami jak scenariusze, questy, zdarzeniówki czy wspomniane "gotowe mapki". Już i tak dużo złego Reptile zrobił dorzucając las do domyślnego projektu w xp (zamiast pustej mapy), ciągle go widuję w różnych "noobskich" projektach z tego makera.


Tak, tak. Samemu mi tego brakuje, jednak ostatnio zacząłem pisać takowe pod 2k3, z braku czasu odłożyłem na później. Reptile ma coś w zanadrzu, jednak na wszystko trzeba poczekać...

Soul pisze:Mi tam zdarzeniówki nie przeszkadzają, bo można się na nich czegoś nauczyć, albo przerobić do swojego projektu.


Mi również, to takie skrypty pod 2k/2k3, na tym uczyłem się budować Hudy itp. i jestem jak najbardziej za tym aby to zostało.

pakitos pisze:Ja tam bym chciał bardziej rozwinięte kompendium.


Też o tym myślałem, jednak na dzień dzisiejszy trudno jest cokolwiek obiecać, większość redakcji (aktywnej) to uczniowie szkół średnich, mamy matury i tym podbne, reszta pracuje, leni może się zmobilizuje do wykonania czegoś (Pakit sam coś także zrób :D).

Azorczak pisze:Kursy mappingu, kursy tworzenia grafik i tzw. "łopatologia" czyli takie FAQ np.
"Do czego służą i jak działają zdarzenie równoległe?"


Przecież to jest odpal makera XP tam masz FAQ, we wszystkich makerach działa to na podobnej zasadzie. Po za tym jeden FAQ już spisałem, kiedy się pojawi na twierdzy nie wiem, nie jest on odnośnie samego makera a Twierdzy i korzystania z co niektórych rzeczy i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania które zebrałem z Gospody itd.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 13:50
autor: tiberium
Rave pisze:Generalnie Twierdza powinna być miejscem z tutorialami i kursami, [...]

pakitos pisze:[...] bardziej rozwinięte kompendium.

Azorczak pisze:Kursy mappingu, kursy tworzenia grafik

SUPER! JESTEM ZA! Teraz poszukajmy osób z odpowiednim doświadczeniem, co zechcą taki kurs napisać. :lol:

Dam sobie nogę uciąć, że te kursy i tak mało kto czyta :roll:

Rave pisze:Już i tak dużo złego Reptile zrobił dorzucając las do domyślnego projektu w xp (zamiast pustej mapy)

Ale ty na nim psy wieszasz, a nie czasami za tę mapkę odpowiada samo enterbrain? 8) Zmień może okulary i zobacz ile ten koleś też dobrego wykonał, a o dziwo mało kto o tym pisze (o ile pisze) Maerk 95, Kursy do makera, Ruby. Fakt że ich nie napisał, ale weź to posklejaj w jeden dokument to też jest cholernie czasochłonne. Ktoś obiecywał gońca do pdfa walnąć i po dziś dzień się z tym męczy :mrgreen:
Azorczak pisze:"łopatologia" czyli takie FAQ np.
"Do czego służą i jak działają zdarzenie równoległe?"


Zdarzenia równoległe:
- http://rpgmaker.pl/rpgmaker/rpgxp/kursr ... 2-2012.zip
- http://rpgmaker.pl/?co=krypta&typ=kompe ... niezdarzen
- http://rpgmaker.pl/?co=krypta&typ=kompe ... azdarzenia
- Plik pomocy w RPGXP

Dodatkowo:
- http://rpgmaker.pl/?co=rpgmaker&typ=rpgxp&id=rpgxp-faq
- http://rpgmaker.pl/rpgmaker/rpgxp/poradnik-rgss(rpgxp).zip
- http://tsukuru.pl/index.php?link=tutoriale/rm1
- http://tsukuru.pl/index.php?link=tutoriale
- http://rmxp.vot.pl/encyklopedia/
- http://tsukuru.pl/index.php?link=faq
- http://rpgmaker.pl/rpgmaker/rpgme/kursr ... 2-2012.zip
- http://rpgmaker.pl/rpgmaker/rpgme/rm200 ... pieter.zip

Chyba o czymś jeszcze zapomniałem, ale zdarzenia równoległe na bank masz tam opisane.

PS: Mapy czy grafiki to kwestia gustu. Tego od tak się nie da nauczyć (za pomocą jednej porady i bez ćwiczeń), chociaż zaraz jakiś nowoczesny troll tutaj wparuje i napisze że jest inaczej.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 14:36
autor: Rave
Nie, za tą mapkę nie odpowiada Enterbrain, w angielskim xp jej nie ma.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 15:55
autor: Ozzaku
Dobrze że chociaż linkami ich poczęstowałeś tiberium XD
ale i tak ci zarzucą że to do makera XP a nie do innych.
Reptile raczej ma w poważaniu takie wieszanie psów, jak się Rave czymś wykarze po za masą bezsensownych pomysłów które wysyła na email to może weźmie to dokładnie pod uwagę.
Stop! Nie róbmy poruty, poprostu dajcie sensowne tematy, upewnijcie się że to co proponujecie nie jest już na Twierdzy...

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 16:07
autor: tiberium
Pierwsze linki są przeca do XP, a kolejny tam z rzędu to do ogólnego się odwołuje, co i tak pasuje do wszystkiego. Tak pisze w kompendium :mrgreen:

Ja nadal czekam na rozbudowany dział 95 (makera się doczekałem :-D )
Chce zdarzeniówki, grafiki, kurs.
cd kompendium,
większej aktywności,
i tyle na chwile obecną

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 30 paź 2013, 16:10
autor: Ozzaku
To działka Dragon_Kamillo, ponoć coś tam jest w tym temacie ruszone, grafik jest trochę, z zdarzeniówkami to nie wiem, ciężko co kolwiek w nim wykombinować, chociaż w jakiejś ang. grze widziałem nawet chyba hud :) Wszystko jednak pojawi się najwcześniej gdy Reptile ukończy prace nad działami(na co w sumie sam czekam bo podesłałem trochę zasobów i przydało by się pochwalić).

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 01 lip 2014, 10:34
autor: ShadowBane
Myślę, że wypadałoby zainwestować w nowy, profesjonalny lay. W porównaniu do Tsukuru, na Twierdzy można się poczuć jak w epoce kamienia łupanego. Lay ten przypomina mi bloga.
Chyba też powinni być przyjęci nowi makerowcy. Jest tam za mało ludzi jak na potencjał stronki :oops:

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 01 lip 2014, 14:10
autor: Kleo
ShadowBane pisze:Chyba też powinni być przyjęci nowi makerowcy. Jest tam za mało ludzi jak na potencjał stronki :oops:
W czym problem? Masz chęć/pomysły/czas to zapraszamy - rekrutacja trwa 24/7.

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 01 lip 2014, 15:10
autor: Dragon Kamillo
Co do laya - kwestia gustu. Mi np lay twierdzy odpowiadał zawsze, za to na TA czułem się jakoś dziwnie (zawsze w tym miejscu znaczy od 2009 roku XD). Co do zmiany, dopiero co ten się pojawił, ale pewnie za jakieś 5 lat kiedy się znudzi to będzie jakiś nowy XD. Ale ten jest OK, jakbyś widział poprzednie to dopiero byś się o zmianę pytał.

Co do rekrutacji:
Jak to pisze Reptile - 24/7/365 (lub 366)
A jedyne co trzeba zrobić to wysłać mejla do mistrza (Reptile), a reszta już będzie wiadoma.

Mejla dorwiesz np tu: http://rpgmaker.pl/?co=strona&typ=redakcja.

Więcej informacji: http://rpgmaker.pl/?co=strona&typ=redakcja&id=regulamin-rekrutacja

Re: Twierdza - czego oczekujecie?

: 01 lip 2014, 15:27
autor: GameBoy
Częste zmiany layoutów kończą się źle (patrz: zamthir). =)