Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskiego ?

Wszystkie sprawy związane z Twierdzą RPG Makera.
Zablokowany
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskiego ?

Post autor: X-Tech »

Jakie są różnice ? Trochę mnie irytuje to updateowanie Steam i trzymanie RM w folderach Steam, oraz niemożność uruchamiania bez Steama.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Dragon Kamillo »

Może być trudno wykazać różnice.

Na pewno RMVXACE z twierdzy jest oparty na pierwszym japońskim wydaniu tego RM - więc ma pewno trochę błędów które były w pierwszym wydaniu - tu powinna być dokładna lista - http://tkool.jp/support/download/rpgvxa ... ace_update (przepuść to sobie przez tłumacza).

Na Sreamie masz zawsze najnowszą wersję więc teoretycznie wszystkie błędy wcześniejszych wydań powinny być załatane. Jednak tego na 100% pewnym być nie można, wystarczy przyjrzeć się angielskiemu wydaniu RMXP, gdzie błędy powstawały też przy tłumaczeniu, a nie było ich w wersji japońskiej i nigdy nie zostały poprawione, chociaż wychodziły potem nowsze wersje. Tylko że VXACE jest inaczej napisany i tu teksty nie siedzą w exeku, więc możliwe, że wersje japońska i reszty świata są dokładnie takie same.

Dodatkowo jeśli miałbyś wersję RMVXACE z oficjalnej strony to bez problemu możesz sobie ją spolszczyć.

Nie tylko ciebie denerwuje ten cały sream.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Rave »

Głównie się różni tym że jest po angielsku i dlatego nie ma krzaków w komentarzach i przy robieniu nowej gry ;). Po za tym to aż takich różnic nie ma, ot możesz zapisywać projekty w chmurze steama. To nie jest tak jak z twierdzówką XP gdzie połowa skryptów nie działała z powodu złej biblioteki rgss.

No i w angielskim helpie stoi że game.exe i exek Ace są zintegrowane (odpalą japońskie gry i angielskie) więc DK ma rację co do tego że wersja japońska i reszta świata są takie same.

Ja mam angielskiego makera tylko z dwóch powodów:
- Był w humble za $1
- Planuję w bliżej nieokreślonej przyszłości zrobić grę komercyjną.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Dragon Kamillo »

Wczoraj przyjrzałem się jeszcze bliżej kwestii spolszczenia wersji ze sreama i wygląda na to że jest to możliwe. Niestety to tłumaczenie które aktualnie mamy na twierdzy nie pasuje (rozkracza się na eventach, bazie danych i tworzeniu map - czyli na prawie wszystkim). Ale sam sream nie blokuje możliwości zmiany w plikach językowych, więc jak ktoś miałby czas (i umiejętności) może spokojnie przygotować spolszczenie do tek wersji.

Dodatkowo zauważyłem bardzo fajną rzecz w makerach ze sreama - jest możliwość jednoczesnego testu gry i jej tworzenia, wystarczy po uruchomieniu testu kliknąć kilka razy na nieaktywne okno makera, a to stanie się aktywne i umożliwi nam pełną edycję gry - jest to bardzo przydatne przy poprawianiu błędów (w 2k/3 da się na to wykombinować łatkę XD).

Ja mam wypożyczone makery na sreamie tylko z pierwszego powodu ravea XD.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Klonoa »

Tak bardzo wszyscy narzekacie na Steam, a pewnie sami nie wiecie jak dobra rzecza jest ten "dystrybutor gier" bo w polsce dalej trwa era piractwa :P

Nie znam roznicy, ale z pewnoscia moge powiedziec, ze mniej bledow bedzie posiadala wersja ze Steam nizeli taka zpiracona z nie wiadomo jakiej daty. Plus co jakis czas dochodza pakiety grafik do ow programu.. jak mieszkalem jeszcze w polsce to nie bylem w stanie ich nigdzie indziej znalezc do pobrania.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Dragon Kamillo »

Nie jest dobrą rzeczą. Chociaż przy VXACE tego nie widać, to przy RMXP potrafi nieźle człowieka zdenerwować. A oficjalna wersja i pirackie nie. Więc to wina sreama, a nie RMXP.

Ograniczenia sreama:
- nie można 2 razy włączyć równolegle RMXP - spróbuj teraz skopiować jakiś skrypt czy coś innego z projektu do projektu - powodzenia. W VXACE tez to jest, ale można to obejść włączając makera nie z exeka, ale ze skrótu w projekcie - niestety w RMXP to nie działa.
- brak możliwości nakładania nieoficjalnych łat które naprawiają błędy tłumaczenia RMXP i nie tylko - co jest możliwe w wersji oficjalnej i pirackiej.
- długie czekanie na uruchomienie makera, nieraz w ogóle się nie uruchomi i trzeba klikać drugi raz.

I fakt, że makera masz wypożyczonego, a nie kupionego (co zresztą tyczy wszystkiego co jest na sreamie).

A te pakiety to są też do wypożyczenia, równie dobrze mógłbyś je dodawać do oficjalnej wersji (lub pirackiej XD - zresztą chyba wszystko co się tyczy RM można znaleźć na torrentach XD)

Edit: swoją drogą ciekaw jestem skąd sream wie że edytowaliśmy coś w exeku. Program wysypuje się przy nawet najmniejszej edycji - przykładowo zmianie jednej literki. Co dziwne gdy się z powrotem napisze tak jak było w oryginale (np tą jedną literkę) program automatycznie się naprawia i chodzi normalnie. Oczywiście mam na myśli zmiany wprowadzone po przez hex edytor.
Jednak gdyby poprawić ten bug z wpisywaniem wiadomości to nadal pozostaje możliwość tylko raz jednocześnie uruchomionego RMXP.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: X-Tech »

Woo dzięki za odpowiedź.
Zostanę dla bezpieczeństwa póki co przy wersji Sream.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Klonoa »

@Dragon Kamilo,
Narzekasz i narzekasz a wlacza sie tak dlugo bo przeciez musi zaladowac swoje okno steam(SHIFT + TAB), a jezeli jestes na tyle sprytny to wylaczysz jego wlaczanie i komunikaty steam dla nadej gry/programu i szybciej rzeczy beda sie ladowac. Wuala!

Wydaje mi sie jakbys szukal argumentow zeby pokazac wersje ze Steam jako te gorsze, a tak nie jest. Zreszta jaki jest sens dawac te obiekcyjne opinie skoro sam zakladam nie masz wykupionej wersji VXace albo innej jezeli takie sa.

To sie poniekad mija z celem bycia wierzytelna osoba.

Jezeli chodzi o RMXP to moze to jest wina ze strony braku supportu oficjalnego wydawcy dla Steam bo oni nie maja obowiazku PROSIC sie o aktualizacje do danej gry czy innego produktu tylko to Ci co u nich wydaja powinni to wszystko im podawac na srebrnej tacy :P
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Dragon Kamillo »

Powiedz ja to wyłączyć i jeśli wtedy RMXP da się włączyć dwa razy równolegle - cofnę narzekanie na tą rzecz. Brak włączenia dwa razy równolegle RMXP to JEST błąd SREAMA. I jest on bardzo denerwujący. W RMACE cudem da się go uniknąć.

Mam VXACE i XP na sreamie, więc wiem o czym piszę, nie wymyślam sobie problemów.

Co do programów ze źródeł oficjalnych wystarczy ściągnąć wersję trial i po testować, zakupienie kodu do aktywacji programu wyłącza tylko okno na początku i ograniczenie czasowe i to wszystko, więc porównać też się da.

Tak tylko, że RMXP nie ma już praktycznie żadnego supportu (a na pewno już wydanie angielskie - zresztą to chyba nigdy nie miało), więc użytkownicy sami próbują rozwiązać dane problemy i działa to z wersjami oficjalnymi (tak z trialami), ale już nie z wersjami ze sreama.

Zresztą te problemy były poruszane na forum sreama (czy czymś takim) i oczywiście jak zwykle nic się nie dało zrobić.

Krótko mówiąc, jeśli w RMXP poprawią błędy i pozwolą go uruchomić ile się chce razy jednocześnie - przestanę narzekać. Inaczej pozostaje przy swoim (i czekam na nową twierdzówkę, żeby w końcu móc normalnie tworzyć w RMXP).

A przy okazji to coś takiego ja downgrade na sreamie jest w ogóle możliwe. Aktualna wersja RMXP jest gorsza od tej starszej - bo wraca do pewnych ułomności z pierwszej wersji np brak wygodnej zmiany pliku rgss10x.dll. I fajnie by było gdyby była możliwość używania starszej wersji programu.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Klonoa »

Chetnie bym sprobowal rozwiazac twoj problem z kilkukrotnym wlaczeniem RMXP tylko jest taki szczegol, ze nie wydam przeszlo 20€ na program, w ktorym najpewniej nic w zyciu nie zdzialam bo predzej znajde sposob by dostac 2K3 albo poczekam na kolejna promocje dla VXace.

Jezeli cos ukoi twoje nerwy to zakladam, ze na forum od RMXP na Steam'ie znajduja sie juz pewnie tematy dla wielokrotnego wlaczania czy tez moze dyskutowanie na temat bledow jakie powrocily z pierwotnej wersji jaka wyszla.

Z mojego punktu widzenia jedyne co Steam moze w tej chwili zdzialac to wydac latke pozwalajaca jedynie uruchamiac program wielokrotnie - podejrzewam, ze nie moga nawet zajrzec do plikow systemowych ow programiku.

@EDIT
Moze wydawac sie to prymitywne i pewnie mogles to juz probowac, ale...

Teoretycznie moze zadzialac metoda wlaczania projektu przez ikone prowadzaca do programu jaka jest w folderze z dana gra. Tak przynajmniej ludzie robia przy VXace
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Czym się różni rpgmaker VX ACE z Twierdzy od angielskieg

Post autor: Dragon Kamillo »

Tak są tematy na forum, ale tylko dotyczące bugu z wiadomością i downgrade, tylko że w pierwszym temacie nic nie poradzono (można wpisywać teksty w tym oknie do multiwiadomości, ale gdy się zrobi jakiś błąd to się już go nie poprawi, chyba że się przepiszę linijkę 4 od nowa), a w temacie starszej wersji dano tylko linka do strony głównej oficjalnego forum z tekstem tam se poszukaj odpowiedzi.

Tematu o niemożności otwarcia kilka razy równolegle programu brak.

Tego z ikoną w folderze z grą próbowałem, nie działa.

Jak masz czas i chęci to możesz spróbować rozwiązać ten problem z byle jaką grą, coś czuje, że to ograniczenie dotyczy wszystkiego ze steama. Jest to zresztą dobry argument że steam o ile jakoś nadaje się na gry (bo kto będzie włączał równolegle kilka razy tą samą grę...), to nie nadaje się za bardzo na programy - właśnie przez to ograniczenie.

Tak steam może umożliwić otwarcie pliku kilka razy równocześnie, ale też może umożliwić nakładanie nieoficjalnych łat itp - ale tego pewno nigdy nie zrobi.
Zablokowany